Gå til innhold

Tom Erik Varlo

Medlemmer
  • Innlegg

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Skotselv

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Tom Erik Varlo sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. Da er bilen igang igjen! Årsaken var en kabel som i strømpa over girkassa på tur inn til ecu som var irret av. Tusen takk til alle som har engasjert seg i den britiske damens vrangskap:0)
  2. Sikringer å holdere ser bra ut. Har for ordens skyld smurt opp å pussa der det var antydning til irr. Hva er enkelste veien inn til di kontaktpunktene du henviser til?
  3. Takk for svar. Alt av releer er sjekka opp. Å med 12 volt inn på ecu så fungerer alle releene. Holder på at det kan være ett brudd ett sted. Men skulle gjerne vist banen til kablene fra sikringen før di ender på ecu.
  4. Hei! Parkerte bilen ei uke å skulle bryte den igang igjen etter 5 dager. Tempføler går til rødt, motorlampe å glødelampe er fraværende å pumpa er død. Kobler til diagnoseapparat å finner kun abs unit i ecu. Begynner å måle kontakter som det er oppgitt at det skal være spenning på å finner ut at stikk 3, 22 og 27 bare har 2,4 volt. På sikring 5 har jeg derimot 12 volt. Merk at dette er uten tilkoblet ecu. Stikk 3,22og 27 har så vidt jeg kan skjønne forbindelse sammen. Disse har brun/oransje farge på seg. Tok i dag å avisolerte en bit så jeg fikk frem kobber på en brun/oransje ledning som antakeligvis går opp i ei kontakt som er tenkt måling å feilsøking. Lagde forbindelse med kabel og sikring inn i sikring nr 5 under radio å inn på denne kabelen. Setter på tenninga å alt virker normalt. Bilen starter, diagnoseapparat kommuniserer med ecu å temp føler er ok. Er det noen som vet strømveien fra sikringen å frem til ecu? Å er det noen risiko ved å kable som jeg har gjort mtp ecu?
  5. Takk for alle innspill. Det er en årsak til alt. Årsaken i denne tråden er (flaut nok) følgende. Jeg koblet til ohmmeter mellom pluss og minus på tilførselskabel. Denne peip å infiltrere forbindelse. Begynte da å bevege kabel fra kompressor, innerskjerm å opp i motorrom. Så plutselig ble det stille. Plusslederen hadde smelta seg inntil eksospotta til webastoen. Så da, litt islasjonstape etterfulgt av stripsing, så går kompressoren som aldri før. Så nå har undertegnede ett rikt arsenal av sikringer om noen skulle stå i beit.
  6. Kompressoren er ok. Sikringen går imidlertid selv om kompressoren ikke er koblet til. Dette også kommer gå går. Noen som vet om ledningen fra sikringsboksen går direkte til kompressoren ?
  7. Jeg målte fra sikringen å til gods. Der var det ingen forbindelse. Åsså var jeg litt brutal å satte en ledning imellom polene på sikringen. Da gikk selvfølgelig kompressoren til tanken var full. Ledningen ble ikke varm heller. Satte da inn siste sikringen jeg hadde. Starta bilen igjen, kompressor startet som normalt å stoppet normalt. Sikringen var hel. Så kjørte jeg en tur på skauen å slapp bikkja en time. Skulle starte igjen å sikringen gikk med en gang. Flere tips?
  8. Hei. Kompressoren tok kvelden. Har vært dårlig lenge. Kjøpte ny å fikk montert den. Så da at sikringen var gått. Den hadde gått da den gamle satt der. Med ny sikring (den gule 60a) så gikk den nye kompressoren i to-tre minutter før sikringen gikk i igjen. Noen tips?
×
×
  • Opprett ny...