Jump to content
LRforum

ando

Members
  • Content Count

    270
  • Joined

  • Last visited

About ando

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lofthus, Oslo

Recent Profile Visitors

632 profile views
  1. Har du prøvd å tvangskjøre kompressoren ved å kortslutte rele nr 5? Da får du kanskje svar på om ventiler og nivåsensorer jobber "på lag"? Sjekk at nivåsensorene sitter festet! Gummien i et av festene kan ryke (fordi det ruster i metallet under) - og da mister sensoren "formen" den skal ha.
  2. Rele nr 5 og sikringer ok? Alle dører igjen!!
  3. Hva gjør balansedings/lodd - og har de løsnet hos noen (så bør jeg få på en ny wire....)?
  4. Det ser slik ut.........hva gjør den der?
  5. På bildet under her ser du - i nederkant og midt i bildet - en rusten wire som er røket.... Hva er det for en wire?
  6. Når det nærmer seg minus 5 grader C - og bilen nå oppleves tungstartet - så mistenker man at det er glødepluggene som begynner å bli slitne..... - og spesielt om det er leeeenge siden de ble byttet.... Men finnes det alternative måter å sjekke at glødepluggene bør byttes? Kan man ta tiden fra man skrur på tenningen til glødeplugg signalet slukker - og derav finne ut at glødepluggene ikke er så sterke som før ....eller....? Hvor lenge bør man kjøre på et nytt sett glødeplugger - før man bytter? Ved eventuelt bytte sier kompis; ikke skru med mer enn 10NM kraft. Løsner ikke glødepluggene da - så spray på litt vanlig motorolje - og kjør noen dager - før du prøver igjen.....
  7. Jeg så på skruvat.no - og fant 2 ulike for bakakselen: 755 kr eller 1358 kr....for min D2 2000 modell. De så veldig ulike ut? Vet du forskjellen? Hvilken valgte du?
  8. Ja, inntaksfilteret vasket jeg i såpevann + sprayet med WD40 på toppen - etter at jeg satte det tilbake (da fester støvet seg bedre på filteret...). Jeg helte også 25 ml ATF olje oppi koppen som inntaksfilteret sitter i - etter anbefalinger på Forumet..... - og etter det har faktisk luftbelgene blitt pumpet opp......(jeg tror ikke det er fullt trykk - og har ikke prøvd offroad høyde ennå).
  9. Jeg har kjøpt brukt kompressor for luftbelgene - som skal byttes med min gamle slitne. Siden kompressoren har ligget på hyllen en stund....hva er anbefalt før jeg setter den på plass: Helle 10 ml 2-takts olje inn i slangen inn mot stempelet? Tørrpusse alle ventil inn- og utganger? Noe annet?
  10. Søkte på pop-mutter.......skjønte kanskje at det er det samme som pop-nagel???? Da borer jeg vekk hodet på bolten - og tar ut kassen - og borer vekk resten av bolten da??? Hadde en idè også om å bore inn i hylsen fra siden - for å holde igjen hylsen med en spiker eller liknende - mens jeg dreide på bolten, men enklest å bare bore vekk hele bolten!!!??
  11. En av boltene som fester kompressorkassen (for luftbelgene) til chassiset går bare rundt og rundt.... Den andre bolten - som jeg har fått ut - ser ut som er skrudd inn i en messing?sylinder - som sitter inni gummifestet for kompressorkassen. Det er sikkert slik for den første bolten også - og da mistenker jeg at den bolten nå drar messsingsylinderen rundt - inni gummifestet - istedenfor å skru seg ut av messingsylinderen. Hvordan får jeg nå den bolten ut!!!!???? Boltene har ikke vært rørt siden bilen ble skrudd sammen i år 2000...........
  12. Når jeg bestiller luftbelger til min D2 2000 - så blir jeg spurt om bilen har ACE eller ikke..... Hva er forskjellen på de belgene? - eller tar jeg feil?
×
×
  • Create New...