Jump to content
LRforum

oterpoter

Members
  • Content Count

    112
  • Joined

  • Last visited

About oterpoter

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. All olje er byttet overalt. Men d lekker jo fra alle tenkelige steder hvor man har olje inni.. Det er slik dunka dunka dunka.. Og så poff. Helt fin . Akkurat når jeg skal starte. Prøvde i lavgir. Og da virket det som d var borte..
  2. Har I dag, på min 46 års dag, får min 1974 serie III godkjent. Ikke vært godkjent siden 2008. På vei til PKK I dag så begynte den å hoppe og lage et spetakkel når jeg begynner å kjøre. Gir seg etter jeg får litt fart på.. Og alt fint hele tiden ellers Men når jeg har stoppet.. Og skal i gang.. Spetakkel. I tillegg så etter tenner den eller dør et kvart sekund på full gass i 4.gir oppover bakker. Bør jeg la den stå til jeg får åpnet girkasse eller kan jeg kjøre de 55km til hytten.?? Og hva høres dette her ut som, dere allvitende land rover mennesker. Mvh Mathias
  3. Skal på en lastebil sjappe i morgen. De har 24v 60A releer. Blir å bygge om litt i morgen. Håper vi rekker pkk torsdag.. Hadde vært noe Ikke vært EU godkjent siden 2008...
  4. Hm Dette er handlet fra famous four og er for en serie.. Lite fristet til å anskaffe ny.. Kan den ikke justeres på noe vis. Inn med en motstand for å finne sweetspot.... Ikke vet jeg..
  5. Skulle starte opp og sette Exmilen på plass.. Rygge 3m.. For nå var alt klart til PKK. Så dør pinadø hjelpe releet. Og dette er allerede et som erstattet det som viste seg å være død.. Dette er jo tennings relé.. Og med nye Led lys på taket, walkie talkie og temp måler. Mulig d ble for mye. Og jeg har pkk på torsdag.. Hvor for man tak i et 24v relé med mye amp på kort tid? Evt om noen har et smart trix . Dette var nedtur..
  6. Jeps. Og jeg orker ikke væsker. Liker strøm. Så jeg byttet til strøm. Jada Skal ikke være lett..
  7. Byttet temp sender og gauge. Omformer 24v til 12v for å fore denne.. Men på tomgang går den opp på rødt etter noen minutter.. Dog kjennes det ikke ut som at den skal koke. Kjørte bilen flere mil uten å koke. Så jeg mistenker at apparaturen går for langt. Men at temp ikke er så høy som d vises... Har lest er sted at temp skal ha 10v..ikke 12.. Og om d er tilfelle kan vel d være saken.? Føler og instrument kjøpt fra famous four..
  8. Har pkk på torsdag. Etter bytte av hjelpe snekke er alt mye bedre. Men meget mulig jeg må ut med den gamle og inn med ny.. Får se om pkk blir godkjent. Den er 90% slik den er nå..
  9. Slakker jeg mer, får jeg mer dødgang og mindre retningsstabilitet. Som ei heller er ok. Så jeg er litt i stuss på hva jeg bør gjøre her.
  10. Hei I går byttet jeg hjelpesenekken, da den gamle lakk olje og hadde nok gjort sitt. Ny snekke hjalp mye på vandring. Men null Selvopprett. Jeg hadde strammet styre snekken en del med den gamle hjelpe snekken, så nå løsnet jeg en kvart runde. Vips. Mye mye bedre Selvopprett.. Men da mer dødgang. Så dette blir nesten som Heisenbergs usikkerhetsrelasjon. Enten Selvopprett, men da med dødgang. Eller ingen dødgang, men heller ingen selvoppretting.. Jeg strammet styre snekke litt, og har nå rel ok selvoppretting, og rel lite dødgang. Jeg vil si at den er 90%.. Men de siste 10% må jeg manuelt gjøre. Er dette normalt på disse? Jeg fikk stryk på styringen på PKK.. Men nå er den retningsstabil. Jeg har rel mye Selvopprett. Og rel lite dødgang. Er dette så bra man kan få? Styresnekke har selvsagt blitt rengjort og fått ny olje.. Alle styrestag og joints er byttet (nesten. De to på oversiden av hjelpe snekke er ikke tatt.). Har lest litt på andre innlegg om styresnekke, men følte jeg måtte høre litt mer spesifikt om min opplevelse. Mvh Mathias
  11. jeg har ikke forsvarets knastedekk jeg har B/F Goodrich Mud terrain 250/85 R16. Jeg har lest litt om hjelpesnekker her inne ja, men tror uansett at et bytte ikke skader nytt bør være bedre enn gammelt.. Jeg har byttet 3 av stagene, og 4 av ball joints allerede. Samt ny styredemper. Skal lese meg opp litt mer i de kommende dagene, da det tar en ukes tid før jeg får deler uansett -m
  12. ny hjelpesnekke er bestilt, samt hjullagerkit og tool var jo som å kjøre en sjark den bilen. hjelper kanskje ikke med knastedekkene heller og fort går det ikke. var max oppe i 75km/t på det meste. hehe. kanskje noe lavt giret disse militær kassene ja. men så lenge man er på veier som ikke er motorvei, vil dette bli en sykt morsom bil! Bare resten igjen! -m
  13. tusen takk for kjapt svar og tips! jeg smeller ivei en bestilling, og håper at 2-er feilene jeg fikk på styringen er en saga blott asap! -m
  14. hei hjelpesnekke på min 1974 Exmil må byttes, og da lurer jeg på om dette er riktig type til denne https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=427 når vi er i gang, hva med disse hjullagre? https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=329 evt om disse hjullagre er av ok kvalitet? Fikk påpek på PKK om slark/treghet i hjelpesnekke, samt for dårlig retningsstabilitet og selvopprettingsevne Disse Exmilene er jo ikke helt enkle å vite hvilke deler som er riktig til enhver tid. takk for hjelp! mvh Mathias, som snart har stree legal bil! slenger ved et bilde av bilen samtidig
  15. Jeg har byttet gummi foringene. Men ikke så lett å klemme de sammen og thighte. Hele vitsen er at jeg skal kunne ta av taket lett. Om d blir fint vær i sommer skal jeg kjøre uten tak!
×
×
  • Create New...