Jump to content
LRforum

JokerS30

LRF Society
  • Content Count

    6,369
  • Joined

  • Last visited

About JokerS30

  • Rank
    Selveste

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nittedal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nittedal

Recent Profile Visitors

4,439 profile views
  1. Problemet er at avgiftene på bilen, gjør den usalgbar i noe volum som kan forsvare delelager, teknisk kursing mv. Motoren som sitter i, er dessverre ( og som vanlig ) ikke helt state-of-the-art uslippsmessig, og da straffes Suzuki ekstremt kraftig i det norske avgiftssystemet....
  2. og for all del, vær ÆRLIG ! Har selv sett på biler senere tid, der faktisk tilstand stemmer så dårlig med det jeg tror jeg skal se på, at jeg har blitt regelrett sinna på selger. Det er ikke et så stort problem med rustflekker og striper i lakken, om man er informert om det, gjerne med 2-3 bilder før man kjører avgarde for å glane..
  3. Ekstrapølser til veteranene, og litt boller og brus og potetgull og sånt, er alltid velkommen smøring ! Tuller: bare å komme, mer uformell samling finnes knapt !
  4. har du manifold og reguleringsbrytere inni bilen, eller bruker du bare kompressor, slange og trykkmåler på belgene direkte ?
  5. Rett pris er vel 8500-11000 EUR; ikke det tidobbelte. Beklager ! Legg sandsekkene 1m over planet, og gjerne 1,2 over planet også. Husk også at ALLE campere er tyngre enn de oppgis å være, og du skal også ha litt vannvann, ekstra diesel, diesel, mat, klær, skjøtekabler, batterilader, campingstoler, soveposer og madrasser, verktøy osv inni camperen også, skulle JEG gjort testen ville jeg lagt på minst 250kg til, om dere er 4 stk. Vi har 660kg lasteevne på Toyotaen, og jeg var vel rundt der og såvidt litt til, og da har vi en camper som veier omtrent det samme som 2 taktelt.... Jeg var nede på at jeg koblet dobbeltbatteriene til bilen sånn at ETT ble forbruksbatteri og det andre gikk til camperen, for å spare 15kg ekstra batterivekt.... Anbefaler forresten luft-hjelpe-fjører. Genial oppfinnelse når man kjører tungt lastet bil på dårlig veg...
  6. Tror det er feil link, Geocamper bygge av DENNE gjengen, i Kaliningrad, den russiske enklaven i Polen..... Har priser og kontaktinformasjon til eieren, om du er interssert. Regner du rundt 85-11000 EUR, så er du i området....
  7. Det står forresten EN brukt Gazell på finn.no Tipper prisen kan diskuteres om man er seriøst interessert . Har selv vært ombord i Gazell, og den er veldig, veldig fin ! Men - faktisk trangere enn vår FIS camper, grunnet beskjeden bredde. Hadde nok handla noe sånt idag, om jeg ikke hadde FIS-camperen stående ! PS - for uinvidde, er det veldig viktig for meg å presisere at en camper montert i et lasteplan IKKE er et alternativ til en bobil eller caravan. Det er et alternativ til telt, med den muligheten at man kan sitte INNE å spise om været er ugreit, man har mulighet til litt bedre, faste madrasser og ikke minst mulighet til å fyre om det er skikkelig gyselig ute, noe man ( som oftest ) ikke har i telt. Ellers enig i " gjør det enkelt " vi har plastkasser og bokser til alt som ikke har plass i bag`er, en enkel kjøleboks på gulvet, bord vi kan løfte ut å spise med ute, og generelt minimalt med ( vektøkende ) innredning. Mange vil sikkert syns det er alt for spartansk - men når vi sammenligner med et telt, syns vi de er genial-luxus..... Morran her, skrapte jeg is på frontruta, men inni camperen var det fint, grunnet Webastoen som sto å surra og gikk !
  8. google " mikado " så tror jeg du har svaret. Jeg fyrer med 50cm ved, og MIN erfaring er at alt over 35cm MÅ stables, iaf legges godt til rette, om det skal gå an flytte sekkene etterpå. Mulig du kan bare belte det oppi om du bruker notsekker som henger i pallegafler, og bare slår sekken i bakken nå og da...
  9. Erfaringen min er at stokken gjerne sprekker i 0,5-1m lengde fra der du " klipper den ". Altså vil den siste biten bli spengt når du klipper den nest siste biten...
  10. Eh; ja det var jo KJEMPEOPPKLARENDE !
  11. Det går ikke spesielt fort framover, stillstand er vel det mest betegnede uttrykket, om jeg skal være ærlig ! Ærkjænnelsen om at jeg ikke kommer til å kunne sitte på den, har vel også gjort noe med motivasjonen til å ferdigstille prosjektet, men nå MÅ jeg ta meg sammen litt: Er det noen som kjenner hva slags avgasskrav denne 1983 modellen må møte ? Jeg har en forgasser som jeg tror går litt host-hark, rikt for å være ærlig, men hvor detaljerte er egentlig kravene ? Tenkte foreta en finjustering der jeg kan få hekta den på en måler, i stedet for å bare skru til jeg syns det virker som om den går rent og pent........ enklere når den er tilkoblet maskineriet som gir fasitsvarene med en gang...
  12. Der har du allerede diskvalifisert 80% av lastebil-skapene du nevnte i første innlegg. Geocamperen fins også i Norge, på en 110" Som sagt har jeg en FIS-Camper selv - antagelig Norges eneste. Den er enkelt innredet, men inneholder det viktigste, og det sentrale er: den ble ikke for tung. Vekt setter ufattelige påkjenninger på en turbil, og påkjenningene øker eksponensielt med vekta. Stort sett alt av turbiler er for tunge også, og med det bakteppet står min påstand om at den eneste andre av de du nevner i ditt førsteinnlegg, som JEG ville vurdert er Gazelle. Både Exkab og Lababouch-serien fra Azalai er lette, flotte konstruksjoner, som er laget for dårlig veg. Jeg vurderer få bygd meg et skap, ala Azalai eller annen modulbygget kasse rett på et 2seters chassis...
  13. Forøvrig har du glemt Geocamper: Leveres både som chassismontert og for å legge i fast lasteplan PS - ville nok mye heller løftet en 350kg camper 20cm for å få den klar av taket, legg tanker og campingstoler og bord og alt mulig mellom planet og camperen.
×
×
  • Create New...