Gå til innhold

Karemort

Medlemmer
  • Innlegg

    101
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo
  • Interests
    land Rover, offroad og kitesurfing

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nordberg, Oslo

Nylige profilbesøk

1 920 profilvisninger

Karemort sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Byttet på min D4 2010 i vår. Måtte ta den nedenifra, det var trangt og i blinde for å treffe de øverste skruene men det gikk til slutt. Uten å demontere radiator etc. men tok ut luftfilterboksen.
  2. Joda bare å løsne på slangeklemma og de tre skruene, og dytt den til siden så blir det plass
  3. Om noen lurte så var problemet utslitt alternator (230.000km) så om det bare var tilfeldig at dette kom etter hjelpestarten er ikke godt å vite.
  4. Satt inn ny alternator i min D4 2010 i går. Gjorde det fra undersiden, bare intercooler slange som måtte løsnes litt på samt en liten braket i forbindelse med det. Men det er trangt for å få på kablene på den.
  5. Hei godtfolk Discovery 4 2010mod Så kom jeg oppi den situasjonen man ikke ønsker, hjelpestart! Var på fjellet og der var det en Rang Rover L322 som hadde flatt batteri, ingen andre tilgjengelig og kunne jo ikke bare la han stå der. Men da ble radioen død. Skjermen kom ikke på. Kjørte hjem, trakk ut alle sikringer for å sjekke de (som tilhører radio) men når alle var på plass så fungerte den igjen. Phuu tenkte jeg, det var da enda bra. Men nei, dagen etter kunne man ikke betjene den (volum, kanal) ut med sikringer igjen. Fungerer noen timer så død. Prøvd dette noen ganger, men nå går den ikke på lengre i det hele tatt. Dette er prøvd etter det stoppet helt. - Ladet batteri over natta. - Hard reset. - Reset batteribytte med Idtool - Forandret på CFG (audio modul) for og start alt på nytt. - Tatt div sikringer igjen. - Hard reset igjen, og igjen. og enda engang, lang og kort tid. Så der er jeg, radioen vil ikke på. Får Lost communication with audio unit som feil når man skanner. Kommer nok fordi den ikke starter opp så den svarer ikke, og får dermed ikke fjernet den. Noen tips?
  6. Skulle ikke så mye til 2-3mm tror jeg holdt. Kjøpte nye muttere da de orginale ikke fulgte med. senterhullet husker jeg ikke hvordan var (samme eller større altså)
  7. Kjører med BFG KO2 265/60 18 på X5 felger med 30mm spacere.
  8. Har en DAB modul til D4 liggende etter å ha byttet til DAB+. En pils og porto så er den din. Og pilsen kan vi ta om jeg ramler innom Bergen engang :-)
  9. Hadde en pussig opplevelse i går med min D4 2010 Fylte opp den nesten helt tomme tanken i går før vi vi dro på tur, men lampen og tankmåleren viste likevel tom tank. Kjørte bare videre med stor ro da det var tross alt diesel på tanken så det fikk jeg se på senere, etter en times kjøring stoppet vi . og nå jeg da startet gikk bilen litt rart, virket som den var i nødmodus men ingen motorlampe som lyste og i tillegg så virket det som det var noe feiltenning. Etter hver så bare stoppet den, startet igjen for så å stoppe fan… hælvete… inn i bjørne f…( noe i den duren) Så da var det inn med IIDtoolen for å sjekke, fuel level critically low. Google det og da kommer det opp at bilen går i limp mode og simulerer misfired slik at du må stoppe. Er vist noe feil med noen dårlige koblinger oppe på tanken så den måtte ut stod det. Men feilen lot seg ikke slette sånn uten videre, så da stod jeg der med en bil som bare gikk i 2 min av gangen. Mens kona rotet frem veihjelps beviset og var klar til å ringe Falck kom jeg på at jeg måtte prøve en ting. Endre noe i CCF slik at alle ECU starter på nytt. Gikk inn og endret på ryggekamera slik at den måtte skrive på nytt til ECUen og dermed kjøre hele den resett prosedyren. Og vips var tankmåleren tilbake og feilen borte, Jippi For 10 min…. tankmåleren droppet til tom og lampa på. Men uten at den gikk i limp og feiltenningen. Så da duret jeg bare videre for nå hadde jeg jo en quick fix på det. Og veihjelp beviset øverst i hanske rommet. Så etter 18 mil og flere stopp var man hjemme igjen uten at det var noe mer problemer på turen. Men så måtte jeg ut en liten tur igjen og hadde litt høy fart over en fartsdump. Og da våknet måleren til liv igjen. Tydelig en kobling som er litt ustabil. Noen andre som har vært borti dette?
  10. Ser jo ut som originalkamera, er dette plug and play ?? på D4

    1. Vis tidligere kommentarer  2 andre
    2. Karemort

      Karemort

      Nei det er vanelig phono plugg, så har du orginal kabling så må du kappe eller lage en overgang.

    3. Morton

      Morton

      Har originalopplegg for kamera på bilen ja, finnes det en overgang fra phono plug til bilens signalkabel kanskje ??

    4. Karemort

      Karemort

      Går sikkert an å lage en slik overgang, men om du ikke er kjent med signaler og strøm etc. så anbefaler jeg deg å kjøpe et orginal som har rett kontakt.

  11. Har dette liggende, selges for 300,-
  12. Byttet begge nedre armene foran(OEM) og endeledd i går. alle bolter bortsett fra en var lett å få løs, den siste måtte man jobbe litt ekstra med. Fulgte den beskrivelsen som ble lagt i tråden tidligere.
  13. Dele nr. finner du nok her. https://www.advancedfactors.co.uk/steering-rack--ends-122-c.asp
×
×
  • Opprett ny...