Gå til innhold

LandyNoob

Medlemmer
  • Innlegg

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Porsgrunn

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Telemark

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

LandyNoob sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. SOLGT Selger to bøker. Som nye. 50,- per stk + frakt. Befinner seg i Porsgrunn.
  2. Etter tre år med eventyr er tiden inne for noe annet. Jeg selger min Land Rover Defender 2003-modell (første gang registrert i 2004). Den har gått 184 250 km (fortsatt i bruk). Det er en ganske standard Defender 110, med alt det innebærer. Litt vann inn hvis det regner mye, litt vann fra taket hvis det svinger voldsomt i temperatur, jeg har tatt av taktrekket for å sjekke, og det er ingen hull der det kommer fra, kun kondens. Den er litt ripete og har noen småbulker ved dørhåndtakene etter folk som har prøvd iherdig å få døren til å lukke seg på vinterstid. Jeg tror virkelig ikke at denne har noen problemer som er kjempesære eller uvanlig til å være en Defender. Den har funket som min eneste bil nå i tre år. Fem seter, webasto, defa kupe-varmer, montert setebelter bak (av forrige eier på verksted) men benken er ikke satt i (følger med) og den er registrert for fem personer. Aldri vært noen store problemer med den. Vindusviskerne hadde problemer med rust (det kan en se på historikken min), men de byttet jeg ut. Den har vært understellsbehandlet en gang (fluidfilm), men det er på tide igjen. Det eneste som må gjøres på den nå er å få noen nye plugger til taktrekket og bytte en av de derre rare sikringene som er under passasjersetet, dette kan jeg fikse før salg. Jeg har alt av verksted historikk fra meg og et par eiere før meg. Jeg kjøpte denne i Kirkenes, den er ganske fin mtp rust, men det begynner nå på snorkelen og litt på bak-kassa (kun på den der 'lista' mellom underkassa og vinduet). Skiftet motorolje, girolje, transferolje og diffolje nå i vinter. Jeg har ikke så mange bilder akkurat nå, men legger ved de bildene fra den gamle finn-annonsen, bilen har ikke endret seg mye, bare litt mer brukt. Ring meg gjerne på tlf 926 388 82 hvis det er noe dere lurer på (eller aller best: om noen vil kjøpe den). Holdt på å glemme pris, jeg tenker 140 000 kroner. Hvis noen tenker at det er overpriset så håper dere sier ifra, jeg tror at det er en god pris for denne bilen. Bilen står i Porsgrunn.
  3. Jeg hadde store planer om å ta alt som dukket på eu-kontrollen, men så er det jo slikt med store planer. I tillegg har det dukket opp et par andre ting med bilen, så jeg innser at jeg kan noe, men ikke alt. Har noen et verksted i de kan anbefale for en Defender 2003 i nærheten av Porsgrunn? Den er kjørbar, så jeg kan godt bevege meg innover vestfold også.
  4. Så da lar jeg bare den hvite 'dingsen' sitte på på bunnen av dieselfilteret? Og hva bør jeg gjøre med kontakten til ledningen?
  5. Jeg har fått løsna dieselfilteret, men sliter med å få av vannsensoren fra filteret, den bare sviver og det skal vel egentlig være gjenger der? Er det bare å ta baufila fatt?
  6. Jeg har fått ny pitmanarm i posten nå. Hvilket verktøy er greiest å bruke for å få av den gamle? Må jeg få tak i avdrager med to armer?
  7. Det er for å lære selv også. Et annet pluss er at jeg har tenkt å ha denne bilen i mange år, så da er det greit å bli kjent med den først som sist. Det er alltid kjekt å høre hvor folk har gode erfaringer hen Takk skal du ha.
  8. Jeg har vært på EU-kontroll. Og siden pristilbudet fra verkstedet var i det dyreste laget og at jeg egentlig hadde tenkt å lære litt mer om skruing tenkte jeg å fikse tinga selv. Først av alt så mangler jeg verkstedmanual og delekatalog. Skulle helst hatt dette i PDF. Jeg har lett litt, men ikke funnet, kanskje det er noen av dere som vet om hvor det er mulig å få tak i? Bilen er en 2003-modell. Lekkasje fra dieselfilter: Det ser ut som det kommer fra bunnen, det er tørt rundt koblingene. Kanskje en pakning? Slark i pitmannarm: Tenkte først å bytte hele armen. Kanskje dobbeltsjekke at splines'ne ikke er slitte. Slitte foringer i a-ramme: Kun på venstre siden det var slitt, men greit å bytte jevnt. De på verkstedet ville faktisk bytte hele a-ramma for de mente det ville være vanskelig å gjøre jobben uten å kutte i a-ramma, at ting mest sannsynlig satt fast. Jeg er veldig skeptisk til det. Jeg vurderer å prøve å ta ut hele a-ramma for å få en kollega til å presse ut foringene med en presser. Vurderer i samme slengen å bytte kula bak. Har sett at en får kjøpt ferdig kit, type: https://www.paddockspares.com/fulcrum-bracket.html. Kanskje lettere å bytte en å bare bytte kuleleddet? Så sitter jeg å vurderer om jeg skal begynne å demontere litt før jeg bestiller deler, så jeg ikke bytter mer enn jeg må. Hva tenker dere?
  9. Jeg fikk byttet bryter og nå virker at som det skal igjen
  10. Takk for svar Nå er jeg litt mer optimistisk på at ting skal ordne seg til mandag. Reiser på mc-tur i morgen tidlig, kommer hjem søndag og eu-kontroll er mandag kl 13:00. Så dette går kanskje akkurat. Må bare få tak i en bryter. Er det EWS som gjelder når det kommer til å ha deler på lager som kan sendes fort i posten?
  11. Jeg må begynne å høre på deg, Gaute, hovedlysbryteren er nok moden for utskifting. Kjørelysa funka fint når jeg koblet forbi bryteren (tok en ledning fra brun til blå). Så da må jeg få bestilt en slik en som er i postkassa til mandag. Men: parklys. Det skal være parklys i hovedlysa ikke sant? det er ikke bare de små foran som skal lyse når hovedlysbryteren står i park? Forresten, brun og blå skulle kobles sammen, ellers ble det ikke lys i dashbordet.
  12. Takk for raskt svar. Grunnen til at jeg gikk rett på kjørelysreleet var at det bråka og dimma med lysa. Jeg har sett på lysforsterkersett, men for nå så må jeg bare få fiksa kjørelysa til en eu-godkjenning og jeg har ikke så mange dagene på meg (faktisk en og en halv dag). Jeg skal teste litt med brun og blå ledning, skal også koble forbi bryteren og se hva som skjer.
×
×
  • Opprett ny...