Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

thommes

Medlemmer
  • Innholdsteller

    246
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om thommes

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Market Harborough UK

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Nylige profilbesøk

681 profilvisninger
  1. Ja! Jeg er en av de heldige. Telleren viser 298800 km og vips (!) så dukker tres amigos opp på dæsjbordet. Jeg skjønte temmelig fort at det var dem, for jeg kommenterte forleden at kun tres amigos mangler. Er det ikke rart? Bilde klarte jeg ikke å ta, for de forsvant etter omstart. Synd egentlig. Jeg mistenker høyre hjullager som har blitt litt mer bråkete. En Nanocom evolution er på vei. Kjøpte den brukt for 200 quid i Sunderland.
  2. I dag i Market Harborough sentrum, East Midlands, UK. Buss i nød. Fikk profesjonell hjelp av fyr med god smak. Var nettopp ferdig med jobben og klar for en hyggelig LR-prat.
  3. Den fikk jeg også byttet forresten. Helt enig i at denne også kan være synderen!
  4. Gratulerer og kjenner meg igjen. XYZ-bryter fikk jeg byttet, bare det alene var en lettelse. ACE'n har jeg parkert ved å fjerne pumpe og ha på idler pulley. Det var litt sølete arbeid, men skruinga var helt grei. Det siste jeg gjorde var å kortslutte ECU'en under hanskerommet for å slå av ACE-lampa. Meget behagelig. :-) Jeg vet at det går an å slå av ACE med f.eks. nanocom, men det gikk fint slik også. For LHD var det pin 11 med 36. For RHD 28 med 36. Jeg venter fortsatt spent på tres amigos med snart 300000 km på telleren.
  5. Hadde liknende symptom på motorvei utlandet. Ble bare verre og verre og fikk motorstopp til slutt. Enkelte ganger var det også nokså vanskelig å starte motoren. Måtte kjøre lufteprosedyre flere ganger. Mulig at du har dårlige dysetetninger. Mine så slik ut: dårlige dysetetninger Disse skiftet jeg selv. Det tok meg cirka 3 timer inkludert tilpassing av rørtang (se bilde). Ikke antydning til fusking etter det!
  6. Det har jeg gjort for bare noen måneder siden, men feilen har jeg levd med i ca 2 år.
  7. Sånn! Da har jeg løsnet den 1 vridning og håper at det blir bedre ved neste langtur. Jeg er også spent på om motoren har litt mindre effekt i oppoverbakker. Jeg telte gjenger og kommer på ca 14 og nå 15.
  8. Ved sakte kjøring over ujevnt terreng eller over fortauskant høres det litt knirking i understellet. Jeg har nettopp byttet demperne, så der lå visst ikke problemet. Er det mulig at det er drop link armene? Rart bare at jeg ikke hører lyd når jeg gynger bilen ved å dra i takstativet. Noen ideer?
  9. Aha! Jeg har nettopp sett på det. Da tilpasser jeg og venter på neste motorveikjøring.
  10. Ifølgen denne siden: www.aulro.com betyr mindre gjenger mere trykk. Dvs at jeg må justere vingemutteren i retning av den gule pilen. Stemmer det? I så fall skal jeg prøve med 1 omdreining (tatt fra diverse fora). Takk for hjelp!
  11. Verkstedet hadde ikke nødvendig kodeleser. Men de fant at luftfilteret var delvis sugd inn!
  12. Betal, betal! Til og med i UK betales det. Se her: Klistremerke bæres med stolt i UK
  13. Registrert Disco 2 TD5 automat i Storbritannia. Skyndte meg for å få skilt med stjerner på. Fikk bestilt klistremerker (ja, kontingent 2019 ble betalt i januar). Se bilder med skilt og klistremerke.
  14. Bilen skal på verksted i morgen. Skal be dem sjekke dette. Takk!
×
×
  • Opprett ny...