Jump to content
LRforum

Hanslr

LRF Society
  • Content Count

    517
  • Joined

  • Last visited

About Hanslr

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Askøy

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

1,125 profile views
  1. Den kan ikke koble ut på egen hånd. Da har du ikke fått den skikkelig på plass igjen, ellers er noe feilmontert inne i modulen.
  2. Det vil føre til at kompressoren går mer ja, men de er jo konstruert for dette i utgangspunktet. Om det i praksis er en god løsning å senke bilen hver gang noen skal inn, nja... Det finnes ingen innstilling som automatisk senker de ned nei. Bakdører er verre å få stoppet ja, men tar man fremdørene så er man et stykke på vei Gjør noen google søk, synes selv at "bars" gjør seg mye bedre på disse bilene enn hva innstegsbrett gjør.
  3. Du må ha en feilkode, og litt mer info om problemet. En av "guruene" i England skrev at han bare hadde opplevd et tilfelle hvor selve modulen var problemet. Men de skiftes i tide og utide pga uvitenhet/feildiagnosering osv. Feil på ledningsnett, utslitte drev inni modulen og feil innstillinger er vanlig. Viktig at håndbrekk er justert riktig. Mulig å få kjøpt ny motor, girdrev, og vaiere. Hadde problemer med min egen, mye feilsøking og hodebry, feilkode på elektronikken. Fant tilslutt en feil inni modulen etter å ha feilsøkt på bilens ledningsnett først. Kostet meg litt loddetinn og superlim. I tillegg til å bytte drevsats (300kr) siden jeg hadde den utav uansett. Prisen på ny modul nærmer seg vel 10K fra England. En sporadisk feil.... Tyder ofte på problemer med ledningsnett, hvor forhold endres etter fukt og temperatur. Sidetrack: Det ble byttet 6! EPB moduler på en bil i England, var vel innom flere verksteder inkludert LR forhandlere. Problemet viste seg å være to E-klips som ingen hadde montert på vaierne mot bremseskjoldene.
  4. De øverste er bare en innstegsbøyle, som gir etter om en 100kg+ person står på de. De fungerer også fint til å minimere sjansen for shoppingbulker. De nederste er "en del av bilen" og tåler nærmest hele vekten av bilen uten å skades. Her erstatter de hele kanal dekselet i tillegg. Uten planer om offroad kjøring så dekker vel de første behovet best som innstegstrinn. En bedre overflatebehandling kan bestå av så mangt. Spørs bare hvor mye du vil legge i det.
  5. Får du den til Gjøvik/Toten før neste uke kan jeg kanskje hjelpe.
  6. Hadde tenkt 1000-1500, litt ettersom. Åpen for bud selvfølgelig.
  7. Noe interesse for en differensial som trenger nye lager? Vurderer om jeg skal selge den som den er eller få den overhalt først. Passer alle med automat, også D4 med 6trinns automat. Befinner seg i Bergen, men mulighet for frakt østover mot Gjøvik.
  8. Jeg slipte hele skruehodet vekk. Hadde kjøpt nye klipsmuttere fra AF: https://www.advancedfactors.co.uk/ryh500170-m8-captive-nut-5159-p.asp Finner de sikkert andre steder, type universal. Prøvde å finne nye fester til vaierne, men fant ingen med M8 hull. Det blir fort lite gods igjen om de borres opp. https://www.industrinett.no/wsp/tess/frontend.cgi?template=node&nodeid=16364 Sikkert mulig å finne noen, men jeg lagde til noen av 2mm stålplate istedet. Kanskje ikke dine er like rustne, så du slipper. Hvor på IID finner du de tallene for håndbrekket?
  9. Mowag Eagle. Bygget på samme plattform som Humvee.
  10. Snakker du lav hastighet og lyden blir verre dess mer du svinger, er det vel yttre drivledd som er gåent. Hjullager er mer rumlelyd som øker med hastighet og forverres når bilen legger seg over i sving. Forøvrig hørt britpart hjullagerne varer 1-2 år. Kjøp Timken eller SKF framme. Og NTN bak.
  11. https://www.disco3.co.uk/forum/instrument-cluster-failure-153185.html
  12. Behold original låsekassen og skift delen som er ødelagt Alle låsene har gått like mange ganger, så ha en begynt så følger resten på etterhvert. https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F202466594083
  13. IID kan gjøre det meste, inkludert software oppdatering. Kode nøkler, programmere styreenheter, se live data osv.
  14. Om noen har f eks en IIDTool, må det kjøpes en lisens til din bil fra GAP. Tror det koster rundt 600kroner. Føler det blir gjentatt ofte, men er absolutt å anbefale eget diagnose verktøy. Du sparer det inn igjen om du har planer om å ha bilen.
×
×
  • Create New...