Jump to content
LRforum

vanilla_ninja

Members
  • Content Count

    339
  • Joined

  • Last visited

About vanilla_ninja

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Trondheim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Recent Profile Visitors

1,500 profile views
  1. Jeg har en ettermontert Pioneer bilstereo, en sånn med skjerm som foldes ut når jeg skrur den på. I vinter slutta den helt å gi fra seg lyd. Hovedenheten skrur seg på og skjermen kommer opp, den kobler seg til telefonen og den spiller CD-er og greier, men ingen lyd kommer ut av høyttalerne. Et par dager etter at lyden forsvant kom den tilbake midlertidig i noen sekunder, før det atter ble stille. Jeg har sjekka sikringer til forsterkeren, og alt ser fint ut. Jeg var inne på tanken om å sjekke jording (E2 på A-stolpen), men siden den har felles jording med en del andre saker og ting, og alt annet fungerer, så jeg ikke det som veldig sannsynlig. Er det en dum tanke? Er det andre kontakter eller koblinger jeg burde se nærmere på? Kan noen i så fall gi meg en pekepinn på hvor disse kan befinne seg? Jeg begynner å bli lei av å kjøre rundt uten musikk som kan overdøve alle de andre lydene i bilen, så jeg ville satt stor pris på tips som kunne løse dette.
  2. Det er ikke så veldig hast med transporten, men jeg skal ha det i bakhodet om han ønsker å bli kvitt den. Takk for tilbudet.
  3. Jeg trenger å få fraktet en forsterkertopp fra Hamarområdet opp til Trondheim snarest etter sjuende februar. Den er omtrent 50cm lang og 20cm høy og dyp og veier ca 20kg. Sendes sannsynligvis uten kasse, og den har radiorør, så den bør stå stødig og ikke hives for mye på. Sender bor i (på?) Ridabu, men jeg kan be ham møte enten ved E6 eller RV3 om det gjør det enklere. Noen som skal kjøre den veien?
  4. Hei

     

    Treng du fortsatt firkantfeste bak, så har eg mest sannsynleg eit liggande.

     

    Mvh

    Ard

  5. Jeg har lyst til å ta vare på glasset bak på sidene av bagasjerommet på en 94 RRC. Hva er enkleste måte å få det ut helt på? Jeg har prøvd å pirke løs listen på utsiden, men syntes den satt for godt til at jeg turte å ta i veldig hardt.
  6. Den gangen var det varsellys og varm girkassekanal som var symptomene. Ingen hosting.
  7. Takk for alle tips. Skal bestille nytt ledningsnett med det samme, for det vet jeg jo må byttes. Får sjekke slangene til turbo også og se hva som skjer der. Det er jo som @gautes sier, at oljen ble oppdaga først da bilen først begynte å gjøre rare ting og ECU og kabler derfor ble demontert for en sjekk. Det var noe olje inni der, men sist jeg sjekka var det fint og tørt. Bytte og rens skal likevel utføres. Jeg har egentlig planer om en remap fra England pluss bytte av noen deler for å få mer effektiv framdrift, men dette må fikses først. Det hjelper lite med flere hestekrefter hvis alle hestene har bronkitt.
  8. Tidlig i sommer starta bilen å hangle. Symptomene var stort sett at den mista turtall, og dermed drakraft, når jeg lå i typisk bykø, rundt 40 km/t og turtall 1500-1700. Om jeg trykka ordentlig på gassen var alt greit, men så lenge jeg bare vedlikeholdt turtallet hosta den til innimellom. På et par turer på motorveien gjorde den akkurat det samme i oppoverbakker, men da i 70-80 km/t og forsøk på å øke farten. Da fikk jeg noen kraftige rykk i bilen, akkurat som om girkassa prøvde å gire ned til tredje gir, men dette kjentes også ut som det skyldtes motoren. To ganger mista jeg all kraft, turtallet gikk ned til tomgang og jeg fikk null gassrespons. "Check engine"-lyset kom på, og M og S starta å blinke. Jeg måtte på med nødblink, kjøre til siden og stoppe og starte motoren på ny. Jeg og @Erik Iversen kjørte en tur med Nanocom innkobla, og vi fant ingenting som tyda på dyser som ikke åpna seg som de skulle eller noe galt med pot.meterne i gassen. Vi tok imidlertid ut ECU-en og kobla den fra, og vi fant noe olje i den røde pluggen. Jeg rengjorde den med elektronikkrens og blåste rent, og etterpå gikk den renere, men fremdeles litt hakkete. Nå for en ukes tid siden var hakkinga tilbake, og den kulminerte med turtall ned på tomgang midt i Strindheimtunnelen på vei hjem fra jobb. Heldigvis fikk jeg trilla til ei lomme før jeg mista for mye fart, så jeg unngikk kaos i tunnelen. Bilen starta greit etter noen sekunder av, så jeg kom meg hjem, men den fortsatte å hakke en del på veien hjem. Er det noen som har tanker om hva som kan være galt? Kan det være at olje har kommet seg helt inn i ECU-en og fortsetter å kødde til ting der? Hvorfor ble den da tilsynelatende bedre i sommer og verre igjen nå? Kan dieselpumpa ha noe med dette å gjøre? Eller filteret? Jeg har ikke bytta drivstoffilter på en mannsalder, kom jeg på. Allt tips mottas med stor takk.
  9. Da jeg skulle kjøre fra jobb var naboen kjørt, men jeg er nokså sikker på merket …
  10. Jeg så en pre-facelift D2 utenfor Jula i går. Gikk inn og handla, og da jeg kom ut var eieren tilbake i bilen. Han venta med å kjøre til han så jeg var tilbake i bilen selv, vinka blidt ut gjennom døra og kjørte avgårde.
  11. Div kjøretøy i og rundt Lisboa. Den mørke pickupen ble litt anonym, men havet og de to svermende oppe i åssida gjorde opp for det.
  12. Takker! Min har bakseter, så ei lignende hylle kommer til å gå fra lastegitteret bak til døra. Takk for inspirasjon.
  13. Hvordan har du festa den hylla? Har du noen bilder av den uten bagasje?
  14. Godt tips. Fant en del sånne på diverse nettbutikker, mye billigere enn løftenetta.
×
×
  • Create New...