Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Borgeh

Medlemmer
  • Innholdsteller

    63
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Borgeh

  • Rang
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Location
    Trondheim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Borgeh

    Serie 2a 1959

    njæss ringer jo men telefonen er avskrudd. noe må jo være ok på den bila, om så en bytter ut ett par hagenisser med en lr.
  2. Borgeh

    Serie 2a 1959

    Den hadde ihvertfall jeg vært fysen på bare for å få knokkelhusene ;D
  3. Borgeh

    Bremseskjold s2

    Har det noe å si?
  4. Borgeh

    Bremseskjold s2

    Den ene justeringsskruen for stramminga til bremsene, som sitter på bremseskjoldene til s2. Skal den være fremover eller bakovervendt på bilen? Det er parvis så det kan være annenvær eller som bremsesylinderkoblingen at begge sider peker bakover.... eller fremover om en vil det. Kanskje det ikke har noe å si? liker ikke denne hipp som happ løsninga. Hvorfor er det parvis dvs 2 og 2 speilvendte, og om en ser noen videoer på youtube så står de annenhver. Skal de stå annenhver så kunne de i det minste ha laget fire like!
  5. Borgeh

    Rammesveising - trenger et mål.

    Min hadde ikke klaring.
  6. Borgeh

    Rammesveising - trenger et mål.

    Støtter denne. Ingenting som stemmer med målene som er oppgitt med tiendels mm fra manualen
  7. Har det også. Fikk med ett lite bibliotek til bilen. Har måttet bruke den litt. Men! At stub akslingen bak kunne taes av med makt synes jeg ikke kom frem. Nei nå lyver jeg litt. Delekatalogen har jeg ikke så mye som åpnet permen på. Den var tørr. Jeg har to grå bøker som tilsammen stemmer litt med modelle min. En om serie 1 ogserie 2, og en om s2 og s3. Samt haynes. Bilder der
  8. Lærte jo noe nytt når jeg begynte å banke litt på akslingen. Disse stubbakslingene er løse bare en banker hardt nok. Nye pakninger og ny overflate å slite på.
  9. Litt utbytting av gjenger og skruer
  10. Alle slitedeler til akslingene har dukket opp. Alle deler det lukter sandblåsing av er vel blåst. Akslingene selv har har ett spa bad i syre ett par uker og gammel arvesynd er gjort opp. Owatrol arkanol og benga på alle deler som ikke liker rust. Ser jo at jeg ikke har bilde av smådelene men får vel ta meg noen flere bilder etterhvert som delene momteres på ramma. Skulle jo gjøre det før jul... samtidig som alt annet i julestria selvfølgelig! Det er dukka opp tre hull i bremsetrommelen etter sandblåsing for drenering av væske ved evt oppsamling.... who knew masse som dukka opp etter blåsing, serienr tekst knekte bolter i hull som har vært planta der med litt sveising og hammring med flere tiår med møkk på toppen Diffene har vært vasket og sandblåst etter beste evne og glinser godt med litt olje. Obligatoriske knekte bolter både her og der på akslingene er borra ut, sikkert 10 av dem. 9 grunnet gammel arvesynd med hammer meisel og autogen sveising og 1 på grunn av rust. Alle studs til felgene bytta ut med innslagsskrue. Disse selvsagt i godt blandet orginal grease papir fra 60 tallet til nyere kinaparts fra britpart. Av alle ting så er da dissd ikke greid produsert likt.! Vanskelig del å reprodusere? Wtf. Litt usikker på hva jeg skal gjøre med studsene som holder bremseklossene i passe avstand fra bakplata. Legger med ett førbilde der vi ser disse settskruene med tilhørende kontramutter? Disse har jeg jo dratt ut men må jo setge noe annet der istedet. Skru inn en m6, finne lengde og sveise fast? Jeg har jo bestillt alt av tilgjengelig deler og akkurat disse er ikke å finne noen plass men det fant jeg ko ut etter å ha revet ut halvparten av dem... med wurths nutcracker tang ;).
  11. Borgeh

    Registrering 1958 S2 førstegangsreg.

    Leste noe om dette og kan ikke huske å se ett absolutt forbud, bare anbefaling. 3 år for å være i baksetet uten seler. Hvilken lovhjemmel som brukes under 3 år er jeg ikke sikker på men det er heller ikke i min interesse. Årgang av bilen er jo da selvsagt viktig i denne sammenheng da eldre biler uten krav til sikkerhetsbelte har andre regelverk. Så lenge ingen har vist og fått godkjent en eldre bil med seler selvsagt. Det finnes ikke tilbakevirkende regelverk så typegodkjent/godkjent er lovlig.
  12. Borgeh

    Registrering 1958 S2 førstegangsreg.

    Jeg har en 59 jeg driver å pusser opp. Første strøk med owatrol på akslingene i går faktisk. Min er registrert som treseter, jeg også er interessert i biler i samma aldersklasse og antall godkjente seter uten belteseler. Da spesiellt siden en ikke får godkjent 2pt seler og en ikke har fester til seler baki uten bøyle.
  13. Må sjekkes opp. Fått svar fra kommunen at det er bare å bygge garasje så bilen får en plass å bo. Stoppa opp litt på akslingene men er fast bestemt på at ramma er på hjul til desember. Motoren er flytta utover i tid. Fått tak i motorbukk så tenker at dette ordner seg. Om jeg får tak i hjulene fra lafterolf vel og merke
  14. For de som ikke liker rust så har jeg vel noe å vise frem. Ramma er ferdig og påmontert fjører... ihvertfall tre. Torpedoveggen .... ja den må vente litt. Akslingene er plukka opp og ligger til demontering. Så over pokalene. Bilde kommer one of these days. Var så mørkt ute at det ikke var mye å vise frem. Ihvertfall så ser pokalene bra ut. Så disse blir beholdt. Men. Bortsett fra lager og simmeringer og endeledd. Er det noe mer jeg bør bestille opp med en gang? Hvilken olje skal i diffene og hva skal en se etter for feil... generelt tips og triks. Og hvordan overflatebehandler dere akslingen? Ovatrol arkanol og benga?
  15. Borgeh

    Knekt bolt TD5

    Kom denne ut frivillig?
×