Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

JokerS30

LRF Society
  • Innholdsteller

    6 225
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JokerS30

  • Rang
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nittedal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nittedal

Nylige profilbesøk

4 208 profilvisninger
  1. JokerS30

    Håndholdt CB Radio

    er bare såvidt inne døra, og om du tror det er gjort på 20min å finne noe i sakene mine, da... har du ikke sett sakene mine !
  2. JokerS30

    Håndholdt CB Radio

    Jeg skal lete litt, vet jeg har minst to...
  3. JokerS30

    ØK: D2a

    Ja, og i tråd med at hvermansen blir mindre og mindre interesse for bil, er det pussig nok mindre og mindre sammenheng mellom tilstand og pris....
  4. JokerS30

    ØK: D2a

    Jeg har en bil av unevnelig fabrikat, fra 2002, altså midt i perioden du nevner. Den var på PKK nå. Resultat: brekt bladfjør og snev av et slakk på et forhjulslager. Ingen rust, hverken strukturellt eller kosmetisk. Ingen elfeil, ingen mekaniske feil, ingen defekte dørhåndtak eller interiørkomponenter, ingen oljelekkasjer og ingen feil på drivlinje eller andre komponenter. Jeg solgte akkurat en stor, romslig 4x4 fra et annet fabrikat, fra 2004, altså i samme årsmodell som du nevner: Den hadde ingen rust, hverken strukturellt eller kosmetisk. Ingen elfeil, ingen mekaniske feil, ingen defekte dørhåndtak eller interiørkomponenter, ingen oljelekkasjer og ingen feil på drivlinje eller andre komponenter. Ingen av de to over er kjent for være spesielt motstandstyktige mot rust eller mekaniske problemer. Det er godt mulig jeg ikke er entusiast nok, til å se at 14 oljelekkasjer, rusthull over frontruta, ramme som er nær ved å brekke, interiør som henger og slenger og en lang, lang rekke feil som " sjarmerende ". Min påstand er at det skyldes fullstendig neglisjert vedlikehold over mange, mange år, helt fram til bilen er så dårlig at den knapt virker. Da skal den selges, gjerne til høy pris " for den var jo så dyr for 12 år siden.... " Det er slettes ikke nødvendig å være totalt oppbrukt, selv om en bil er noen år gammel. Men selvsagt - har 5 eiere de siste 10 årene gitt totalt beng i alt som heter vedlikehold og utbedringer, ja da er lista både lang, dyr og vanskelig å ta fatt på...
  5. JokerS30

    ØK: D2a

    Nei, D1 er IKKE aktuelt. Kun D2, helst D2a og MÅ ha TD5 motor...
  6. JokerS30

    ØK: D2a

    har ikke fått vært med sett Hauken sin enda, men vi har vært rundt å sett på en rekke andre D2 og joda, det er iaf mulig skaffe seg endel jobb ser det ut til...... En bil hadde ramme som omtrent var klar for huggeriet ( men snodig nok helt fersk PKK kontroll ) en annen rant det olje av omtrent alle steder det går an å renne & dryppe...... Så shortlista med biler det er aktuelt å kjøpe, er fortsatt veldig ... short. for å si det sånn...... om noen har noen bra som skal selges til skapelig pris, så send en PM. D2 kan også vurderes, men da må prisen være litt mer hyggelig enn for D2a, for at det skal være aktuelt...tror jeg......
  7. JokerS30

    Barndomsdrømmen - 1983 110 V8

    Vi får se Erik, ting ble ikke helt som jeg hadde planlagt. Det er godt mulig jeg ikke blir i stand til å sitte på denne perlen framover...... vi får se hva 2019 bringer...
  8. JokerS30

    Reparere/vulke stikkskader i dekkside

    Nei, dette er helt naturlig. I alle mine år på internett, som aktiv forumist, har selvjustisen blandt forumister, netthandlere og blandt befolkningen forøvrig blitt bygget gradvis ned. Det har blitt mye viktigere å beskytte uærlige sjeler, enn å beskytte fellesskapet og samfunnet forøvrig. Uhederlig opptreden skal ties ihel, skjules, dysses ned og på annet vis gjemmes fra offentlighetens søkelys. Prøver noen å advare, ropes det umiddelbart på krenking, uthenging og selvjustis, ingen har som regel interesse av sakens fakta. Det er et signal til de det gjelder, om at det er fritt fram.
  9. JokerS30

    Discovery 2 Automat girkasse

    Det finnes selvsagt ingen grenser for hvor MYE penger man kan bruke, spørsmålet er ofte heller hvor lite det går an komme unna med.
  10. JokerS30

    Discovery 2 Automat girkasse

    jeg syns 16 timer for et automatbytte på et profesjonelt verksted høres veldig mye ut. Jeg vil tro og mener at man bør komme langt med 10timer, om alt går normalt for seg...
  11. JokerS30

    Reparere/vulke stikkskader i dekkside

    det du ser etter heter vel vulkebot, og fungerer forbløffende fint om det blir montert skikkelig. Ikke helt i henhold til regelverket, men jeg ville ikke betenkt meg for å bruke det sporadisk, fortrinnsvis bak....
  12. JokerS30

    Barndomsdrømmen - 1983 110 V8

    Godt tips Gaute, men jeg har drivi med eurobiler så lenge, at mitt utvalg i UNF er mikroskopisk. Les - ikke eksisterende. Jeg bestillte noen skruer og skiver idag, kommer ekspress til uka.
  13. JokerS30

    Tdv8 nok en gang

    Jeg tror du misforstår; det er sånn P38 skal kjøres ...
  14. JokerS30

    Iaitoo sin Disco2

    Dette er vel den STORE forskjellen på dyre og billige lamper, mens de dyre fokuserer lyset, gjennom lampehus og linseutforming og sender det framover, nesten som en laserstråle på enkelte modeller, så lager billigprodusentene en hel masse lys, i alle mulige retninger, og håper noe av det treffer der det skal. Har ingen holdepunkter for at Biltema er værre enn andre, men dyre lamper er nesten alltid bedre. Modifiserer du lampene med rimelige LED eller XENON pærer, blir det som regel enda værre, med strølys i alle retninger. Ofte vil jeg hevde et sett dyre, BRUKTE lamper med kvalitetsoptikk er et mye bedre valg enn nye billiglamper, spesielt om du skal ha de på taket...
  15. JokerS30

    Barndomsdrømmen - 1983 110 V8

    prosjektet skrider LANGSOMT framover, men jeg har klart rote vekk to bolter til trykkplata. Usikker om det manglet 2, om jeg puttet to i lomma på arbeidsbukse og deretter kjørte den til vasking, men uansett så mangler jeg noen bolter. Jeg klarer ikke finne et gyldig delenummer for boltene som holder trykkplata mot svinghjulet. Er det noen som kan bidra ? Forresten er manifold for innsug, og litt annet smått kommet på plass. Planen er å kjøre ila januar, det bør kunne gå.. prosjektet skrider LANGSOMT framover, men jeg har klart rote vekk to bolter til trykkplata. Usikker om det manglet 2, om jeg puttet to i lomma på arbeidsbukse og deretter kjørte den til vasking, men uansett så mangler jeg noen bolter. Jeg klarer ikke finne et gyldig delenummer for boltene som holder trykkplata mot svinghjulet. Er det noen som kan bidra ? Forresten er manifold for innsug, og litt annet smått kommet på plass. Planen er å kjøre ila januar, det bør kunne gå..
×