Jump to content
LRforum

thommes

Members
  • Content Count

    343
  • Joined

  • Last visited

About thommes

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Market Harborough UK

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Recent Profile Visitors

1,355 profile views
  1. Ja, fordi ACE-pumpa er ute. Idler pulleyen er i orden. Det er litt slark i den, men den sviver stille og pent. Og det er servosystemet som lager lyder fordi de øker når jeg vrir på rattet.
  2. Aye! Jeg brukte 200 ml av denne her og fyller på med rød ATF-olje innimellom. Bar´s steering stop leak. Når jeg kommer meg hjem medio September skal jeg identifisere lekkasjen. Den hyler ikke helt, men den lager lyder tilsvarende luft i systemet når jeg svinger.
  3. Det har jeg gjort, men anvisningen er å se hvordan det går etter 350-400 km. Jeg er på en øy som er 5 km lang. Men så lenge dingsen ikke eksploderer etter 3 timers kjøring uten å helle på litt atf så vil det nok gå bra.
  4. Vinkelsliper har jeg til og med. Jeg vet ikke om jeg rekker å fikse lekkasjen før jeg drar tilbake. Bryter helvete løs om jeg drar på langtur slik? Tenkte å fylle på inni mellom.
  5. Slange og rør er tørre. Det er kun vått ved selve pumpa. Men det er nok bedre å vaske det ned skikkelig og så kjøre en liten tur for å se på nytt. Jeg kvier meg litt fordi det er mye knot å få på reima igjen uten å ta av vifta. Og verktøyet til vifta ligger hjemme i England. Jeg er på Helgeland ennå. :-(
  6. Ok. Takk for svar! Da får jeg ta av reima og idler pulley fra ACE'n og sjekke hvor nøyaktig lekkasjen kommer fra. Det er i alle fall ved pumpa. Rørene ellers ser tørre ut.
  7. Servopumpa lager lyd som om det er luft i systemet og det er lekkasje på cirka 100 ml per mil. Er anbefalingen å sjekke nærmere eller bare bestille ny pumpe?
  8. Fant 2 brukte i Moss til en fornuftig penge! Starter i NRW på mandag, drar med meg smitte fra Sverige på tirsdag og sprer den langs E6 resten av uka. Hold dere unna og stay safe!
  9. Hei! Er det noen som selger eller kan leie ut 2 turkajakker denne sommeren? Vi kommer kjørende 8. juli sørifra til Helgeland. Vi passerer Oslo, Trondheim og Mo i Rana. Vi savner våre kajakker som vi dessverre har stående i England etter av vi rømte landet i midten av mars og skulle gjerne hatt 2 stykk tilgjengelig i 2 måneder. Hilsen Thommes
  10. Fikk du det til med vanlig loddepenn eller må det en veldig spiss en til?
  11. Jeg hadde et problem med ett hjul tidligere og klarte ikke å få av en av mutterne. Til slutt dro jeg til Vianor på Leangen (Trondheim) der verkstedmesteren dro fram et temmelig stort leddhåndtak. Etter utallige sekunder med argh-gnngngnghh! gjorde det PANG! og mutteren kom seg løs (Pristillegget var cirka 20000 zimbabwe dollar). Siden har jeg alltid smurt utsiden av mutterne med propellakselfett (1 liten "dråpe" per overflate) og ALLTID brukt 6-kant med momentnøkkel. Det er 140 Nm som gjelder for min Disco 2. Etter dekkskift kjører jeg minst 100 km og trekker etter. Det er nok etter boka. Bildet viser flaten jeg smører med propellakselfett (det er bare tilfeldig at jeg bruker dette - var billig). Etter 3 år med daglig bruk og kjøring mellom Helgeland, Wien, Storbritannia og Tyskland har jeg ALDRI hatt en mutter som har løsnet eller som har rørt på seg ved 140 Nm i etterkant. Enig i at dette kan høres litt uforsiktig ut, men det er nok friksjon mellom mutterne og stussen. Om noen mener dette er direkte farlig tar jeg gjerne imot kritikk.
  12. Tja, ando! Da er det bare å få klarhet i dette. Uansett, lykke til med å finne årsaken!
  13. Hm. Tenkte jeg også, men ando sa jo at det var under kontroll. Hos meg var det dysetetningene også. Billig var det.
  14. FPR? Jeg må skifte pakning minst 2 ganger årlig... Luft i drivstoffledningen? Begynner pumpa å bli dårlig?
×
×
  • Create New...