Jump to content
LRforum

Espen Selvik

Members
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

About Espen Selvik

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Asker

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Vollen

Recent Profile Visitors

330 profile views
  1. Kult. Jeg kan sjekke med mine 255 BF AT2 for sammenligning (exMil uten bakre tank og vinsj foran + ekstra batteri ++ Veier 2030kg uten last og fører)
  2. Ingen butting dessverre. Har vel konkludert med at 1. gearet/synk er slitt, men klarer ikke å se uten å demontere lokket på toppen og hvis det er det må kassa ut uansett. Høy/lav er jeg mer usikker på. Demonterte den andre gearkassen jeg har og den vet jeg hoppet ut av lavserien på brems. Der har forrige mann feilmontert bakre thrustskive så der er det slitasje + at låseskiven for akslingen ikke satt fast slik at akseltappen kunne flytte seg noen mm frem og tilbake. Ser av delekatalogen at det kun er 1 tykkelse på thrustskivene. Jeg kjente på aksialslakken på den kassen som sitter i og den kjentes fin ut, men hva er fint? Hvis det kun kan måles med bladsøker så er vel svaret der tror jeg..
  3. Har du målt foran og bak? Interessant om det er forskjell. evt hvor mye..
  4. Hei, ja hva skal man si 2. Juledag annet enn god jul. Men jeg har nå rotet meg ut i garasjen og tatt fatt på den gamle ex mil'n for å gjøre den klar til Viking treffet 2020 på Storefjell. Har hatt problemer med at den hopper ut av lav serien på motorbrems uavhengig av hvilket gear. Og siden det lå en gearkasse til under benken som visstnok skulle vært overhalt falt jeg for fristelsen til å ta ut den gamle og hive inn den "nye" uten å ta den opp først. (Alt er rent og pent og med ny olje så jeg hadde et håp om at den var fin... ) Vel... Så langt så kan jeg ikke si jeg er helt fornøyd. Merker at når man setter den i 1. Gear henger den litt og hopper også ut, spesielt på motor brems. De andre gearene virker ok. Høy/lav hopper også ut på motor brems? Noen med erfaringer her? Den andre kassen (jeg omtaler gear og transfer som en siden de henger sammen) hadde en løs skive i bakkant og en slitt thrust noe som lager stor aksial bevegelse for 4 hjulstrekken. Om dette henger sammen vet jeg ikke. Den som sitter der nå har ikke det problemet. Mulig justering av 4 hjulstrekken i lavserien kan ha noe med dette?
  5. Jeg har hatt Turboras som har gjort at bilen må på verksted siden det er noe seriøst galt med motoren som brenner motorolje. Eventuell AC-fjerning må vente til etter dette. Antagelig må jeg skifte motor. Det blir dyrt.

    1. Espen Selvik

      Espen Selvik

      Hei,

      Det var leit å høre. Jeg har jo sånn motor selv og blir litt nysgjerrig på symptomer, årsak og kostnad... 

      Jeg skulle som nevnt tidligere gjerne tatt en Landrover prat med deg siden jeg har holdt på med disse bilene en stund og skrur selv. 

      AC er ingen hast for min del, men hvis det er noe jeg kan hjelpe deg med i den forbindelse så hadde det vært greit med en prat :)

       

      MVH

      Espen A Selvik

      91124931

  6. Hei igjen, Som tidligere PM så kan jeg ordne dette for deg hos meg. Har verksted hjemme Ring meg gjerne. Mvh Espen 91124931
  7. OK - jeg bytter gjerne.

     

    Jeg kan få plukket av greiene. Regner med at jeg må få et verksted til å tømme systemet for R134. Jeg skal snart ha bilen på verksted uansett for en bremsejobb.  

     

    Jeg ser du befinner deg i Asker. Jeg er på Ås. Kort avstand mao. Da kan vi koordinere en swap en helg.

     

    1. Espen Selvik

      Espen Selvik

      Hei, Høres bra ut :) 

      Kan du ikke ringe meg på 91124931 når det passer for det er litt lettere enn meldinger :)

      Mvh Espen

  8. Har sendt deg PM, men jeg "swap'er" gjerne med deg hvis du er interessert Da får du løpehjul og reim som er riktig.
  9. Hehe, ok.... vel jeg "føler" at så lenge ABS lampen lyser ved oppstart så er trekkraften dårlig. Men det kan være en tilfeldighet. Da jeg kjøpte en ny 90 i 2001 så hadde ikke den dette problemet. Men vi får se.. Sjekket litt feilkoder med T4 testeren, men hadde så mye rart etter at motoren var ute så jeg får lese ut igjen
  10. Normalt scenario for de fleste er vel å starte opp bilen, sette i gir og dra avgårde.. Når jeg gjør det orker den nesten ingenting og må slure på clutch hvis det er motbakke. Etter (la oss si ) 10 sekunder så oppfører den seg normalt.(Tror jeg.. syns kanskje den er litt slapp, men husker ikke hvordan disse går da forrige bil jeg hadde var en 90 fra 2001 og dette er en litt nedlastet 110) Dette er en TD5 fra 2005. Har riktignok hatt motoren ute i vinter etter at jeg kjøpte den så sjansen for at jeg har glemt en stikker eller en vakuumslange er selvsagt tilstede, men jeg jeg klarer ikke å finne noe galt. Det kan hende den var sånn da jeg kjøpte den, men det husker jeg ikke. Begynte på restaurering før jeg begynte å bruke den.. Noen som har opplevd lignende?
  11. Hei, Takker, men heldigvis har vi skaffet oss T4H på jobben så da gikk det som en lek (Jeg driver ikke med LR til daglig så jeg var ikke helt klar over at den testeren lå og støvet ned... )
  12. Hei, Er det noen som vet om en metode for å programmere ny fjernkontroll uten bruk av T4 tester? Jeg har 2 nøkler og en fjernkontroll som virker. Dette er en 2005 TD5 Fant en metode for TD5 på nett hvor panserbryter, tenningsbryter og dørlås skulle skrus/av på i forskjelllig rekkefølge for å sette bilen i "læringsmodus" men har ikke fått dette til.. Mvh Espen
  13. Handles alt på ebay? Bil og?
  14. Har en TD5 motor som har akkurat rundet 200 000km hvor kamloben for dysene er ganske slitt. Er dette vanlig og gjør det noe? Siden dette blir et lite prosjekt lurer jeg på om jeg bare skal bytte kam og rollere eller om det er noe mer som er lurt i samme slengen. Hvis det pleier å være mye som er slitt, vurderer jeg å ta ut motoren så kan jeg skifte det som evt trengs.. noen erfaringer med dette?
×
×
  • Create New...