Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

ClausPhillip

Medlemmer
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Om ClausPhillip

  • Rang
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Skjeberg

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skjeberg

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg vurderer anskaffelse av nyere Defender 110 - varebil. Helst 2013 eller nyere Lav km, og må være særdeles velholdt.
  2. ClausPhillip

    Ombygging og godkjenning av bakseter i 90 SVX

    Det er som jope sier. Er bilen førstegangsregistrert i Norge før 2014 så faller den under 10 års regelen.
  3. ClausPhillip

    Ombygging og godkjenning av bakseter i 90 SVX

    Er bilen ny i Norge? Hva vil prisen være etter juli? Neste år er det jo gratis. Syntes det høres ut med 50` i avgifter etter 9 år. Men, det er nå det samme for meg. Tidligere eier har kjøpt tilbake bilen.
  4. ClausPhillip

    Ombygging og godkjenning av bakseter i 90 SVX

    Ok, takk for tilbakemeldinger. Dette er en prosess jeg ikke har innberegnet i bilholdet, og overlater det til vedkommende som har igangsatt prosjektet.
  5. ClausPhillip

    Ombygging og godkjenning av bakseter i 90 SVX

    Jeg leste vel at det var produsert i alt 1800 stk. SVX, kun 200 stk. 90 HT, og langt flere softtop, og det var det som gjorde bilen interessant. Fikk etterhvert vite at bilen var bygget om. "Ombygginge skulle dog være korrekt utført, og fordelen var at man kunne sette inn bakseter etter 10 år. Originale Puma-bakseter følger med. Dette har man gjort mange ganger før osv..." Hadde jeg hatt mer peiling, så hadde jeg nok stilt flere spørsmål tidligere, og sannsyligvis ikke inngått noen avtale. Det jeg håper få ut av tråden er at noen kan vise til tilsvarende biler som er godkjent ombygget, slik at jeg ikke påtar meg et langtids prosjekt som koster mye penger og som kan bli vanskelig å få godkjent. Skulle jeg evt. velge å selge (noe jeg planlegger oppe i det hele) så må jeg også ha alt på det rene.
  6. ClausPhillip

    Ombygging og godkjenning av bakseter i 90 SVX

    Det går jo ikke. Så her er det snakk om en ombygging som krever godkjenning.
  7. ClausPhillip

    Ombygging og godkjenning av bakseter i 90 SVX

    Om ingen har erfaring og har gjennomført og fått godkjenning for dette før så blir man nødt til det. Blir nok en dialog med tidligere eier.
  8. ClausPhillip

    Ombygging og godkjenning av bakseter i 90 SVX

    Klappseter hadde jo vært en enkel løsning, men spørs hvor enkelt det er å få godkjent ved omreg. til hvite skilt. Får å igjennom en godkjenning så bør man gå for en så std. og "original" løsning som mulig. Dette har jeg forøverig aldri gjort tidligere. Jeg har hatt noen varebiler som har vært bygget om fra personbil, og da er det jo ikke noe problem og reversere. Dette blir noe helt annet.
  9. ClausPhillip

    Ombygging og godkjenning av bakseter i 90 SVX

    Det er visst forskjellige hjul-/setekasser på Cab og SE`n /"stasjonvognen".
  10. ClausPhillip

    Ombygging og godkjenning av bakseter i 90 SVX

    Softtop har aldri vært av interesse. Det var hardtop og bakseter som gjorde dette kjøpet interessant. Må innrømme at jeg trodde dette var en original hardtop som var bygget om til varebil. Har du registrert en 90 med bakseter som har vært bygget om fra softtop?
  11. Hei igjen folkens, Kjøpte en 2009 90 SVX for kort tid tilbake. Bilen visste seg å være bygget om fra cab til hardtop. Fikk beskjed om at det i år ville koste ca. 15.000,- å sette inn baksetene som fulgte med. Selger glemte bl.a. å fortelle at det ville kreve en ombygging som krever endring av hjulbuer bak osv. Siden det heller ikke har vært seter i den tidligere så skal ombyggingen også godkjennes..., noe som etter sigende ikke skulle være noe problem. Jeg har i hvertfall betalt godt for et uønsket prosjekt. Burde vel kanskje ha satt meg litt inn i ting før jeg kastet meg inn i Defender-verden. Uansett en tøff vogn. Da kommer spørmålet. Er det noen her inne som har utført denne type konvertering før og har noen formening om hva det vil kreve? Anbefales det å kutte til hjulbuer og kjøpe konverteringskit til Puma-setene, eller ville dere kjøpt uoriginale seter som passer til rettvinklede/kvdratiske hjulbuene. Er evt. disse setene enkle å montere og hva bør jeg velge.
  12. ClausPhillip

    RR L322 2008-2012

    Mye av årsaken er sannsynligvis som nevnt her, vanskelig og usikker økonomi, samt modell endring. Hadde selv en 2013 RR Vouge som jeg solgte for en tid tilbake, og vurderte deretter å importere en 2012 da jeg er fan av forrige modell. En velholdt lavkm. ble mer kostbar inn til landet enn hva en velholdt siste generasjon kostet her hjemme. Derfor er det heller ingen lønnsom bil å importere. Nå er jeg litt spent på hva som skjer med prisene på siste gen. hybriden kommer i juni.
  13. ClausPhillip

    KBX Grill

    Morro Takk for informativt svar. Da får jeg se hva jeg finner av snacks. Blir nok å benytte Paddock, da det virker som det er det stedet flest LR entusiaster refererer til.
  14. ClausPhillip

    KBX Grill

    Kjøpte du felgene? Hva ble evt. totalprisen? Jeg vurderer samme felger, samt blank sort grill til min SVX. Har aldri bestilt noe LR før... Hvilken leverandør bør jeg benytte? Hvor lang leveringstid bør jeg beregne?
  15. ClausPhillip

    Hvilket batteri anbefales til 2009 Defender 90

    Må innrømme at jeg er rimelig grønn Hvor finner jeg evt. innslagsreleet? Er det noe batteri med god kapasitet dere anbefaler?
×