Jump to content
LRforum

G.Fuglem

Members
  • Content Count

    74
  • Joined

  • Last visited

About G.Fuglem

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Trondheim
  • Interests
    Defender 110

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Link til annonse. https://www.finn.no/157252135
  2. Tenker kanskje å legge ut defendern for salg etter hvert, men ville se an interessen her først. Send på ei melding for flere bilder og info.
  3. Hei, ja den er fortsatt til salgs! Liten update, var ute i garasjen (som er ganske trang) å prøvde å se litt under bilen å fant ett lite hull i høyre rammevang(?) Ikke noe stort, men det er nå der.
  4. Etter mye fram og tilbake, side opp og siden ned, følge el-tegninger er det endelig strøm i bilen igjen. Måtta bare montere på alle ledningene som sto på starter, jepp var ikke være en å montere det som var demontert
  5. Fant disse under "under bonnet ignition fuse" tror det er disse, men har som sagt prøvd å dytte endene av en ladningsstump ned Der hvor den brutte sikringen sto uten hell.
  6. Her er bilder av sikringsboks i motorrom, sikringen (sammens med en vanlig sikring) og rele over girkassa hvor releet til venstre er markert "start" i min manual (ringperm som fulgte med bilen) Sikringen er omtalt som maxi fuse på nettet.
  7. Har sjekket alle sikringer med multimeter, starter er tatt ut da den er gåen, skal få tatt bilde straks
  8. Hmm ok, har lagt opp ny ledning og erstatta den hvite med rød stripe som går til starter. Men får ikke noe strøm til den tykke brune ledningen som går til tenningslåsen, har en sikring i motorrom som er gåen. Har prøvd å bruke en ledningsstump for å sjekke om det funker da, men fikk ikke noe napp da heller, hadde vært best med en ny sikring, men har ikke nye, får man kjøpt det på Biltema? Sååå hovedproblemet nå er at det ikke kommer noe strøm til tenningslåsen.
  9. Driver å skal bytte positiv ledning ned til starter da den ble helt utbrent sammens med starter her for litt siden, finner ikke helt klart diagram over dette, men regner med ledningen ikke går direkte fra tenningslåsen(?) Og til starter, eller gjør den det? Tenker at den kanskje går gjennom hvertfall ett réle, da starterréle, men om den er koblet opp mot gløde timer eller starterselonoiden? Også veldig trangt bak dashbordet, burde hele sulamitten bli tatt ut eller finner det noen triks for å komme til ledningene?
  10. Ja det kommer, glemte å skrive det med legger den ut for min far og er selv borte på jobb, satser på å gå inn bilder ila neste uke.
  11. Far selger sin Discovery 2. Bilen har stått i garasjen i kanskje 8-9 år ubrukt, var problemer med servopumpa og Ace lekker, ellers kjørte den selv inn i garasjen. Starter nok med nytt batteri og litt tid. Står i Trondheim, må hentes (mest sannsynlig på henger) Bud mottas. Gerhard
  12. Selvskryt, ble spurt når jeg jobbet med bilen om jeg var interessert i å selge. Kanskje ett av de større komplementene en kan få tenker nå jeg
  13. Etter endt turnus uke ble litt småtterier gjor i dga også, isolerte innsiden av begge seteoksene og begge bakdører, dørene er generelt fine, men høyre bakdør var ganska trist innvendig så ble bare dels isolert der. det elektriske under førersetet skal få en opprydning etterhvert også, blir nog å legge det meste av ledninger, releer og alt ettermontert under cubbyboxen senere, som også må få en runde med kjærlighet etter en VELDIG midliertidig løsning. Om noen har bilder av hvordan dere har gjort det under sete er jeg mer enn interessert i å se, lurer litt på å bruke to batterier etter hvert også! bilder kommer. fikk lite bilder av isolering av dørene, men bare tenk at det ser hel ok ut :)
  14. Ja får passe på å lufte når man kan! Alle goder kommer vell med sine bakdeler
×
×
  • Create New...