Jump to content
LRforum

Ivers

Members
  • Content Count

    396
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Ivers

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Tønsberg

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nøtterøy

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Målene stemmer. Tar ut pumpen i morgen. Noen måtte å teste den på? Eller bare å kassere?
  2. Takk, da ringer jeg han og hører når han åpner.
  3. Tar opp igjen denne. Defender 90 td5 2000. Original høyde. Er vel omtrent det samme som svx 90. Anbefalinger på dempere? Ganske stiv i demping/fjæring det originale som står på. finnes det noe mer komfortabelt?
  4. Da blir det å skjære vekk deler av støtten under. Bør vel ikke bety så mye. Antar målene også stemmer på min defender 90? Legger ved bilder og link til artikkel om jobben. Link til artikkel
  5. Lette, men fant ingen guide under guider. Har funnet video på YouTube på 90.antar det er samme mål? Lurer på å gå for firkantet hull, og så popnagle på en plate eventuelt. Ikke verst. Kjøpte min til 1700 med moms fra ships. Allmakes. Får håpe den holder. Men du måtte ikke skjære vekk noe?
  6. Har en Defender 90 td5 2000 som mest sansynlig har gåen dieselpumpe. Den lagde ikke hvinelyd slik den pleier de to siste turene, og så under kjøring begynte bilen å fuske osv og slet med å holde turtall. Kom meg heldigvis hjem, og etter jeg skrudde av tenning fikk jeg ikke start. Hører ikke lyden av pumpa slik jeg pleier om jeg skrur på tenningen, lufte prosess starter heller ikke (5 ggr inntråkk gasspedalen osv). Hører kun releet slå inn. Har forsket litt, og man kan gjøre det på to måter. Enten skru ut tanken, eller lage en inspeksjonsluke i bagasjerommet. På 90 må man skjære ve
  7. Hei, jeg er interessert. Men, har du mulighet til å sende?
  8. Er det noen som har foringer til støtdempere til overs? Original type. Gjerne nye standard dempere også. Defender 90 td5 2000
  9. Hm denne proppen har jeg gått glipp av. Ikke hørt om den? har du et Delenummer eller bilde av denne proppen?
  10. Får søke litt og se om det er noe mer. Det du nevner med skrue til oljepumpe er jo lurt. Har spigot bushing, rear oil seal, oil seal. +Alt i L.O.F kittet. Mulig gaffelen også bør byttes med tilhørende clips osv? Tenkte om det er andre ting i området der som ikke har noe med clutch å gjøre som kan taes i samme slengen.
  11. Takk for innspill. Høres ut som om det kan være en grei deal da. Jeg har et kit fra L.o.f med clutch og dualmass svinghjul. Kjøpte vel også "rear main oil seal" Og bunnpanne pakning. Er det noe annet som bør byttes når først alt er ute og det er god tilgang?
  12. Får ikke gjort det selv da jeg ikke har løftebukk. Dette er jo et verksted med alt utstyr, som kjenner bilene. Så de har gjort jobben noen ganger. Bare lurer på om dette er et tilbud jeg bør takke ja til eller om dette er i overkant mange timer for jobben, når noen sier man klarer det på 6 hjemme
  13. Hei, Har fått et tilbud på bytte av clutch på min defender 90 td5. Har alle clutchdelene. Girkasse og transfer skal også byttes i samme slengen. Girkasse og transfer Står klart på pall skrudd sammen. Verksted estimerte 12 timer på denne jobben. Høres det ut som realistisk tidsbruk?
  14. Hei Jeg endte med å bestille fra cox & turner I England. Står på bilen nå. Strøkent. 230 pund med frakt 2020. Send de en e-post. Meget hyggelige og hjelpsomme. ian@coxandturner.co.uk
  15. Det kunne jo vært interessant. Jeg kan sende deg pm.
×
×
  • Create New...