Jump to content
LRforum

JokerS30

LRF Society
  • Content Count

    6,815
  • Joined

  • Last visited

About JokerS30

  • Rank
    Selveste

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nittedal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nittedal

Recent Profile Visitors

5,754 profile views
  1. Statens Vegvesen. De gutta som før lystret navnet Biltilsynet. Norges minst servicemindede offentlige etat. Sier egentlig det meste !
  2. I juryen sitter jeg neppe, men jeg er ikke sikker på at alle verksteder håndhever reglene på den måten de er ment å virke, for å være veldig diplomatisk.
  3. Er det mye jobb ? Hvordan tar man ut maskinisten ? Er det enklere senke kassa ned ? Mange biler er det jo kjappere / enklere å ta ut hele motoren med subframe og det som hører med, framfor å feke rundt oppi motorrommet. Hvordan er disse ? Snakk om en grei 2004 modell til ca 10K. Som altså trenger ny kløtsj.
  4. Er det noen her som eier en Dieblaster, Metalblaster, Bristelblaster eller lignende ? Og er villig til å leie den bort etpar uker ? Kunne tenkt meg å testet en sånn, syns den er litt dyr å kjøpe til et lite prosjekt...
  5. Eksemplet er fortsatt reelt. Det du skisserer vil si at jobben koster 50 000kr, eller 20 000kr om du gjør det selv. Det er endel påstander som kommer om at det "ikke lønner seg gjøre ting selv " . Gjerne fra folk som betaler 1500kr /halvåret for å slippe bytte dekk selv. For å legge ut 3000kr for dekkhotell, må jeg tjene minst 5000kr brutto, noe som tar MEG flere dager. Å bytte topp er en stor jobb, men det er ikke svart magi. Skal man montere ny, er det mye enklere enn å måtte vurdere hva man skal gjøre med den gamle.
  6. Kjøp no skikkelig med en gang
  7. Det forutsetter endel ting. Flere av mine aller beste kjøp har vært biler med feil og / eller mangler. Det motsatte har skjedd fer ganger enn jeg liker tenke på. Har jeg 20 000kr for en jobb, må jeg slite på kontoret i nesten 3 uker, før jeg har det beløpet på konto, etter fratrekk av diverse skatter og avgifter. Klarer jeg det på 6 kvelder i garasjen, har jeg egentlig ganske godt betalt.... iallefall etter mine standarder...
  8. Det sitter en stropp til, under karmen som går bakover. Det der flytter seg ingen steder, belive me. OK; det har jeg aldri vært borti. Da må man enten legge mellom en av gulvmattene, eller legge en kjettingløkke rundt eika.
  9. Å hive en stropp rundt en " eike " på alufelger, fungerer fint. Kjører du så hardt at " eika " løsner fra felgen, har man større broblemer enn en løpsk bil på planet:
  10. Rygg bakakslingen på bilen oppå noen solide treklosser, og heis luftfjøringa så høyt du klarer. Du blir paff over hvor mye det utgjør å flytte hengerfestekula 20cm i været...
  11. Fant et nytt sett i garasjen, var ganske dyrt tror jeg, er altså både filter og endelokk.. 500,- inkl frakt ?
  12. Jeg sveiser i snitt kanskje 20-30 dager i året. Det siste året har.. NULL jobber vært egnet til å legge på benken. Gravemaskinskuffer, kanaler på bil, ramme på bil, løs parkeringsfot, karmer til tilhenger er blant eksemplene. Jeg har aldri sett det du anfører som noe argument i en vanlig privat garasje. Flertallet driver ikke produksjonssveising i en garasje. Et tips om man kan leve me tre-overflate, er å legge en 5-6mm finerplate oppå treplata. Denne kan rimelig byttes etter noen år om den blir rasert.
  13. Og koster lite å fornye, samt gir god friksjon sånn at deler ikke fyker rundt på egenhånd, gir lavere støy om man må hamre litt og tåler egentlig det meste. Inkl sveising. De fleste driver som driver litt nå og da, har ikke behovene til et profesjonelt sveiseverksted i garasjen...
×
×
  • Create New...