Jump to content
LRforum

Vidar S

LRF Society
  • Content Count

    9,341
  • Joined

  • Last visited

About Vidar S

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Askim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Askim

Recent Profile Visitors

2,888 profile views
  1. Orginalclutch. Ble anbefalt Valeo da jeg byttet på Defenderen, og clutchen fungerte helt fint for meg. Sikkert ikke dårlig de andre heller
  2. Tøft! Med utseende den har nå ser det ut som bilen er klar til å herje på stubben (jordebil) Forøvrig veldig lærerik, god interessant tråd for en slik som meg, som ennå ikke har tatt steget inn i D3/D4-verdenen.
  3. Kan du ikke sveise på en bit slik at den passer?
  4. Går du lagt inn gear med gearspaken, eller er det som røre grøt med gearspaken?
  5. Flott film. Bra med visninger og fine kommentarer også.
  6. Filler = fillprimer våtslip, 400 er bra valg ragg = tack rag (fjerne støvpartikler)
  7. Vask dem først med silikonfjerner, så unngår du å slipe polish inn i gamle lakklag. Er lakken Ok fra før så ville jeg mattet for hånd med 180. Så filler og våslip, ragg og lakk.
  8. Tåler de nye lukene 100 km/t i åpen stilling
  9. Skru den ihjel når den virker
  10. En vaier som er hoppet av eller røket?
  11. Vidar S

    2003 Td5

    Ingen fare, pumpene vil holde lenge. De ryker ikke før det er snø og 15 minusgrader, trolig 20 mil hjemmefra, en søndag på vei hjem fra hytta, med en sliten frossen kone ved din side.
  12. Hadde kula vært fast i bilen ville det stemt, men den kan jo bevege seg opp og ned med fjæringsveien til akselen. Hensikten med A-arm, og forsåvidt også watt-stag, er å holde akselen låst sideveis uten den forskyvningen et panhard-stag vil gi. En A-arm tar i tillegg rotasjonskreftene i akselen, som et watt og panhard-stag ikke tar.
  13. jeg gjorde noe med og satte på D1 fjærer bak. Ble en helt annen bi å kjørel og en bil til å leve med. Jeg opplevde også at kjøreegenskapene ble mye bedre med D1-fjærer, lå rett og slett mye bedre på veien, både med og uten last. Stive fjærer er med andre ord ikke ensbetydende med bedre kjøreegenskaper. Link til tråd Bygde forøvrig om til samme løsning på en Defender Puma for en kar i Sarpsborg. For han var valget å selge bilen eller skilsmisse. Etter ombygging ble det i følge eier bare godord fra fruen, og bilen ble beholdt.
  14. bare å google men f.eks. her https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/antenner/antennesplitter-fm-dab
×
×
  • Create New...