Jump to content
LRforum

Brutus

LRF Society
  • Content Count

    396
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About Brutus

  • Rank
    Frode A.

Contact Methods

  • MSN
    fanderss@online.no
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kolbotn

Recent Profile Visitors

727 profile views
  1. Hei Litt info vedrørende tank - om ikke du har bestilt og fått det du trenger. Min bakre tank begynte å lekke for mange år siden, så den fjernet jeg. Har kun brukt framre tank, men vinteren for et par år siden så begynte den å lekke også. Jeg kontaktet Vestfold Ships (som referert til lenger her oppe). Framre tank er ikke å få tak i lenger - de du får nå har annen "giver"/tankmåler - og det var noe annet også som de sa var forskjellig. Så jeg kjøpte ny bakre tank fra de (da sa de at det var en av de siste de hadde igjen av "orginal militær type"). Men de har ikke klart å skaffe med riktig "giver"/tankmåler til den. De "påstår" de har kun den - men den viser "feil vei". Når tanken er full så viser måler tom, og så blir den fullere og fullere.... Ikke hadde "giveren" jeg fikk samme tilkobling for bensinslangen heller. Den gamle hadde skrukobling om jeg ikke husker feil - den nye må festes med slangeklemme. Det resulterte i at jeg måtte bytte bensinslangen (kanskje lurt uansett). På min lå denne "oppå" ramma, og var veldig knotete å få løsnet klammer som festet slangen (dvs det er et "plastrør"). Klammer'ne er skrudd - så det lar seg gjøre å gjenbruke de. Bare noen tips Hilsen Frode - Brutus
  2. Jeg har noe lignende blå på min - mener det var TIC / TI Console eller noe slikt. Edit: Fant denne når jeg googlet litt http://www.nickslandrover.co.uk/heystee-ti-console-parabolic-springs-review/ Kan se ut som om TI Console nå heter Haystesee...
  3. Fulgte også med noe lignende i kassen som fulgte min ex.mil når jeg kjøpte den fra Vestfold Ships & Industriservice.
  4. Jeg har en Ex.mil Serie III 109 (fra det norske forsvaret). Stort sett alltid når jeg skal ha deler - så kommer tvilen. Er dette en "standard" del som er likt på Sivil seriebil, eller er dette noe "spesial-greie"? Bremsene til eksempel er vel lik det som er på "One Ton", og ikke på en vanlig sivil Serie III. Hadde det vært en ide å lage en oversikt på hva som er likt som sivil bil, hva man evt må opplyse spesefikt om når man bestiller deler? Om dette er noe man kunne hatt under LR-Wiki'en eller kanskje som en "pinned" tråd under "Serie forumet"? Hilsen Frode - Brutus
  5. ...da skrver jeg det også på lista over ting å sjekke Er PKK/EU kontroll på tirsdag - så jeg får håpe ting fungerer....
  6. ...skjønner ikke hva du mener.... Får inspisere kabler når det "våte greiene" slutter å ramle i hode på meg. (For garasjen er - igjen - full av annet enn bil....)
  7. ....øøøøh?? Har du noe fler hint enn "Tenningslås" @Tom Rossing Tenker du på løse ledninger, eller at hele tenningslåsen kan være "sliten"??
  8. Fikk endelig sett litt på dette i går. Da fungerte alt selvfølgelig heeelt fint.... Målte spenningen på batteri før jeg startet - det viste 25,1 v Etter at jeg startet opp og ting hadde stabilisert seg - så lå det på konstant 27,3 v Tok en liten kjøretur - og alt fungerte helt fint.... ROBL - ja det sitter fortsatt original dynamo i den.
  9. Kjøring uten lading var vel max 500m (det er da inklusive tid før jeg registrerte at ladelampen lyste). Mulig "tilleggsopplysning" - et lite stykke før dette intraff ble jeg stående på rødt lys. Da reagerte jeg på at det kom ett klikk - for meg hørtes det ut som om det var fra blink-releet, og jeg mener at ladelampen da kom med et blink samtidig. Hva er "riktig utstyr" for sjekk av lading? Er et multimeter i den "kategori"...??
  10. Hei Er det noen som kan komme med tips om hva som er i ferd med å skje...? Var ute en liten kjøretur da plutselig ladelampe startet å lyse, og motoren stoppet. Først var den helt død, men etter et par forsøk med å vri om nøkkelen, så fikk jeg start igjen. Jeg kom meg hjem for egen maskin. Vel hjemme tok jeg en rask titt under panseret - mest for å se etter om viftereimer fortsatt var der. Det så ut som det skulle. Mer har jeg ikke fått sjekket - må se på det i morgen. Hilsen Frode - Brutus
  11. .....takk for svar Gaute.... da har jeg fått sivil måler - selv om delepusher sa det skulle være til 24v Militær utgave...... Da er det vel ikke noe annen "løsning" enn som du nevnte du hadde gjort - å bøye selve flottøren.... Joran - legg ut en oppdatering på om du får det til å fungere. Og om din viser "riktig vei" eller ikke. Hilsen Frode - Brutus
  12. Jeg bytta tank sist sommer - men har igjen et lite problem som er uløst. Flottøren/giveren til bansinmåleren. Jeg har nå prøvd 2 stk - begge viser "feil vei".... Har fått et tips om en eller annen motstand/"dings" bak instrumentpanelet - men det har jeg ikke fått sjekket ut. Så om du ikke har montert flottøren ennå - har du mulighet for bilde av den du har? (Eller er det bare flyttet over fra "gammel tank"??) Legg gjerne inn en oppdatering om giveren fungerer "riktig vei" hos deg. Hilsen Frode - Brutus
  13. Ang bremselys. Giver/bryter sitter åå bremsekraftforsterkeren. Jeg har opplevd at denne svikter. Dra av ledningene her og "kortslutt" - lyser det da så er det sannsynligvis bryter. Hilsen Frode -Brutus
  14. ...er det disse jeg har satt ring rund du er på jakt etter? Som da også er på denne som er avbildet her: https://www.carsales.com.au/editorial/details/land-rover-defender-2016-review-102572/ I så fall så tror jeg det er noe spesialgreie Land Rover gjorde som en opsjon på siste produksjonen. Så kanskje det går an å få som "orginal reservedel".... Det ligner i hvert fall veldig mye det jeg så på noen Defendere da vi var på fabrikken rett før de la ned Defender-produksjonen. Google "Land Rover Defender adventure edition" Hilsen Frode - Brutus
  15. Jeg deler "meningen" om å gå for "vanlig" bremseveske. Dersom du mikser silikon og vanlig bremseveske så blir alt av gummi hardt etter hvert (guess how I know....). Har selv kjørt fra Vestby til Kolbotn uten clutch - fikk giret "på turtallet", og slapp heldig vis lukeparkering når jeg kom hjem.... he he. Vær veldig frsiktig når du løsner rørene. Jeg var uheldig å få klem på røret fra master når jeg skulle bytte, og måtte bytte det røret også... Mener å huske det var veldig "knotete" å få inn nytt - skulle nesten trodd ex.mil'en er bygd rundt dette røret.... Dersom du ikke er 100% sikker på at det er "vanlig" bremsevæske som er brukt - så vask gjennom rør med rødsprit. (Lite tips/info - det sitter en liten gummislange overgang mellom girkasse og torpedovegg, greit å være klar over.) Hilsen Frode - Brutus.
×
×
  • Create New...