Gå til innhold

The farmer

Medlemmer
  • Innlegg

    235
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Contact Methods

  • MSN
    tommy@felagi.co.uk
  • ICQ
    0
  • Skype
    th160370

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hastings
  • Interests
    Det er så alt for mye.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hastings, East Sussex, UK

Nylige profilbesøk

965 profilvisninger

The farmer sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Noe av det mer fonuftige jeg har lest her så langt. Prisen på Defendere vil bare gå opp og kurven vil være ekspotensial i forhold til tilstand. En av hoved grunnene fremover vil være at den nå er tatt ut av produksjon og tilgangen på nye biler blir borte. Markedet for dyre og "styla" defendere fulle av "porno-utstyr" blir bedre og større. Jeg har med interesse fulgt med på denne tråden etter at jeg ble skjelt ut her og på Finn da jeg ville selge min Defender til det noen mente var Idiot pris. Min kjøper har aldri vært lykkeligere da han gav omtrent det jeg ville ha for den, og han var ingen nybegynner når det gjaldt Defendere. Han bare hadde penger og ville ha og det er ingenting galt i det. Tror noen på dette forumet bare må venne seg til at de må dele interessen for dette Ikonet med de som også er villig til å betale mye for gode eksemplarer av bilen. Mottoet må vel da være: "Ta godt vare på det Ikonet du kjøpte billig en gang for det blir dyrt å kjøpe det igjen!"
  2. Men for å snakke om hyggeliger ting en myndigheter, skumle hensikter og regninga...... Turen snirkler seg opp Vestlandet, Lofoten, Nordkapp, Kirkenes, Helsinki, Baltikum, Minsk, Krakov, Berlin og hjem.....litt av en tur skal det bli. Bare litt under 12000 km. Men så bor vi flott da!
  3. Billig var det ikke Har ikke lyst til å si det egentlig, kona (den andre) kunne finne på å titte innom ;-)
  4. Hei folkens. Beklager at jeg "sluttet" å publisere bilder underveis, men jeg ble advart mot at ikke alle som bruker dette forumet har bare gode hensikter. Bilen er kontrollert og godkjent (med en liten mangellapp) og på vei igjennom Norge. Hvis dere er interresert i bilder så finner dere dem her: Dersom det er noe dere lurer på så er det jo bare å spørre så skal jeg svare etter beste evne og vilje.
  5. The farmer

    Mitt Defender prosjekt

    Inneholder bilder av gangen I mitt prosjekt.
  6. Rolling Chassis - nesten på plass :-) Mitt nye håndbrekk:
  7. Jeg sitter med en ekstra TD5 long engine som jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre med, så jeg prøver å selge den. Grunnen er mitt lille defender prosjekt Den har gått 260 tusen. Den blir nå overhalt av Terrain Vehicles Toppen har blitt pressure testet, følger med papirer (og kvitteringer på jobben) To stempler og alle stempelfjærer, samt at sylindere hones. Pakninger og annet selvfølgelig. Noen interesserte der ute? Kan leveres i Norge rundt medio juni. Pris ? Vel hva er den verdt? Kom med bud! PS! Alt det andre "snackset" som jeg har ekstra tilhørende denne motoren har jeg nok tenkt beholde som reserve deler for langtur. Det eneste er Defender transferkassa som jeg også vurderer å selge
  8. Delelista: Part Clutch kit Flywheel Headset Headgasket Injector loom Camshaft seal Head bolts Glow plugs Water pump Water pump o ring Used Engine Aux Belt Turbo gasket Manifold Turbo washers Fuel regualtor gasket fuel regualtor o ring Fuel regualtor filter Head dowel Power steering box Pas Fluid Steering damper Suspension kit Shock turrets Shock turret rings Polyurethance bush kit Polyurethance front bump stops Polyurethance rear bump stops Rear brake discs Rear brake pads Wheel bearings Hub nut Hub seal Stainless brake pipes Transfer box Transfer box input oil seal Transfer box output oil seal Disc handbrake Swivel rebuild kit Stainless cross member bolts Bulkhead bolts Bulkhead nuts Bulkhead washer Front pinon oil seal Red oxide & black paint Stainless exhaust system Light force 170 HID Light bar Stainless front door hinges Stainless rear door hinges Stainless bulkhead mounts Stainless bonnet hinges Sound deading kit Galvanised capping Fuel tank vent pipe Center cross member bolts Galvanised mid cross member Galvanised cross member to body Stainless steel thresh plate Stainless steel mud flap brackets Exmoor trim Front seats Exmoor trim 2nd seats Exmoor trim rear boot seat Exmoor trim boot seat belts Exmoor trim carpet set Exmoor trim heated seat element Exmoor trim postage Front right mud shield Front left mud shield Rear right mud shield Rear left mud shield Rear mud shield bracket Rear main oil seal Brake pipe clips Front spring retainer plates Galvanised rear spring seats Galavanised front turret kit A frame ball joint & mount Mirror Arms A frame bolt A frame nut Galvanised chassis Light force black cover Light force 170 combo filter Light force 170 wide filter Light force 170 spot filter Light force securtiy nuts Battery tray Steering Wheel Steering wheel boss Mantec spare wheel carrier Mantec window guard rear Mantec window guard side Mantce sill protector Mantce snorkel Mantce stowage cage Mantce stowage cage shelf Mantce stowage shelf Light guard front Light guard rear LED lights Led light kit Led reseve Led fog light Led plinth Led smart load Led work light Side Steps Dog Guard 265/75/16 General AT Modulars Indcator stalk Door latch Autuator Front floor mats Rear floor mats Boot liner Odyssey battery Battey cut out switch Wiring parts Wind delector Front RH door seal Front LH door seal Rear RH door seal Rear LH door seal Tailgate door seal Front RH seat belt Front LH seat belt Rear RH seat belt Rear LH seat belt Rear centre seat belt Rear centre seat belt Stainless bumper bolts
  9. Denne uken har gitt meg et nytt syn på BT og deres evne til service. Etter å ha tatt av karosseriet av ramma, fant vi ut at det beste ville jo vært å bytte hele "skiten" med en galvanisert. Men det er ikke så enkelt når bilen står ribba I England og jeg skulle strengt tatt ha fått godkjent rammebytte på forhånd i Norge. Jeg gav nesten opp før jeg hadde begynt, men så beit jeg tenna sammen og ringte BT sitt sentrale nummer. Jeg møtte en hyggelig og forståelsesfull mann som bad meg ringe til den lokale veitrafikk stasjonen hvor jeg planlegger å få bilen kontrollert. Det gjorde jeg og kom i prat med en enda hyggeligere mann (damene i skranken på BT har noe å lære av de som sitter bak dem ). Han bad meg sende så mye bilder og dokumentasjon som mulig på epost så skulle de se på saken. Det ville kunne ta opptil to uker før jeg fikk svar advarte han meg. Jeg sendte avgårde sent mandagskveld en epost med fullt av bilder og dokumentasjon på ramma jeg planlegger å bytte til. Jeg skrev selvfølgelig at siden karosseriet henger i luften og jeg ikke får gjort noe særlig mye før jeg får svar fra dem, bad jeg dem høflig om å svare så raskt som mulig. Tirsdag formiddag fikk jeg bekreftelse og godkjennelse på mail. Bestill time til kontrol så fikser vi dette var beskjeden :-) Takk BT. Nå er ny galvanisert ramme på vei inn i garasjen.
  10. I dag var det tid for min TD5 motor å bli hunset med. Planen er å ta min relativt "nye" spanske topp fra den originale motoren, få den "pressure" tested og så montert på min "nye" TD5 motor som kommer fra en Disco 2. Disco 2 toppen skal også pressure testes og ettterpå monteres på min "gamle" TD5 med alt av nye pakninger osv. Så mest sansynlig vil jeg ha en overhalt TD5 long engine tilsalgs om en måned eller to. Interessert? Send meg en PM.
  11. Hei dere, I forbindelse med mitt lille prosjekt ( http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=71620&hl= ) så fikk jeg et spørsmål fra min engelske mekanikker: Er det lovlig å bruke bremserør av kopper i Norge? Eller er det som i USA hvor de må være laget av stål? Jeg ble svar skyldig og spør derfor dere om dette. Er det noen som vet?
×
×
  • Opprett ny...