Gå til innhold

vebjornu

Medlemmer
  • Innlegg

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Norway

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nore og Uvdal

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

vebjornu sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Det er sikkert mulig å gjøre denne reparasjonen selv, dersom man er erfaren. Jeg har tunet min til ca. 290 hk, noe som også øker ladetrykket litt og trolig dermed også risikoen for at dekselet kan sprekke.
  2. Akkurat i skjøten på plastikken, markert på bildet. Dersom du også har sprekk, så vil du trolig kunne merke det ved å se diesel/olje-os rundt dekselet eller på undersiden av panseret.
  3. Tenkte å informere andre om prosessen jeg har opplevd rundt dette problemet. Har en 2012 Discovery 4 HSE. Det hele startet med at bilen begynte å gå i "begrenset ytelse"-modus, ved litt gasspådrag. Skjedde ikke ved et gitt turtall, men når man belastet motoren noe. Søkte meg frem til at at kunne være problem med vakuum-styring av turbo. Gikk da over de vakuum-slanger jeg kunne finne, men fant samtidig en sprekk i ventildekselet på høyre side som kunne være årsaken. Fikk denne mistanken bekreftet fra en bekjent som har skrudd en del LR. Bestilte dette fra Britparts i England, med håp om å kunne bytte dette selv med litt hjelp. Etter nærmere undersøkelser så viste det seg at man må ut med dyser, Common Rail, ERG-ventil og (trolig) batteri, for å komme til. Valgte da å sette bort jobben til et verksted. Jobben var estimert til 8,5 timer av verkstedet, med pris deretter og forbehold om skifte av morkne åndeslanger (det var det). De anbefalte også å bytte dysepakninger, siden disse skulle ut allikevel. De benyttet da dekselet jeg hadde kjøpt fra BritParts (i god tro). Fikk beskjed fra verkstedet om at jobben hadde gått greit, da de hadde fått byttet dekselet og det var blitt tett, men dekselet hadde dårlig passform. Var ca. en halv skruebredde for stort ved alle festepunkter. Verkstedet jeg brukte tok ikke noe ekstra for denne tilpasningen, men det kan det fort hende andre verksted gjør. Nå fungerer bilen som før, og jeg krysser fingrene for at det nye dekselet holder.
  4. Det var ikke kommet med, nei. 2012 Discovery 4 3.0
  5. Har en sprekk i høyre ventildeksel, og skal bytte dette. Noen som har erfaring med denne jobben, og vet hvor mye jobb det er. Har begynt demontering, men ble litt betenkt rundt tilgangen til de bakre boltene og behov for å skru av Rail og EGR.
  6. Mistenker at jeg har samme feil. Hvordan kom du til t-koblingen, og de andre slangene?
  7. Så det nå, når jeg leste hele tråden. Takk for tips!
  8. Har sett andre tråder her inne om samme tema, men får inntrykk av at det er åpnerbryteren som er problemet hos de fleste. Tror ikke det er det hos meg, da jeg heller ikke får brukt nøkkelen.
  9. Øvre bakluke på min Discovery 4 vil ikke åpne. Når jeg trykker på håndtaket eller på knappen på nøkkelen, så hører jeg at det klikker i låsen. Dette skjedde litt nå og da i høst, har fungert bra i vinter, men plutselig nå så fungerer det ikke. Noen som har tips? Evnt. instruksjon på hvordan man kommer til låsen? Tror det må være mekanisk, siden jeg hører klikkelyd fra låsen når jeg bruker den. På forhånd takk
  10. Takk for svar. Tenker jeg da går for 265/60/R18, for å slippe for mye tilpasninger..
  11. Er det da noen som vet målene på 18 tommerne som går på? Innpress, nav-dim?
  12. Passer 18 tommere som står på D3?
  13. Takk for svar. Kombinasjonen Compomotive felger og 275/65 dekk ser aktuelt ut!
  14. Tenker å kjøpe felger og dekk for fjellkjøring, til Discovery 4. Ønsker da i utgangspunktet så små felger og så store dekk som mulig. Har noen erfaring med hvor små felger som går over bremsene, og hvor store dekk man da kan montere uten at det subber?
×
×
  • Opprett ny...