Jump to content
LRforum

JokerS30

LRF Society
  • Content Count

    6,782
  • Joined

  • Last visited

About JokerS30

  • Rank
    Selveste

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nittedal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nittedal

Recent Profile Visitors

5,648 profile views
  1. I grove trekk ja, men som gaute er inne på,sjekk resten av ramma. På den annen side, er det det der som er anmerket, vil oppsveising + rustbehandling holde den tida som bilen uansett har igjenpå vegen...
  2. Enig, anser det som null problem å fixe den der. Ville nok tatt å forsterka ramma litt innvendig og "plug-welded " den sammen, for få tilbake litt av styrken. Hent bilen, finn noen som har " special tool no 66 " på lager, kapp til litt plater, sveis det sammen, og bruk resten av bruksverdien i bilen.
  3. Sjelden jeg reklamerer for sånt, men episodene Vinn eller forsvinn: Da Jaguar ble reddet, del 1 og del 2, er av de beste radiofortellingene jeg har hørt noensinne. Hadde ikke Marius vært en sånn usedvanlig seriøs fyr, ville jeg avskrevet hele greia som oppspinn, men ved ettertanke er det der for vilt til at noen kan ha funnet på historien. Rett og slett en fortelling om Britisk storhet og fall, stolthet som ikke henger sammen med virkelighetens verden, og et snev av forklaring hvorfor britene fortsatt kjører på feil side av veien, drikker varmt øl og te framfor kaffe, og måler sine ting i miles, yards, stones og ibs og er helt i utakt med stort sett hele resten av verden. Anbefales ! og finnes altså på kjente plattformer for Podcasts både for eppleprodukter og androide !
  4. Det var ikke idag, men det bildet her, ble faktisk litt tøft !
  5. 2,5tonn er jo ikke mer enn litt over et halvt lass
  6. Det var kanskje før dobbeltmassesvinghjulene, og 600NM+ ble normalen på tungt motoriserte biler.
  7. Markedet i Norge for seriebiler til 100 000kr er nok mildt sagt MEGET begrenset. Eksport er en mulighet, men langt mer komplisert enn de fleste er klar over. Fler land er i praksis helt stengt for import av gamle biler
  8. Får håpe du ikke har brukt den å trekke gravemaskin med. Da vet jeg åffer converteren din er gåen...
  9. Dette er selvsagt bare tøv. Om rusta er borte, er skaden " utbedret " og du kan trygt kjøre på en etterkontroll. Kontrolløren har ingenting med å kreve at deler skal byttes, kun at de skal være i forskriftsmessig stand ved visningstidspunktet. Jeg slutter faktisk aldri forbause meg over hva enkelte kontrollverksteder mener de har noe med. Kunnskapen om regelverket de har satt til å forvalte på vegne av staten, er i mange tilfeller skuffende lav. Andre steder har imidlertid stålkontroll, så velg ditt verksted med omhu.
  10. Sliter du med rå ved, vil en bit av et ødelagt dekk, og en kjøretur gjøre underverket for den mobile smi-essa iallefall !
  11. Kjøperne hadde blitt så mistenktsomme at de uteble, om den ikke sto på skeiva.... -WTF liksom, Toyota ?
  12. Men er de like gode som endel annet skjærende verktøy fra Biltema, er de sikkert 1/198 så solide ? Jeg har UTELUKKENDE dårlige erfaringer med alt av skjærende verktøy fra Biltema, med unntak av sirkelsagbladene, de er faktisk ganske gode. Men filene de har, de går dritlett....
  13. Å montere større turbo, for å ta ut mer effekt, på en motor som hverken har kjølesystem eller automatkasse til å håndtere orginaleffekten, må være den dårligste ideen jeg har hørt inneværende decennium. For ikke å glemme at den er minst 25 år gammel, og sikkert har gått 250 000km eller mer ? Nei, nei, NEI!
  14. Kjør på sørsiden av øya, og ta F208/210 bakvegen inn til Landmannalagar. Så kjører dere ut via Hreunear, og opp i "Golden Cirkle " området, som er ei skikkelig turistfelle, men likevel så man bør få det med seg. Å kjøre forbi turistfelleområdet, og ta F338 inn i landet, er også gøy, og en helt grei rute med en std. bil. Bade bør man gjøre så ofte som mulig, minst en gang pr dag. Flúðir er vel det kuleste i dette området.
  15. Vurder å ta med egen bil. Leiebil er dyrt, leiebil for F-veger er ikke bare dyrt, men dritdyrt. Ellers har jeg bare en ting å si; JUST DO IT ! ( bilde fra vår 2017-trip )
×
×
  • Create New...