Jump to content
LRforum

ando

Members
  • Content Count

    261
  • Joined

  • Last visited

About ando

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lofthus, Oslo

Recent Profile Visitors

587 profile views
  1. Jeg har kjøpt brukt kompressor for luftbelgene - som skal byttes med min gamle slitne. Siden kompressoren har ligget på hyllen en stund....hva er anbefalt før jeg setter den på plass: Helle 10 ml 2-takts olje inn i slangen inn mot stempelet? Tørrpusse alle ventil inn- og utganger? Noe annet?
  2. Søkte på pop-mutter.......skjønte kanskje at det er det samme som pop-nagel???? Da borer jeg vekk hodet på bolten - og tar ut kassen - og borer vekk resten av bolten da??? Hadde en idè også om å bore inn i hylsen fra siden - for å holde igjen hylsen med en spiker eller liknende - mens jeg dreide på bolten, men enklest å bare bore vekk hele bolten!!!??
  3. En av boltene som fester kompressorkassen (for luftbelgene) til chassiset går bare rundt og rundt.... Den andre bolten - som jeg har fått ut - ser ut som er skrudd inn i en messing?sylinder - som sitter inni gummifestet for kompressorkassen. Det er sikkert slik for den første bolten også - og da mistenker jeg at den bolten nå drar messsingsylinderen rundt - inni gummifestet - istedenfor å skru seg ut av messingsylinderen. Hvordan får jeg nå den bolten ut!!!!???? Boltene har ikke vært rørt siden bilen ble skrudd sammen i år 2000...........
  4. Når jeg bestiller luftbelger til min D2 2000 - så blir jeg spurt om bilen har ACE eller ikke..... Hva er forskjellen på de belgene? - eller tar jeg feil?
  5. Da går jeg ut i natten med en WD40 i handa.........
  6. Det virker enkelt å bytte kompressoren til luftbelgene: Ta ut rele nr5 for kompressoren. 2 skruer med stjernetrekker - for å få av dekselet til kassen. 2 bolter som holder kassen til chassiset. Senke kassen for å ta av elektriske kontakter og diverse luftslanger. 3 bolter som fester kompressoren til kassen. Noen feil jeg kan gjøre? - også med tanke på at dette er urørte/originale deler fra 2000 - 355.000 km....
  7. Enig, men kjøpte en brukt kompressor i dag - som jeg håper å få satt inn i morgen..... I mellomtiden MÅTTE jeg prøve denne enkle metoden - og det fungerer - i mellomtiden. Nå er kanskje denne kompressoren så mye slitt at det ikke lønner seg med et rep sett...? Den har nå gått i 355000 km... Men om noen har en på hylla (ellers bestiller jeg fra island4 4x4) vil jeg gjerne prøve meg! Trenger en luftbelg i morgen også - om noen har - i nærheten av Grefsen...
  8. Jeg klarte å tvangskjøre kompressoren ved å kortslutte hullene til pinnene 87 og 30 på relee nr 5 under panseret...... Jeg kjørte kompressoren i 5 min - uten at overheat sensoren hindret. Da fikk jeg nok luft i belgene til at jeg kunne kjøre ganske normalt....
  9. Den JAAAA - den vil jeg ha. Sender deg en privat PM.
  10. Hva koster det å sette inn spiralfjærer bak - istedenfor å sette inn ny kompressor (og nye belger) - er det en idé?
  11. På mandag setter jeg på nye luftbelger - og så vurderer jeg litt (siden man kan kjøre lenge uten kompressor...) for å finne ut om jeg skal ta rep set - eller sette inn billig ny ( eller original ny) selv....
  12. Joda, var innom et verksted som tvang kompressoren til å gå i 5 til 15 minutter - og det løftet bilen til normalnivå. Men jeg kan ikke dra til verksted hver dag for å pumpe opp - til jeg har skaffet annen kompressor - så derfor lurte jeg på om jeg kunne tvinge kompressoren selv - på en annen måte.... Ja, det er interessant!! Får sjekke rundt på mandag - om jeg finner ut hvor dette selges.....
×
×
  • Create New...