Jump to content
LRforum

pilster

Members
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

About pilster

  • Rank
    Nykommer

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Fjellhamar
  1. Må vel sjekke litt rundt på forum og se om det er noen kjappe triks .....hmm. :-) LagreLagre
  2. Ja men nå åpner ingen av bakdørene seg lenger !? :-)
  3. Åååå ja, takk :-) Jeg har modifisert anlegg og har ikke enda no problem men skal bytte termostat (i slangen) . :-)
  4. Hei Litt pinlig detta her, men er det faktisk ikke termostat i motorblokken på 1.8 ? Er det bare termostat på slangen ? Det tar lang tid før motoren blir driftsvarm så jeg må ha noe foran radiator ellers fryser man jo av seg både det ene og det andre .
  5. Takk takk :-) Jeg gleder meg faktisk litt til vinteren. Prøver å få tak i en annen temperaturføler som viser litt mer nøyaktig enn den originale. Også er det tydeligvis ingen termostat (tatt ut ) og modifisert kjøleanlegg. Har lyst på litt varme til vinteren så jeg monterer nok en termostat.
  6. Hei Første innlegg på forumet :-) Jeg har nylig kjøpt en FL1 2002 1,8L 150 000km og foruten det elektriske fungerer den greit. Selvfølgelig forventer jeg et havari av et eller annet slag innen kort tid. Det er også med glede jeg betaler mitt NAF medlemskap da jeg helt sikkert kommer til å få bruk for dette fremover ( brukt det to ganger på 10 år, og det på andres biler) . Hører med skeptisk på alle lyder når vi er ute å kjører, endringer osv. Leser med skrekk og gru alt som kan skje og hvor katastrofalt elendig denne bilen er. Den stiller i klasse med Audi A8 techtronic og 2,5 diesel(og andre Audi modeller fra samme periode) og blir nevnt i samme åndedrag som Chrysler Voyager !! Bruktbilene fra helvete. Madamen skjønner gudskjelov ikke hva slags rykte denne bilen har og skulle det værste skje kan jeg falle tilbake på min trofaste V70 med siste årgang av T5 motoren og automat. Diverse tester av bilen er veldig positive så lenge den går, men etter noen år og nye tester er det nesten komisk. Jeg tror det er i Broom de never at det eneste man kan forvente holder over lenger tid er tanklokket da det ser ut til å være i en god kvalitet. Allikevel har også jeg falt for sjarmen, designet og den praktiske størrelsen. Den er god å kjøre, litt treg med motoren som gjerne ikke vil gå noe særlig under 3000. Men hyler avgårde hvis du vil opp i 4-5000 over en kort periode. Kjører den som om vi er på en rolig søndagstur. Så nå er det egentlig bare å vente. Jeg gjør enkle tiltak som å : -Flushe kjøleanlegget og ha på rød kjøleveske (siden det er blå der) ,kanskje blir jeg kvitt all skitten også. -Flushe motoren da jeg vil ha på en fersk bra helsyntetisk olje. -Bytte registerreim og strammer etterhvert da jeg ikke vet når det var gjort sist. -Luftfilter i samme slengen som olja. -Ikke belaste motoren når den er kald. -Ikke vrenge hardt rundt i rundkjøringer med gasspådrag (noe som sliter heftig på denne type driverk). -Ikke kjøre bajas i terreng. -Ikke kjøre med campingvogn ,eller tungt lass. -Ikke kjør fortere enn 100 da den allerede er oppe i 3000, 80 er best. -Ikke bruke vindusheisen i tide og utide da den går fort i stykker og begge foran er skiftet nylig (bak og baklukeheis virker ikke). Ting som ikke virker pr d.d. : -Begge vindusheiser bak (sikkert vaier eller no). -Vindusheis i bakluke(kommer en rar litt knusende lyd og et signal når jeg prøver bryteren). -Varmetråder i vindu bak og eventuelt speil hvis det er slik (bryteren virker slapp/død). -Soltak (ingen reaksjon overhode). -Strømmen til setevarme står på etter avslått tenning (kan slå den av på bryter da ). -Rar during i viften til varmeregisteret (også hører jeg liksom motoren viner når vifta til varmen går !?). Kommer ikke på alt men det er vel no mer smått. Alt i alt ikke den store krisen da andre tydeligvis opplever større scenarioer. Så hva mer kan man gjøre som mottiltak ? Hva med gear og diff m.m. ? Er det noen flere tips ? Per Ivar
×
×
  • Create New...