Jump to content
LRforum

Elke

Members
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

About Elke

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Engerdal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Engerdal

Recent Profile Visitors

668 profile views
  1. Takk for tips, skal få det sjekket. Mvh Helge
  2. Hei igjen. Når jeg skal starte bilen, kald eller varm, må jeg vente til pumpa har slått seg av, få opp trykket, før jeg kjører. Starter jeg bilen uten at pumpa har slått seg av, går bilen 100-200 m før den stopper, som den går på dieselen som er i systemet. Når den har slått seg av, går bilen helt fint. Pumpa er ny fra Famous 4 og skiftet diesel filter og sjekka alle slanger. Pumpa bråker bra når jeg slår på tenninga, venter 30 sek, den slår seg av og bilen går som en klokke. Virker som trykket i pumpa må opp før den rusler og går normalt. Noen forslag? Mvh Helge
  3. Nytt diesel filter, nye glødeplugger, ny diesel regulator og ny dieselpumpe, skifta vakuum slange, da den ikke var tett og gått over diesel slanger. PS gikk over motor og mente den var i meget god stand, ingen lekkasjer noe sted. Problemet er at pumpa jobber veldig for å få opp trykk, og når den stopper, funker bilen utmerket. Starter jeg bilen før pumpa har stoppet, går bilen bare noen hundre meter før den stopper. Virker som den går på dieselen som er i anlegget og ikke får mer før jeg lar pumpa bygge opp trykket til den stopper.
  4. Ingen sprekk i topp, det er sjekka. Tilbakeslagsventiler skal jeg få sjekka. PS mente oljesøl på el. ledninger kom av dyselekkasje.
  5. Hei igjen godtfolk. Takk for mange gode forslag og ideer fra de forrige innleggene jeg har hatt, setter stor pris på all behjelpelighet. PS Hamar byttet dysepakninger og div småting, m arbeid, diagnose, kom det på 9000,-. Men de fikk ikke start på den etter rep. Viste seg at olje hadde kommet inn i alt det elektriske til motor pga dyselekkasje. Dette ble fiksa m nytt el. sett fra Land Rover England til 10 000,-.( fikk 15% på det) Vel alt kom til slutt på 34 000,-. + lokalt verksted som overså turbo, wastegateventil og diesel pumpe, til 3000,-. uten å skjønne noe, de hadde ikke progra
  6. Først av alt vil jeg takke for alle forslag. Kjempe hyggelige folk her inne Problemet med min D2 2004, er dyselekkasje, som igjen har lekket olje i el systemet til motor. Hele el systemet til motor må skiftes, pakninger og O ringer etc må også skiftes. Hos PS i Hamar kommer det på ca 25 000 kr +/- , bilen har hvert meg kjær i 4 år, kjørt 120 000 uten noen problemer, utenom vanlig servicer. Takk for bidrag fra dere alle. Er på veien igjen neste uke bare litt mindre $ på kontoen......Mvh Helge
  7. Hei igjen. Fikk tilbake melding i dag fra PS på Hamar. Det var lekkasje fra dysene, så de må skifte pakninger og O ringer. Kommer på 8600,- m arbeid, deler og feilsøking. Jeg personlig er ingen mekaniker og må bare stole på at det er riktig. Mvh Helge
  8. Nei, jeg venter på tilbake melding. De mente det var en relativt vanlig feil ?
  9. Hei og takk for alle forslag. PS mener det er høyst sannsynlig tette dyser. Har ikke fått noen pris ennå, mulig andre har hvert borte i det samme og kan kanskje gi meg et hint om hva det kan komme på? Mvh Helge. Ja, PS mener det er tette dyser, håper dett ikke blir for dyrt. Mvh Helge
  10. Hei og takk for alle forslag. Wastegate ventilen satt bom fast, fikk løsnet den og hadde store forhåpninger, dessverre hjalp det ikke og den trekker fortsatt dårlig. Fikk gratis veihjelp for levering hos PS i Hamar, så får vi se hva som er problemet eller problemene. Håper bare det ikke er for alvorlig eller dyrt, håper på en bagatell.... Takk igjen for meddelelser, kjekt å få gode forslag her inne, blir fort fattig på verkstedene
  11. Ja, turbo funker. Takk for forslag. Skal ta den videre. Takk for forslag.
  12. Ja, turboen funker. Takk for forslag. Luftfilter er fint, skal sjekke spjeldet. En diagnose hos PS kan vel ikke koste all verden.
  13. Hei. Håper noen har konstruktive forslag på hva som kan være i veien med min D2 TD5 2003 mod. Bilen starter og går, men den trekker elendig i oppover bakker. Har skiftet diesel filter, diesel regulator,diesel pumpe og vakuumslange . Den lekker ikke diesel og normal eksos, men bruker mye drivstoff da jeg må ha klampen i bunn i oppoverbakker. Har hatt den på lokalt verksted, men de hadde ikke programvare for analyse, de fikk bare opp koder og ga opp da det blir dyrt og lete i blinde etter hvor feilen er, men at det er drivstoff relatert, kanskje dyser, sensorer? Har fått time hos PS på Hama
  14. Hei . Er det noen som har en diesel pumpe til D2 -2003 mod til salgs, gjerne med huset den sitter i også. Mvh Helge
  15. Hei Har du diesel pumpa og huset?
×
×
  • Create New...