Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Mrvikan

Medlemmer
  • Innholdsteller

    338
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om Mrvikan

  • Rang
    Man lærer så lenge man lever.

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hønefoss
  • Interests
    Familie ( 3 barn å fru)
    Motor å dertilhørende fikling.
    Kaffe å skravling.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hønefoss

Nylige profilbesøk

542 profilvisninger
  1. Mrvikan

    Oppgradering av seter i Defender

    Vell, enten må du bytte understell på stolene så du slipper å borre nye hull eller så blir det 4 nye hull.. Har sett fler i England setter inn seter fra 1-serie, ser bra ut på bilder! Eller så sverger mange til Mazda rx7 seter. Google det..
  2. Mrvikan

    Puma Defenderen "Alex"

    Tvi tvi
  3. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    Takk @lafterolf hvor mye kan jeg evt justere trykket opp på denne? Uten at det påvirker påliteligheten... Det har jeg dessverre ikke @jope, den er demontert å kassert! Må vike for seter.. Fjernet teppene å bygget det så stort jeg kunne for å romme mest mulig. Høyden ble så jeg kunne legge en stor plate oppå hjulkassene. bredden på skuffen ble litt amputert pga at jeg dro den helt ut mot døra å hengslen der, men da ble det til gjenngjeld laget en luke for lengre last på siden. Inv i skuffen delte jeg den inn så de tingene jeg hadde skulle ligge fast å ha egen plass. Tror jeg tok vare på veggen mellom bagasjerom å seter om du vil ha mål å bildet av den?
  4. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    Aha.. Kjennes virkelig ut som trykket har økt!? Eller blir den sånn kun av å få mer diesel?
  5. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    Gjorde ingenting annet enn å bytte fra orginal pin til boost pin! Skal visst ha en annen vinkel enn orginal.. Ingen skruer annet enn de 4 som holder lokket. Men, jeg satt inn en boost ring! Merker det veldig godt når turboen begynner å lade at det har skjedd noe der.. Skal kjøpe en turbotrykksmåler å sjekke hvilken trykk jeg har nå! Snorkelen min kan ikke settes feil vei, har sånn sopp! Skal ta den av i morgen å se om det er noe merkbar forskjell på kjøringen. @JokerS30 Luftfiltert ble byttet rett før ferien, så det er 4 måneder ish siden! Jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot røyk, bare syntes overgangen ble litt voldsom.. Ser mange kjører med 3" rustfrie snorkler, må jo være en grunn for at folk betaler så mye ekstra for slikt gildet.. 6000kr var en pris jeg fant!
  6. Mrvikan

    Oppgradering av seter i Defender

    Ser kjempe bra ut @Espenfer Har du bilder av ramma under du lagde?
  7. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    Alltid vært litt røyk under oppstart, å det ble ikke noe mer nå. Men under belastning ble det vesentlig forskjell! Skal prøve å filme det i morgen.. Noen formening om snorkelen "struper" tilførselen av luft? Nå er det ikke akkurat store inntaket fra før av, men 1meter med rør kan da umulig hjelpe? Kanskje bytte toppen filmen med inntaket fremover?
  8. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    @SiggenRRC ja det går så og si rett bak etter den bøyen! Med de hullene jeg har PR i dag så er det nok garantert lyddemper... Godstog er nesten snillt å kalle det Bilen får uten tvil mer/nok diesel, ryker latterlig mye mer ved pådrag . Så den er nok grei! Sitter dog å lurer på om den får nok luft inn via snorkelen? Lest litt ymse om at det kan være lurt å fjerne denne... EGT måler er bestilt å kommer strax, så sammen med større eksos å renset intercooler tror jeg dette blir bra. Obsobs... Så nå at jeg har buttet 10000visninger i tråden min Ikke ille det på 1 års tid... Kanskje det er noe i det fruen sier... "du sitter bare inne på bloggen din du" feirer den med en iskald øl! Skål..! Men, det er mye takket være dette forumet at jeg har kommet dit jeg er med bilen min! Evig takknemlig for all hjelp å alle positive tilbakemeldinger jeg har fått.. #VBF
  9. Mrvikan

    Oppgradering av seter i Defender

    Har testet bmw e46 seter i bilen forran men ble sittende for høyt, så de ble solgt videre kjapt! Forøverig 1997 mod selv.. prøvde så et sett recaro seter, men side støtten ble litt i største laget (å min egen rygg var ikke enig) så de ble solgt videre... De orginale er faktisk ikke så ille når alt kommer til alt! Har testet orginale puma seter, å skal jeg bytte igjen blir det investering. Enten brukte eller noen like fra Exmoor! Ang bakseter så tror jeg det enkleste er å enten sette inn fra Discovery 3-4 eller fra en puma! Har ikke prøvd selv, men sitti på forumet, Google å YouTube i timesvis da jeg funderer på det samme som deg!
  10. Mrvikan

    Jope's garasje

    Denna var RÅ Grattulerer med nytt glis!
  11. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    Takk @jope .. Valgte å heise boksen litt mer bak enn forran, sa ble den rett å mye bedre å bruke! Det var genialt @haakonbs Men hvordan er det å ha noen i midten? Blir det ikke veldig "hyggelig"? Jeg har fått ny bil! Herrefred for et drag det blei Boost pin å Boost ring sammen med ny renset cooler..!!! Anbefales på det sterkeste.. Tok 30min ish!
  12. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    @Lorden @HaakonK Jeg skal si meg enig i at det helt klart er den beste måten å gjøre det på ja! Helt etter boka.. Men 260pund.. Var heftig dyrt! Er det noen som har laget disse panelen selv? Eller vet hvem jeg evt kan spørre etter mål/tegning? Etter å ha bada i bensin i 1 times tid i klesbaljen til madammen, ble delene tatt ned til den lokale bensinstasjonen å vasket grundig med avfetting/skum å gjennomspyling. Å for et resultat..! Det er noen klemte riller, men overraskende få mtp at denne sikkert har vært der 1997! Nå ligger den i stua ved varmepumpen å tørker.. (fruen elsker å få bildeler inn i huset)
  13. Konstantert at intercooler å innsug trengte en liten spa behandling...
  14. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    Takk for målet Har sett mange som har tar den jobben ja, ser ganske så omfattende ut! Den bilen setene satt i opprinnelig var ikke dette gjort. Der var de hevet å det var bygget en skråstilt brakett oppå kassen. Men kan ikke være snakk om mer enn 2-3 cm? Intercooler å innsug demontert å klar for en rens.. Skal samtidig trykkteste intercooleren å sjekke etter lekkasje, den så virkelig ikke bra ut!! Ikke så veldig mye inni innsuget, men det har sikkert ikke vondt av en skylling.. OM intercooleren lekker, eller jeg ikke merker noe forskjell etter denne jobben. Hvilken ny/oppgradert bør jeg veldige? En dobbelt så tykk eller en full size i fronten? Har bestilt boost pin og boost ring fra fourby, derfor denne utsatte jobben blir gjort før noe blir tuklet med! Har å bestilt EGT måler så jeg kan ha kontroll over tempen. Totalt kostet det ca 1500kr (inkl frakt, toll, moms)
  15. Mrvikan

    Defender 130 dobbelcabin

    For et pågangsmot altså.. Artig å følge med ferden din, selvom jeg til gjengjeld føler meg uber lat som ikke går på med slikt mot selvom lakken flasser på dråget her ute
×