Jump to content
LRforum

Brutus

LRF Society
  • Content Count

    404
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About Brutus

  • Rank
    Frode A.

Contact Methods

  • MSN
    fanderss@online.no
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kolbotn

Recent Profile Visitors

901 profile views
  1. @lafterolf Det ser ut som 4 stk braketter (antennefester) som skal stå bake på taket, "ett og et havlt" våpenfeste bak + det som står oppe på kanten mellom forseter. Frode - Brutus
  2. Hei Et lite tips når det gjelder "våpenstativene". Det er litt varierende praksis hva biltilsynet tillater av militært utstyr. Da jeg skulle registrere min ex.mil - så hadde jeg ikke tatt bort våpenfestene, hverken de mellom forseter eller bake. Da fikk jeg kun registrert min for 2 personer. Jeg husker ikke nå om jeg måtte fjerne alle våpenfester for å kunne ha noen bak. Hilsen Frode - Brutus
  3. Når det først er "skjellig grunn til mistanke" - så må det jo etterforskes.... Så pumpen ble "pillet ut" - det tar jo sin tid når man kyn får vridd mytteren under et kvart turn for hver gang... Når pumpen var ute - så ble den rengjort og "splittet". Membran ble forsiktig rengjort, og jeg kunne ikke se noe synlige skader på den. Så da var det på tide å kontakte "alarmsentralen" . Fikk noen tips på å teste "ventilene" i pumpa. Ved å suge på "inn" siden av pumpa - så skulle ventilen stenge, og motsatt på "ut" siden av pumpa. ved å blåse her skulle ventilen også stenge. Fikk også tips om å tette "ut" siden og prøve å pumpe - da skulle etter hvert pumpe-hendelen bli litt "slapp i fisken". Så jeg endte med å vaske og tørke forsiktig, og montere sammen igjen pumpa. Gjorde "trykktesten" med og tette "ut" siden, og pumpe - og etter hvert ble hendelen "slap" som beskrevet. Deretter ble pumpe montert på plass, bensin koblet på. Det tok faktisk ikke så mange pumpene før det kom bensin i "drammeglasset" Fortsatte å pumpe til det kom bensin opp i filteret jeg har satt rett før forgasser. Da var det bare å vri om nøkkel - og det tok ikke lang tid før Brutus våknet til liv. Så problemet kan rett og slett ha vært forårsaket av "rusk i systemet". Jeg byttet bensintank i fjor sommer - så det er jo mye mulig det er "kilden" til rusk... Nok en gang takk til @gautes @HåvardW den tegningen du hadde på pumpen - hvilken bok var den fra?? I den A4 permen jeg har fra VSI - så var det ikke så detaljer tegning av den... Eksisterer det flere varianter av disse bøkene/permene fra Forsvaret...?? Frode - Brutus
  4. @gautes ....bør vel ikke utfordre skjebnen, er tynnt nok på toppen alle rede..... Så det kan nok hende det blir en tlf i løpet av de nærmeste dagene God Helg Frode - Brutus
  5. Kom ikke så langt i går - før jeg måtte gjøre noe annet enn å mekke LR.... Det jeg fikk gjort var følgende: Jeg løsnet bensinslange på "inntaks siden" av filteret. Så holdt jeg fingeren forran inntak og pumpet - og det ble vakum. Så tok jeg vakum tester'n som kan kobles på trykkluft (som jeg ikke får til å funke på bremselufting) og koblet på bensinslangen, og det kom bensin fram. Jeg kunne ikke se noe lekkasje rundt tankvelger, eller andre steder. Vippet jeg over til side tanken - så kom det ikke mer bensin når jeg "vakumerte". Vippet jeg tankvelger tilbake til bakre tank - så fikk jeg bensin igjen. Om noen vil prøve å "diagnostisere" på bakgrunn av "ny opplysninger" så gjerne det. Hvis ikke så får jeg se om jeg får pilla ut pumpa i morgen.... Frode - Brutus
  6. Takker for svar. Får vel "pille ut" pumpa å sjekke membraner tenker jeg ;-) Hilsen Frode - Brutus
  7. Takk for tips - jeg har jo den tekniske manuelen et sted.... får vel se om jeg finner den igjen Var inne og tittet på den VSI har lagt ut her: http://www.landrovernorge.no/uploads/Delebok_LR_FELTVOGNny.pdf (s 100) Men den er ikke så detaljert. Du nevner @HåvardW at det er lite motstand på håndtaket dersom membran er gåen. Nå er det er en stund siden jeg har pumpet manuelt, men den kjennes like "fast" ut nå som det jeg husker den har gjort tidligere. Hilsen Frode - Brutus
  8. Hei Fikk omsider anskaffet nye batteri til LR'n i dag - men den fyrer ikke. Fykter at ting har "stått-seg-ihjel" gjennom vinteren..... Mistenker at det ikke blir dratt fram bensin. Jeg har montert et ekstra bensinfilter oppe ved forgasseren, og selv om jeg pumper manuelt så ser jeg ikke at det kommer noe bensin. Har også prøvd å tømme det orginale "drammeglass-filteret", og det blir da ikke fyllt opp igjen.... Denne pumpen inneholder vel en membran? Er det noen som vet hvor mye som må demonteres for å komme til denne? ....eller er det andre ting jeg bør sjekke før jeg starter på den? Noen som har noe tips? Hilsen Frode - Brutus
  9. Hei Litt info vedrørende tank - om ikke du har bestilt og fått det du trenger. Min bakre tank begynte å lekke for mange år siden, så den fjernet jeg. Har kun brukt framre tank, men vinteren for et par år siden så begynte den å lekke også. Jeg kontaktet Vestfold Ships (som referert til lenger her oppe). Framre tank er ikke å få tak i lenger - de du får nå har annen "giver"/tankmåler - og det var noe annet også som de sa var forskjellig. Så jeg kjøpte ny bakre tank fra de (da sa de at det var en av de siste de hadde igjen av "orginal militær type"). Men de har ikke klart å skaffe med riktig "giver"/tankmåler til den. De "påstår" de har kun den - men den viser "feil vei". Når tanken er full så viser måler tom, og så blir den fullere og fullere.... Ikke hadde "giveren" jeg fikk samme tilkobling for bensinslangen heller. Den gamle hadde skrukobling om jeg ikke husker feil - den nye må festes med slangeklemme. Det resulterte i at jeg måtte bytte bensinslangen (kanskje lurt uansett). På min lå denne "oppå" ramma, og var veldig knotete å få løsnet klammer som festet slangen (dvs det er et "plastrør"). Klammer'ne er skrudd - så det lar seg gjøre å gjenbruke de. Bare noen tips Hilsen Frode - Brutus
  10. Jeg har noe lignende blå på min - mener det var TIC / TI Console eller noe slikt. Edit: Fant denne når jeg googlet litt http://www.nickslandrover.co.uk/heystee-ti-console-parabolic-springs-review/ Kan se ut som om TI Console nå heter Haystesee...
  11. Fulgte også med noe lignende i kassen som fulgte min ex.mil når jeg kjøpte den fra Vestfold Ships & Industriservice.
  12. Jeg har en Ex.mil Serie III 109 (fra det norske forsvaret). Stort sett alltid når jeg skal ha deler - så kommer tvilen. Er dette en "standard" del som er likt på Sivil seriebil, eller er dette noe "spesial-greie"? Bremsene til eksempel er vel lik det som er på "One Ton", og ikke på en vanlig sivil Serie III. Hadde det vært en ide å lage en oversikt på hva som er likt som sivil bil, hva man evt må opplyse spesefikt om når man bestiller deler? Om dette er noe man kunne hatt under LR-Wiki'en eller kanskje som en "pinned" tråd under "Serie forumet"? Hilsen Frode - Brutus
  13. ...da skrver jeg det også på lista over ting å sjekke Er PKK/EU kontroll på tirsdag - så jeg får håpe ting fungerer....
  14. ...skjønner ikke hva du mener.... Får inspisere kabler når det "våte greiene" slutter å ramle i hode på meg. (For garasjen er - igjen - full av annet enn bil....)
  15. ....øøøøh?? Har du noe fler hint enn "Tenningslås" @Tom Rossing Tenker du på løse ledninger, eller at hele tenningslåsen kan være "sliten"??
×
×
  • Create New...