Gå til innhold

larsenv

Medlemmer
  • Innlegg

    62
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Ålesund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ålesund

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

larsenv sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Fuel filteret er byttet og ingen problemer i etterkant. Trykket på startknappen uten å ha foten på bremsen, ventet i 30 sek og skrudde av. Gjorde dette 4 ganger, så startet jeg motoren.
  2. Hei. Må systemet luftes etter fuelfilter bytte eller finnes det andre triks. Jeg har ikke lufteverktøy og dumt å sette igang om jeg ikke får start etterpå. Siste punkt i Workmanualen er: 8. Carry out the low-pressure fuel system bleeding. -Vidar
  3. Når jeg byttet aktuator la jeg en lang sykkelwire med strømpe under plastikk kanten på bakluken. Om nødvendig får jeg tak i den med litt arbeid. Dette er en nødløsning og om man må tømme bilen gjennom bakdørene så får det heller være. Skal no ikke bruke den uansett
  4. Å bytte belte og strammer er ikke et problem. Problemet er at bolten til strammeren er knekt og står igjen i motoren.
  5. Da har jeg funne problemer. Bolten på strammehjulet til fuel pumpe reimen er knekt. (Bakre regreim). Noen som har tips på å få ut delen som står igjen i motoren? Bestille verksted for body lift?
  6. Da begynner nedskruingen. Byttet regreim for et års tid siden, så det kan muligens være noe løst i forbindelse med den jobben som lager lyd. Begynte på luftinntaket og fant dette. Syns det var en del olje på utsiden av inntaket som er rett bak viften. Tyder på en luftlekkasje her. Er det normalt med litt olje i rørene på luftinntaket?
  7. Er nok ikke så dommedag som de lydene i videoen Iver heldigvis. Fra 21sek og utover hører dere at resonansen endrer seg. Som om noe begynner å riste/rasle. IMG_9203.MOV
  8. Har IID tool, men kommer til kort for å finne ut hvilke verdier jeg skal studere.
  9. Var bare en antagelse fra min side. Av de jeg har lest om på nettet så mener jeg de gir en feilmelding. Noen som vet hvordan jeg kommer til for å inspisere den? Kan den sees under?
  10. Hei. Jeg har den siste tiden hatt en litt mørk brommende/rasle lyd fra motor/motorrom ved ca 1500-3000RPM. Mulig den er der ved høyere turtall, men da tar motorlyden over. Høre ikke lyden fra utsiden, bare inne i bilen. Lyden kommer når jeg gir på og når bilen bremser ned på motoren. Om den bare ruller uten motstand kan jeg ikke høre den. Har også lagt merke til en "suge" lyd, som en Whoozzzz lyd når turboen kommer inn, mulig den er normal. Artig når man prøver å beskrive lyder med ord Var på langtur i helgen og merker ikke noe på bilen med tanke på trekkraft etc. Har brukt noe tid under bilen for å prøve å lokalisere, men greier ikke å pinpointe hva det er. Jeg har tenkt på følgende muligheter: 1. Sprekk i intercooler slanger.. Har sjekket den øvre og nedre slangen, men vanskelig å se noe. Se vedlagt bilde. Skulle tro man fikk noen feilmeldinger og svart røyk om det var feil på de. 2. Hull i crossover røret bak motoren, men vil tro man får feilmeldinger av det også. Prøvde å se etter med et speil, men greier ikke å se noe bak der. 3. Løst deksel / varmeskjold. Har ikke sett etter ennå, men er det noen som er mer utsatt for å løsne enn andre? Tar gjerne imot tips for mulige feilkilder. Om jeg ikke finner ut av det snart, må jeg vel oppsøke profesjonell hjelp eller noen her på forumet som peiling Bor i Ålesund om noen vil prøve seg på en utfordring -Vidar
  11. Er mye kald og småkjøring. bytter hver 8-10000km. Kommer litt an på hvordan det passer med livet generelt Bilen er i daglig bruk.
  12. Hei. Er det anbefalt å helle på noe rensemiddel før skifte av motorolje? Evt noe anbefalte merker. Skal skifte olje på D4 2013 mod kjørt 110.000. Mvh Vidar
  13. Hei. D4 2012. For et år siden byttet jeg batteri fordi jeg fikk melding om lavt batteri når bilen var på uten motoren igang. Etter batteribytte kjørte jeg batterireset via IIDtool, men fikk fremdeles samme melding. Når jeg trykker startknappen uten å starte motoren lyser batteri varsellampen og etter noen minutter kommer det opp en melding om at motoren må startes ellers slås systemet av etter 3 min. Mistenkte det nye batteriet var ødelagt og fikk låne et nytt nå i helgen. Etter batteri bytte og ny reset får jeg samme problemet. Konkluderer da med at batteriene er ok, men det er noe annet. På bilder ser dere at det trekkes -18A på batteriet og at det en volt på12,4 når bilen er på uten motoren igang. -4A og12,6 når den er i standby. avskrudd og alt er stille. 14,7V er ladespenningen. Så dynamo er ok. Noen som har noen ideer på hva som er gale? mvh Vidar
×
×
  • Opprett ny...