Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Oluf

Medlemmer
  • Innholdsteller

    103
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Oluf

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nord-Trøndelag

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nord-Trøndelag

Nylige profilbesøk

280 profilvisninger
  1. Oluf

    Automatkasse 2008 Disco 3

    En reset gjorde underverker
  2. Oluf

    Automatkasse 2008 Disco 3

    Fortsatt ikke helt fornøyd med hvordan denne automatkassa oppfører seg... Hva er prosedyre for å resette disse?
  3. Oluf

    Automatkasse 2008 Disco 3

    De fleste verksted har utstyr for å ta prøve av oljen og sjekke for glykol innhold.
  4. Oluf

    Automatkasse 2008 Disco 3

    Aha, er dette noe LR har innrømmet selv?
  5. Oluf

    Automatkasse 2008 Disco 3

    Feil klaringer/montering kan vel også se slik ut? Nå må vi vel kanskje gå ut i fra att de som har produsert motoren har brukt korrekte klaringer og montert riktig, men hvem vet
  6. Oluf

    Automatkasse 2008 Disco 3

    De vibrasjonene som var i kassa mi er ikke nok til å påvirke lager i så måte, i så fall er lagrene søppel. Det er nok bare en tilfelighet, eller rettere sakt att veldig mange havarerer både kasse og motor før eller siden
  7. Oluf

    Automatkasse 2008 Disco 3

    Motor overhalte jeg og min onkel (hele toppen var gåen). Overhaling av kasse ble ca 37.000,- men da bytte de også mellomaksel og inngående aksel på transfer boks. De sier att om man bytter bare moment converter så går det 1-2 år så man man gjøre hele jobben uansett, me ny converter igjen.
  8. Oluf

    Automatkasse 2008 Disco 3

    Da starter jeg straks hjemreise fra England med nyoverhalt girkasse fra Bristol Transmissions med 2 år garanti. Nyoverhalt motor og nå nyoverhalt girboks, gleder meg endelig til å nyte bilen en stund fremover
  9. Oluf

    Bilder av våre Discoer :)

    Litt galge humor må vel være lov?
  10. Oluf

    Motorras?!?!?

    Steng for dyse hullet med tommelen og få en annen til å sveive rundt motoren, får du så mye motstand att du ikke greier å holde for med tommelen på alle dysene er det en stor sjanse for att ventiler er ok. Så slipper du å søle med veske ned i forbrennings kammeret.
  11. Første motorhavari skjedde under forrige eiers eie. Toppen var egentlig ganske billig å overhale (kammene trengte ikke å byttes, heller ingen lager etc), men det er jo forholdsvis mye arbeid. De hydrauliske løfterne kostet en slikk og ingenting, og resten av delene var heller ikke spesiellt dyre. Jeg tok ikke av skjermer og innerskjermer. Tror ikke du får noe bedre plass av å ta de av.
  12. Oluf

    Motorras?!?!?

    Jeg sjekket komp på min ved å ta ut alle dysene og holde tommelen for hullet mens en annen sveivet rundt motoren. Da finner du i hvertfall ut om det er komp i det hele tatt.
  13. Eksakt like symptomer som min fikk, hos meg hadde kjedet som driver kammene i bakkant gått av på den ene siden, og spist seg langt ned i glideren på andre siden (aka masse metallspon/deler i oljen). Min hadde havari under ett år siden når toppen havarerte, min motor kom også overhalt fra polen. Det som viste seg i ettertid er jo att de bare har byttet/overhalt blokk, og gitt faen i toppen, selv om det var helt innlysende att den sårt trengte pleie.
  14. Oluf

    Motorras?!?!?

    Korrekt.
  15. Oluf

    Motorras?!?!?

    Dobbelpost, hvordan sletter jeg innlegg?
×