Jump to content
LRforum

HenrikH

Members
  • Content Count

    50
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About HenrikH

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Location
    Sørreisa

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sørreisa

Recent Profile Visitors

340 profile views
  1. tror ikke det var mulig å gjøre når jeg bytta platen, men vil gjerne teste slaven først får jeg åpner clutchen igjen, men hvordan får man låst slaven?
  2. Hvordan får jeg låst slaven for å teste dette da?
  3. men kjennes ut som jeg har normal clutch, kan det fortsatt være litt luft i systemet da? da blir jeg og kjøpe 3-4 nye bokser med bremsevæske og lufta igjennom alt
  4. I vinter overhalte jeg clutchen grunnet at bilen mistet all clutch, men etter overhalingen er det fortsatt ikke noe clutch, ser på delene jeg har bestillt og lurer kanskje på at problemet er fordi jeg har bestillt feil type Slave sylinder? noen som har noe erfaring med dette, eller vet om dette kan føre til at det ikke er noe clutch? byttet også master sylinder og clutchen føles normal men er desverre ingen clutch.
  5. er øye på master der man trer en bolt igjennom pedal og master og festes med mutter
  6. er kanskje 3-5 cm med dødgang i starten, hvordan juster man dette?
  7. Da skal jeg prøve litt til med vakumlufter, men lukke nippel før pedalen bunner. tenkte litt over det og hvis nippelen blir lukket før pedalen bynner vil vel dette øke trykket/motstand i pedalen skal også prøve og lufte ved og trykke pedalen og åpne/ lukke nippel hvis jeg ikke får det til med vakumluftern fre biltema
  8. har ikke mulighet på å lufte på master, men tenkte kanskje å koble til en oljekanne på lufte nippel på slave og pumpe bremsevæske(DOT4) gjennom og opp til master ettersom du sier det kan samle seg mye luft ved master, har luftet med biltema lufter med tilbakeslagsventil 59kr,- der jeg har koblet den på luftenippel og åpnet nippel litt og trykket clutchen 10-12 ganger så holdt clutchen inne og skrudd igjen nippel. det fikk jeg som nevnt over en del motstand på pedal men virker som det ikke helt er nok motstand til å løse ut clutchen men ved reverse bleeding skal cluchen pedalen være inne?
  9. Hei! Etter bytte av clutch plate, clutch cover, clutch release arm, bearing, slave cylinder, clutch damper og clutch master cylinder i vinter på min Landrover Discovery 1990, 200TDI har jeg fortsatt problemer med clutchen. problemet startet med at det var vanskelig å få den i gir, så bestemte meg for å bytte en del clutch deler. byttet så alt nevnt over untatt clutch master cylinder, da klarte jeg ikke å få luftet clutchen på noe som helst måte, så bestemte meg så for å bytte clutch master cylinder og da fikk jeg luftet clutchen, og fikk noe som kjentes ut som en grei clutch pedal men kanskje noe myk. da jeg startet bilen og prøvde og gire fungerte dette ikke, den ville ikke i noen av girene. Har luftet en god del og tviler på at det er noe luft igjen, men virker som at pedalen ikke er hard nok. mener og huske at clutchpedalen var hardere før enn det den er nå, men er ikke snakk om så mye. Noen som eventuelt har en løsning på dette problemt eller noen tips?
  10. så bra da skal jeg finne noen skruer som er lange nok og prøve imorgen, er bare litt redd for at hvis jeg strammer for hardt og noe blir ødelagt
  11. da skal jeg prøve og skru det sammen imorgen. men kan jeg regne med at det blir veldig mye motstand når jeg skal skru? eller vil jeg se at det trekker seg sammen sakte men sikkert`?
  12. kan vel også nevne at jeg også prøvde med en polygriptang og klemmte sammen delene, da kom den yttligere 0.2-0.5cm lengere inn men når jeg slipper så trekker den seg tilbake.
  13. når du sier sett på plass clutchoverføring? hva mener du med det?
  14. etter mye arbeid idag så fikk jeg det samme resultatet som igår mangler 1 cm før det er på plass. virker som akslingen ikke vil gå inn i svinghjulsforingen... brukte fil og filte ned kanten, så brukte jeg sentreringsverktøyet fra biltema og tokk bilder og filmet for å se at den var bra nok sentrert. så skrudde jeg til og prøvde og sette det sammen. som man ser på bildene her er gjengene nesten igjennom. altså litt lengere enn det som var igår. men er det lurt å ta sjansen på å sku det sammen som det er nå og håpe på at akslingen vil gå inn i svinghjulsforingen? eller er det bedre å prøve på nytt igjen? noen som vet om noe bedre og mere nøyaktig sentreringsverktøy?
×
×
  • Create New...