Gå til innhold

GOJ

Medlemmer
  • Innlegg

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Elverum

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Elverum

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

GOJ sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. GOJ

    Can bus problem

    Har funnet feilen og kan bare skylde på meg selv, har klart og bøye pinne 9 og 10 når jeg satte på kontakten til parkeringsbremsmodulen. Fikk rettet pinnene og alt er i orden.
  2. GOJ

    Can bus problem

    Dårlig forklar av meg i starten, parkeringsbremsen låste seg og jeg måtte klippe av høyre wire for å komme videre etter at wire til nød utløser ikke løste ut parkeringsbremsen. Tok ut parkeringsbremsmodulen og skiftet wire og satte inn det igjen. Om jeg har forstår deg riktig skal jeg lupe can high in og ut og Can low in og ut på kontakten inn på modulen. På strømskjema til modulen står det at Can high in er A3 og ut er B2, can low in A4 og ut A2. Fant et strømskjema for can bus der vises det kun 2 ledninger merket 9 og 10 og ut ifra denne tegningen ser det ut som om motstanden på 120 ohm sitter i selve modulen og om det stemmer blir det brudd i can bus sløyfen når jeg tar ut kontakten. Takk for tipset.
  3. Can bus problem etter bytte av parkeringsbremsmodul. Når jeg startet opp igjen etter skifte av parkeringsbremsmodulen, viste tankmåler tom tank. Feilsøkte med IIdtool og fikk mange feilmeldinger «HSCAN NOT FITTED». Målt motstand mellom stift 6 og 14 på diagnosekontakten og måler 0,13 ohm, volt er lik på både Can H og Can L 0,9 volt. Koblet fra parkeringsbremsmodul, men det utgjorde ingen forskjell. Koblet ifra kontakt som går til tank og parkeringsmodul som ligger på venstre side bak, men ingen endring i måleresultatet. Er det noen som har tips i videre feilsøking?
  4. Hei, har tilsvarende problem etter å ha skiftet høyre wire til parkeringsbremsen, da den gikk i lås for en tid tilbake og nød utløser fungerte ikke. Løsningen ble å klippe av høyre wire for å komme videre. Har nå etter mye strev fått montert ny wire, nye skiver, klosser og bremsebånd. Når jeg starter opp igjen kommer det feil med parkeringsbrems og tankmåler viser tom tank. Leser av feilkode med IIdtool, ingen kontakt med high speed can. Hva ble resultatet i feilsøkingen på din bil?
  5. Den lokale LR verkstedet sier at ladesystemet er såkalt smart lading og at ladingen varierer etter behovet. Ctek batteriovervåking melder at batteristatus er 99% så da er det vel ikke behov for noe lading. Da er det bare å kjøre å se om det blir lading etter hvert.
  6. Ja det er sant. Blir en telefon til den lokale LR verkstedet i morgen for å høre hva de mener det kan være. Så får jeg forske videre i helgen.
  7. Nei ingen meldinger eller andre indikasjoner utover batteriovervåkingen fra cetek. Har også sjekket batterispenning med IIdtool, målt med multimeter over batteripolene og resultatet blir det samme. Merkelig at ladelampen ikke lyser.
  8. Ja det ble gjort med IIdtool BT, startet bilen nå igjen for å se om den lader når den er blitt kald men fortsatt 12,3
  9. Ladeproblem med D4 2012, batteriet i min D4 ble utladet og ble erstattet med et Sønnak SA1000 batteri 100A. Monterte Ctek sin batteriovervåker for å følge med på batteriet. Ladespenningen på appen viser 14.8-15 volt. Men av og til ble den kun 12.4-12,7 volt for så å gå opp til 14,8 -15 volt igjen. Ladelampen i bilen har ikke meldt ifra om noe feil med ladingen alt ser ut til å virke normalt. Slik har den holdt på en stund og batteriet blir stadig dårligere i følge appen til Ctek. Etter noen dager med kjøring til å fra arbeid med kun 12,4 volt med lading av batteriet hver natt, bestilte jeg ny denso dynamo. Ny dynamo er på plass og alt så veldig lovende ut, ladespenningen var 14,8 volt men etter ca 20 minutter kjøring var ladespenningen ned i 12,3 volt. Ifølge manualen sitter spenningsregulatoren i dynamoen og har da en mistanke om at det ikke er dynamoen som er problemet. Målte amper på den gamle dynamoen og den varierte fra 86A-128A selv med 12.4 volt ladespenning. På den nye dynamoen med ladespenning 12,3 målte jeg 0 amper. Er det noen som har opplevd noe lignende, så er jeg takknemlig for tips.
×
×
  • Opprett ny...