Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

JokerS30

LRF Society
  • Innholdsteller

    5 950
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    1

JokerS30 last won the day on Juni 24

JokerS30 had the most liked content!

Nettsamfunnsomdømme

1 Nøytral

Om JokerS30

  • Rang
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nittedal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nittedal

Nylige profilbesøk

3 822 profilvisninger
  1. JokerS30

    Traction control D2

    Ja,krever litt aggresiv kjørestil. Da funker den dog tilnærmet perfekt
  2. JokerS30

    Ettermonterte H4 pærer, LED eller Xenon

    Dette var hovedlysene. Ræl egentlig.....
  3. JokerS30

    Ettermonterte H4 pærer, LED eller Xenon

    Nigthbreaker-pærene varte ca 6mnd. Litt skuffende selv om lyset var rått bra.... Får vurdere sånne Led-innsatser, selv om 2k5 var nok...
  4. Smøring er riktig og viktig, men du klarer ikke skjule faktum om at enkelte lager fabrikat har komisk dårlig stålkvalitet i kuler og baner ved å smøre. Ellers er det en god regel å rette lagrene skikkelig før de stappes på plass. Ren gummihanske og krukke med korrekt fett gjør susen, ha på så det holder og gjerne litt til....
  5. Jeg handla OEM og fikk Britparts. Selger mente det var en annen Britparts enn de billige Britparts. Han om det. Ville valgt original eller Timken ved neste korsvei.
  6. Veit du åssen lager som ble montert ? Mye av ettermarkedslagrene har tragikomisk dårlig kvalitet. Har byttet fler lagre både fra Britparts, Allmakes og andre lagre som ikke har tålt mer enn Max 30 000km..... dog ikke på Defender, men åpenhet mitt er at selve lagret var elendig..... Har hørt at Timken lager er i en klasse for seg, veit ikke om det fins til Defender men verdt sjekke ut kanskje ?
  7. JokerS30

    BF Goodrich Mud-Terrain T/A KM ogvKM 3

    Ikke kan jeg lese heller !
  8. JokerS30

    BF Goodrich Mud-Terrain T/A KM ogvKM 3

    hvor sto det at TS skulle ha dekka på en D3/ D4 ? Tråden er startet i Defender-forumet, og TS snakker om at støy bekjempes med god radio. Men klart - da er det sikkert åpenbart for alle andre enn meg at dekka skal på en D3/D4.... Uansett - har aldri opplevd trappeslitasje på noen MT dekk jeg har eid noengang, så jeg kan egentlig ikke så mye om det her. Rådet til TS fra meg må være; velg de dekka du ØNSKER deg, ikke de dekka som andre mener det er fornuftig å kjøpe. MUD dekk er tøft, og siden halve påenget med store biler er at det skal være tøft, ja da må du selvsagt også gå for de tøffeste dekka. Praten om fornuft, kan du ta med de som kjører rundt med alu-brett på taket, vinsj, øks, stiger, highlifter, alukasser og alt det andre fornuftige folk drar på. En Disco, uavhengig av generasjon, eller en Defender for den sakens skyld, blir som bilverdens svar på Jan-Thomas: Stor, veltrent, kraftig, skjeggete og maskulin, men likevel bare helt, HELT feil !
  9. JokerS30

    BF Goodrich Mud-Terrain T/A KM ogvKM 3

    jeg har kjørt MT på en haug bråte biler, og har ALDRI hatt de problemene Rolf så malerisk beskriver. Men - jeg kjører ikke en millon i året med " offroadbilen " min, og selger også konsekvent dekka før de blir bakelitt-harde. Toyotaen min har 2 år gamle MT dekk, det rister og bråker ikke mer enn det må vil jeg hevde. Men de er ikke kjørt spesielt langt, jeg tipper under 10 000km totalt. De kommer forresten for salg nå grunnet oppdatering til mer passende dekkstørrelse...
  10. JokerS30

    Forumtreff 2018, Persgården 15-17 Juni

    Hvilken Toyota-modell tenkte du gå for ?
  11. JokerS30

    Arctic Trucks Expo

    Jepp!
  12. Empirisk forskning
  13. Eller havarert motor!
  14. JokerS30

    Vurdering rustangrep ramme

    ramma ser ikke VELDIG oval ut under, er det fast fisk i bunnen av ramma, lar det seg gjøre å sveise inn en slant. Da lar den seg godkjenne. Å få godkjent den der, med de hullene der, tror jeg du kan glemme. Men - dett er ingen stor jobb, forutsatt at det fins gods å sveise mot i nedkant. Det blir ingen bra reparasjon, men det blir bra nok til at bilen skal la seg godkjenne. Forbehold om at jeg har kun sett dine 2 bilder og beskrivelse PS - det er halve rammer å få kjøpt, da skjøter du den i svingen opp foran tanken. Ved å " kutte og vrenge opp " ramma, bør det gå an å sveise den fra innsiden og ut, og lukke på plass profilene mens man kler det sammen. Aner dog ingenting om åssen godset ser ut totalt sett, så det blir litt guesswork...
×