Jump to content
LRforum

oterpoter

Members
  • Content Count

    118
  • Joined

  • Last visited

About oterpoter

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Fjernet styringsboks. Ender opp med 3 ledninger. jeg holder på å tegne meg en montering brakett for K&n filter som passer i det hullet i grillen hvor styrings boks står.. Kald luft.. Mer luft inn.. Og litt økt effekt til 2.25l motoren... Kommer til å dele stl modell når jeg er ferdig. Samt hvilket filter som passer.. Det vil garantert gi bedre luft til forgasser enn olje filter...
  2. de har ingen CCW ser jeg.. så da er jo den jeg har riktig.. og den første var det også.. mandags prod kanskje. Ny er satt inn og knirker ikke... lader også som den skal, så da antar jeg det er sorted. Takk for tilbakemeldinger
  3. er det kun EN retning på dynamo? det virker som det er for begge.. om man ser på tilkoblingene. Dere andre som har byttet til denne.. UTEN å måtte bygge om for at den skalgå andre veien.. når den er tilkoblet vil den rotere MED klokka.. Har fått ny fra biltema, og den har ingen lyd hverken den ene eller den andre veien. Kan ikke se at BilTema har 2 versjoner av denne med tanke på hver av retningene. Det induseres vel spenning uavhengig av retning.. og i teorien kan man lage en som virker for begge retninger? Det morsomme er jo at når den var koblet til, så ladet den.. amp meteret viste utslag, samt å måle på batteriene viste økning i spenning.. skal se om jeg ser noen pil FØR jeg monterer i dag.. tanken har ikke streifet meg engang, siden andre på forumet har benyttet samme dynamo... fingers crossed..
  4. Jeg trodde en ulyd skulle forsvinne dmd gammel dynamo ute. Men så kom d altså ny... Jeg koblet derfor av dynamo og testet. Ulyden forsvant. Kan være enten dynamo eller det pulley hjulet.. Har tatt det av.. Og kjenner at kulelageret i den ikke er 100%.., ikke helt drit.. Men.. Og når jeg da snurrer dynamo den veien den vil gå.. For hånd. Høres en kirke lyd. Og.. Med tanke på den vifte formen på dynamo så vil den kjøle bedre om retningen var omvendt. Som ikke går her. Alltid noe. Men liker ikke kirke lyd som er der når jeg snurrer for hånd. Det blir neppe bedre når d er kraft på..
  5. Har byttet dynamo og virker som den skal.. Men hvorfor knirker den nye.. Og kun den veien beltet drar den?? Noen som har idé?? Se video https://photos.app.goo.gl/Md1C8RrJFW1AiKp98
  6. jeg kjøpte spesialbestilte som passer Siii Exmil med parabol fjører. kostet 2500kr ferdig leert fra UK.. passer perfekt kan justeres er TUV godkjent https://www.gazshocks.com/ jeg har mål så PM meg om du vil vite noe mer jeg er VELDIG fornlyd med mine https://photos.app.goo.gl/2PHo2X1JhKjjLnGt9
  7. All olje er byttet overalt. Men d lekker jo fra alle tenkelige steder hvor man har olje inni.. Det er slik dunka dunka dunka.. Og så poff. Helt fin . Akkurat når jeg skal starte. Prøvde i lavgir. Og da virket det som d var borte..
  8. Har I dag, på min 46 års dag, får min 1974 serie III godkjent. Ikke vært godkjent siden 2008. På vei til PKK I dag så begynte den å hoppe og lage et spetakkel når jeg begynner å kjøre. Gir seg etter jeg får litt fart på.. Og alt fint hele tiden ellers Men når jeg har stoppet.. Og skal i gang.. Spetakkel. I tillegg så etter tenner den eller dør et kvart sekund på full gass i 4.gir oppover bakker. Bør jeg la den stå til jeg får åpnet girkasse eller kan jeg kjøre de 55km til hytten.?? Og hva høres dette her ut som, dere allvitende land rover mennesker. Mvh Mathias
  9. Skal på en lastebil sjappe i morgen. De har 24v 60A releer. Blir å bygge om litt i morgen. Håper vi rekker pkk torsdag.. Hadde vært noe Ikke vært EU godkjent siden 2008...
  10. Hm Dette er handlet fra famous four og er for en serie.. Lite fristet til å anskaffe ny.. Kan den ikke justeres på noe vis. Inn med en motstand for å finne sweetspot.... Ikke vet jeg..
  11. Skulle starte opp og sette Exmilen på plass.. Rygge 3m.. For nå var alt klart til PKK. Så dør pinadø hjelpe releet. Og dette er allerede et som erstattet det som viste seg å være død.. Dette er jo tennings relé.. Og med nye Led lys på taket, walkie talkie og temp måler. Mulig d ble for mye. Og jeg har pkk på torsdag.. Hvor for man tak i et 24v relé med mye amp på kort tid? Evt om noen har et smart trix . Dette var nedtur..
  12. Jeps. Og jeg orker ikke væsker. Liker strøm. Så jeg byttet til strøm. Jada Skal ikke være lett..
  13. Byttet temp sender og gauge. Omformer 24v til 12v for å fore denne.. Men på tomgang går den opp på rødt etter noen minutter.. Dog kjennes det ikke ut som at den skal koke. Kjørte bilen flere mil uten å koke. Så jeg mistenker at apparaturen går for langt. Men at temp ikke er så høy som d vises... Har lest er sted at temp skal ha 10v..ikke 12.. Og om d er tilfelle kan vel d være saken.? Føler og instrument kjøpt fra famous four..
  14. Har pkk på torsdag. Etter bytte av hjelpe snekke er alt mye bedre. Men meget mulig jeg må ut med den gamle og inn med ny.. Får se om pkk blir godkjent. Den er 90% slik den er nå..
  15. Slakker jeg mer, får jeg mer dødgang og mindre retningsstabilitet. Som ei heller er ok. Så jeg er litt i stuss på hva jeg bør gjøre her.
×
×
  • Create New...