Jump to content
LRforum

Porka

Members
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

About Porka

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Røyse
  • Interests
    Det meste som bråker og har motor

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Norway

Recent Profile Visitors

333 profile views
  1. Hei folkens !! Planlegger løft av karosseri fra ramme av min D2 og lurer litt på noen ting rundt dette. Planen min er å løfte bil med 1 til 2 tommers kit og evt. tips til hva jeg bør ta med og erfaringer om noen har. jeg trekker noe på tung henger og synes den oppfører seg ustabilt (mistenker dårlig dempere) har kjørt i litt mer luft enn orginalt. Så det jeg lurer på er... Luft fjæring kontra spiral, behagelig med luft mindre tull med spiral fjær. er det bedre å trekke henger med spiral fjær ?? ACE fungerer fint nå men, mistenker at det skjer ting snart (20 år gammel) fordeler / bakdeler evt ombygging til stabstag eller bytte rør ?? Hva anbefales av 1" eller 2" lift kit (er en jungel å velge i) tenker mest på merke. Dekk.. nå i dag har jeg 265/70-16 som er innenfor 5 % økning fra orginal. men hva bruker folk ved evt løft. Skal også sjekke / bytte foringer sandblåsing av ramme. Noe mer jeg må huske på ? Fortsatt god sommer
  2. Takk for tips, profftelt ser ut til å være et bra alternativ. Sjekker opp Var i kontakt med profftelt nå, og de hadde ikke bilder av batwing med vegger, er det lov å spørre om du har et par bilder med vegger
  3. Hei, er det noen som har en markise til salgs evt vet hvor det er greit og kjøpe ?? Har sett litt på den typen som trekkes ut på siden og bak på bil, gjerne med vegger. eller andre forslag mottas med takk Mvh. Yrjan
  4. Hei, oppdaget her for en liten stund siden at kompressor ikke starta opp, fikk gul lampe i instumentpanel. (indikerer bil hev / senk). litt feilsøk frem og tilbake har jeg nå dobbeltsjekka det meste med og uten hawkeye. Dette er kontrolert: - høydesensor, ok (ca 7 månder) - rele til kompressor, ok - ventiler til luftbelger åpner / lukker, ok - kompressor blir tvangskjørt (ekstern batteri) ok - sikring sjekket og så ut til og være ok men, det var den ikke. (30A) Den ble bytta ut og alt var i orden..... trodde jeg. Litt under en uke gikk og jeg fikk samme gule lampe igjen sjekker da sikring med en gang og bytter på ny sikring. Og nå har den jaggu røket igjen. Så nå er spørsmålet som følger: noen som har hatt eller vært borti samme problem ?? Søkte litt på forum i UK men, fant ikke noe spesielt ang, sikring men, var noe snakk om luftfilteret / slangen til kompressoren som da kunne være tett. har ikke sjekket dette enda. Tar i mot tips med teskje og høygaffel Yrjan
  5. Hei, er denne åpen for flere modeller eller låst til defender ? yrjan
  6. takker for svar, da funker det sikkert på min traver også
  7. Hei........ Holder på med bytte av slanger / rør mellom girkassa og oljekjøler på min D2 og lurer på hva slags olje menigheten anbefaler på en pent brukt kasse som har rulla 200k Tipper det er noen erfaringer der ute på forhånd takk Yrjan
  8. sikker på at kompressoren starter da ??
  9. Det er bare den til batteri jeg hadde problemer med. Du ser den er kappa på bilde. Til høyre for finger'n ;)
  10. Det er den tykke sorte (ca 1 cm ) det er bare å følge minuskabel fra batteri ca 30cm. Jeg kappa kabel på batterisiden av feste som du ser på bildet. Og jeg skrudde fast ny kabel under.
  11. Dette høres litt ut som min, helt dau. Helt tilfeldig fant jeg feilen, Jordingskabel er skrudd fast i innerskjerm (mellom batteri og motor) der fant jeg brudd i flere av kobbertrådene. ny fletta batterikabel ble kjøpt på biltema (ca 50 gronker) klippe av gammel og montert ny. Bilen gikk som en drøm igjen. Mistenker at det ga feil spenning til hjernen og videre tull med mengde luft / diesel.
  12. Porka

    D2 deler

    send meg melding på 9 tre 22 1 fire 58
  13. Porka

    D2 deler

    Hmm her står det ( + start / bjelle / profil ) ingen konvolutt
  14. Porka

    D2 deler

    Mulig jeg er blind men, hvordan får jeg sendt pm
×
×
  • Create New...