Jump to content
LRforum

Vidar S

LRF Society
  • Content Count

    9,205
  • Joined

  • Last visited

About Vidar S

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Askim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Askim

Recent Profile Visitors

2,515 profile views
  1. Jeg skiftet nylig glass på min (Siemens 80 cm induksjon) etter to år med sprekk . Dyrt glass, men en tredjedel av prisen for for ny topp. Jobben var lett som en plett. Mekanikken inni er lite fancy og av type skramlete robust. På nivå med en hakket over en brødrister.
  2. Huff, nå påførte du meg dårlig samvittighet Jeg startet tråden og er fortsatt ikke ferdig. Materialene som var klare til kapping og tilpasning har kjerringa bært på loftet. Jeg lider under sarkastiske kommentarer som; hva skal du med det gapet ved siden av skapet - skal du mure det igjen? Det er hardt å være mann Jeg har gjort litt og metting av sponkant var en av de tingene som skulle til, så vidt jeg kan huske. Ikke umulig at jeg vil fylle kanten med epoxifiller eller stålplast før liming når jeg en gang tar fram arbeidet igjen.
  3. Stemmer det, Rolf. Startet med et EEC- krav noen år før (67 eller 69?) som ble tatt inn som norsk lov i forn av forskrift i mars 1971. Storbritannia måtte uansett i allefall ta disse EEC-reglene inn over seg når de gikk inn i EEC i 1972 Høres kjent ut? Kanskje Boris vil tilbake til 1-krets igjen etter 31. Oktober?
  4. På noen spillere er det håndbrekket som styrer dette. Bilen må stå stille med andre ord. Kan overstyres med kable mot jord gjennom en bryter. Vet ikke om dette gjelder alle spillere.
  5. Bilen ser OK ut. Det som skuffer meg er vekten. En riktig blyklump - 2,2 tonn og oppover De fleste andre bilfabrikker sender vekten nedover på nye modeller og det burde vel Land Rover klart også. Så mye vekt gir mye slitasje på oppheng og drivverk. Discovery er jo et eksempel på det. Kanskje det er de 85 ECUene som veier så mye?
  6. Typegodkjenningsnummeret står i vognkortet. Da er det bare å finne en med samme norskregistrert bil. Det vel noen med TD5 90 her på forumet som sikkert kan bistå.
  7. Olje og fett er mye av problemet, det isolerer. Man vet aldri hvor jordinga går og er man uheldig kan det skades lengre unna og på andre dippedutter enn det som ser ut som logisk. Bl.a derfor batteri skal kobles av ved sveising for at ikke f.eks dynamo skal kvelde.
  8. Ble imponerende bra. Takk
  9. Hva brukte du da?
  10. Fikk en hyggelig overraskelse i posten forleden. Morsomt og takk skal dere ha. Er glad i aquevit så det var midt i blinken
  11. Vidar S

    LR under 30 000,- ?

    Er den i god stand bør den det. Min Classic gikk på rundt 1,3 Herjing og lytting til V8-lyd kan bidra til å øke forbruket
  12. Vidar S

    Discoen

    Hmmm, hellakkering og greier inklusiv bytting av farge. Ble det dyrt?
  13. Da er håndpenger på plass og ramme dermed solgt. Takk for all interesse og bud.
  14. Er ikke motoren egentlig en Peugeot, som er bearbeidet av Ford - og videre tilpasset for LR?
×
×
  • Create New...