Jump to content
LRforum

Magnus73

Members
  • Content Count

    74
  • Joined

  • Last visited

About Magnus73

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Finnmark

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Vadsø

Recent Profile Visitors

600 profile views
  1. Kan virke som at ventilhullet på utsiden av felgen ikke har blitt borret ned til 4mm tykkelse? Mulig clamp-on ventil blir løsningen.
  2. Fant dimensjonen på hullet i felgen, Ø16mm og tykkelse 9-10mm. Leter etter vanlig snap-in ventil som på personbiler, men finner bare til traktor og lastebil med skruing. Lokal bildekk forhandler finner ikke en ventil som er lang nok, fremre leppe på ventilfestet kommer ikke helt ut og man kan lett presse ventilen tilbake.
  3. Sliter med å få tak i lange nok ventiler til felgene mine, for tykt gods. Noen som vet om riktig typebetegnelse eller dimensjoner?
  4. Monterte endelig ny dynamo i kveld og alt funker, riktig ladespenning og riktig lys på dashbordet ved tenning. Bestilte del for en tid tilbake, men glemte å dobbeltsjekke om den kom med venstre eller høyre montering. Fikk meg en liten overraskelse når jeg åpna pakka, men etter litt nettsøk fant jeg ut at fronten på dynamo kunne roteres 120 grader, alt vel Nå funker både ladelys og turteller. På tide! Satte inn ny fødepumpe også, men den gamle virka grei nok. Den får bli reservedel.
  5. Anbefales forsterka (hd) versjon av utløserarm? Tenker jeg går for et kit. Usikker på om jeg kan løsne girkasse og transfer, fjerne travers, slippe ned gir etc. for å tilte motor litt bakover. Regner med at øvre bolt på clutchhuset er vanskelig å nå. Støtter motor i front for at den ikke skal vippe tilbake når girkasse og transfer trekkes 20 cm bakover (bakre mellomaksel er tatt av). Noe som har gjort dette? Regner med litt skruing, men mulig litt tidsbesparende istedenfor motor etc. ut. Har ikke motorjekk.....
  6. Æsj, det var det jeg fryktet Da får jeg bestille clutchdeler. Ser i boka at motor må ut, men har noen gjort jobben ved å trekke girkassa bakover? Tar gjerne imot tips
  7. I sommer fikk jeg lekkasje på clutch-slavesylinder og vadepluggen var montert i clutchhuset. Ved bytting av slave tok jeg ut pluggen og som forventet rant det ut en god del bremsevæske og olje etter en guick-fix. Ut i fra mengden så har nok clutchen fått litt bremsevæske/olje på seg. Når jeg starter bilen og slipper clutchen rolig ut uten for mye turtall, hugger/rister det ved rolig take-off. Ved litt høyere turtall før jeg slipper clutchen rolig merker jeg lite. Tror dere at bremsevæsken er skyld i ristinga eller kan det være noe annet som skaper problemer? Om det er bremsevæska som er skyld i ristinga, vil det forsvinne på sikt?
  8. Da er "ny" rattstamme og nye kryss montert. Bilen ble noe helt annet å kjøre. Faktisk 100 % bedre Ingen dødgang og myk og fin på rattet.
  9. Innenfor bilelektronikk og annen finmekanikk har jeg en lang vei å gå, men slegge og hammer håndterer jeg fint Blir vel klokere etter hvert og bilen er jo kjørbar, sikter på å ha det meste på stell om en stund.
  10. Motor ser ut til å være friskmeldt, usikker på hva som ga det store utslaget, men jeg har kjørt igjennom litt diesel med oljeblanding type 2-takt - smøring av sugepumpa, sjekket alle koblinger/filter fra tank og til motor, tettet eksoshull rett ved utgang fra turbo, samt sjekket det som er av slanger til og fra turbo og intercooler. Har litt problemer med å sette fingeren på akkurat hva det var, men det kan virke som det var dieseltilførselen som var problemet. Ting virker bra nå, kaldstart - et par snurr på startmotoren før den starter, varmstart - skjer med en gang. Ingen tap av motorkraft i motbakke og grei respons ved gasspådrag. Nå gjenstår bare å få opp de riktige lampene på dashbordet ved tenning
  11. Ok, ladelampa lyser ikke i dashbordet før start, hakket før tenning. Har dobbeltsjekket at den funker. Målte kontakt mellom dynamo og helt frem til "instrumentpanelkontakten" via tynnledning fra W på dynamo - jording. Jeg får ikke utslag på multimeterer før eller etter lampa når den er montert, målt på selve instrumentpanelet? Foilien bak ser hel og fin ut uten tegn til brudd. Pluss fra tenningslås har jeg ikke sjekket.. Mulig jeg må ha ting inn med dråpeteller...fersk i faget Ladespenninga etter litt turtall viser 13,6 volt. Turteller funker heller ikke før det har gått en stund/turtall. Siden speedo heller ikke funker, kommer og går, så lurer jeg på om hele delen er moden for bytte? Skal feilsøke litt til. Mye ledningssjafs som ligger løst i motorrommet som er klipt av. Mulig huset har hatt en V8 foran seg, ramma hadde før en vm- diesel. Motor funker ellers meget bra i det siste.
  12. Skifta ut en del av de andre varselpærene, men ladelampa er ok. Må feilsøke litt nå.
  13. Lokal delepusher fant noen pærer til meg til slutt. Ser det står i manualen at det skal være 2 watts pære til ladelampa, men jeg finner bare 1,2 watt og 3 watt. Må det være 2 watt?
  14. Sjekket ut i går, gummi virker myk og uten hull. Slangeklemmer ble etterstrammet og metallstussen til intercooler virket hel. Sjekket også intercooler, kun en svak tynn hinne med olje. Ikke synlig, kunne bare kjenne det med fingrene.
×
×
  • Create New...