Gå til innhold

Tsam

Medlemmer
  • Innlegg

    56
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Tsam sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Hei. Jeg har en Discovery 2 fra 2000 og på vei hjem fra påaskeferie så fikk jeg problem ved at først begynte ABS lampe å lyse og deretter kom TC lampe. Tilslutt Hilldescent lampen. Men etter noe kjøring så fikk jeg manglende bremser. Fant ut etterpå at bremsekraftforsterkeren fungerte ikke. Prøvde å starte motor ved å holde en finger over filter under EGR ventil og fikk da effekt i bremsekraftforsterkeren,men den forsvant ved fjerning av blokkering. Hva kan være problemet? ER det EGR bventil som er defekt eller ?
  2. Hei. Jeg har en discovery TD5 fra 2000. Her har jeg over tid fått lekkasje på olje kjøling til automatkassen. Jeg har sjekket eventuell lekkasje i slangene og dette er ikke tilfelle. Det er en lekkasje i tilkoplingene mellom automatkasse og slangene. Finnes det noen løsning eller må automatkassen løsnes og deles for å skifte pakningene eller finnes en short cut.
  3. Tusen takk for alle svar. Det var lekkasje på slangen og ved hjelp av siste tips så fikk jeg skiftet til ny slange fra TESS og dette fungerer veldig bra
  4. Hei. Jeg sjekket nå ledningene og det var hull på slangen nede ved girkassa. Tok av dette røret og tettet det men jeg ser at det skummer når jeg svinger og det er fremdeles ulyd. Jeg har forsøkt å lufte og det kom ikke noe luft ut der. Kan det være problem om jeg kjører med bilen slik ? Hvordan fikk du reparert skaden på røret nede ved girkassen, sveis ?
  5. Hei. Nå fikk jeg bilen inn i garasjen og hørte da at når jeg svinger så kommer ulyd i servo pumpa. Kan det være luft i systemet her? eller kan det være en lekkasje på slangene under motor som gjlør at det blir ulyd? Ved skifte av servo pumpa så må vel viftereima av også? Eventuelt hvor er det best gunstig å kjøpe ny pumpe?
  6. Hei. Jeg skiftet dynamo for 1 mnd tid siden. Har denne vacuum pumpen noe med servo systemet å gjøre?
  7. Hei. Jeg har en Disco 2 2000 modell og har nå fått problem med styringen. Når jeg svinger rattet så kommer flere lyder fra styringen og det er motstand når jeg svinger rattet. Når jeg svinger motsatt så kommer hyle lyder og det er veldig motstand. Jeg oppdaget at det var lite olje på styringen, men prøvde å fylle etter. Har noen tips?
  8. Hei. Takk for raske svar. Jeg fikk bilen opp på bukk i går kveld og startet med å etterfylle olje. Når jeg kjørte bilen etterpå så var den mye bedre. Men jeg så at det var runnet olje fra øvre del av girboksen og ned på begge sidene. Er det mulig å se om det er lekkasje her eller vil det kun være når bilen er varm og går i gir med belastning?
  9. Hei. Jeg har løftet bilen opp på bukk, og sjekket om det var lekkasjer ved å kjøre i forskjellige gir. Men ingen lekkasje. Det kan kanskje ha sammenheng med at det er lite olje i revers der lekkasjen er ? Jeg skal prøve å fylle etter olje og så se om det blir lekkasje. Har tilgang til bukk i morgen ettermiddag,
  10. Hei. Jeg har en D2 fra 2000 og nå har jeg fått noen problemer med automat kassa. Jeg skiftet olje i sommer og den fungerte veldig bra, men her for en stund siden så oppdaget jeg at det kom ut olje når jeg kjørte i revers. Jeg sjekket under men fant ikke noen lekkasje punkter, motoren var varm og jeg hadde kjørt et bra stykke da lekkasjen kom. Nå så merker jeg problem ved at det tar lang tid før reversen virker når det er kalt. Jeg må vente til det er bygget opp trykk og det virker som om det er lite olje for revers. Når jeg kjører fremover så fungerer det bedre. Jeg hadde problem med olje i ECU her for en stund siden og har skiftet injector harness men ikke ledningsmatten. Men har renset kontakten til ECU og åpnet denne og konstatert at det ikke er olje inn i den.
  11. Hei. Takk for raske svar. Jeg sjekket med luftmengdemåleren og ingen forandring om denne var tilkoplet eller ikke. Men jeg fikk konstatert at det var olje på kontakten inn til ECU,en og i tillegg masse olje på kontakt til dysene på toppen. Sjekket feilmeldinger i Nanocom og den sier turbo booster overcharged, men ved fjerning av feilmelding så kommer den ikke tilbake før en lengre tur med belastning. Jeg har prøvd å fremprovosere hendelsen og har oppdaget at ved belastning så begynner bilen å "pumpe", dvs at den prøver å gi pådrag men avbryter og prøver på nytt. Det høres også ut som om den kun går på 4 sylindere. Jeg har og prøvd å rense kontaktene og blåse bort oljen men det var ingen snarlig forbedring. Jeg har planlagt å skifte toppdeksel pakning og kabel til dysene, men kan en av dysene være defekt? Har noen tips?
  12. Hei. Jeg har en discovery Td5 2000 modell. Nå har den begynt å miste dra kraft ved ca 70 km/t. Det har vært noen hylelyder fra motoren. Jeg har skiftet intercooler slanger til slikonslanger for ca 2 år siden. Hva kan være problemet? Ved lang kjøring så kan problemet komme ved 40 km/t også og plutselig gi seg. Diesel punpe er skiftet for 1 år siden. Kan noen gi tips?
  13. Hei. Det er snakk om en Discovery 2 2000 modell.
  14. Hei. Jeg skal montere el kabel sett for tilhenger kontakt. Da oppdaget jeg at den kontakten som står under høyre blinklys var ødelagt. Denne er ferdig støpt med ledninger fastmontert. Hvor kan denne type kontakt kjøpes, eller er det noen som har disse kontaktene tilgjengelig, både hun og han?
  15. Ja det er denne kulen som har sluppet og snekka går bare rundt og staget henger ned midt under bilen.
×
×
  • Opprett ny...