Jump to content
LRforum

JokerS30

LRF Society
  • Content Count

    6,998
  • Joined

  • Last visited

About JokerS30

  • Rank
    Selveste

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nittedal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nittedal

Recent Profile Visitors

6,446 profile views
  1. Med dagens pris på trelast, er det sikkert billigere å bare brette tusenlappene å bruke de som chims direkte
  2. Å sette blokkene i vater i jordfast betong på en ferdig støpt betongplate, tror jeg til og med undertegnede skulle fått til. Laser og langwater er fint, gammeldags snor fungerer (minst) like bra. Toleranse på 2-4mm bør være innenfor det de fleste får til, toleranser under 0,5cm er neppe noe problem på gamle brakker som har vært heist og håndtert noen ganger.... Kjelleren under en brakke blir ikke akkurat frostfri, så oppstikk må uansett isoleres skikkelig og påføres varme av noe slag her på østlandet. Det visuelle løses lett ved å legge f.eks terrassebord utenpå lecasøyl
  3. Jeg ser ikke helt påenget med å bruke ringmur, siden brakker er konstruert for å stå på punkter. Uansett - skal du få muren til å henge sammen, må du vel armere den, og da er i praksis u-blokker eneste alternativet med mindre du skal ha en høy mur? Skal du ha så høy mur at du trenger flere blokkhøyder, ville jeg gått for vanlige 25cm brede blokker. 15 og 20cm blokker er mer enn solide nok, men det er litt mer styr å få det til å stå skikkelig, og henge skikkelig sammen. JEG ville bare lagt 10 eller 15cm blokker på bakken, på 8 punkter ( eller var det 10? ) pr brakke, målt inn, avrettet
  4. Er det noen forumister som bor i Alta her, som kunne tenke seg et lite oppdrag for en søring? PM!
  5. Å kjøre bil for andre, og nesten skylde penger + sitte med all risikoen er ikke noe morro. Jeg kjører noen titusen kilometer selv på km. godtgjørelse, og kjører Mercedes E-klasse diesel. Kjøpt billig, kostet på ikkenoe, går knapt i stykker og er episk god å kjøre. Disco 2 er stas det, men de fleste er noen gamle, oppbrukte drittbiler i dag. Dessverre. Kilometerkostnaden blir vel omtrent 3 ganger høyere på en D2 enn med Mercedesen, når bilverdien er den samme. Jeg syns det ble alt for dyrt. Står jeg på litt skikkelig opp og ned Gudsbrandsdalen, ender Drosja på rundt 0,5 pr mil, tilsvarende
  6. Jeg har kjørt endel Koni Heavy Track, gode dempere når de er nye, men jeg er fryktelog dårlig fornøyd med holdbarheten. Jeg tror du må belage deg at de holder maks 50 000 kilometer, kanskje litt mer. Nye, med utrolig tungt lastet bil på vaskebrettveg, er de helt rå!
  7. En kladeis tec7 i passende farge, og releet sitter til Dove blir hovedstad for lattedrikkende veganerinfluensere. Husk å avfett med litt aceton eller tynner før du har på limet. En prikk på størrelse med en ert, er mer enn nok
  8. Tja, med begge lukene åpne, så bremser den nå ned en traktor med 80hk ganske greit, så NOE snø flytter den da.....
  9. Ja, BR pakka hele kostebinderiet sammen og flytta bedriften til Nærbø. På godt og vondt. Dalen er ganske blikkboks sammenlignet med Globus og Orkel. Men er mye solgt, så det er neppe noe dårlig valg. Vi har en Orkel fra rundt 1990, den har fresa det utroligste, og henger sammen enda. Byttet vel vifta for 10-15 år siden. Den tar overhodet ikke kram snø.
  10. Made in Brumunddal. Selvsagt er den gull! Den er vel i en annen prisklasse vil jeg tro? Hvis ikke er vel det noe av det mest robuste du får kjøpt.... entreprenører jeg prater med, liker Globus-produkter, ganske solid...
  11. Snål fasong. Ligner på .... Orkel (? ) tverrfres. Så lik at det kan være den samme, med Valtramerker. Edit: Det står jo også i annonsen. Var vel ingen suksess, og er borte fra markedet nå.... Det er brukere her på forumet som har hatt sånne, tror ikke han var spesielt fornøyd heller.... Jeg syns ikke den var billig nok til at jeg ville kjøpt den. En Dalen 978 eller en Orkel 2300/2310 ville vært mitt valg i en lav prisklasse, i prisklassen rundt 20 000kr ville jeg forsøkt å finne en totrinnsfres, rett og slett fordi de er kortere, men kommer tettere innpå trapper, dører osv....
  12. Grønvold i Brumunddal har nok pakke, det ligger også fler på Finn.no Men er du sikker på at hele batteriet må byttes, eller kan det være 1-2 moduler som trenger avløsning? Jeg vet at Elbilmek og andre bytter moduler, har sett priser på 8-10 000kr eller rundt der, som er ganske billig måte å riste ut 20 000 ekstra kilometer fra en Leaf på... Ellers er vel finske DALA en guru på Leaf-batterier, det finnes flere også. Sjekk ut elbilforum.no
  13. Hvilket verksted bytter travers for 10 000kr? Siste prisen jeg hørt noen var tilbydt, var i overkant av 25 000kr.
  14. Lappes enkelt med en bit av et trykkluftsrør og noen slangebiter, om det brenner på dass. Fins i alle mulige dimensjoner, jeg har 5,6 og 8 i hylla for sånne tilfeller. Slanger både for trykk og vacuum, evt noen biter av messing eller plastfittings. Varmepistol er kjekt verktøy når man må lappe sammen sånt.
  15. Jeg har et sett hjumuttre som benyttes til Black modularfelger. Disse er ganske små, tror det er 22mm pipe, mot 27 på vanlig stålfelgmutter. Jeg trenger etpar nye. Hvor får jeg tak i det ?
×
×
  • Create New...