Jump to content
LRforum

JokerS30

LRF Society
  • Content Count

    6,443
  • Joined

  • Last visited

About JokerS30

  • Rank
    Selveste

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nittedal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nittedal

Recent Profile Visitors

4,603 profile views
  1. Epoxylim limer dette lett som fett, men de fleste epoxy-limtyper er gifitige / allergi og kreftfremkallende, så det bør være deler av koppen som ikke kommer i kontakt med matvarer. SUPER EPOXY fra Locktite, limer alt jeg har prøvd meg på, og sikkert mer til. Inklusive fruens favorittkopp, som kostet 100kr ferdig levert på døra fra Kina.... Det finnes sikkert like gode produkter fra andre leverandører, men dette limet VET jeg presterer HVER gang, og da velger jeg å kjøpe det, selv omd et er dritdyrt....
  2. henter denne igjen, er det noe særlig forskjell på kvaliteten på de ulike " batwing" leverandørene av markise ? Vil tro hengslemekanismen får litt stryk, og bør være ganske solid for ikke bryte sammen med en gang den er installert.....
  3. Ja, men det er det ingen grunn til å ta en 4-hjuls-kontroll for å sjekke. Jeg tipper 4-hjulskontroll er et begrep, som sier at " hjulvinkler er sjekket / justert". Uavnhengig om det er gjort på 4 eller bare 2 hjul..... Omtrent som begrepet " service " idag, som for mange stort sett består i å sjekke at det ikke er ramlet av store deler som burde være der !
  4. Klokka 1600 idag ankom den nye YRM - crossmemberen, og 1800 var den ferdig montert. Veldig bra passform, alt av hardware med bolter og skiver og låsemutre i syrefast, med rett antall og lengder og alt mulig. Det var en opptur av de sjeldne ! Fikk spent opp setekassa 5-7mm ekstra med jekken og en trekloss, og med litt forsiktig overtaling med slegge og en trekloss, smatt det hele på plass. Alt av bolter ble montert, skrudd fast, setebraketter ble skrudd fast, og etter en kjapp tur på Bilextra ble det aplisert rikelig med karosserikitt før gulvet skulle tilbake på plassen sin. Det burde jeg selvsagt gjort FØR jeg skrudde fast brakettene til setet, siden gulvet skal dyttes FRAM og slippes ned FØR hengslene til setene skrus fast. Da var det bare å demontere alt av setefeste-hardware en gang til, så gulvet kunne smettes på plass. En liten bannetime senere, var det meste tilbake der det skulle. Dvs. de brakettene som sitter midt på bilen, er ikke montert, da jeg ikke klarer både være inni og under bilen samtidig, det var grunnen til at jeg monterte de med gulvet ute til å begynne med ! Setet i midten bak har vært ute for å få utbedret noen små skavanker, og er nå hos salmakere for en liten utbedring, syns det er mest morsomt at sånt får være originalt ! I morra kommer framakslingskomponentene, håper jeg ! Bilder !
  5. Bytta du bare bolten og foringa, og lot det nedre, koniske lageret være som det var ? Spør fordi jeg gjør samme jobben på min nå, og ble litt i tvil....
  6. Stilig bil, med kalesje og sandfarget kaross og breddere ! Meget, meget tøff !
  7. Jeg hadde flaks, og fikk fatt på et komplett sett lamper til en " overlevbar " penge !
  8. Har fått ut bjelken under baksetet, og den var... litt best før. Ny er på veg fra YRM, og der er "tabsene " som peker rett opp skrudd fast, så det skal gå greit å " slide " enheten tilbake på plassen sin. Vi får se ! Framakslingen er også plukket ned, da det var litt lakk i opplagringene på begge sider, men mest på H side. Fant ut det var greit ta begge, så er det gjort. Lagre og sånt var IKKE pent, greit å få det årna. Bildet viser fra 2-3 kvelder siden, alt er nå demontert, pusset med stålbørste, vasket og linet opp. Håper delene kommer til uka Alt av lys er nå fixet, det var nok mest at det er stått litt lenge, for spray, bevegelse og sliping med dremel-stålbørste på kontaktpunkter gjorde susen. Åja, og så fjernet vi diverse tvilsomme kabelskjøter, og loddet kablene med krympestrømpe. Klar for nye år på vegen ! Speedometer-problemet er lokalisert til en brekt wire, den har jeg ikke fått kjøpt inn. Må bestilles sammen med bremseklosser foran, som gikk heden når jeg demonterte caliperne.. Jeg venter et helt DHL fly med smågreier fra øya, for jeg orker ikke remontere dårlige bolter og skiver og drit, og da ble det mange varelinjer..... men ikke så veldig dyrt totalt sett...
  9. Morsomt at en som har kjørt LR i 10 år + ( ? er skeptisk til kvaliteten på BMW Har hatt en Mini Clubman og eier nå en BMW I3. Begge har fungert 100pst etter forutsetningene. Clubman hadde et klonkeledd på bakstillingen etter ca 40 000km, ble byttet vederlagsfritt på service, sålenge jeg husket si fra før servicen såklart !
  10. Ser at PIAA har noe veldig tilsvarende, som de kaller 520. De er riktignok i Halogen, som vel tida gikk ifra for en tid siden. Føles litt feil betale flere tusen kroner for to nye sånne. Andre forslag til moderne lykter som kan erstatte mine CIBIE om jeg ikke får fatt på lykter ? KC Hilites Daylighter har noe som er i CHROME; men de er bare 15,9cm i dia og dermed litt små til denne bilen syns jeg......
  11. Var uheldig å smadret begge CIBIE lyktebeskytterne mine i går ( men de beskyttet lyktene, det skal de ha ... ) Dette er gamle og utdaterte lamper, men de hører liksom bilen til. Både gitre og evt komplette lamper er av interesse. Tips til andre tilsvarende CROMMEDE lamper som leveres med gitre, mottas ! PM !
  12. Enda et bilde til skeptikerne, som kan gjette hvilken del som IKKE satt på bilen når den ble oljebehandlet, hverken år 1 eller år 2...
  13. Vi sleit litt med å få en blodsenka MB300TDT oppå der, men det gikk det også. Har skrudd noen treskruer i pallestablene og litt terrassebord mv, så jeg syns jeg fikk veldig mye fin mobil uterampe for ... null kroner egentlig.. PS - må være Europaller. Engangspaller er ikke solide nok !
  14. Kontrolløren krevde at bilen måtte ha litt lys, så det ble dagens jobb: Bremselys, posisjonslys, ryggelys og parklys er tilbake etter litt skraping av irr, bytting av pærer, lodding av kabler og sikringer. Nå virker alt, unntatt tåkelyset. Ser ut som akkurat det er helt dødt...... Har også tatt ut gulvet og løsnet traversen under baksetet, da denne var rustet i filler. Drittjobb. Bremserør er morgendagens jobb, og til uka blir det overhaling av kingbolter begge sider, samt litt fixing av seter...
  15. disse bilene er vel verdt mellom 10 og 40 000kr, avhengig nesten utelukkende av tilstand på bakramma. Motor, gir osv kan fixes, men er ramma rusta opp, er det slutt om ikke så lenge ! Er den døden nær, og må byttes i nær framtid, så er vi i 10-15 000kr prisområdet, og er den bra, eller veldig bra, så nærmer vi oss øvre. Skal du over 40 000kr, bør du ha en faceliftmodell, disse er vesentlig bedre på svært mange områder, og i ferd med å bli ettertraktet...
×
×
  • Create New...