Jump to content
LRforum

Fomlefingern

Members
  • Content Count

    58
  • Joined

  • Last visited

About Fomlefingern

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Halden

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Halden

Recent Profile Visitors

562 profile views
  1. Takk for tips og råd.. fikk den endelig på bukken til slutt. Ble en egentlig en litt lettvint løsning som holder, men det vil tiden hvis
  2. Hei og godt nytt år jeg skal henge opp blokka i stativ og ønsker å bruke de to øvre bolte hullene til svinghjulhuset å feste ( pluss de to nedre på vingene) men jeg sliter litt med å finne ut hva slags bolt som passer (gjenger standard) har vært igjennom 3/8 unc, unf og 10mm!! Har kommet såpass langt at jeg regner med at det er 3/8 bsf som passer der, men tenkte å høre med ekspertene om mening på det! begynte med unf pga det står i delekatalogen jeg har men fant for ut at det var feil, var siste tur hos lokal jernvareforretninger og de hadde ikke whitworth eller mulighet til å bestille det. Så jeg trenger et sted å handle også. boltene må være 4" eller 90mm lengde
  3. Er det slik at støpeformen for pakningene har blitt kopiert så mange ganger at det til slutt har blitt for store. Leser det at noen tvinger igjen ventilene og etter noen mnd så har de fått permanent formet så de tetter "nesten". Må si at det virker rart at det skal gjøres på den måten. Den gang de kjøpte bilen så fikk de beskjeden: "Hei her har du din nye serie 2, kos deg masse!! Men husk at du ikke kan åpne ventilene før om noen mnd pga de må formes under press først" Noen som har prøvd å modifisere pakninger de har kjøpt som er for tykke?
  4. Ja da er neste sett med pakninger prøvd fra lrparts.net prøvd og de passer ikke. De er også grå i materielle
  5. Prøvde disse fra jgs 4x4, men det passer heller ikke. samme problemet selv om de har en mere profilert utforming. Det blir for mye gummi for at det skal gå bra å lukke de. https://www.jgs4x4.co.uk/land-rover-series-defender-bulkhead-vent-seal-rubber-x2-muc4299/. prøver å bestille fra lrparts.net å ser om de passer Er det noen som tilfeldigvis har "hendel" (vet ikke hva de heter) til å åpne og lukke luftelukene? Den ene jeg har er helt slutt og den andre har sett sine bedre dager
  6. Det er et godt poeng! Den skrangler ikke så mye heller når man strammer til låsen litt. Det sitter pakning der i dag, så jeg tenkte bare å bytte den ut med en fersk og myk. Kan jo bare drite i å ha pakning de siste 5cm i bunn så vannet har et sted å renne ut. jeg også tror det er til s3 eller defender. Str i forhold til der den skal sitte så var den ene bra, men for tykk og den siste jeg fikk var for liten så den passet ikke rundt åpningen. Mulig den var for tykk også! Ble forbanna og ga opp hele driten. så hvis noen trenger til en s3 eller defender så har jeg kanskje noen som passer!! Jeg lurer litt på disse da de ser ut som de bygger mindre og er mere profil som kanskje passer bedre. https://www.jgs4x4.co.uk/land-rover-series-defender-bulkhead-vent-seal-rubber-x2-muc4299/
  7. Fomlefingern

    warn 8274

    Hei Er på utkikk etter en warn 8274 vinsj til min S2. Ta kontak på 481 93 242 hvis du har noe å selge...eller gi bort mvh Espen
  8. Hei Har folk noen anbefalinger på pakninger til dører og lufteventilene på en S2 swb. Har vært uheldig nå å kjøpt to stk sett til lufteventilene under frontruta og begge to var feil passform Jeg skal bytte ut alle pakningene som er til dørene og ventilene, men blir litt skeptisk til å bestille noe mer når ting ikke passer selv om det står at det passer til bilen. Trenger også nye pakkninger til bakluke. Det er ganske dårlig eller lite med pakninger igjen på denne bilen Finnes det noe gode erstatninger som er bedre en det orginale? hvor lønner det seg å bestille det? (orginalt eller uorginalt) Ser at det er litt prat om myk og hard gummi. Regner med at myk er fordel iforhold til å lukke dørene uten at de står i press/spenn. Kom gjerne med tips, råd og eventuelt linker til steder man kan få tak i kvalitet
  9. Hei jeg mangler begge viskere og motor eventuelt fester osv på min 1958 s2. Har aldri studert noen på nærme så litt usikker på hva som skal til av div deler. Har folk no anbefaling av produkter og eventuelt motorer eller deler man ikke bør kjøpe? Set at originale går får en pen pengesum men kan man slippe unna med noe til en hyggeligere penge så slipper jeg å selges nyra mi!! Og at det fortsatt er litt kvalitet ? Er det originalt at man skrur på hver enkel visker i bakkant på motor eller er det bryter ned på dashbord? Legg gjerne ut bilde av løsninger som dere har gjort dom fungerer! Trenger ikke å gjøre det helt originalt, men funksjonelt er bra på forhånd takk og fortsatt god sommer
  10. Fant en link som fungerte (mange linker til dokumenter angående dette som ikke fungerer her på forumet) Det var papirer fra 1992 fra lr i Danmark Jeg får ta meg en tur til BT å vise de papirene å høre hva de sier anhaenger.pdf
  11. Hei Er det noen som har eller vet hvor jeg kan få tak i dokumentasjon hva hva en s2 er godkjent til å kunne trekke? Har vært på BT en tur å snakket med de angående manglende verdier i vognkortet. De hadde ikke noe i arkivet fra så tidlig som 1958 så da måtte jeg finne no teknisk dokumentasjon på det og fremlegge for de Har en 88 s2 1958mod 2,3l diesel
  12. Jeg har ikke noe planer om å selge den, men trenger du å kvitte deg med din 80 så si ifra Så bra!! Alltid bra med litt lokal bekjentskap! Kompetanse nivået mitt er begrenset, men interessen har jeg etter å blitt bitt av LR syken hilsen Espen
×
×
  • Create New...