Jump to content
LRforum

totveit

Members
  • Content Count

    265
  • Joined

  • Last visited

About totveit

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Forsand

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Forsand

Recent Profile Visitors

1,013 profile views
  1. Hei!

    Ser du har god erfaring med elektrisk håndbrekk på Land Rover.. 

    Har feilkode på min LR 4 og tok ut motoren og plukket av drevet som skulle være problemet, men så ikke ne galt med drevet. kanskje jeg var for snar... men motoren mener jeg ikke gikk når jeg satte 12v på den. hjalp den igang, så begynte den å gå. Så da trodde jeg det var det som var feilen.  

    Satte den inn  igjen og dro i knappen for håndbrekket, men feil igjen. (slettet alle feilkoder før). Den summer bare litt i motoren under der...så blir det stille og feilkode er på plass igjen.. 

    Har du noe gode tips...?

    På forhånd, takk..!

    Mvh

    Roar Melum

    1. Show previous comments  4 more
    2. totveit

      totveit

      Jeg tar ikke igjen i farten hva jeg gav for den deffekte enheten, men det kan vi finne utav om det er aktuelt.

       

      For å få satt modulen i servicemode må du nok antakeligvis har skikkelig diagnoseutstyr. Mener og ha lest en rekke kombinasjoner av tastetrykk og pedaltrykk, samt tenning av og på osv. som skal gjøre dette, men har ikke testet dette, da jeg har diagnoseutstyr til min D3. Du kan for sikkerhetsskyld laste ned bodsy`s brake bible og se om nevnte prosedyre står beskrevet der. Selve justeringen av bremeskoene osv er godt beskrevet i nevnte manual!

       

      Se forøvrig denne: 

       

       

      En kan bli lurt av multimeteret under feilsøkingen!

    3. rome

      rome

      Hei.

      Har sjekket akkurat dette på min.. Fant feilen i førerdøra med denne metoden. Brudd på pluss kabelen til modul i førerdør.

      Da får man mye som ikke er som det skal gitt...

      Må prøve litt til med min håndbrekkmodul først.. 

    4. rome

      rome

      Send meg prisen på modulen med def gir, når du har den klar da..:-)

       

  2. Oioi - det der var ikke billige saker - nesten prisen av en ventilblokk for en tube med smøreguffe https://www.google.com/search?q=molykote+111+compound&rlz=1C1GCEU_noNO872NO872&source=lnms&tbm=shop&sa=X&ved=2ahUKEwj7xt37_IfpAhURwMQBHRYbAZcQ_AUoA3oECA0QBQ&biw=1920&bih=937 Takk for god beskrivelse av jobben!
  3. hva har du renset med, og hva har du gresset med? Ut i fra YouTube filmer på temaet nevnes det og smøre lite som i veeeeeldig lite sililongrease om i det hele tatt noe. Dette har jeg tolket som helst ikke, men om en vil, så skal det brukes laaaangt mindre enn hva en normal person føler for ;-) Kom hjerne med en beskrivelse av det du gjorde - jeg har denne jobben på planen for sommeren ;-)
  4. for min del personlig skal prisen for en bil med kjente feil stå i forholdt til en uten feil, med renter - ettersom jeg skal ha økonomisk godt av å måtte ordne ting selv. D3 er ikke veldig kostbare biler lenger og jeg mistenker at du kan få deg en overraskelse uansett når du eventuelt får en innbyttepris på bilen desverre.
  5. ingen fare, de er der de . I mange 10 tall . 270k km har ikke gått upåvirket for seg på vår D3 heller....
  6. funnet frem poleringsmaskin og gamle kunster (fra før kidså kom til verden).
  7. hørtes veldig likt ut som når vår D3 ville ha nye EGR ventiler
  8. Det er fører vinduet jeg har stående i garasjen. Forstod du hadde tatt passasjervinduet ;-( -Torstein
  9. Skal sjekke når jeg kommer hjem fra vinterferie, men er desverre ganske sikker på at det er førerdør jeg har rute til, då det var vinduet der jeg hadde knekte plastfester som holder ruten fast i heisen, og jeg i den anledning fikk tak i brukt rute. Jeg holder hus i Rogaland forresten ;-)
  10. eg har ei rute liggende i garasjen. nokså sikker på at det er førerdør eg har.
  11. Skulle fått fraktet et hjulsett fra Hamar til Stavanger. Til sørlandet (Kristiansand ish) hjelper også ;-)
  12. Uten ladetrykk eller drikke dugde discoen ikke... D3en har vært litt daffere i den senere tid, ikke uten grunn. Fått opp varsel under kjøring om "engine system fault" 2 ganger. Begge gangene med jevn pådrag over litt tid (Ryfasttunellen). Etter andre tilfellet ble det iverksatt leteaksjon etter mulig årsak. Rakk aldri å finne frem diagnoseutstyret før synderen viste seg ;-) Ny slange på plass, så blir det test-tur til fjells i vinterferien ;-)
  13. Om jeg forstod TS riktig så er det nødutløser wire som går opp gjennom gulvet i midtkonsollen det er snakk om. Den mener jeg bare skal vris XXgrader og trekkes rett ned. Kan kanskje sitte av gammel vane / inngrodd drit + eventuelt påført antirustguffe av et eller anne slag? Da jeg hadde ute på min var den grei å få ut. Det skal sies at forrige eier hadde byttet EPB bare noen få år tidligere...
  14. opplever det samme. Får ikke opp noen melding dog, kun en hvit side, og ingenting skjer.
  15. Tja, bilen har hatt mest gode dager det siste halve året, og med gravid kone og 3 andre små-tapper i hus så har ikke tiden blitt prioritert til og se noe særlig mer på dette. Jeg får en dag innimellom at jeg får pling og gul varsel, som forsvinner ved neste oppstart. Har ikke lest av koder siden i sommer, men antar at det er det samme det går i enda. Syns også å hjelpe og holde det i sjakk om jeg er flink og topplader batteriet innimellom. For meg mistenker jeg at det relaterer seg til en ventilblokk, eller høydesensor, eventuelt vakkelkontakt til en av høydesensorene. Jeg erfarer at om den har en skikkelig ring dag, så hjelper det å heve eller senke bilen rett etter oppstart for å unngå at den plinger.... Jeg er også litt usikker på status på dynamoen min, og batteriet. Dynamoen min er etter det jeg kan se av historikk på bilen original fra bilen var ny. Batteriet (Sønnac SA1000) er vel nå nærmere 5-6 år gammelt, hvorav det i sine første 3-4 år stod i vår gamle Audi A4 (B7), og hadde en relativt avslappet hverdag i form av stort sett kun langkjøring (pendling). Har vært innom og målt ladespenning, og tilstand på batteri hos Sønnac, som mente alt så fint ut. Personlig syns jeg selv at ladespenning på tomgang er litt vag, husker ikke tallene i hodet. Når problemet tiltar, eventuelt at jeg mot formodning skulle få mye tid til overs, og jeg kommer til bunns i dette, vil jeg selvsagt oppdatere dette på forumet her, enten i form av en ny tråd, eventuelt oppdatere på noen av de trådene som jeg allerede har opprettet ;-)
×
×
  • Create New...