Jump to content
LRforum

Hallgeir

Members
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

About Hallgeir

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Trondheim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tron

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Da har du funnet feilen. Selv om ventilblokkene skal fordele luften, kan de ikke fordele trykket. Vogna di er vesentlig tyngre foran, og med lekkasje, klarer den ikke å bygge opp nok trykk til å løfte foran. Tipper du har en pex slange som ikke tetter i koblingen ut fra pumpa. Demonter og se nøye på slange-enden. Er den litt "knekt" og med hakk i, har du årsaken. Er du heldig, kan du kappe av 6-7mm og trykke den på plass igjen. Blir ofte tett da.
  2. Bytte av disse var en "tur i parken". Ned og opp igjen med fanger var lett jo!
  3. Oppdatering... Så snart jeg fikk lagret en kanal på hurtigknappene (1-9 osv) så funket plutselig alt. Konklusjon, dette er good shit. Anbefales! Og dekningen er helt hinsides... bra..
  4. Dæven, det var et godt tips.. Synd han ikke holder til i midt-Norge... Men da håper jeg den holder til jeg får reservedoning på tunet. Så blir det å skru Takk!
  5. Usikker på om jeg har E-diff. Selv om 4x4 sier at lås kobler inn og ut. Må sjekke igjen. Hvis ikke blir det godt vasket der bak
  6. Hm.. Turde ikke fylle på mindre enn jeg tappet ut.. Tviler på om det noengang har vært byttet på denne. Hva vil resultatet bli med overfylling? Dårligere kjøling?
  7. Ble jaffal vesentlig stillere der bak etter oljebytte... Tappet av omtrent to liter, og fylte på det samme. Det jeg fant på nettet sa 1,2 liter, men det er kanskje for modeller uten diff lock?
  8. Tenkte jeg først bytter olje, og så bytter igjen etter noen mil... Ingen diff liggende nei, og grubler litt på hvor en sånn skaffes på en fornuftig måte, og om jeg skal bytte den selv. Eventuelt overhale Dette kan jeg fint lite om... Tips er særdeles velkomne
  9. Hm... Åpnet bak og tappet ut gøøørsvart olje... Og den tappepluggen taler vel ikke akkurat om indre velstand..
  10. Hjelper pittelitt med å utsette det uunngåelige med andre ord. Overhale eller bytte mon tro?
  11. Er faktisk den jeg har mistanke om. Kan det hjelpe pittelitt å bytte olje? Eller er det bare å bla opp...
  12. Min D3 har gått 143k og har en litt ubestemmelig "kvernelyd" et eller annet sted i drivverket. Ikke så at det er plagsomt ille, men den er der. Tror ikke det er hjullager, og lyden virker til å komme fra "ingensteds" midt under vogna. Endrer seg bare med hastighet og ikke med pådrag eller motsatt. Noen tips? Ingen ulyd ved giring etc. Ingen "klonk" eller noe sånt. Bare en konstant ulende kverning som følger hastigheten. Noen som har tips til hvor en bør kikke først?
  13. Update.. Litt lirking med fruens neglefil på begge sider av hdc knappen og "popp" kom knappen ut. No more "bloing" og varsel om hdc feil og manglende spesialprogram Så enkelt at det er nesten flaut. Men den knappen brukes jo omtrent aldri!
  14. Byttet bremselysbryter. Pisse enkelt, tok 10 minutter. Hjalp ingenting, men da vet jeg jaffal at den er i orden... MEN, HDC betyr jo "hill descent control", og plutselig kom jeg på å sjekke bryteren mellom setene. Og BINGO! Den var nedtrykt OG satt fast... Klarer ikke å lirke den opp igjen, så her må ting åpnes. Sikkert noen som har sølt cola eller lignende rundt den. Rimelig sikker på at den er årsaken til problemet. Mistanken fikk jeg fordi vogna varsler at "special programs not available", men det er de FAKTISK. Tilgjengelige altså. Bortsett fra nettopp HDC... Lys i tunnellen!
×
×
  • Create New...