Gå til innhold

pirajja

Medlemmer
  • Innlegg

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Tana

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Masjokdalen

Nylige profilbesøk

246 profilvisninger

pirajja sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. Da har jeg forsket litt til her. Etter en lang runde med lufting hit og dit, etterfylling av kjølevæske, mer lufting og bakking med lokk av ekspansjons tank, så fikk jeg ikke noe særlig mer trykk til varmeapparatet. Alle andre slanger enn de til varmen er gode å varme. Etter en 30min kjøretur har nivået i ekspansjonstanken ikke minket, motor går rent å fint, ingen røyk fra eksos og ingen drypping noen plasser. Det jeg har merket så langt er som følger, motor tempertur kommer opp til normal nivå mye raskere enn før jeg byttet termostat, motortemp er helt stabil og jeg får fortsatt ikke varme i vifta uten at jeg ligger i 80km/t. Jeg har konkludert med følgende, det bakerste varme apparatet må luftes mer og kanskje lokket til ekspansjonstanken er defekt? Kan det hende jeg ikke får nok trykk å systemet? Det er ikke veldig mye trykk når jeg åpnet lokket etter 30 kjøretur.
  2. Okay. Så det du sier er at det er bare å holde høyt nok nivå i tanken så ordner det seg etter litt kjøring? Har hørt at jeg kan la bilen stå å bakke seg varm med lokket til ekspansjonstanken åpen og at dette skal være med å hjelpe med å få ut luft...skal tro om dette fungerer. Har et par ting jeg kan prøve nå. Skal forske litt mer i ettermiddag når sjefen er kommet hjem å kan ta over gjetejobben med ungene.
  3. Det kan jo hende det er en lekkasje en eller annen plass. Jeg ser ingen dråper noen steder og bilen ryker ikke unormalt mye, det virker heller ikke som at det er veldig mye trykk i tanken om eksosen skulle gå dit. Jeg får sjekke litt nøyere etter i morgen om det er noen mistenkelige flekker noen steder. Jeg lar motoren bli god å varm men det virker ikke som at dette heller spiller noen rolle. Jeg har trykk på lufteskruen men ikke vel varmeapparatet.
  4. Hei folkens. Jeg har en 2005 Defender td5 som nå har vært min tro tjener i litt over 2 år. Jeg elsker bilen mer en noen annen bil jeg har hatt tidligere men i det siste har forholdet vårt begynt å slå sprekker. Da jeg fikk klørne mine i bilen måtte jeg gjøre den litt mer egnet for området jeg bor i så jeg installerte en ekstra varmevifte i kupeen (varmes av kjølevæske og er koblet inn etter det originale varmeapparatet) og motorvarmer ble montert. Alt har fungert fint helt frem til den inneværende vinteren. Jeg har sakte men sikker begynt å miste temperatur i kupeen, både i varmevifte i dashbord og den ettermonterte vifta. Motor temperatur har vært dønn stabil under kjøring men når jeg står i ro raser både motor temperaturen og varmen i kupeen raskere enn lucky Luke trekker revolveren. Som en liten test så fjernet jeg viskose vifta og dette fikset problemet med motor temperaturen når bilen står i ro men ikke varme viftene. Jeg har konkludert med at det er termostaten som er gått så jeg byttet denne nå nylig. Det jeg nå sliter med og som jeg ikke kan finne en logisk løsning på er at jeg kun får varme i viftene ved høyt turtall. Dette skyldes sikkert luft i systemet men klarer ikke lufte dette ut. Når bilen står å bakker er det overhodet ingen trykk i slangene ved varme apparatet. Hvordan i alle dager lufter jeg dette systemet? Jeg har en luftenippel på slangen nærmest radiatoren men denne kommet det kun kjøleveske utav. Jeg er så utrolig frustrert akkurat nå, jeg har prøvd å lufte slangene som går inn på viftene med høyere turtall på motor i håp om at dette skal hjelpe men det er rett og slett ingen trykk å lufte ut. Finnes det noen der ute i dette forumet land som har noen tips til hvordan jeg skal få luftet dette systemet på en ordentlig måte.
×
×
  • Opprett ny...