Jump to content
LRforum

Elke

Members
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

About Elke

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Rena

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rena

Recent Profile Visitors

428 profile views
  1. Dert skulle jeg også likt og visst. Tut og kjør
  2. Hei og takk for alle innspill. Feilen er funnet og biler er i orden. Det viste seg å være noe så banalt som en tett slange inn til dieselhuset/filteret, går som en klokke nå
  3. Hei igjen. Verkstedet har funnet ut at den trekker falsk luft, de monterte en gjennomsiktig slange, der kom det en halv meter med luft i dieselen. Problemet nå er å finne ut av hvor det trekkes luft i systemet? Noen forsalg? Mvh Helge
  4. Er det vanlig at dieselpumpa skriker litt? Hørt av flere at dieselpumpa kan gi fra seg mye lyd.
  5. Får bare ta en ting om gangen og bruke eliminerings metoden, men verksted er DYRT!!
  6. Hei igjen. Skifta veivaksel sensor, det hjalp ikke. Bilen fortsetter å stoppe etter x ant km. Skiftet diesel regulator, diesel pumpe, filter og sjekket slanger. Virker som drivstofftrykket plutselig stopper å mate, stopper helt opp, men all el funker og ingen feil i dashbord displayet, også starter den igjen etter å ha dratt den på starteren et par min. ? Tenkte å sette inn en mate pumpe mellom diesel pumpa og diesel regulator? Får opp 2 feil meldinger, veivaksel og kamaksel, men det er ikke kamaksel sensor på denne modellen vel? De slukker også når bilen går over 3000 i turtall. Dysetetting er ikke noe alternativ, da hadde bilen fusket og ikke gått som en klokke frem til den stopper. Håper noen har noen forslag, står litt fast her nå. Bilen ble EU godkjent forrige uke , så det er litt kjipt at den ikke går... Mvh Helge
  7. Elke

    D2 Stopper?

    Takk for konstruktive forslag, skal sjekke.
  8. Elke

    D2 Stopper?

    Takk for forslag, skal foreslå det for verkstedet, virker som de ikke finner ut av det.
  9. Elke

    D2 Stopper?

    Hei. Jeg har en D2 -2003 som jeg har skiftet diesel regulator og diesel pumpe på. Gikk helt fint i 2-3 mnd. Problemet nå er at den går 2-3 km for så og stoppe, tar tid og starte igjen, for så å gå 2-3 km igjen. Noen forslag til hva som kan være feil? Mvh Helge
  10. Takk for info, bildene viser at det er montert.
  11. Tusen hjertelig takk for svar. Virkelig hyggelige folk her inne
  12. Hei. Hvert på EU kontroll og skal bestille deler fra England til D2-2003 MOD. Stabilisator, alvorlig stor slakk i foring, midtre, stab foring venstre. Hjullager høyre foran. Opphengs kule ,Venstre , nedre bærekule. Hadde satt veldig pris på om noen hadde de engelske betegnelsene for å kunne bestille disse dele. Mvh Helge
  13. Elke

    Diesel lekkasje

    Fant ut av det. Var for store slangeklemmer i gummislangen inn til motor, så det lakk derfra, bytte de og det lekker ikke mer. Dårlig jobb av verksted. Takk for svar. Mvh Helge
  14. Elke

    Diesel lekkasje

    Hei. Jeg har en D2, TD5, 2004 mod HSE. Den har begynt å lekke litt diesel, men når motoren er varm lekker det ikke. Har kjøpt ny diesel regulator, men tror ikke det er derfra. Noen forslag? Mvh Helge
  15. Hei Hvor ofte må en flushe girkassa på en 2004 D2 . Er gått 50 000 siden siste flushing og skiftet filter, 2 år siden. Noen som vet intervallene for når en skal flushe igjen? Mvh Helge
×
×
  • Create New...