Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

JokerS30

LRF Society
  • Innholdsteller

    6 272
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JokerS30

  • Rang
    Selveste

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nittedal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nittedal

Nylige profilbesøk

4 306 profilvisninger
  1. Sakte, sakte kryper ting framover. Det tar litt tid når stort sett alt av bolter og skruer ligger i 2 bøtter. Speselt når jeg ikke demonterte ting selv, da tar det litt ekstra tid. Men det gjør ikkenoe. Nå som selve motoren er på plass, er det egentlig mest kos å stå å prøve seg litt fram til jeg finner skruer som passer, og skru ting forsiktig sammen.
  2. Wolf er innenfor som " originalt " vil jeg påstå. De der kakeformene har jeg aldri sett på noen 110`før... Whitespoke er uaktuelt, det gjør seg ikke...
  3. Prosjektet har stått på vent noen mnd, mens jeg har ferdigstillet et 4årig byggeprosjekt i huset. Det var innflyttingsfest der i helga, og nå har jeg kort tid på meg på få igang doningen ! Idag ble den dyttet inn i garasjen, og maskinisten ble heist ombord Målet er å fyre ila etpar uker. Jeg trenger forresten et sett stålfelger, er det WOLF denne bilen fortjener mon tro ? Noen som har brukte, eller er det nye som gjelder ? Ser for meg helt vanlige felger, malt eller lakkert i samme farge som " overbygget " kan bli tøft. Forresten; er det noen som vet hvor man får sandblåst og galvanisert ting heretter ? Tenkte etterhvert shine litt deler, og få de varmgalvet i i bad, men det er ikke overalt de gjør sånt lengre....
  4. henger meg på her, om man har en " passe matt " bil, og bytter karosserideler grunnet f.eks at en framskjerm er knust, hvordan får man fram den "passe matte " feelingen på lakken etter lakkering ? Sliping med våtslipepapir innsauset i olje var det første dom datt ned på harddiscen her, men det fins kanskje litt mer elegante metoder ?
  5. Har blitt facinert av å sitte å se på filmer på jutub, der tungbergere i mammutklassen er i aksjon: flinke gutter ( og sikkert jenter ) stropper, vinsjer og drar ekstremt nedkjørte biler, maskiner og annet med " lekende letthet " Facinerende for oss som er vandt til 9000pund vinsjer og litt tauverk å trekke med ! Men - hvorfor er egentlig tungbergere 4 akslede ? De har da ikke SÅ mye vekt med seg i form av vinchewirer og tromler, er de vektet ned i utgangspunktet for å i det hele tatt stå imot tunge løft i tårnkraner, løfteanordninger osv ? Jeg ser de gjerne et utstyrt med et batteri støttebein, er det en kombinasjon av støttebein og egenvekt som får doningene til å stå stille, eller er det ved tauing og sleping de må være så store og overdimensjonerte ? For - en vanlig 3 akslet lastebil har da også kjøretøyvekt på 40tonn på bil og henger ? Den gamle militærbilen har tre aksler bare, og det har også den terreng-dekk-utstyrte Mercedesen, tøff med snorkel forresten - den mener virkelig alvor ser det ut som.... Noen eksempler jeg blir imponert av å se:
  6. og igjen, å finne lekkasjer på luftsystemer, er ikke vanskelig. Bare litt arbeid. Lekkasjespray fra CRC, alternativt zalo og vann på en sprayflaske, legg på vann, se etter bobler, på belger, rørskjøter, rørgater, trykktank osv. Du bør klare lokalisere lekkasjen på 30 min, selv om du aldri har skrudd bil før, om du gidder se litt jutub-filmer som viser hvor komponentene er lokalisert og har et snev av interesse for å lykkes...
  7. Litt godt slitte, utgamle og upiggede MUD dekk ?
  8. med unntak av bremserør, som igjen ikke er vanskelig, er det der ikke vanskelig i det hele tatt, bare litt fiklete. Det er nesten så jeg vil kalle det bagateller, på en 15 år gammel bil ... Endeledd, foringer ( enklere bytte hele bærebrua tipper jeg ) justering av brekk ( jada, vet det er elbrekk ), litt lykter, lyskilder og setebelter, så er du der. Og siden du er mer motivert for å jobbe ekstra, framfor å prøve utbedre noe selv, ja da er det vel bare å bestille time da !
  9. Mange blander i samnen " vanskelig " med " litt mye arbeid ". Det meste av slitedeler er sjeldent vanskelig, selv for en amatør. Men -rustne og fastsittende bolter, omfattende demontering osv kan ofte gjøre så det blir litt mer arbeid enn man hadde tenkt seg. På annen side, for å betale en regning på 25 000kr, må mange av oss tjene nærmere 50 000kr før skatt, og da nærmer man seg faktisk at man kan bruke en måned på fulltid i garasjen om man har " normal lønn " som flertallet av oss....
  10. tja, medmindre du drar M12 gjennom skapdøra,så bør da det funke greit ?
  11. 4 stk brilleetuier på rekke neddover, festet med 3M dobeltsidig tape, tec7, araldit eller bittesmå skruer ? De er som regel belagt med sånt mykt, fint microfiberstoff innvendig, NETTOPP for å hindre glassene av å ripes opp...
  12. Ja, mye som er irriterende ...
  13. Ja, derfor er det helt genialt at Nitecore har 5trinn på lysstyrken, som enkelt justeres ved en trykknapp foran på lykta, som lett betjenes tilogmed med hansker..... Forresten kjøpes Nitecore til helt OK priser på XXL. Man sparer ikke en krone på å importere selv iaf...
  14. Har RR L322 TDV8 kortere serviceintervaller ?
  15. Enig med siste taler, bortsett fra at jeg kjører Nitecore HC60. En annen ting jeg fant på Ebay, var reservebatteri, med INNEBYGGET USB-port. Mulig " alle " vet det fins fra før, for meg var det noe ganske nærme magi, veldig praktisk å slippe dingser, bomser, overganger og drit, for å lade ekstrabatteriet til en hodelykt...
×
×
  • Opprett ny...