Gå til innhold

BjørnP38

Medlemmer
  • Innlegg

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Sverige

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

351 profilvisninger

BjørnP38 sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. Bukt ventilblokk til P38 selges. “Dunlop“ RVH100030 Bokstaver til panser BTR7939MAD Matter front STC8890 Gi gjerne bud. Bjørn 41 førtiåtte 50 80
  2. Skal skifte ekspansjonstank på P38 (2000-modell) Har noen varenummeret på den som har underdel i metall? Takker for svar.
  3. Hei, er det noen som vet delenr. på bokstaver «RANGE ROVER» til panser på P38 2000-mod.? Bjørn
  4. Kan noen anbefale en EAS-nullstiller, som er enkel å bruke (leverandør/varenr)? Jeg har hørt at de koster fra kr 400 og oppover. Takker på forhånd!
  5. Takk igjen. -Har tenkt på lekkasje selv. Fjæringen kan opptre uten feil i opptil flere måneder etter at siste feilmelding er slettet/bilen hever seg. Hvor tror du en eventuell lekkasje kan være lokalisert? -Kjøpte ny blokk fra LR direct. -Under ett av verkstedbesøkene mener jeg å huske at Sandmoe sa at det ikke var noe galt med kompressoren. -Hva med "relee-trikset", er omtalte relee hvitt og plassert til venstre for det gule?
  6. Mange takk for svar! Oppførselen til fjæringssystemet ifm at melding kommer: Ingen tapping av luft før meldingen kommer, deretter gradvis tapping av høyde på alle hjul under kjøring, deretter er bilen helt nede etter stans.
  7. Takk for svar. Enig i det, jeg har derfor forsøkt flere verksteder i hhv. Oslo, Drammen og Sverige uten at de har funnet årsaken til eas-feilen. Bor i Oslo, men oppholder meg mye i Sverige/Bohuslän/Tanum komun om sommeren og mange helger året rundt. Det hadde vært optimalt å gjennomføre en feilsøking med et forum-medlem i Øtlandsregionen som virkelig kan P38.
  8. Hei alle, Jeg er lykkelig - men også tidvis ulykkelig - eier av en flott P38 2,5 DSE 2000 mod. -EAS problemene dukker opp med jevne mellomrom, med fullt juletrelys og fault varsel/maks 55 km/t etc... Merkeverstedene i Norge og Sverige gjør lite utover å diagnostisere og slette feilmeldingen. Dette resulterer i at bilen løfter seg igjen og min bankkonto tappes. Flere forsøk er ellers gjort for å utbedre feilen: Alle belger ble skiftet i 2014. I løpet av 2013-2015 ble kontakt fjernet og ledninger med irr loddet sammen, i A-stamme. Eksosventil og menbram til "Diafrag Valve" ble skiftet på ulike tidspunkt i nevnte periode. Ny ventilblokk ble satt inn i april 2016. Etter ca. 3 måneder falt bilen ned igjen, feilmelding slettet, løftet seg igjen. -Jeg er "entusiast", men har dessverre begrenset mekanisk kunnskap, og heller ikke tilgang på bukk/ smøregrav for å finne eventuelle lekkasjer med såpevann. Anbefales fremdeles Strømmen bil og LR teknikk i Halden, eventuelt annen ekspertise? Skifte luftfilter på kompressor, innkjøp hvorfra? Innkjøp av EAS rescue kit, fornuftig, eventuelt kjøpe hvorfra? Gode forslag om videre fremdrift fra forum-medlemmer mottas med stor takk! -Kan noen også oversende bilde av releet det er mulig å trekke ut og sette inn igjen (etter 10-15 sek) for å resette EAS? Må feilkode likefullt slettes? Hvis ja, hvilken brukervennlig "sletter" til eget bruk anbefales det å kjøpe? -I 2015 mente et merkeverksted like utenfor Oslo mot Drammen at automatgearet sluret og muligens måtte skiftes. Gearkassen ble imidlertid spylt og funnet helt i orden hos ekspertisen på Fetsund. Nå er den likevel svært treg, uten at feilmelding kommer. Hva kan dette skyldes og hva anbefales gjort? Snart tom for strøm, wire hengt seg opp? Takker for svar. Mvh Bjørn
×
×
  • Opprett ny...