Gå til innhold

oterpoter

Medlemmer
  • Innlegg

    326
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

oterpoter sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. hei. Jeg lurer på om noen her vet om en 101FC som kan være til salgs? Må si at jeg digger den bilen. Den har virkelig gått under radaren min, uten at jeg kan forstå hvordan. Makan til fetere doning skal man lete lenge etter. Den er jo til og med tøffere enn en UAZ 452 mvh Mathias
  2. Fikk påpek om at rattet jeg brukte når jeg viste Exmil med V8 hos vegvesen ikke var godkjent. Må derfor skaffe meg et godkjent ratt som passer til 36 splines defender rattstamme. Noen som har?
  3. Skal se om jeg finner noen som selger den. Så lenge det ikke er speeding.no. Kjøpte en aem afr wideband fra de. Den døde etter 3 oppstart.. Og de hevder det er brukerfeil og ikke reklamasjon. Idioter. Ser gasolin.no er out of stock. Har du forgasser? Om så, hvilke?
  4. Bumper denne litt. Skulle gjerne hatt en second opinion av justering av min oppbygde V8 3.5. Motor plukket helt ned og rengjort. Blokk og topper slipt. Veivaksel sjekket og slipt/polert. Ventilseter kuttet/slipt og vakuum testet Nye ringer Ny kam Nye løftere Ny vannpumpe Etc etc. Motor starter umiddelbart, kompresjon 150psi på alle stempler Riktig oljetrykk Twin SU forgassere. Også de plukket helt ned, og satt opp med nye pakninger etc. Hif6. Ny fordeler med amp fra Rpi engineering. Nye nåler BBC profil Nye fjærer til ventiler.. Ny regreim og tannhjul.. Jeg aner ikke hva som er forventet av effekt når den nå står i min Exmil. Koblet til en R380/LT230 combo Har lyst å sikre at den er satt opp så effektivt som mulig. Fortenning på approx 16btc Så om noen i Bergens området kan eller vet hvor man bør gå, mottas det med takk. Mvh Mathias Davidsen
  5. ser at det er fra S60. og ikke XC60. Endte opp med å bruke en servo pumpe fra V50. Da denne lot seg kontrollere med en kontroller laget av en fyr i Belgia. det er dog uten braketten, da den er brukt i min bil. men jeg har laget en strøm kabel med riktig plugg, 35mm2 rød, mange meter, og en kortere sort. Har i tillegg CANBUS pluggen. Jeg har mao moddet den strømkabelen på bildet
  6. hei. Har samlet opp en del lite brukte deler fra min Exmil, nå som den er ombygd til V8. - fremre bensintank ny 2018, ingen rust - 24v dynamo ny fra ca 2018 (biltema tror jeg) - bakre og fremre hubs nye fra 2018 - svivelhus x 2 ny fra ca 2018 - div bremsedeler frem og bak. tromler, bremsesko, fjærer, skjold etc passende til exmil. alt lite brukt - serie 3 ratt - 24v vindusviskermotor ny fra 2018 - 24V motor og solenoid med wireless remotes fra en 13 500lbs Rhino winch ny for noen få år tilbake. brukt 1 gang (kun motor og kontrollbox med kontrollere.. måtte bygge om da jeg har endret fra 24V til 12V) bilen har kun blitt brukt sommerhalvår, så det er i relativt god forfatning. jeg har i tillegg litt ulikt: - volvo xc60 elektrisk servo pumpe - 2 x Hubourn eaton mekanisk servo pumpe som passer Rover v8 motorer 5503/8518/24 - ANR2003P servo pumpe med pulley - starter motor rover v8 brukt - eksos manifold H. og V. originalt for Rover SD1 V8 3.5l med originale heatshields - høyre eksos manifold RRC /Disco ERR2533 - 12V dynamo brukt fra Rover SD1 - travers girkasse ANR2278 Disco 1
  7. Hei. Jeg er på jakt etter forrør (?) (downpipe) til Rover V8 eksos. Altså det første rør med flens (3 bolter). Skal lage custom eksos, men akkurat første del trenger jeg å få handlet. Både høyre og venstre side. Motoren står nå i en Exmil. Bergen eller omegn. Alt er av interesse
  8. den siste koster ca 450kr. den første er ok pris på, men da jeg har wire allerede, tror jeg at jeg kan bruke den finnes i to varianter. en som drar for åpning, og en som drar for lukking. husker ikke i farten hva som er best for en serie 3
  9. Jeg har funnet mange ulike , men denne her ser ut som en god løsning. https://www.oldairproducts.com/product/heater-valve-kit-50-1555 Da kan man jo ha sirkluasjon enten via varmeveksler til varmeapparatet, eller rett forbi, og fremdeles opprettholde mulighet for kaldluft. Elektronisk styrt også Her er en som er styrt med wire.. https://www.amazon.com/Cable-Operated-Bypass-Heater-25-1018/dp/B00LEUVB30
  10. hei Rolf. Det er vel ikke helt det jeg tror jeg spurte om. mulig dårlig forklart. På 2.25l motoren er det et spjelt som styres av en wire fra venstre side dashbord. Dette finnes ikke på V8. Så akkurat nå går kjølevæske fra manifold, til inn varmelement, og ut derfra, under manifold, og til vannpumpehus. Det er med andro ord ALLTID varm væske inn til varmeveksler, og da blir det neppe særlig med kaldluft å få der. Termostaten på V8 regulerer sirkluasjon på hele systemet. Det jeg tenker man må ha er en måte å kunne regulere om det sirkluerer varm kjølevæske eller ei til varmeapparat, og for å styre dette, trengs en eller annen form for kran/ventil.
  11. Bumpoer denne litt, da jeg tror jeg er på jakt etter noe tilsvarende. Jeg har en Serie 3, som nå er i ferd med å få seg en Rover V8. Jeg har koblet kjølevæske til å gå via varmeapparatet, men antar det kommer til å bli rimelig varmt. Skulle sikkert hatt en eller annen form for ventil, men dette burde vel enten sirkulere UTEN å gå via varmeapparat, og via wire kunne endres slik at det sirkulerer via apparatet. Jeg tviler på at jeg kan sette inn en av og på ventil, fordi da stopper mjo sirkuleringen gjennom innsugs manifold, med dertilhørende problemer. Om noen har vært borti dette, og fuinnet en god løsning, så er jeg veldig interessert i å høre hvordan mvh Mathias
  12. Det er til clutch cover mot svinghjulet. Og det er 3 stk. Det med bor er jo faktisk ikke så dumt..
  13. Hei Rolf. Godt nyttår. Styrepinner som står i svinghjul, for å sikre plassering av clutch cover. Dele nummer er i det minste rett.. Om forklaringen min ikke er det. Altså jeg har et svinghjul som ikke har styrepinner til 9.5" clutchen min. Disse trenger jeg for at han som skal maskinere svinghjulet kan poppe de inn, og jeg får skrudd på clutch på anvist plass. Kan lett bestilles fra UK.. Men tar jo en uke.. Vil gjerne få satt på clutch slik at jeg kan heise motoren på plass... Og prøve å starte beistet Mvh Mathias
  14. Skulle gjerne fått tak i styrepinner til klutsj huset, helst asap da resten av prosjektet er på hold inntil jeg får tak i. Dele nr er 502116 https://www.lrdirect.com/502116-dowel-clutch Url til tilsvarende. Holder til i Bergen.
  15. Hei. Jeg er på jakt etter løpehjul med 2 spor (v belt). Delenummer er ERC3166, men sliter med å finne. Dette finnes bla på RRC 3.9 efi med air conditioning. Det står på vannpumpe/viskose vifte, montert med 3 bolter. Får jeg tak i dette, skal jeg klare å lage meg egen brakett til en av servo pumpene mine.. Vedlagt er et bilde som viser løpehjulet. Tror faktisk at Triumph TR8 også har dette.. Så om noen har, og vil selge så send meg gjerne en melding! Mvh Mathias
×
×
  • Opprett ny...