Jump to content
LRforum

oterpoter

Members
  • Content Count

    150
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About oterpoter

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. skal høre med de. ulempen er at ting jeg bestiller derfra bruker like lang tid til bgo som å bestille fra uk.... :O Tvingte krana på kaldluft, og det kom kaldere luft nå i alle fall Sjekker med VS om de har. Venter på riktige kryss fra de også. har fått feil et par ganger nå. Håper du ikke regner bort i trøndelagen
  2. somlet meg til å sjekke ut dette i dag. krana er stuck på varm, og wire var røket noen har nok forsøkt å justere uten hell da krana var stuck. Noen som har en slik å selge? eller må jeg maile UK mvh Mathias
  3. Det er min første tanke. Har ikke åpnet. Hadde håpet noen med kjennskap kunne spre litt erfaring.
  4. Hei Viften på min Exmil virker, og jeg kan vri og få luft enten ned mot beina, eller påø vinduet. Men når jeg vrir på kald/varm, skjer det ingenting. Kun veldig varm luft som kommer... Mistenker at den bryteren for kald/varm ikke er operativ. Noen som har erfaring.? Er det vanskelig å finne ut av om jeg åpner? Kjørte bilen til hytten.. Og med 28 grader ute.. I lang lang kø fra Bergen ble det rimelig varmt... https://photos.app.goo.gl/VdJgzg8Uet6ic4zt9 https://photos.app.goo.gl/ZsJf6gaaAh7RLzii7
  5. Noen som har forslag til hva som kan være årsaken til at temp føler virker, men så snart jeg kjører, så synker nåla helt ned... Står jeg feks på rødt, så går den opp til normalen... Temp måler og viser er helt ny.. Helt merkelig dette.. Mvh Mathias
  6. Fra gummi pakning til gummipakning. Der tok jeg mål. Og der er d. 43mm. Men nå har jeg bestilt nye hos vestships.
  7. 63-110 passer ikke.. dessverre.. close, but no cigar. Målte originalt, og der var det ene målet 43mm, men biltemas kryss var 40.. Har bestilt 2 nye hos Vestships i dag tidlig. Skal på landstedet i helgen, og der er dessverre ikke bilen.. den står på askøy.. så jeg får ikke gjort noe. Bremser ble luftet i går, og olje på bakre diff samt transferkasse er gjort. Har olje til fremre diff, så er det egentlig bare front prop shaft som skal monteres før alt er good to go. PS. pinion seal til Salisbury axle. Trengs det spesial tool for å banke det på plass? Jeg har 5 stk liggende, og er det eneste jeg ikke har byttet som jeg tenkte. Primært fordi det er uhyre viktig at alt skrues tilbake likt som det stod.. og fordi jeg er usikker på om det er like lett å få oil seal på plass uten riktig verktøy.. Det gikk rel lett å bytte tilsvarende på frem aksel. Og når jeg rengjorde og byttet bremsebånd på handbrems, byttet jeg oil seal der også. Jeg har jo begynt å kunne litt om denne bilen nå.. hvem ville trodd det.. :O
  8. https://images.app.goo.gl/2nc8rM9jKpDR5nwi8 Denne?
  9. Har klart å bestille universal kryss til half-shaft og ikke prop shaft (var kun half shaft på nett siden.. Og i farten ble det feil) Står nå og banner fordi jeg ikke får satt på front prop shaft... Er dette noe man kan kjøpe på biltema? Darned...
  10. skit. høres skummelt ut med de jeg har da.. dette får jeg nok bytte til når jeg skal (forhåpentligvis) inn med V8 til vinteren..
  11. det er mulig de kan gjenges videre. Men jeg har ikke tools til det. Noen som vet om noen i Bergensområdet som har verktøy til det, og som jeg kan kontakte for å høre om hva de skal ha for å gjøre det? -m
  12. diameteren på gjenger er dog ikke hovedproblemet mitt.. de jeg har er M12 MEn det er gjenget for kort .. altså det er ikke mer gjenger igjen sånn at jeg ikke får strammet de. Og følgelig skulle jeg hatt kortere u bolter enn de jeg tydeligvis har kjøpt ... flere ganger Den jeg kuttet av (fordi det var for lite gjenger igjen), var 14cm (approx) lang (selve u bolten) På sist nevnte u bolt ville jeg trolig hatt gjenger nok til å stramme om jeg la på en eller to skiver.. På de U boltene jeg har, som er noen gode cm lengre, må jeg nok inn med noe som tilsvarer bredden av en M12 mutter for at de skal kunne brukes, men da stikker de jo mer ned. og liker ikke tanken på at det øker risiko om jeg skulle kjøre på noe , og gruse til U boltene. Hele bilen henger jo på disse.. Som svar til om det er cut thread eller Rolled, så tror jeg mine er Cut (uten at det endrer problemet(utfordringen min )
  13. skulle gjerne sagt jeg ble klokere av de siste to svarene, men.. når jeg tenker meg om.. så ble jeg ikke det. Er det slik å forstå at jeg må innfinne meg med en harryløsning, fordi det ikke finnes U bolter som er egnet ? Høres rart ut.. så jeg antar sikkert feil..
  14. hm.. det stemmer.. men hvilke u bolter er det som er riktige da? noen som har type benevning?
  15. Det har du helt rett i Så da blir det løsningen. Må få den på hjul snart. Får trolig kjøpt meg en V8 om ikke lenge.. Er på jakt etter girkasse som kan passe til det.. Da blir det en perfekt bil! Om mulig mer perfekt enn den allerede er!
×
×
  • Create New...