Jump to content
LRforum

Vidar S

LRF Society
  • Content Count

    9,538
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About Vidar S

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Askim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Askim

Recent Profile Visitors

3,249 profile views
  1. Nå har jeg bare prøvd en proffutgave en gang og så ut som en liten sandblåsertank. De ser jeg koster 5-6000,- og man kan kjøpe mye tappeplugger og olje for den prisen. Jeg opplevde at den gjorde jobben raskt og greit.
  2. Oljesuger kan være like bra og er sugerøret nok fleksibelt på tuppen kan den også være bedre. Den vil da kunne rote med seg slam som ikke nødvendigvis renner ut ved vanlig tapping.
  3. Kom over denne på Youtube. I Flåklypa ville de sikkert kalt den fiffig En skikkelig Reodor-løsning i alle fall.
  4. Den ser tørr ut under Det er jo positivt når det gjelder drivverket, men ikke sikkert det er så farlig med resten heller. Sjekk spesielt traversene bak og utriggere.
  5. Helt enig Joker. Det er derfor proffene stod i anførsel
  6. En som har holdt på med oljebehandling i mange år sa når jeg spurte om mange kjøpte olje for å understellsbehandle selv; ja, det er mange, men bare en gang. Understellsbehandling er en grisejobb som like gjerne kan settes bort. men det kan være lurt å skrape og rengjøre litt selv på forhånd der du kommer til. Det er ikke alltid ''proffene'' gidder det alltid, eller kanskje de overser noe
  7. Kan følge opp anbefaling lengere opp; Wiha! Opplever dem som skikkelig bra. Snap On skal også ha gode trekkere, men antagelig så dyre at vi har ikke råd til å tenke på dem en gang
  8. En skrue eller to på kjøkkenet vil være en bra test Jeg hadde motor og girkasse til en Triumph 650 Pre Unit på kjøkkenbordet første gang min kone var hjemme hos meg. Jeg tror hun synes den var like skulpturell og vakker som meg Uansett så har vi vært sammen i 34 år og gift i 33 av dem. Det er helt naturlig at slikt blir det kjærleik av
  9. Motoren skal være metrisk. Sikker på at det ikke rust i gjengene som gjør at du ikke får enteret?
  10. Forstår ikke hvorfor Vegvesenet ber om typegodkjenninger. Alle biler etter 1971 er typegodkjente og den dokumentasjon skal Vegvesenet ha selv. Kan uansett sikkert være lurt å få tak i en selv, eller i det minste typegodkjenningsnummeret, for å hjelpe dem på vei.
  11. Brukes bilene om vinteren blir det ikke bare ‘’litt’’ kondens er min erfaring
  12. Når du først kanskje skal lakkere. Jeg funderte også på å fjerne takluka på Defenderen jeg hadde. En metode jeg vurderte hvis du kan leve med en liten kant, var å ta ut luken med ramme å alt, klippe til en aluplate som går en cm eller så på utsiden hullet og lime den fast med to-komp epoxylim for alukarrosserier. Slikt lim sitter som hønn og vil i motsetning til luken bli tett. Undersiden hadde jeg tenkt å kle med en plate trukket med Union Jack eller et annet greit motiv, alternativ ensfarget stoff eller helt nytt taktrekk for bil uten dusteluke.
  13. Ford er bra! Freelander 2, Kuga 2, XC60 og Evouqe deler i stor grad samme deler. Jammen så har svenskene elget seg inn på D3 også
  14. Det var ei skikkelig duganes vogn
×
×
  • Create New...