Jump to content
LRforum

Ivers

Members
  • Content Count

    327
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Ivers

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Tønsberg

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nøtterøy

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Supert Gaute, takk skal du ha. Da er jeg med på notene skal bli gøy å se om det blir noen forskjell. Må bare få tak i pakning nå så.
  2. Ser ut til at det kan gå uten å ta av manifold faktisk, virker å være ok tilgang. Mangler selvfølgelig pakning til sidedeksel, har til toppen. Men er det noen spesielle regler når man skal justere på disse sideventilerte motorene? eller er det bare å ta for seg f. Eks eksosventilene først, sette i håndtaket og sveive rundt til ventilarmene på sylinder nr 1 er "på topp", sjekke at ventilen er "løs" med fingrene, justere, sveive til nr 2 er "på topp", sjekke at den er "løs", justere osv I rekkefølge 1-4?
  3. Har akkurat montert ny manifold og nytt eksosanlegg, så der fikk jeg igjen for det kanskje det går an å skyve anlegget litt til siden og ta av manifold bare.. Jeg har en 86 (eller er det 88..) 1957 modell, så da kanskje manualen ikke omfatter den? Hvis ikke fant jeg en for 21 pund på amazon books.. Litt enklere enn mobilen med en bok.
  4. Det forklarer endel. Da ble jeg litt klokere Har den som pdf, men det står bare hva inlet og outlet skal være, gitt at man vet hvor man finner inlet og outlet, og det visste ikke jeg. Trodde alt var på toppen har justert på serie 3 og der var alt på toppen og litt enklere.. Må man av med manifold og eksosanlegg for å klare å justere?
  5. Hvordan justerer man ventilene på serie 1, 2 liter bensin? Rule of nine passer liksom ikke helt en annen ting.. står at inlet og exhaust skal ha forskjellig klaring, 0,25 og 0,30. Men jeg vet ikke hva som er inlet og hva som er exhaust av de 4 ventilene. en voksen som vet?
  6. Lufter muligheten for å bytte/kjøpe kanvas og bøyler til s1. 1957. Kan evt bytte med enten girkasse, fremskjermer, diff, dekk/felger, eller akslinger til s1.
  7. Hva slags merke er sylindrene du har kjøpt om jeg tør spørre?
  8. Hvor befinner crossmember seg?
  9. Får da inderlig håpe det var fettet de sprøytet med
  10. Har lest på flere andre Facebook grupper hvor folk er frustrerte over lange ventetider, ingen svar på mail og telefon og dårlig service. Vurderte å bestille noe fra de men ble betenkt da jeg har sett flere innlegg eller svar på innlegg i det siste. Enkelte hadde ikke hatt problemer med levering og svar, men mye negativ omtale dessverre. Mange nevner paddocks som et bra alternativ. Har heller ikke hatt problemer med de, Island4x4, eller sp4x4.
  11. Supert skal få sendt avgårde en bestilling etterhvert. Vannlekkasje på vaskerom med påfølgende vann i taket nede, mulig bildeler må vente litt Kommer med oppdatering når jeg begynner å sette sammen ting.
  12. Beklager, klarte ikke noe bedre utsnitt av siden for å få med alt. På min mobil kan man zoome inn 15: oil seal for rear hub 236923 er notert. Blir vel å bytte den delen på alle 4. Må vel tømme diffene da før jeg peller ut, så det ikke blir en dam av olje?
×
×
  • Create New...