Jump to content
LRforum

Ivers

Members
  • Content Count

    157
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Ivers

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Tønsberg

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nøtterøy

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Prøv å sett på hageslangen og gi den en real omgang. Prøv å simulere regn, vær forsiktig med å spyle på med tykk stråle i kanten av lukene osv. Da kommer det nok inn uansett. sett opp kamera inni eller sett deg inn og se hvor det begynner å dryppe.
  2. Han fyren som har Britannica restorations viser lekkasjen akkurat der på døra i en av filmene. Tror det kan krype vann langs pakning som ligger mellom bulkhead og vindu, og rundt hjørnet ved døra og inn mellom dørlist og nevnte pakning.
  3. Sjekk ut Britannia restorations på YouTube. Han har flere videoer hvor han viser vanninntrenging. Kan være pakning under ruter, gjennom skruehull til vindushengsel, langs pakningen under vindu som igjen kryper innenfor dørlist ved døra, kanskje også mellom clutchpedal boks og bulkhead eller bremsepedalboks og bulkhead. Der sitter det også sånne svampete pakninger. Renner ned på wing/fremskjermen og inn mellom bulkhead og fremskjermen og ned på clutch pedal boksen. Nederst i fremkant av vinduet på døra kan det også renne inn. Har sett det har vært løst med "dumdum putty". Sjekk ut Britannica restorations
  4. Oppdaterer gammel tråd om andre nybegynnere som meg skulle ha samme ulyd. Mitt problem løste seg ved bytte av bremseskiver/klosser.
  5. Hei, Har fått Sveiset på galv rear xmember, men det må gjenges opp hull til plata til hengerfeste. Noen som har noe slikt til låns? Biltema settet kommer til kort. Bor i Tønsberg
  6. Interessant bor i Tønsberg. Ha prøvd å finne noe kurs i nærheten uten hell.
  7. Ble søl ja, har testet nå. Men alternativet er å smøre uten,og det er enda mer søl har prøvd begge deler nå. Kryper nok litt bedre om man jobber med den som Gaute sa.
  8. Tettemasse på min mellom galv capping og tak. Marine sealant fra biltema brukte jeg vel. Men karosseri kitt funker vel også. Synes ikke så godt her, men er en stripe langs toppen av capping hele veien.
  9. Supert, takk robl, Gaute og Nils. skal pelle av og sjekke før bestilling. Endelig meldt fint arbeidsvær. Kjedelig at EU ryker pga det ja.. bruker dere forresten maske osv ved arbeid på gamle bremser? Det var vel asbest og slikt i klosser osv før?
  10. Bremsene er svampete og må pumpes harde, men pedalen blir hard etter ca 3 pump og pedalen siger ikke inn om man trykker den ned så hardt man kan. Vet ikke om det sier noe om standen. bremsene tar bra etter hva jeg kan bedømme, men har bare prøvd de såvidt på småkjøring på rundt på plassen. Får bytte på begge sider Ser på overhalingssettet.. noen fler som har prøvd britpart settet? ganske rimelig i fht å plukke løst. I forhold til sko, fjærer og tromler.. Har jeg 10 eller 11 "inch" ?
  11. Takk for hjelp og innspill folkens. Da ser det ut til at sylinderen må ut uansett om man skal Borre, eller bytte. Så da går jeg nok for ny bremsesylindere når det først må åpnes opp. Billig som dere sier og sikkerhet er viktig på gammel bil ja. Må jeg bytte sylindere parvis slik man må bytte bremseskiver og klosser parvis? Jepp. Bremsesylinder bånd er nevnt her i tråden i tillegg til slave. Noe annet av slitedeler inni der?
  12. Ja.. Den brakk da jeg prøvde å åpne for lufting. 1976 109 diesel. Venstre nipple bak. De andre gikk fint. Hva er beste fremgangsmåte for å få den ut for å få satt inn ny? Eller er det best å åpne opp og bytte sylinder osv inni der? Bilen har ikke vært i daglig bruk på over et år. Har stått litt osv. Så er det kanskje noe mer jeg bør kjøpe inn om dette skal gjøres? Den til venstre på bildet som knakk. Den til høyre er den gamle slave clutch nippelen. Tenkte kanskje den passet..
  13. I fht treg wire: Ble tipset om denne i fht smøring. Har kjøpt den, men ikke testet enda.
  14. Dørtopper var greie bortsett fra høyre bakdør. Ser forøvrig ut som om topp og bunn av bakdørene er Sveiset sammen. Så da er det ikke mulig å erstatte kun topp? Hva tror dere om å redde denne?
×
×
  • Create New...