Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Mrvikan

Medlemmer
  • Innholdsteller

    213
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

1 Nøytral

1 følger

Om Mrvikan

  • Rang
    Man lærer så lenge man lever.

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hønefoss
  • Interests
    Familie ( 3 barn å fru)
    Motor å dertilhørende fikling.
    Kaffe å skravling.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hønefoss

Nylige profilbesøk

392 profilvisninger
  1. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    Kan ikke si annet enn at detta virker Markisen er helt gull, lett og sette opp å tåler mye vind (blåser bra her på ettermiddagen). Kjøkken å skuff, priceless.... Utrolig morro når det kosta så lite tid å penger.. Pakking av bilen ble det så som så med. Plastkasser, alubokser å bagger ble løsningen. Alt ble med så ingen klager Ganske heldig med plasseringen på Storesand camping rett nord for Trondheim, havet er nærmeste nabo.. Å mens jeg står å sjekker inn svinger en strøken 110 (fotobevis følger) inn bak meg! Ekstra morro altså, dog disse tyskerne var av den stille typen å her holdt det med et hyggelig smil å en liten vink. Har på turen fra Hønefoss møtt 8 defendere, 1 rrc å en discovery 3, samtlige hilser å blinker. 2 stk 130 med store campere bakpå (kan det bli tøffere?) Ingen problem med varmgang så langt å batteriproblemet mitt fant jeg ikke ut av før ferien så det kobles av når bilen parkeres for natten. Har å med en defa lader om det skulle være nødvendig. Måling å kontroll av alt skal gjøres når jeg er tilbake samt bestilling av ny radiator
  2. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    Virker solid nok her i hagen, så får vi se om været i nord klarer å gjøre noe med det Inni rullen sitter ting godt fast å er bolte til taket. De løse bena sitter stroppet på andre siden å føttene går i mot takstativet, så de skal ikke gå noen vei nei. Har sett hva som kan skje med dårlig siktet last på nært hold! Så slikt er jeg nøye med
  3. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    Viktig å teste grundig @Paal Helge Klarer ikke slutte å kjøre når omgivelsene bare blir finere å finere.. Et lite desperat forsøk på å lage en Markise på budsjett ble dagens syssel! Ekstra tykk Presenning på 2x3m, 4stk rør på 2m, 2 føtter å 2 stk 90° bend fra biltema. Pris ca 500kr! Kappet bena ned til 170cm så det blir fall, bendene ble festet med øyebolter så jeg har noe å feste bardunene i! Den ekstra fliken ned kan enten festes nedover eller rulles opp. Kommer nok til å gjøre nytten sin..
  4. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    Siden kjøkkenet i bilen nå var ferdig å bilen ikke kunne trekke vogna som planlagt valgte vi å legge ut på en liten test-tur i området Området ble som følger Hønefoss - Fagernes - Panoramaveien rundt - Beitostølen - Jotunheimveien rundt - Valdresflye - Fagernes - Hønefoss. En overnatting å 54mil kjørt. Litt varm i de lengste bakkene men ingen problemer.. Overnattingen ble ca 3mil innover jotunheimveien hvor vi fant en plass uten kuer å langt fra veien. Har aldri opplevd en så stille å nydelig plass å været var helt fantastisk! Det skal ikke stå på mulighetene for å campe mutters alene å langt ifra trafikk, folk og fe (dog noen fe var det, men ikke av den pratsomme arten). Den nye skuffen i bilen sammen med bordet gjorde alt mye lettere. En oppgradering vell verdt å gjøre for de som ikke har det alt! Nå er vi vell hjemme å driver en iherdig kamp med pakking av bilen så vi skal kunne gjennomføre ferien med samme resultat. 3ekstra passasjerer å 1 tonn ekstra klær å nips skal med. Resultatet av pakkingen skal dokumenteres å bildet kommer. For de av dere som måtte la seg friste av en tur innom Jotunheimen så anbefaler jeg på det sterkeste at man slipper luft ut av dekkene! Det er vaskebrett ca 80% av de 5milene å man kan fort ende med å måtte stoppe å skru fast ting man ellers trodde satt godt! Til dere som er på landstreffet, del masse bilder her å ellers på andre sosiale steder så vi andre kan få en smakebit av gildet som finner sted i stormfulle Lærdal (håper inderlig at været ikke ødela for mye for dere å at uken videre kan nytes i solskinn)
  5. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    Takk for det @Paal Helge Turen går som planlagt, men med taktelt å lavvo.. Den blir litt varm med veldig bratt å lang motbakke, testa den litt i helgen å tror det skal gå problemfritt, blir kanskje fler stopp underveis. Største problemet er å klare å pakke for 5 personer for 2ukers opphold i nord inni og oppå bilen Har trua enn så lenge..
  6. Mrvikan

    Nytt batteri dødt?!

    Et par dager ja, om de gir meg låne batteri kan det funke.. Har ingen kvittering på at det er byttet dynamo, så tipper den er 21år gammel å gått ca 254000km...
  7. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    Ny radiator samt nye slanger skal bestilles! Feilen skal selvfølgelig utbedres.. Tenkte mest om det var en oppgradering verdt pengene. Men om jeg kan slippe så blir jeg lykkelig
  8. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    Ville en Revotec elektrisk vifte vært en grei oppgradering? Noen som har erfaring med den? http://www.paddockspares.com/revotec-electronic-fan-conversation-kit-200-300tdi.html
  9. Mrvikan

    Nytt batteri dødt?!

    Prøvde å koble på multimeteret å se om volten falt, men skjedde ikke noe etter 30min! Hadde ikke noe for seg å nappe sikringer.. Kan det være feil som kommer å går? Bilen har tidligere stått i flere dager uten noe tull med batteriet..
  10. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    @lafterolf Vifta trekkes av reim å ser orginal ut! Den snurrer ganske lett rundt med litt motstand. Riktig? Radiatoren ser ut som den har stått der siden bilen var ny. Intercooleren ser lik ut..
  11. Mrvikan

    Nytt batteri dødt?!

    Målte rett etterpå ja. Var såpass lite så regnet med at det var greit.
  12. Mrvikan

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    Takk @Paal Helge Vi var i utgangspunktet enig i å dra med oss vogn på ferien nordover da været har en tendens til å være noget ustabilt oppi der. Det er snakk om en relativt liten vogn på beskjedne 1100kg. Har tidligere dratt den med andre biler uten heft. Var nå å skulle hente denne ca 2mil unna å på returen steg temperaturen i bilen ganske kraftig(over normalen) , luktet clutch å å den hadde det ikke bra! Har dratt mye henger i mitt liv, så føler ikke jeg er håpløs mtp kjøring, giring osv... Ingen lekkasjer osv, vannet på bildet kommer fra en regnskur jeg akkurat kjørte igjennom. Litt vemodig å betenkt da jeg vet disse maskinene fint kan dra tungt.. Tror denne vogna får stå i ro i ferien å vi drar med telt.. Så får vi leie hytte om været blir krise Kan det være tett radiator? Den ser ikke ille ut visuelt å har aldri opplevd at tempen stiger tidligere. Kanskje trenger bilen en større intercooler?
  13. Mrvikan

    Nytt batteri dødt?!

    Batteriet sto avkoblet i natt å spenningen falt fra 13,08v til 12,76v. Innafor ila en natt? Neste på agendaen er å begynne å nappe sikringer. @MaxHeadroom Bør jeg bare bytte inn batteriet uansett for å så sette det nye til lading over natten?
  14. Mrvikan

    Nytt batteri dødt?!

    Takk for svar @jope Det skal testes i natt! Men vil det uansett være lurt med en egen bryter som kutter alt? Å hvor stor bør den være?
  15. Mrvikan

    Nytt batteri dødt?!

    Hei godtfolk.. *1997 Defender 300tdi* Jeg kjøpte nytt batteri til bilen for ca 1måned siden. Kjøpte da BT sitt AGM batteri på 95amp. Etter å ha søkt rundt på forumet var dette mye brukt forsto jeg. I dag var batteriet nede på 10v å ikke nok til at bilen startet, den hadde da stått i ro i underkant av 20timer. Målte dynamoen til å gi 14.10v, målte ved batteriet 13.83v. Når jeg stoppet bilen dalte batteriet ned til 12.62v.. Under kjøring i dag viste voltmeteret i bilen mellom 13.2v å 13.8v. Det har tidligere vist 14v. Ingen ting var koblet til, lys var av, cd spiller var avslått osv.. Er batteriet ødelagt? Har 4 år garanti på det så kan byttes. Dynamoen som er på tur til takke for seg? Hvor får jeg tak i en asap? Ews har ferie.. Hjelper det å sette inn en killswitch? Bør det være nødvendig? Å holder det da med en 100amp eller bør jeg gå for større? 250amp feks.? Reiser på bilferie om ca 10 dager så dette haster for å si det mildt
×