Jump to content
LRforum

Hanslr

LRF Society
  • Content Count

    566
  • Joined

  • Last visited

About Hanslr

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Askøy

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

1,520 profile views
  1. Bi-led linser finner du på eBay. Lurer på hvor bra de virker i forhold til nye biler med led. https://www.ebay.com/itm/373213763948
  2. Det er uansett samme diff som du får kjøpt hos Land Rover. De lages nok bare et sted. Flere i England har hatt problemer med slakk i nye uoriginale ledd.
  3. Byttet diff framme på min D3, var en hvinelyd, ble bedre tror jeg. hviner i flere ting byttet den mest pga slakk. Uansett, kjøpte diff fra Island 4x4, ble nesten samme pris som han som overhaler på Finn.no. Og slapp demontere for å sende diffen til overhaling først. I tillegg er den helt ny. Sikker på at det nye leddet er bra og skikkelig montert? Originalt LR?
  4. Om du hadde beholdt originalcaliperne kunne du overhalt de. Tror jeg ga rundt 1500,- for stempler og tetninger til alle 4. Originaldeler (TRW)
  5. En rask titt på finndel, fremdiff 7000,- dynamo 1800,- drivaksler 2000,- Luftdempere 2000,- ++ For gamle "utslitte" deler. Her kan man kjøpe nye originaldeler fra England til samme pris inkl mva. Frakt i tillegg. Rart om de får solgt noe i det hele tatt.
  6. Du får lage en pakkepris sammen med tannstang og girvelger Diffen bak har begynt å vine litt, så tenkte å overhale. Men lettere om en har liggende en løs diff.
  7. De ryker aldri, så selg den bakre til meg Tror det er veldig forskjellig, å ta oljeskift regelmessig gjør vel hele forskjellen. I tillegg var det noe problemer med at de var lakkert innvendig, og lakken løsnet i flak. Vet ikke om dette gjelder alle, eller bare tidlige modeller. Tror det er ganske rett frem å overhale, bortsett fra pinjongen. Der trenger man ny crush sleeve, som ingen selger. Finnes heller ingen data om preload på lageret, så enten er dette noe man tar på feelingen, eventuelt finnes det hemmelig informasjon blant de som overhaler differ.
  8. Adaptiv Cruise control
  9. CC på D3 er ganske elendig. Egner seg ikke til mye annet enn motorveicrusing. Møter den en motbakke kan den synke nært 10kmt under hastigheten, og overstige hastigheten med 5-10kmt over bakketoppen. Tror 6 trinns kassen er dårlig egnet til dette, i tillegg til at hele systemet er dårlig utviklet. Blir litt som håndgass på gammel traktor Range Rover Sport er levert med ACC, også noen som har bygd om til dette på D3 eller tidlig D4. Lurer virkelig på hvor bra dette kan virke.
  10. Har lest 800-1200. Byttet selv en som lå nærmere 1300. Edit: tror jeg husket feil, byttet en som lå under 800, da sank den andre ned til under 1200.
  11. Brukte 1/4" pipe med skralle. Langt rør på skrallen. Pluss en halv boks rustløser før og underveis. Gikk ganske greit.
  12. Er det noe universalinnsatser? Burde lyse greit opp det der.
  13. Kjøp fluidfilm Fettlist til hjulbuene bak. Baklukeflappen har sikkert Oggioffshore til salgs. Sjekk bildeler selges.
  14. Kjøp hele settet fremme: https://www.advancedfactors.co.uk/kit621t-trw-oem-track-rod-kit-discovery-3-to-vin-9a496359-lr-hand-drive-lr010669--lr010670-1230901-p.asp Og hele akslingen bak: https://www.advancedfactors.co.uk/lr037027-tvb500360-odm-prop-shaft-rear-discovery-3--4-1244672-p.asp GKN er originalprodusent på mellomakslinger til disse, og er anbefalt. Usikker på hvordan ODM er.
  15. På tide med ny låsekasse. Min tuller seg og, allerede reparert de 3 andre.
×
×
  • Create New...