Jump to content
LRforum

Ivers

Members
  • Content Count

    190
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Ivers

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Tønsberg

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nøtterøy

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Noen som har erfaring med steder som kan overhale dieselpumper og dyser til serie 3 diesel? Må få avklart om det er det som er problemet. Kan Gjerne være i utlandet også.
  2. Traff storebroren på hvasser I dag. Kanskje noen fra forumet?
  3. Min td5 2000 har den i motorrom (oppe til venstre i bildet.) vet ikke hvordan det ser ut i motorrommet på en puma mtp plass.
  4. Vet ikke om du har 9å eller 110. Men F. Eks https://www.sp-4x4.com/LR019162G_defender_body_capping_amn710760_p/lr019162g.htm De hadde ikke galv da jeg kjøpte der, så jeg sandblåst og galvaniserte selv. Kunne jeg kjøpt ferdig galv hadde jeg lett gjort det, for det var en langdryg affære og kronglete å komme til inni.
  5. Tenkte kanskje ta ut setekassa da jeg må nagle fast nytt panel på siden av den og tette litt sprekker før jeg setter på formstøpt støymatte. Sikkert ikke nødvendig å ta den av kun for å bytte clutch, men da ken jeg se litt hvordan det ser ut på ramma under der også. Greit med god adkomst. Tenkte noe som dette: https://youtu.be/bD8t06uqurY?t=699
  6. Har gått greit med dørene mine. de kom i papp med pappbeskyttelse og noe skumgummigreier i tillegg rundt hjørner . Alt i posten er vel en viss risk med mindre det kommer i kasser osv. Men antar frakt er en god del dyrere da. Om trådstarter vil bestille på en enkel måte, så er det det enkleste jeg vet i allefall
  7. sjekk ut sp4x4 i UK. Har kjøpt dører derfra selv. De lager galvaniserte også. Mye å velge i, enkelt å bestille, oversiktlig med gode beskrivelser. https://www.sp-4x4.com/category_s/108.htm
  8. Takk for svar. Da blir det originalt på meg også.
  9. Må bytte clutch ser det ut til. Lurer på om jeg skal velge DMF eller solid mass? Solid mass holder lenger, men gir mer støy/vibrasjon? LOF har flere sett med enten dual ass eller solid mass. Man kan også velge mellom Road spec, power spec, og extreme. Hva bør jeg velge? Bruker bilen i det daglige og kjører jo ikke noe særlig offroad. Noe henger innimellom. Hva bør man gå for? Vil gjerne ha noe som varer. Lurer på enten dette power spec settet fra LOF med solidmass: https://lofclutches.com/shop/td5/td5-smf-powerspec-bundle-everything-required/ Eller dette dual mass settet Road spec: https://lofclutches.com/shop/td5/intraspec-td5-for-dual-mass/ Defender 90 2000 td5
  10. Byttet multireim og dratt ut pelsmattene foran for å gjøre klar til støymatte fra wright offroad.
  11. På min trykker jeg på flamme om jeg vil skru den på med en gang. Trykker man på "set" på Min, så kan man sette tidspunkt for når den skal skru seg på. Still da inn med pilene etter å ha trykket "set". Så lenge du ikke setter noe tidspunkt med pilene skrur den seg ikke på. Da kan du bare scrolle gjennom. Du ser da at du kan sette 3 forskjellige tider om du vil. Tror ikke du skal være så redd for at den skrur seg på til feil tid, den skrur seg uansett av etter 15 min eller noe. Men sjekk at klokka på webastoen er riktig. Trykk på klokke knappen og hold inne knappen litt (mener jeg å huske) for å justere den. Sånn fungerer i allefall min webasto på en 90 2000 modell
  12. Kul tråd! Inspirasjon til eget prosjekt. Blir spennende å se fremskrittene tilfredsstillende å se rammer fri for rust malt i svart
  13. Det er nå justert så godt det lar seg gjøre. Var litt knot da man måtte kompensere for slakke osv. Står vel nå på 20 grader på merkene på veivhjulet da det ble anbefalt av en voksen som jobber med dieselmotorer. Ryker ikke noe særlig på tomgang, men litt svart ved pådrag. Det er noen justeringer som kan gjøres med skruer på dieselpumpa jeg ikke har satt meg inn i. Har en voksen som skal hjelpe meg. Tips til justeringer på pumpa? Pumpe og dyser er overhalt i flg papirer, men man vet jo aldri. Termostat er også byttet for 3 år siden i flg papirer. Har ventilene mye å si i fht røyk? Skal se over de også.
  14. Det er tokrets på 76 ja, det stemmer. EU kontroll i morgen for å få oversikt. Spent!
×
×
  • Create New...