Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

vanilla_ninja

Medlemmer
  • Innholdsteller

    255
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

6 Nøytral

Om vanilla_ninja

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Trondheim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Nylige profilbesøk

849 profilvisninger
  1. vanilla_ninja

    Discovery II - cool or crap?

    Jeg vet ikke om dere har sett denne før, men ta en kikk hvis ikke. Jeg synes den traff ganske bra.
  2. vanilla_ninja

    Tilhengerfeste på bil DA2123

    200 kroner.
  3. Aner ikke om det er likt på P38. Ikke vet jeg hvor mye jobb det er på D2 heller. Skal rapportere når jeg har prøvd.
  4. Motorene som står i dørlåsene koster ikke mange kronene. Jeg bestilte 10 for under 350 kroner inkl frakt her om dagen. Det vil vise seg om jeg klarer å bytte dem og få alt sammen til å funke etterpå, men det er verdt et forsøk.
  5. vanilla_ninja

    D2-2002mod hugges

    Hvis du har koppholdere til midtkonsollen kjøper jeg dem
  6. vanilla_ninja

    Lekebiler og vinylplater

    Jeg er definitivt interessert i vinyl, i hvert fall. Bare å komme med en liste.
  7. vanilla_ninja

    RRC 1980/1993 Vogue 3.9

    Det ble en liten tur innom garasjen i helga, hovedsakelig for å lære å kjenne sveiseapparatet jeg kjøpte for en stund siden, men ikke har brukt før. Fikk hjelp og tips fra en kompis med god erfaring, slik at jeg slapp å begynne på helt bar bakke. Jeg fikk også demontert en del mer, men har ikke kappa vekk mer gulv enda, da Erik minte meg på at jeg burde stive av bakparten for å beholde bredden til baktraversen skal tilbake og bakluka skal monteres. Dermed må det sveises inn et rør eller to for å holde alt på plass mens jeg kapper resten. Ingen flere bilder, men dere har vel sett bilder av brunt eks-stål før.
  8. vanilla_ninja

    D2 - mere krefter?

    Finnes det noen god måte å chippe eller booste en D2 TD5 på? Alt funker jo greit nok slik det er, men det ville ikke vært å forakte å ha en bil som funka litt bedre på motorveien og klagde litt mindre ved trekking av henger. Om noen kunne peke meg i retning av produkt eller tjeneste som kan gi litt ekstra oomph i bilen er jeg takknemlig for det.
  9. vanilla_ninja

    RRC 1980/1993 Vogue 3.9

    Forresten: bremserørene er allerede rusta over, så jeg dundrer bare på.
  10. vanilla_ninja

    RRC 1980/1993 Vogue 3.9

    Jeg kommer til å sveise med gass. Har kjøpt et Esab Caddy c200i mig-apparat. En kompis med god erfaring med samme apparatet har tilbudt kurs, så det, sammen med egen prøving og feiling, bør kunne hjelpe litt. Det er dog godt mulig jeg tar kontakt og ber om tips. Jeg ser for øvrig også for meg noe prøving og feiling når jeg skal bøye og forme det nye stålet. Der kan det bli mye rar speilvending og knekk i feil retning når malene blir snudd hit og dit.
  11. vanilla_ninja

    RRC 1980/1993 Vogue 3.9

    Takk, takk! Innen jeg er ferdig med å kappe må jeg på magisk vis lære meg å sveise, slik at jeg får bygd opp ting igjen også. Og det blir litt leting rundt omkring etter nye/brukte deler.
  12. vanilla_ninja

    RRC 1980/1993 Vogue 3.9

    Endelig er jeg kommet litt i gang. Fikk plassert bilen trygt i garasjen til NLRK her i Trondheim og startet demontering/kutting. Først til å ofres var baktraversen. Helt råtten og sprø som knekkebrød. Siden dette er mitt første prosjekt av denne typen kommer alt til å ta en del tid, men oppdateringer blir det etter hvert. Baksetene er ute og baktraversen er historie. Den nye er lengre enn den gamle. Rart.
  13. vanilla_ninja

    LRF Rescue Team

    Leieboeren kjørte cargosykkelen ned i ei dump med det resultat at den gjennomrusta stålgaffelen brakk tvert av i dag. Heldigvis slapp han store skader selv, men sykkelen var ikke kjørbar. Greit med huseier med stor bil da. Sykkelbud i arbeid: Berget sykkel i kjøretøyet:
  14. vanilla_ninja

    Steering guard og vinsjfanger til D2

    So … Var det sånn at du hadde ei plate? Jeg ser du ikke har lest meldinga mi enda.
  15. Kjørte til Ålesund for å plukke opp henger til camper-prosjekt i går. Nyservet AC blåste kaldt og godt hele turen. Trodde jeg oppdaga kjølevæskelekkasje på turen, men det viste seg å være drenering fra AC. Sånn går det når ting plutselig funker. Alt blir overraskende. Uansett: henger parkert og klar til å skrus på, og bil og sjåfør hjemme i stua igjen. Forbruk i snitt 1,2 l/mil. Det virker mye når jeg ser Jermund kjørte på 0,85, også med taktelt, men det er kanskje det TD5 trenger når det går litt opp og ned?
×