Jump to content
LRforum

Oluf

Members
  • Content Count

    113
  • Joined

  • Last visited

About Oluf

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nord-Trøndelag

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nord-Trøndelag

Recent Profile Visitors

333 profile views
  1. Min er også slik. Det skal nok bare være sånn. Forferdelig irriterende og noen tilfeller litt farlig etter min bok. Gud så deilig det er å sette seg i en manuell og ha full kontroll på alt selv.
  2. Usikker. De gjør i hvertfall alt som er drivverk relatert, både kasser og differ. Tror det kom seg på i underkant av 40 laken for meg. Da med ny converter, overhaling av alt i kasse, inngående aksling i transfer boks og ny mellomaksling.
  3. Jeg var hos bristol transmissions med min D3 i fjor sommer, de overhaler flere av disse boksene i uka. De sa når disse symptomene har kommet, er det nesten aldri bare TC som er slitt. Det kan gå noen år med ny TC, men om du tenker å ha bilen i flere år fremover anbefalte de sterkt å overhale hele kassa. Dette skal nok være slik. Min gjør også dette med helt nyoverhalt girkasse.
  4. Bagasjeluken (øvre del) på min d3 sluttet brått å åpne seg. Hører el-motoren går så antar wire har gått av eller løsnet fra feste. Prøvde å ta av plast deksel på innsiden, men hadde ikke tid til å fullføre. Dette var noe krunglete, så lurer på om noen har gode tips her?
  5. Ja, disse er helt "håpløst" understyrte, men det er alle tunge SUV'er etter min erfaring. Tung bil kombinert med dekk med høy lasteindeks (disse er fryktelig harde ift vanlige personbil dekk) er nok hovedårsakene. Har en Mitsubishi Evolution IV og den er også naturlig understyrt, men det skal mye mer til før det slipper. Nå veier EVO'n halvparten, har mye lavere tyngdepunkt og har mye mykere dekk, så det sier seg egentlig selv att det blir stor forskjell i veiholdning. Når man er klar over hvordan en slik bil oppfører seg er det ikke noe problem, bare å tilpasse farten deretter Ang antiskrens så kan jeg fremprovosere att denne aktiverer seg med å slå på full sving i motsatt retning av hvor bilen sklir, da kicker den inn ganske umiddelbart i vanlig kjøreprogram.
  6. Når jeg fikk bytta på min fikk jeg fortalt att det bare er to programvarer som har den funksjonen du trenger for å omprogramere, LR sitt eget og ett til jeg ikke husker navnet på, men mulig den infoen er feil. Jeg valgte å kjøre bilen til bristol transmissions da de tok en latterlig lav sum for selve jobben, du får 2 år garanti og alt bare virker etterpå.
  7. Den holder tempen når den først har kommet dit. Det tar bare en liten evighet å nå den.
  8. Min sliter også med å holde skikkelig driftstemp ved hard kulde. Jeg er ganske sikker på att webasto fungerer (den gjorde i hvertfall det for litt siden). Tar en evighet å få driftstemp. Savner besin bil av og til kjenner jeg
  9. Slå på tenning Trykk ned gasspedal til det klikker (kickdown) Hold pedalen nede i 30sec Slå av tenning Slipp gasspedalen Vent 2min (ikke ta ut nøkkel) Start bilen og kjør i vei med ny resatt girkasse
  10. En reset gjorde underverker
  11. Fortsatt ikke helt fornøyd med hvordan denne automatkassa oppfører seg... Hva er prosedyre for å resette disse?
  12. De fleste verksted har utstyr for å ta prøve av oljen og sjekke for glykol innhold.
  13. Aha, er dette noe LR har innrømmet selv?
  14. Feil klaringer/montering kan vel også se slik ut? Nå må vi vel kanskje gå ut i fra att de som har produsert motoren har brukt korrekte klaringer og montert riktig, men hvem vet
×
×
  • Create New...