Jump to content
LRforum

Hanslr

Members
  • Content Count

    476
  • Joined

  • Last visited

About Hanslr

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Askøy

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

955 profile views
  1. Skulle vel tro det. Men har sett turbotrykksmålere montert på denne måten. Du får følge slangene og se hva du finner.
  2. Kan ikke bilen, men ser ut som noe ettermontert turbotrykksmåler. Eller justering av turbotrykk. Er det noe inne i bilen?
  3. Sist jeg hadde bilen på hjulstillingsbukken prøvde jeg å skifte mellom access, normal og extended mode. Hjulvinklene endrer seg drastisk. Prøvde også å senke bilen 10mm med iid tool (i normal høyde). Selv da ble hjulvinklene så utav kurs, at jeg ville aldri justert bilen opp og ned på veien. Vil du ha bilen i enn annen høyde til vanlig bruk, sett høyden, juster understellet og hold deg til den høyden. Hastighetsbegrensinger på høydejusteringen er ikke kun pga tyngdepunkt osv. Dekkslitasje og veiholdning er like avgjørende. En annen ting er drivverket. Drivakslinger får en stygg vinkel om du løfter bilen til maks kapasitet. Stor belastning og større slitasje på drivleddene. Om du noen gang trenger litt ekstra høyde kan du "tvinge" den i super extended mode. Gir deg enda 2-3cm mer bakkeklaring. Google/youtube har veiledning.
  4. Har bare sjekket priser i norge, aldri kjøpt Sjekket pris på drivledd en gang... 4900,- en uke leveringstid. Fikk det på døra etter 2 dager fra AF. Under 1000,- all in.
  5. Autodoc er faktisk ganske rimelig på bremser. Hvertfall om du skal kjøpe kvalitet. Har kjørt 40000km på brembo skiver med trw klosser, er såvidt det har blitt slitekant på de.
  6. Alt gror sammen på sånne komponenter. Måtte borre ut og gjenge opp igjen på halvparten av skruene til bremseplatene. Har brukt kobberpasta på absolutt alt utenom boltene til bremsecalipterne.
  7. Ta ned kassen og skifte converter samtidig da litt bedre tilkomst til turbo. Slenge på ny crossover i tillegg.
  8. Leveringstiden som står oppgitt pleier vel stemme ganske bra. Når man betaler for frakt kommer det ofte enda raskere, i forhold til "free shipping".
  9. https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/forstillingsverktoy/hjullagerverktoy/universalsett-for-demonteringmontering-av-foringer-og-lager-26-deler-2000023831 https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F163550327740
  10. Kjøp NTN lagere. Tror du klarer deg med 10tonns presse.
  11. Platen holder tanken oppe. Du må tre jekkestropper mellom tanken og platen, som du fester i rammen på bilen for å holde tanken oppe. Jeg skrudde ut en og en skrue, byttet de ut med 100mm lange skruer, da får du løftet tanken litt opp og tredd inn stroppene.
  12. Bor på Askøy, har verktøy for å få av viften om du trenger låne. Eventuelt noe annen hjelp. Er vel noen stykker av oss rundt her.
  13. Om motoren ikke går rundt er den død uansett. For å finne ut hva som har skjedd må du demontere inn til registerreima. Mest sannsynlig har festet til strammehjulet for reg.reima brekt av på oljepumpa. Da kræsjer ventiler og stempel sammen, derfor går motoren helt i lås. Har lest om et par stykker som har klart seg med å "kun" ta toppene av og bytte noen ventiler + div. Men i de tilfellene har motoren bare stoppet nærmest på tomgang, så ventiler har knapt vært nær stemplene. Andre muligheten er veiva som du skriver. De knekker av på midten på D4. Få tilfeller av dette på D3, men der er det veivlagere som flytter seg/snurrer, og dermed stenger oljetilførsel. Da spruter det ofte lagerbiter og kanskje råder rundt i bunnpanna, og du burde se tegn på dette om du tapper oljen av motoren. Ellers kan kamkjeder ryke. Da stanger også stempler og ventiler sammen. Tror uansett motoren er død om den ikke beveger seg på veiva. Lettest og billigst med en ny(brukt) motor.
  14. Ikke noe problem dette. Er det plass så er det plass.
×
×
  • Create New...