Gå til innhold

Jan Børre Sigurdsen

Medlemmer
  • Innlegg

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Skien

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skien

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Jan Børre Sigurdsen sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Dersom Du er misfornøyd med fjæringen på bilen Din kan vi ved Telemark Salmakerverksted fikse dette for Deg. Her er noen linker som forklarer litt om dette. Skulle Du ha behov for mer informasjon kan Du nå meg på 915 67 363.
  2. Det er ikke noe problem vi hjelper deg gjerne. Denne bilen er ikke bygget om av oss, men er levert av JLR. Det er selvsagt mulig å montere våre støtdempertårn og nye takbraketter her, slik at du får tilbake kjøreegenskapene og komforten samt 5cm bedre plass til fører.
  3. I snakkende stund er 87 Discovery 5 som kjører rundt med vår ombygging. I tillegg er 34 biler som er bygget om av andre, men som har fått montert inn våre støtdempertårn.
  4. Hei, Ja, dette skal være en enkel sak å sjekke dette, da det ikke er gjort noen inngrep i bilens taktrekk på biler bygget om av oss. Konkurrenten har skåret ut tre felt i taktrekket, et stort et i midten av bilen og to små i hvert sitt hjørnet helt bakerst. Dessuten står det "DISCOVERY" med store bokstaver skrevet på skilleveggen, som har fargen sort ikke grå. Er du usikker sender du bare registreringsnummeret til meg, så sjekker jeg dette for Deg. Min mobil er 915 67 363. Sender med en link til bildene av vår ombygging. https://www.dropbox.com/sh/4ipso6fzh1ln6ks/AAAUTiQTcJZxELjNLYxakMrua?dl=0 Lykke til:)
  5. Vi ved Telemark Salmakerverksted har nå utviklet en varebilløsning til Defender med 3-seter foran. Vi måtte gjøre noen små endringer for å få dette til, men det var ikke noe stort problem. Vi venter på de siste delene for å få dette komplett, så endelige bilder kommer litt senere. Vi vet det har vært stor interesse rundt dette, da det ikke er mange bilmodeller som tilbyr en slik løsning.
  6. Her er svaret fra leverandøren i England. That is a very early BMW engine, the SST will not support this for a full coverage please refer to our web site. www.diagnostic-associates.com
  7. Vi selger diagnoseverktøy til Land Rover, JLR SST, som passer til alle modeller unntatt nye Defender. Enheten fremstår som ny da den er lite brukt, selges høystbydende over 4.000. Ny pris ca. 9.000.
  8. Nei, det blir faktisk bedre plass enn i Discovery 5, så her vil de fleste sitte behagelig:)
  9. Da var den endelige godkjenningen av Defender varebil på plass, og vi kan sette i gang å bygge om den første puljen med biler. Vi synes dette har blitt en meget flott bil, og resultatet av ombyggingen like så. Løp og kjøp, og God Helg folkens:)
  10. Da har vi fått dokumentasjonen på at utløsning av sideairbagene ikke kommer i konflikt med skilleveggen, så nå gjenstår kun den endelige godkjenningen fra Veidirektoratet. Varebilløsningen er også ferdig uten noen inngrep i bilens interiør. Vi legger ved noen bilder av dette, og håper det faller i smak.
  11. Dersom du kjøper en slik bil og trenger flere fester i gulvet gir du oss beskjed, så sender vi deg de du trenger:) Festene kan monteres hvor som helst på gulvet, men det kan være vanskelig å komme til noen plasser uten å løsne gulvet. Vi sender i så fall med nagler slik at du kan få gjort dette.
  12. Takk for innspillet, og den positive tilbakemeldingen! Det er flere hensyn som må tas når hullmønsteret skal lages på skilleveggen. I det øvre felt er det reguleringen av stolene foran som avgjør, og da har vi fokus på at det ikke skal være mulig å påføre skader på disse. Selv om det er god plass til føreren, så blir seteryggene erfaringsmessig kjørt inn i skilleveggen. Hullmønsteret gjør da store skader dersom disse er plassert feil, og når ryggtrekket på førerstolen på D5 alene koster 24.000 så er plasseringen viktig. Defender har to typer nakkeputer, og en av disse er ganske stor og vi måtte sørge for at skader ikke kunne bli påført her. I det nedre feltet har vi kun valgt å ha hullmønster ved luftventilene i midtkonsollen. Bakgrunnen for dette er at det skal ta noe kortere tid å få varmet opp kupeen på vinteren, og at man får en mer stabil skillevegg. Vår skillevegg står helt klar av gulvet i bilen, og er kun festet til gulvplaten bak som igjen er feste til braketter som er festet i originale festepunkter. Lar vi skilleveggen ha støtte i gulvet, vil det med årenes løp bli dype merker på grunn av vekten på denne. Defender har et heldekkende gummibelegg, som helt sikkert har en høy pris og som det er mye jobb å bytte. Derfor ønsker vi ikke å gjøre dette. I tillegg velger mange med vår ombygging å kjøpe vår oppbevaringskasse, og denne dekker hele feltet under «Defender». Vi skal likevel se nøyere på dette og lage en prøvevegg for å se om dette er mulig uten at det går utover stabiliteten til skilleveggen. Du hører fra oss.
  13. Vi ved Telemark Salmakerverksted er nå klare for testing av sideairbagene på nye Defender. Dette er en test vi har gjort mange ganger tidligere, og vi er derfor helt sikre på at dette kommer til å bli godkjent. Grunnen for å gjøre en slik test er for å kunne dokumentere at utløsning av sideairbagene ikke kommer i konflikt med plasseringen av skilleveggen. Det finnes muligheter for å unngå dette kravet til dokumentasjon, men da må utformingen av skilleveggen være annerledes enn slik vi lager den. Fordelene vi oppnår her er at vi kan lage en skillevegg som er sterkere og mer stabil slik at man unngår vibrasjoner i skilleveggen, selv om denne ikke har direkte støtte i gulvet da dette vil lage merker. Dessuten får vi 1cm bedre plass til føreren, og ved eventuelle ulykker vil det ikke være noen tvil om at vi ikke kan klandres for noe.Vi er alene i Norge om å gjøre dette. Når det gjelder plass til føreren har det skjedd en positiv utvikling siden sist. Til begynne med så det ut til at vi ville få tilsvarende plass til føreren som på Discovery, kanskje noe bedre. Det vi si at personer med høyde på opptil 2 meter sitter behagelig, men vi har nå funnet en ny løsning som gjør at man får full regulering av stolene foran. Dette er gode nyheter for de av Dere som er høyere enn 2 meter, da Dere også vil kunne sitte behagelig. Monteringen av våre egenutviklede støtdempertårn bidrar til at vi fortsatt slipper å gjøre inngrep i taktrekket, og opprettholder bilens kjøreegenskaper og komfort. Dette vil vi være alene om i Norge. Legger ved noen bilder av ombyggingen, men delene er ikke lakkert foreløpig. Vi har fått flere tilbakemeldinger på at dette utseende kler bilen veldig bra, men erfaringsmessig er det best med sort lakk her da det gir minst gjenskinn spesielt om kvelden. Vi vurderer å lage et flat gulv i samme høyde som dørterskelen bak som standard, men i og med at det kun er 23cm fra døråpningen og inn til der gulvet begynner er det kanskje viktigere å ha denne plassen. Fint om vi kunne få noen tilbakemeldinger på dette.
  14. Erfaringsmessig så vil avgiftene ved ombygging fra varebil til personbil også endre seg på lik linje, men det er jo ikke alle biler som har en beregning etter WLTP. Disse bilene blir da mest sannsynlig beregnet etter NEDC.
  15. Ved beregning av engangsavgiften på varebiler har Skatteetaten frem til nå benyttet målingene på utslippet i henhold til NEDC, men dette vil opphøre 31.12.2020. Etter denne datoen vil de bruke målingene i henhold WLTP, på lik linje som personbilene i dag. Dette vil medføre at engangsavgiften på Discovery 5 vil øke med ca. 30.00, men dette vil variere noe avhengig av hvilken motor bilen har. Så her kan det lønne seg å handle nå, slik at man får bil før nyttår. Husk å sørge for at Dere kjøper bil med riktig varebilløsning:)
×
×
  • Opprett ny...