Gå til innhold

sten.hernes@gmail.com

Medlemmer
  • Innlegg

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Kjerkelegda 2, 3174 Revetal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Norway/ Re

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

sten.hernes@gmail.com sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hvordan gikk det med fjærer til slutt??? Har selv en P38 2,5DSE-97 som er blåst opp med garasjekompressoren. Så lenge det holder, men det synker jo etter hvert, og er ikke en god permanent løsning. Er det vanskelig å få til godkjenning/registrering.? Bilen er ennå noen få år unna veteranstatus, men så god stand ellers, at den vil nå det. Da er det muligens enklere å endre fjæringen. Kjøretøyforskriften definerer ikke dette som ombygging, så vidt jeg kan se.
  2. I want to replace the air system with coil springs in my -97 P38 2,5 DSE. Any particular obstacles? How will driving safety and comfort be affected? Sten
  3. Alle nivålamper lyser på dashbordet, og nivåindikatoren (lampen på instrumentpanelet peker oppover.. Nivået holdes konstant på "normal" nivå- antar jeg- men kan ikke regulere høyden. Bilen er ellers helt OK å kjøre, kanskje litt hardere fjæring? Kan ikke se at sikringer er gått, men undres om det kan være et relé?? Eller er det kanskje hele ECU'en ? Takknemmelig for gode forslag til fremgangsmåte. Er det kanskje på tide å skaffe et diagnoseverktøy av noe slag, som kan fortelle hva som er feil?? Sten
  4. Problemet er vel for lengst løst?? Men på min litt eldre P38 er det mulig å skru løs festebøylene på sidene av bakluka, når øvre luke står åpen. skrus med flat fastnøkkel.
  5. Min P38 2,5DSE '97 har også ett EASfault. Alle nivålamper lyser, og melder pil oppover på dashb. Håper det bare er et relé eller noe? Bilen holder fin høyde, omtrent normalhøyde. Men den nekter å bevege seg opp eller ned på kommando, eller ved kjøring over 80kmt. Tips?
  6. Det er kanskje ikke så aktuelt lenger, da? Men har du skiftet sender/mottaker-antenne under bakre sidedeksel høyre side invendig i bagasjerommet.? Like under vinuet. Min koblet ut mange ganger og jeg fant etter hvert at den var følsom for nærhet til automatiske dører i noen butikker. Velkjent problem i England, men nokså ukjent i Norge. Vedr. nøkkelkoden, du husket vel å null-stille først? Sten
  7. Tak til alle ovenstående. Det stemmer, og fotoet over er ganske korrekt. Etter å ha brukt sparkel og skrapt av tektyl og lanolinolje, var det fortsatt usynlig, men vask med whitesprit avslørte chassisnummeret. (Det er nå et krav fra myndighetene at dette avleses på selvs chassiet) Så var det bare å trå til med rustbehandling igjen. sh
  8. RR P38 1996-97modelle 2,5DSE. Chassinummeret må avleses titt og ofte (annet hvert år) Nå er bilen nylig sprøytet tykt under med lanolin og jeg er ikke kar om å finne det. Mener det sitter på den langsgående rammebjelken et sted?? Kan noen gi en bedre plasseringsbeskrivelse? Sten
  9. In the process of changing a top gasket on my 1996 P38 Range Rover 2,5 DSE, the camshaft was removed. On reinstalling, I used too much moment/torque on the M7 nuts, and some of the pinbolts (studs) were damaged. As far as I know so far, the bolts elongated in the free zone, and one snapped, but the stub could be unskrewed from the aluminimum top.My studs are fully threaded, but the parts catalogue show bolts threaded at both ends. I hope those may be interchanged. I thought it better to change all 14 pin bolts. The dimension is Stud-M7x45 with STC 2387 parts number, but apparently not available. Now: The challenge is to find new Studs (pin bolts), perferrably fully treaded, or treaded at each end. Can anyone help me getting those bolts?
  10. In the process of changing a top gasket on my 1996 P38 Range Rover 2,5 DSE, the camshaft was removed. On reinstalling, I used too much moment/torque on the M7 nuts, and some of the pinbolts (studs) were damaged. As far as I know so far, the bolts elongated in the free zone, and one snapped, but the stub could be unskrewed from the aluminimum top.My studs are fully threaded, but the parts catalogue show bolts threaded at both ends. I hope those may be interchanged. I thought it better to change all 14 pin bolts. The dimension is Stud-M7x45 with STC 2387 parts number, but apparently not available. Now: The challenge is to find new Studs (pin bolts), perferrably fully treaded, or treaded at each end. Can anyone help me getting those bolts?
×
×
  • Opprett ny...