Jump to content
LRforum

Ivers

Members
  • Content Count

    282
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Ivers

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Tønsberg

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nøtterøy

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ønsker kjøpe fødepumpe til serie 3 2.25 diesel. Ny, eller evt rep set til original.
  2. Nytt skum hjalp mye på setene mine i allefall. De gamle satt jeg krumrygga I omtrent da de var innsunkne I ryggen. Bestilte med sånn korsryggstøtte man pumper opp. Er en ballong på innsiden av trekket. Funker bra.
  3. Ja vet det. Derfor jeg lagde tråden:)Henter den i morgen
  4. Passer de til sivil 109? Min styresnekke ser ut til å være lekk. Mye søl på den. Har Ikke prøvd å fylle den opp igjen. Er dette noe man overhaler, eller like greit å bytte? Har fått endel feil på styring på "arbeidslista" .
  5. Hm.. Kan jo sjekke oljenivå. Skal teste det med slangen. Takk
  6. Skjønner ikke hva all den surklinga og klukkinga er. Det kommer og går i allefall 30 sek etter jeg har prøvd å starte. Hører at diesel renner et sted, og luft i dieselpumpa hver gang jeg åpner lufteskruene igjen for å lufte. Kan det være luftlekkase noe sted? Kommer svært lite ut av den lufteskruen/banjokobling på dieselfilteret. Har byttet dieselfilter. Men har da fått start etter det og kjørt litt. Har også renset filteret som kommer etter tanken. Det er det eneste nye jeg har gjort.
  7. Hendelen er i underkant. Løftes opp og fyker ned igjen av seg selv, helt til jeg knakk den ståltråden/fjæra som gjør at hendelen går ned av seg selv. Takk for tipset. Mulig noen så tråden for jeg sendte melding fort for å holde av men da hadde noen andre allerede gjort det samme.. Vært borti at disse pumpene feiler på et vis og drivstoffet siger tilbake?
  8. Sliter litt med å lufte min serie 3 diesel plutselig. Har luftet de to skruene på dieselpumpa og den oppe på filteret, samt slakket på injektorene. Får ikke start. Hører det kommer klukkelyder fra filteret lenge etter jeg har forsøkt å starte. Høres ut som det renner diesel tilbake i tanken? Har ikke lagt merke til denne lyden før. Den kommer noen sekunder etter jeg har forsøkt starte, og holder på litt av og på i 30 sek ca. Løftepumpa fungerer, men den ståltråden/fjæra som gjør at hendel går ned igjen har hoppet ut av sporet og nå knekt. Det går å lufte, men må manuelt føre hendel ned igjen. Det kommer masse luftbobler hver gang jeg lufter fra dieselpumpa. Har luftet sikkert 6 ganger nå mellom startinga. Flatt batteri igjen. Det Kommer til en jevn stråle etter endel bobler, og da strammer jeg samtidig som jeg pumper. Men når jeg prøver etter en ny runde med starting, så er det like ille. Den lufteskruen på diesel filteret kommer det bare bittesmå luftbobler ut av men ingen jevn strøm med kun diesel samme hvor mye jeg pumper. Litt merkelig med de klukkelydene og at det er luftbobler hver gang jeg åpner opp og lufter igjen? Samt at det ikke virker som det kommer noe særlig opp til dieselfilteret. Kan det være at noe i løftepumpa er defekt og at diesel renner tilbake? Andre forslag?
  9. Ønsker kjøpe akslingen som sitter under pumpa.
  10. Har en 2.25 3mb dieselmotor I min serie 3. Gjenoppbygd motor i 2016.Er det 15/40 mineralsk som gjelder?
  11. Skulle gjerne sett flere klipp av hva som er normal røyk ved pådrag. Jeg mener det er for mye. Den skulle vært kjørt litt som nevnt tidligere, men må fikse litt andre ting først. Bremser, styreslakke og lys. Åpningstrykk er satt til 140 eller 145. Han som overhalt der er en anerkjent fyr mtp dyser. det vil droppe ned noen bar i trykk etter en mil med kjøring ca sa han. Den timing lampa fungerer slik at den plukker opp pulsen fra injektorrøret til dyse nr 1. Kobler opp en egen boks til det røret. Vil gjerne treffe på timingen for å se hvordan ting er når alt er på stell før jeg gir meg. http://www.gunson.co.uk/product/77089
  12. Litt usikker om de er like store, men det kan jeg sjekke. Tømte forøvrig ut masse gørr fra filteret som sitter mellom tanken og dieselfilter i motorrommet. Det kan ikke ha vært tømt på evigheter. La ved video. Etter å ha satt inn de nye dysene er det en jevnere gange, uten puffing innimellom. Fortsatt Masse hvit /grå røyk om pumpa står på streken, ikke noe røyk på tomgang om jeg justerer pumpa med klokka. Men mye svart ved pådrag. Prøver med lampa for å finne eksakt riktig tenningstidspunkt. Når dere skal se på svinghjulet på grademerkene. Bruker dere luka I fotbrønnen eller på skrå ovenfra? Gørr og tomgang
  13. De er engangs. Blir klemt flate helt nederst sammen med spissen. De skal være der som standard. Men hjalp ikke så mye. Men nå klarte jeg knekke lufteskruen til pumpa. Strammet ikke så hardt engang. Noen som har, eller vet delenr? Den til venstre i sirkelen.
  14. Nye dyser på Plass, samt nye varmeskjold og kobber pakninger. Dysene er justert til 140 eller 145 bar. Det var det de spissene skulle ha i følge manualen til dysene sa han som Overhalte. De vil i følge han synke noen bar i trykk etter en mil ca. Satte inn alt i dag men lurer på hvor tight dysene skal skrues til? Er momentnøkkel viktig? Tømmer også tanken for diesel og fyller nytt da jeg fant vann i dieselen. Har også byttet dieselfilteret og fylt det med diesel. Lufter og prøver oppstart i mrg. Spent!
×
×
  • Create New...