Jump to content
LRforum

BerntsenXpress

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

About BerntsenXpress

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Harstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Harstad

Recent Profile Visitors

243 profile views
  1. Da var hjelpesnekka på plass. Var uheldig når jeg skulle ha den ut så jeg nå. Så laga ei skramme i radiatoren, så nå har det rent ut en del kjølevæske. Har tetta sprekken nå. Så må bare etterfylle. Så stiller et veldig dumt spørsmål bare. Hvor mye kjølevæske skal på? Er jo ingen Max/min merke på den sorte plastbeholderen...
  2. Hei igjen. Tenkte å fylle på med olje på styresnekka. Har noe olje liggende fra en annen bil som jeg lurer på å bruke. Er semi synthetic gearbox oil API GL-4/5 med 75W-90. Kan jeg bruke denne på styresnekka på 3 serien?
  3. Tusen takk for kjapt svar. Da fyller jeg hele skjiten full med olje.
  4. Forresten. Sikkert dumt spørsmål. Men nå når jeg har hjelpesnekka i skruestikka, og den er skrudd igjen i bunnen, og jeg står og ser ned fra toppen av, hvor mye olje skal jeg fylle nedi sylinderen her? Skal jeg toppe den helt opp?
  5. Demonterte hele hjelpesnekka. Det var ingen enkel sak å sette det hele sammen igjen, men det gikk til slutt. Er en enkel sak å fylle på olje når den er demontert da, så det er jo en fordel. Venter på at ny pakning skal tørke, før jeg fyller opp hele driten og setter på siste lokket. For ta å fylle på styresnekka også da.
  6. Takk for forklaring Robl. Landy_Wiik: Mistenker at forrige eier har kjøpt ny forgasser, da det lå en gammel en å slag baki "bagasjerommet". Har kjøpt rep kit til forgasseren, så planlegger å demontere, inspisere og bytte pakninger osv. Satser på jeg slipper å kjøpe helt ny da. Selvom det hørtes veldig fristende ut å bare kjøpe ny og kunne starte Landyen på første uten choke Venter fortsatt på resten av delene fra Vestfold Ships. Kan meddele at jeg måtte dessverre bytte ut de originale setebeltene, da de var for dårlige i følge NAF. Noen som kjører rundt med disse fortsatt?
  7. Takk for alle svar! Lå under bilen i går og fikk fiksa et par av de andre 2`er feila (bensintank, setebelter, lys og lys). I tillegg har jeg bestilt meg 4 styreledd og et repkitt til forgasseren. Tenkte å fylle opp hjelpesnekka før delene kommer. Noen som har et bilde av hvordan den ser ut?.. evt. en forklaring på hvor den sitter og hvor jeg fyller.. Er det nøye hvilken olje jeg fyller på?
  8. Hei igjen! Har bidratt mye her på forum med problemer, og kanskje ikke vært så mye til hjelp for andre... Kanskje en vakker dag kan jeg gi noe tilbake Gir aldri opp, og skal mye til før jeg selger "Zombiekillern"! Zombiekillern er som i tittelen, en Ex militær 3 serie 109, 75 mod. Fikk en lang liste med feil på EU-godkjenningen forleden dag, med 11 2`er feil og 4 1`er feil. En del av feilene skjønner jeg hva jeg må gjøre, men er noen feil igjen som jeg ikke vet hvor jeg skal starte en gang. Har søkt opp og ned på nettet, men blir ikke så mye klokere. Naturlig steg videre er da åpenbart å starte en tråd her med alle dere erfarne og rutta LR-eiere. Her er feilene jeg trenger veiledning på: 2.1.1 Styreinnretningens tilstand a) Styreinnretningen er treg 2.1.3 Styremekanismens tilstand c) For stor slitasje i styreledd, Gjelder alle styre led! 2.7 Retningsstabilitet og selvoppretting a) For dårlig selvoppretting 2.7 Retningsstabilitet og selvoppretting b) For dårlig retningsstabilitet 8.2.1.2 Avgassutslipp og lambdaverdi b) CO-utslipp overstiger generelle grenseverdier, Co over 4,5% på tomgang Skjønner at jeg må bytte styreledd, men vil det fikse alle problemene mine? Eller er det mer som må gjøres? Den siste feilen, 8.2.1.2 regner jeg med er på grunn av at choken stod helt ute da jeg forlot bilen på verkstedet. Regner med at hvis choken ikke er helt ute, vil CO-utslippet komme under grensa. Grunnen til at choken stod ute, var på grunn av at bilen sliter litt med å starte smertefritt uten litt choke.. Flytter fra Harstad til Jæren i løpet av sommeren, blir en kjempeflott roadtrip av det, men muligens litt dyrt Så jo før jeg får fikset, jo bedre! Takk for alt av svar! Edit: Glemte å nevne at jeg har forsåvidt god hjelp i en tråd lengre ned på det som går på Selvoppretting. Det er dekket godt i den tråden.
  9. Kobla ledningen til varsellyset inn på ledningen som går til blinklyshendelen. Måtte koble jord til hendelen også, viste seg at det er gjorden som kobler inn og ut for å få «blinken». Takk for et hendig tips og hjelp!
  10. Hei, det var lurte Gaute! Det hørtes ut som den enkleste løsningen per nu. Kommer til å teste ut dette i morgen.
  11. Forsto det slik at det nye releet skulle fungere selvom det ikke var et identisk. Har bytta pærene på et par av sidene, usikker på om det er rikitg watt jeg har satt i, mulig det er noe der. Har prøvd å sku av og på varselblinkbryteren 100 ganger, samt med forskjellige kombinasjoner med tenning og kjørelys. Med det forrige releet jeg hadde, kom varselblinken inne i bilen på kun når jeg blinket til venstre, og ikke høyre. Nå blinker det på begge sider, bare en gang. Ledningen som går fra releet og ut til lampen i dashen er den røde og sorte, der har jeg kun spenning en gang etter jeg begynner å blinke. ...
  12. Det ante meg. Noen som har noen tanker om hva som kan være feilen? Feil med det nye releet? Jordingsfeil?
  13. Gjør ikke så mye for min del. Er vel verre med de som tar EU godkjenning osv. Noen som vet om det er et krav at det skal blinke i dashboardet når en blinker?
  14. Etter at blinklyset på høyre side konka her om dagen, samt at varsellyset for blinklys inne i bilen kun virket på venstre side, bytta jeg ut blinklys releet. Nå har jeg blinklys utvendig på begge sider. Men,, blinklys varsellyset inne i dashboardet blinker kun en gang.. blinklysene utvendig fungerer som de skal. Testa med nødlysbryteren, samme greia her, blinker kun en gang inne i bilen. Noen som vet hva som kan være galt?
×
×
  • Create New...