Jump to content
LRforum

Vidar S

LRF Society
  • Content Count

    9,425
  • Joined

  • Last visited

About Vidar S

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Askim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Askim

Recent Profile Visitors

2,999 profile views
  1. Tøff bil og jeg fikk noen assosiasjoner
  2. Hvis bilen blir ferdig er det nok ønske om veltebur for sikkerhet, kamuflert med canvas som gjør utslaget. Veltebur er ikke så lett å kombinere med gulv(innertak), madrasser og hevetak, før det fort blir seende ut som et tårn.
  3. Ja, morsomt å spekuler, og med erfaring fra Erik forblir nok et hevetak spekulasjon
  4. Ikke så rasutsatt da; ikke mer enn hver tredje meter ser det ut til
  5. Sitter å koser meg litt med Autocad før den forsvinner fra maskinen, og har flikket på en tegning av series 109'' som jeg lastet ned, og har tegnet den om til en 88''. Utgangspunktet Omtegnet til 88'' Fristelsen ble for stor og jeg puttet på en camper Ser ikke så halvgærent ut? Synes selv det ble litt stilig Slik jeg har tegnet så er 109''-taket forkortet 50 cm, og plasserte det opp på en ramme, for sjåførens komfort og takhøyde. Kanskje ha inngang bak fra stige? Det ville vært god lengde selv for meg på 196 oppe på der. Slike type tak finnes jo ferdig til Defender 110, men er dette gjort på 88'' før, evt. på Defender 90?
  6. Den er fra en personbil, slik at automaten har ikke fordelerkassen i enden slik en kasse fra RRC vi ha. Ikke helt dum den tanken med Ford 302 heller. Veier litt mindre enn orginalmotoren også, tror jeg. En enkel grei motor. Det best ville jo være å få parret den med Rover drivverk. Jeg ville tenkt shortbell Defender Ninty kasse med Disko fordelerkasse og RRC 3.54 differ. Dvs. da må du ha 88 aksel bak, fordi Exmil Salisbury-aksel ikke har den utvekslingen. Neste kanskje bedre tanke er å bytte til RRC-aksler, for da er CV-leddene på plass. Bytter du til RRC-aksler ville jeg løftet akselen over fjæren foran ved å klosse mellom, og satt på sivile sjakler bak, slik at bilen for samme høyde som en sivil. Grunn til det er at du da vil få plass til styrestaget bak forakslen uten å tilte akslen, slik at castervinkel og selvstyring opprettholdes. I en slik ombygging er også servostyring noe som må til, uansett hvilken V8 du velger. Snekke fra P38 er ikke så dum da, fordi den vil havne på utsiden vangen, og gi bedre plass i motorrommet.
  7. Du skal ny orginal festeplate? Hør med EWS kanskje.
  8. Mange som lager slikt. Ikke så dyrt heller. Sikkert mer med frakt. https://www.firstfour.co.uk/product/fuel-tank-guard-for-defender-90td5/ Ikke dumt som Rolf skriver å lage en luke i gulvet for seinere bruk hvis pumpa skulle ryke.
  9. Hvis vi holder oss til Drammen som tråden handler om, så har jeg en kompis som er svært fornøyd med Lier traktor på Gulskogen.
  10. Mange veteranbiler er lavt priset i Norge, i forhold til andre land. Vi har kjøpt masse biler i utlandet de siste 30 årene. Da må vi tåle at noen forsvinner ut også, når prisen avgjør, selv om den er ‘’norsk’’
  11. Gaffeltrucker kjører med 23X9-10'' De er 20 lags og tåler nok en trøkk De er ikke så dyre heller mener jeg å huske. Hør med en gaffeltruckleverandør eller et dekksenter.
  12. Jeg hadde en diesel Geländewagen som brant for 12 år siden, hvor Biltemaslange var årsaken. De kan jo sikkert ha forbedret slangene etter det. Har mer tro på nylonrør på lange strekk.
  13. 4 vekter, en under hvert hjul. Summere tallet på vektene og du har samlet vekt. Vektene bør tåle litt, for trykket fordeler seg gjerne mest på tre av punktene.
×
×
  • Create New...