Jump to content
LRforum

JokerS30

LRF Society
  • Content Count

    6,972
  • Joined

  • Last visited

About JokerS30

  • Rank
    Selveste

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nittedal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nittedal

Recent Profile Visitors

6,251 profile views
  1. Jeg kjører 35" dekk på bilen, men har bare et lite 205-15 dekk som reservedekk. Tanken er at det er et lite nøddekk, som ikke nødvendigvis er egnet til å kjøre langt med. Har alltid tekkpluggesett, skum og kompressor i bilen. Det får holde, har aldri trengt noe av det...
  2. At det er produkter som er bedre enn FF, er nesten garantert. Samtidig vil jeg hevde at når det gjelder antirustbehandling, så har gjerne produktet 5% og utførelsen 95% å si for resultatet. Iallefall så lenge vi snakker om oljebaserte produkter, og ikke film eller voks samt bitumenbaserte produkter, som etter min mening ikke kan brukes på gamle biler. Kanskje forholdet er enda mer tydelig. Om du da får et produkt som er 50% bedre, så utgjør det svært lite på sluttresultatet. Man oppnår mye mer, ved å være skikkelig grundig og nøyaktig. Fluidfilm er snart tilgjengelig overalt, er
  3. Defekt bremsepumpe vil gi symptomene du beskriver.
  4. Skal du ha håp om det, er en velfungerende Flux-capacitor enda viktigere enn vinduspussere!
  5. Den gamle, velkjente metoden "startkabler" fungerer fint også i 2021. Får du fyr på svinet, vil dyamoen lade batteriet ganske radig opp, forutsat at dynamoen er frisk, batteriet er frisk og alt fungerer som det skal. Og nei, stikk i strid med de gamle mytene, trenger du ikke være redd for at elektronikken i bilen skal pajje. Det finnes få eller ingen kjente tilfeller av at startkabler har vært problemet, så lenge de blir benyttet korrekt. De aller fleste bilprodusenter jeg har sett, beskriver prosedyrene for nødstart i instruksjonsboka, så det er ingenting å være redd for.Kobler du derimot
  6. Bil uten identitet? Med dagens regelverk og de hjelpsomme folka på registreringskontoret er det i praksis umulig få skilter på sånt. Jeg hadde akkurat tilgang på en tilhenger, der type, årsmodell og serienummer var kjent, men de ville ikke engang bistå med å finne ut om den hadde vært registrert. I praksis en fin pakke deler, medmindre man finner en annen identitet man kan flytte over på aktuell bil.
  7. Er det noen som veit om det fortsatt er firma som lager kløtsjdisker i norge ? Har sett sånt fikset, med et spesielt " nedsenket " senter om noen skjønner hva jeg mener. Det var ikke så himla dyrt å få spesialklinket en kløtsjdisk...
  8. Oljefilterhuset kan du vel flytte hvor du vil, med passende slanger. Det lager de lett på TESS eller Hydrocand eller lignende sjappe. PS - spenstig prosjekt. Det er ikke ofte man ser sånne prosjekter lengre, så thumbs-up herfra!
  9. Jeg tar ned tanken på en 110" på omlag 20 minutter. Jeg er ikke kjent for å stresse når jeg jobber. Jekketralle er fint, 2 lecsblokker og en stabel 2x4" i passe lenger funker også fint.
  10. Innimellom hjelper jeg til litt å snekre på etpar X-type Jaguarer. Altså de som egentlig er basert på Ford Mondeo. Er det noen som veit hvor jeg får tak i deler til disse ? Trenger endel bolter osv, og dette har ikke Rimmmer og lignende sjapper. Kan jeg kanskje like godt bare kjøpe til Ford, er de så like ?
  11. Her ble det impulskjøpt en Rav4. Fikk den rasende billig, en eier siste 11 år, alt av servicer hos Toyota, og knapt hatt en feil i hele sitt liv. Vil påstå den er tilnærmet strøken, meget bra stand teknisk, og til en pris vi ikke kunne si nei til. Får bytte til BMW 3-serie når økonomien tillater det, det skal øvelseskjøres i endel måneder enda.
×
×
  • Create New...