Jump to content
LRforum

Disco2blue

LRF Society
  • Content Count

    795
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About Disco2blue

  • Rank
    Gadget Nut

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vestby
  • Interests
    Foto, RC - Skala biler, snekring og "ut i skogen og opp i trærne" med og uten LR.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Vestby

Recent Profile Visitors

638 profile views
  1. Sjekk også kabelmatte, som kan ligge å gnisse (til jord) bak venstre innerskjerm, foran. Fra toppen av rammen og bakover.
  2. Enig i dette, Dunlop har vist langt bedre slitestyrke, med null sig. Har nå (måtte, pga. hast) Conti; originale... virker innimellom å sitte lavere. Vet at sensorer skal justere, men den er lavere, spesielt når kaldt vær. Har aldri vurdert å sette på fjører, samme med ACE som er genialt. D3 er jo som et understyrt skip med fortrengerskrog i dårlig vær i forhold...
  3. Yarnslayer: Nå spør du godt, min tidligere D3 08' hadde gul motorlampe ved EGR feil, ville tro at FL2 hadde det samme? trondshj: Dieselfilter og luftfilter skal være tatt på service. Verdt å sjekke feil ved det og; Min Disco var skrudd på på verksted, når jeg skulle fjerne luftfilterboksen så hang slangeklemmen og hang rundt slangen helt inne ved turboen. Flaks at den ikke hadde hoppet av... mange tusen km m veistøv Nå hører det med at undertegnede IKKE hadde byttet luftfilter på en veldig god stund, jammen ble ikke bilen mye sprekere og bruker nå veldig mye mindre drivstoff Rene sandtaket oppå filteret Tettinger og slanger er kanskje grei jobb å skifte på FL2?
  4. Litt derfor jeg ønsker Freelander 2 Litt mindre å fikse på, så de andre tingene som hus og slikt kan få fokus Bilen ligger på Finn, kjenner eier fra tidligere også viste det seg når jeg troppet opp. Enig at begge kan være gode kjøp, denne du linker til får man heller ikke prøvekjørt.. så da er jeg tilbake til start.
  5. Takker, Mye gode forslag her, og det er nok pinjongen m/lager som må tas, fikk pris på vel 20' for overhaling på denne. 99% sikker på at det ikke er hjullager. Lyd og vibrasjon stemmer med pinjong, samtidig er det ingen forandring i sving Dempere (og deler generelt) kjøper jeg helst bare i OEM kvalitet (2 dårlige erfaringer med Disco 2'n) Motoren er det verre å fjerndiagnostisere, verksted hadde også lite tro på turbohavari, heller EGR mente de, vi stusser allikevel fordi motorlampe skulle lyst da.. Da heller det mot staget og vakuumslanger. Og det er jo mye hyggeligere Tok dette med selger, og forståelig nok ble det betenkningstid fra selgers side. Så foreløpig avventer jeg.
  6. Hei alle FL2 eiere og kjennere, Som langtids Disco 2 eier, så vet jeg alt for lite om FL2 som jeg vurderer kjøpe Håper derfor noen her kan hjelpe meg med en jeg har kikket på og prøvekjørt: FL2 TD4 Automat 2009, vel 200' km. Motor trekker SVÆRT dårlig, mistenker turbohavari? Andre ting? Ellers bra motorgange. Lavfrekvent during bakfra, inkludert godt merkbare vibrasjoner. Mest merkbart fra 40-50 km/t og oppover (Økende vibrasjoner og lyd) Ikke forskjell om det er rett frem eller sving, hjullager/diff? Dempere bak er ferdige - kostnad? Noe her som er enkelt DIY? Andre spesielle FL2 ting verdt å sjekke? Takknemlig for alle innspill!
  7. Har kjøpt, sto på liste for å få den første som kom til Oslo Har drevet med RC en stund og har 3 Traxxas og en haug med Tamiya fra før, hadde aldri trodd at en så rå bil kom ut på markedet, aller minst at det var Traxxas som skulle komme med skalabil, attpåtil i Defender utgave - lisensiert! Husker når Traxxas Summit kom: 2 trinns girkasse og fjernstyrte diffllåser foran og bak - tenk om det hadde vært på en Defender skalabil tenkte jeg den gangen.... og nå er den her. Har bare fått tatt et par prøveturer og er mildt sagt imponert. Har ikke Defender 1:1 selv, men Disco 2 er nært nok; denne bilen kjører som en 1:1 Defender så godt som. Portalaksler, fjæring, akselvandring, svingradius og vektoppsett gjør bilen helt rå, så å låse diffene er så å si til "nødbruk". Nå venter montering av en skala Warn winsj som drar vel 30kg, mest for utseende, er redd den river av aksler og fangere om noe henger fast Tar den med på ferietur, håper å få tatt bilder/video som kan postes her! (Smekke er helt legitimt her Gaute, hadde bestemt meg for IKKE å kjøpe flere RC biler, nå gikk jeg i ring i nesten 2 mnd...)
  8. Enig, tror XC90'n blir hard kost for Discovery Sport'n. Kikket på Discovery Sport den 14.; et løft fra Freelander, men ble ikke overbevist (prøvekjørte ikke, vel å merke) Var det aktuelt for meg hadde jeg nok vurdert en nybrukt Evoque + skiboks når ekstra lastebehov meldte seg - ikke sååå stor forskjell på plassen baki. Evoquen (smakssak) synes tøffere, mer LR. Disco'n syntes litt "tam" der den sto ved siden av Evoque'n.
  9. Jeg synes det er greit å se meninger om medlemskapet i NLRK. Vokter meg derfor vel for å komme med negativ kritikk da jeg er mer eller mindre inaktivt medlem. Meldte meg inn i klubben i fjor, etter å ha vært delvis aktiv på forumet her over flere år. Forumet og dets medlemmer skal ha skryt for å opprettholde et "voksent og profesjonelt" miljø, noe som har gjort at mange av oss fortsatt er med! ? (De fleste) Andre forum mangler "voksne", og er preget av useriøse medlemmer og mange "forumtroll". Synes derfor at det er hyggeligere å komme med forslag til f.eks. innhold i 4WD. Som sagt av andre, Land Rover består av langt mer enn seriebil og Defender - tidligere innhold i medlemsbladet har dreid seg mye om disse. Noe som for min del har gjort at bladet er raskt unnagjort, desverre. Det som derimot har vært interessant er innhold som har fokusert på verktøybruk, prosjekter og lignende. Skulle gjerne sett mer av det! Vi som eiere av "de andre" Land Roverne bør sørge for innsending av stoff til redaktøren, slik at vi kanskje kan få til en gradvis økning av bredden i bilmodeller og annen type stoff som favner på tvers - uansett modell! ? Kan LR Norge være en kilde til stoff i bladet, de kjører jo aktiviteter hist og her i landet? - Forstår at 4WD ikke er LRO.. Men, det hadde jo vært moro å lese nyheter og andre spennende LR relaterte ting i 4WD - samtidig eller før f.eks. i kommersielle blader ?. Til slutt, burde ikke lrforum og NLRK være slått sammen til en felles profil og utseende? Tidligere hadde NLRK eget forum i tillegg til dette forumet som tilsynelatende levde sitt eget liv... Det kan sikkert virke litt forvirrende på utenforstående. - Lavterskel innmelding i klubb/forum, god takhøyde for aksept for forskjellige aktivitetsnivåer innen miljøet (møter, treff, forumaktivitet etc.) sammen med et bra fungerende forum burde sørge for et unikt LR miljø på denne bergknatten av et land. En liten digresjon..; kjører Mini som dagligbil om dagen - må jaggu opp med hånda i den fremover og - andre Mini kjørere hilser! Var ikke klar over dette og ble derfor tatt helt på senga... ? må være noe med biler som er designet/konstruert "med noe mer.."
  10. Legger ved et par bilder av dekkene i originaldim. (18"):
  11. Michelin Latitude Cross: Et kjempedekk, beste jeg har hatt på min D2 (Tidligere; Wrangler HP og GG at new) Går stille, bra styrerespons (alltid relativt på D2...) retningsstabilt. Bare pluss fra min side. GG at New, er tøft å se på, men er det eneste positive jeg kan si om det dekket - sammenlignet med de to andre.
  12. Belgen har pressfittings, dra kraven tilbake og hold mens du drar slangen ut. Ikke nødvendig å kappe hvis ikke slangen er skadet i enden. +1 for Dunlop belger. Byttet til Dunlop sommeren 2011 - fortsatt på samme sett! Kjøpte av Erik Winther Sørensen.
  13. Leit å lese her at du har vært særs uheldig...men, hvorfor reklamerer du ikke til forhandler du kjøpte av? Du har 5 års reklamasjonrett som forbruker og handler fra profesjonell selger. (Dette gjelder bruktbil også) Du må evt. bevise at feilen var der på kjøpstidspunktet. Få evt. uavhengig sakkyndig til å vurdere årsak til havariet. Er det snakk om sporbar fabrikasjonsfeil så vil LR Norge helt sikkert vurdere saken på en seriøs måte.
  14. Aha, og bra service fra Bluesound.. ? Da er sikkert du skikket til Bluesound support i Norge da!?? ?
×
×
  • Create New...