Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

thommes

Medlemmer
  • Innholdsteller

    206
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om thommes

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Market Harborough UK

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Nylige profilbesøk

591 profilvisninger
  1. thommes

    Grei langtur i ferien

    Kanskje ikke rart at motoren fusker, eller? Se bilde. Får montert ny dieselpumpe og FPR av verkstedet på torsdag. Håper at det blir litt fred nå. Rørtangens halvdel måtte kappes 2 ganger for å få plass under dysene. Lufteprosedyre ble utført. Tok ca tre minutter. Kjøretur på 20 minutter med topphastighet 100 km/h. Innbiller meg at motoren drar bedre i oppoverbakker. Takk til Erik for telefonhjelp på kort varsel!
  2. thommes

    Grei langtur i ferien

    Ok. Takk for det. Jeg fant ikke noe passende i farta, men går for første forslag. :-) Jeg henter tetningene i dag og mekker i kveld.
  3. thommes

    Grei langtur i ferien

    Helt mot slutten skriver Urban Panzer (http://www.discovery2.co.uk/Injector Seals.html) at man må passe på at skruen ikke dras med når man fester mutteren til 16 Nm. Men hvordan klarer man det? Når jeg setter på momentnøkkelen har jeg ikke tilgang til skruen.
  4. thommes

    Grei langtur i ferien

    Aye, aye capt'n! JGS 4x4 i Kettering ligger kun 25 minutters kjøring herfra, og de har sett liggende. Rabattkode gjennom D2BC har jeg også. Mulig jeg tar tog. :-) Takk for tips. Da vil bilen nok være på veien igjen i løpet av kort tid!
  5. thommes

    Grei langtur i ferien

    Ok folkens! Nå har det skjedd: Motorstopp på veien hjem fra luftetur. Heldigvis fant jeg en busslomme rett ved. Motorkraften ble redusert i noen sekunder. Kanskje 10 sekunder? Til slutt stoppet motoren. Da startet jeg prosedyre med pedalpumping og fikk startet motoren med klampen i bånn. Så kjørte jeg igjen i cirka 2-3 minutter og det samme skjedde igjen. Det her var på landevei i 50-60 mph. Etter andre gang kom jeg meg til bygda og kjørte med litt ujevn motor i 30 mph nesten til døra. Det manglet 30 meter. Så en lufteprosedyre til og jeg kom meg inn gjennom porten. Jeg tipper på følgende årsak. Hva mener dere? Dieselpumpe defekt (etter 295000 km kanskje ikke uvanlig) Dysetetninger (ifølge verksted som ikke er eksperter på LR var det ikke sot ved dysene, men de tok dem ikke ut og sjekket.) Tilsynelatende er det ingen større lekkasjer. Dieselfilter kjentes ikke særlig varmere enn 25-30 grader.
  6. thommes

    Grei langtur i ferien

    Glad for at jeg er med i forumet. :-) Takk for god forklaring!
  7. Satt på plass gummilist vind passasjerside. Den var blitt dratt ned 10 cm og det ble klaging i over 130 km/h. jutjub Disco 2
  8. thommes

    Grei langtur i ferien

    Helt sant, men det opplevdes litt mer dramatisk enn som så. Vi ble forbikjørt av alle trailere i oppoverbakke og ankomst på gpsen sa 0:30 når svigermor skulle opp klokka 05. Litt stress blir det da. Med full tank skjedde det ikke de siste 2 timene og vi suste videre gjennom Hessen på A7, A44 og kom fram litt før klokka 1. Det underliggende problemet er at hver småfeil fører til følgende kommentar: "Skaff deg en bil som funker!". Noen som har hørt denne før?
  9. thommes

    Grei langtur i ferien

    Da får jeg ta dette som grunn. Greit å ha noe å skylde på. :-)
  10. thommes

    Grei langtur i ferien

    Godt mulig med matepumpen. Jeg har hatt mistanke om det lenge. Spesielt ved 120 km/h i oppoverbakke får jeg en myk variasjon i kraft. Litt sånn i bølger på 1 sekund. Mulig årsak nummer 2 kan jeg avfeie. Det var natt. :-)
  11. thommes

    Grei langtur i ferien

    Hei! Kan rapportere om en langtur uten større problemer bortsett fra en liten bekymring underveis. Mellom Fürth og Lippstadt (tilbaketur) fikk jeg problemer med motorytelsen. Den ville ikke dra skikkelig over 80 km/h. Det virket litt som om den ikke fikk nok drivstoff (lafterolf: dieselfilter byttet i desember ). Jeg stoppet ved neste bensinstasjon og sjekket for lekkasjer, motorolje (etter 10 min venting) men fant ingenting. Jeg hadde vel 10 liter igjen før reserve. Fylte opp med diesel og kjørte videre. Det er litt kupert terreng der på A3. Før dette skjedde kjørte jeg TD5ern ganske hardt. Full spiker ved oppoverbakker i 120-130 km/t i gjerne 2-3 timer før dette skjedde. Ellers kjørte jeg stort sett i 140-150 km/h (til tider 160 på speedometeret). Etter pausen var det ingen problemer mer, men jeg "safet" litt ved å ikke kjøre klampen i bånn hele tiden. Hva kan være årsaken til dette? Er det noen komponenter som kan bli litt varme og som derfor nekter å yte fullt ut? Temperaturnåla var konstant hele tiden. Takker for svar!
  12. thommes

    Disco 2 ABS trøbbel, tres amigos

    Bra du får preget rammenummer. Her i UK (East Midlands) er det håpløst å få gjort. LR (Coventry) viser til bilforhandler, bilforhandler (4 stk.) viser til verksteder. Verksteder viser til bilforhandler og LR. Mitt rammenummer er ganske usynlig, men jeg fikk godkjent MOT (tilsv. EU-kontroll) uten problemer. Måtte bare bytte frontlysene. Betalte £70 i skatt og venter på kvittering for å registrere bilen her. Ved siste EU-kontroll i Trondheim anbefalte de å få preget nytt nummer.
  13. thommes

    Venstre baklys pære ryker ofte

    Takk for advarselen. Skal sjekke hva jeg kan finne.
  14. thommes

    Venstre baklys pære ryker ofte

    Jeg kunne godt tenke meg LED. Passer disse her? https://www.ebay.co.uk/i/181874124756?chn=ps (jeg bor i UK)
  15. thommes

    Venstre baklys pære ryker ofte

    Kontaktene er fine og rene. Det er kun tråden som blir brent.
×