Jump to content
LRforum

josda

Members
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

About josda

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Dale

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Vaksdal

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Motstand må monteres, men det er kun for blinkelysa.
  2. Bytta forran på min i høst, og fikk samme problemer, sannysnligvis pga rattet sto skjevt. Jeg stillte den opp på flatt underlag, fikk en kamerat til å sitte inni bilen og holde rattet bent, mens eg justerte på styrestagene til hjulene forran sto ca på linje med bakhjula. Tok en prøvetur, og da stod rattet ca beint, fikk heller ingen feilmeldinger. Tror ikke du trenger noe kalibrering, hvertfall slapp jeg det.
  3. Lekkasje i lufttanken og andre steder er lett å finne ved å spraye på såpevann eller leak finder spray. Eg brukte leakfinder spray fra wurth (mener eg det var). Da fann eg lett at det var lekkasje i lufttanken og noen slangeboblinger. Byttet tank og fikset dei andre lekkasjene, deretter følte eg at kompressor gikk mye sjeldnere. (D3 06 mod)
  4. Da er ny låskasse montert, dette gikk lett og greit med hjelp av Haynes bok og YouTube. Brukte ca 2 timer på jobben, og da brukte jeg god tid. Takker for hjelp, råd og tips fra dere på forumet :-)
  5. Da nærmer det seg bytte av låskasse. Er det noen som har en god arbeidsbeskrivelse på dette? Da jeg smurte den opp hadde jeg den ikke helt ut av døra, den hang da fast i vaierne, såg ikke noen logisk måte å få løst disse fra på. Noen tips her?
  6. https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=12826 Denne er det jeg trenger, og har tenkt å bestille. Det er en liten elektromotor til låsen inni der som går tregt. Det er to forskjellige frekvenser å velge mellom på denne delen.
  7. Ser man det ja, der står det jo 433 MHz, da blir det nok til at jeg bestiller en slik... Det er nok større problem hos meg også når det er varmt i været, jorgenht. Har virket helt fint i det siste, men MÅ bare ha det i orden, så ny blir bestilt en av dagene.
  8. Da skal jeg bestille ny låskasse, men ser det er litt forskjellig å velge mellom, 433 mhz og 315 mhz. Vet at dette er frekvenser, men hvordan kan jeg finne ut hvilke frekvens jeg har på min bil??
  9. Fant en betydelig lekkasje bak venstre bakhjul, der hvor rørene er skjøtet før de går igjennom gulvet. Koblet fra rørene, pusset, rengjort og montert nye o-ringer. fyllt på nytt kjølemedie med sporingsstoff. Har nå kjørt i ca 1,5 mnd og det holder tett fortsatt, så det var nok der problemet var. Lekkasjen var godt synlig uten UV lykt.
  10. Takk for svar. Er ca halve prisen for uoriginal, men tror jeg satser på en komplett originaldel. Mulig jeg reparerer den som står i senere.
  11. Sliter litt med sentrallåsen på min 06 mod D3. Problemet er at førerdør ikke vil låse seg opp når eg trykker på lås opp knappen på fjernbetjeningen. (Den låser fint). Dette problemet har kommet og gått litt i det siste, men nå er den meget dårlig og eg må stort sett bruke nøkkelen for å få låst opp døra. Hadde av dørtrekket og smurte låsekassen godt, men det var ingen stor forbedring, eneste forbedring er at den en sjelden gang åpner etter 2-3 trykk på åpneknappen. Etter dette har jeg konkludert med at jeg må bytte hele låsekassen. Ser det er flere merker å velge mellom. Er det noen som har innspill til hvilke merker som er brukande og om jeg må kode/pare den nye delen til bilen?
  12. Takk for svar. Det er akkurat det jeg har gjort, den har vært inne på ac verksted, der det har blitt fylt sporingsstoff og kjølemedie, men ble fortallt at om det gikk laaang tid fra det var lekket ut springsstoff kunne det være vanskeligere å finne, siste gangen hadde det nok kanskje gått nærmere et halvt år siden det lakk ut, og jeg valgte da å bytte ac radiator siden den allikevel såg meget dårlig ut. Det lekker en eller annen plass og det vil muligens ta lang tid å leite seg frem til lekkasjen derfor anbefalte Mekonomen meg at jeg kunne lete litt selv, for at muligens var lett å se lekkasjepunkt nå, siden lekkasje er "fersk". Men det jeg lurer på er om det er noen innpå her som har kjennskap til om det er kjente, gjentagende steder hvor det oppstår lekkasje på disse bilene, dette for at jeg da kan begynne å lete der?
  13. Etter 3 fyllinger av AC anlegget siste året tenker jeg å spørre her om råd. det begynnte med at jeg kjøpte bilen med lekkasje i anlegget som skulle bli fikset av forrige eier, det ble så gjort på Sandven i Bergen, det funnet lekkasje i bakre skjøt på på langsgående rør under bilen (det er ac bak og på denne bilen), Sandven ville da bytte disse rørene og det ble gjort, og da mente Sandven at det var OK. dette var jo litt utpå høsten og eg fikk da ikke testet AC før nå til våren, men da virket det ikke. Valgte da å bytte AC "radiator" forran kjøleradiator, før eg fylte anlegget igjen, dette pga det kunne se ut som det var lekkasje i den og at den hadde mye korrosjon. Deretter ble anlegget fylt av Mekonomen for ca 3 uker siden, og nå er det tomt igjen. Har noen her inne tips til hvor jeg skal fortsette å lete etter lekkasje? Det begynner jo å koste penger etterhvert når anlegget må fylles så ofte.... Bilen er gått ca 130000 KM.
  14. Dette ser overkommelig ut. Takker så mye for god arbeidsbeskrivelse :-)
×
×
  • Create New...