Jump to content
LRforum

Camorten

Members
  • Content count

    78
  • Joined

  • Last visited

About Camorten

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Løten

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Løten

Recent Profile Visitors

227 profile views
  1. Rydder litt her

    Har du mellomakslinger til D2 V8?
  2. Dekk: For godt til å være sant?

    Takk for alle svar og fine utdypninger! Grunnen til at jeg spør om forskjellen på disse dimensjonene er nettopp kjørekomfort, og at vi ønsker å gå ned til 235. Så da fikk jeg egentlig det svaret jeg var ute etter. Når det gjelder kinadekket er jeg mer usikker. Vi får se. Skal rapportere hvis vi prøver det.
  3. Dekk: For godt til å være sant?

    Hva er fordelen med 245/70-16 kontra 235? Annet enn at det ser bra ut?
  4. Hei Vi ser etter dekk til vår D2 som skal brukes til turer og offroadkjøring, men bilen skal holdes så original som mulig. Det vil si at den ikke skal heves feks. I utgangspunktet ser vi på BF AT i 235/70-16, men så dukket dette dekket opp til en tredjedel av prisen... Hva tenker dere? Noen som har testet dem? https://www.skruvat.no/dekk/green-max/green-max-r620-pb834169.aspx
  5. Disco 1 hugges

    Fortsatt i tenkeboksen. Blir nok der ei stund også.
  6. Offroad fanger til D2

    Opp
  7. Kompressor D2

    Hei Bilen det gjelder er en 2001 D2 V8 Vi har lagt merke til at kompressor går innimellom, men vet ikke hvor mye som er normalt. Har prøvd å søke en del på det, men blir ikke særlig mye klokere. Ved ett par anledninger har også kompressoren gått konstant når jeg har stoppet bilen, og når dette har skjedd har jeg kjørt en liten tur på dårlig vei, og da stopper den. Tror ikke den har gått mer enn 4-5min på denne måten. Jeg har ikke sett noen tegn til at bilen har sunket ned. Jeg har lest at man skal passe på så ikke kompressoren går for mye men hvor mye og på hvilken måte skal kompressoren egentlig gå? Hvordan vet man at kompressoren går for mye?
  8. Offroad fanger til D2

    Hei. Ønsker å kjøpe offroadfanger til D2. Helst vinsjfanger, men har ikke vinsj per nå. Tar gjerne i mot tips til nye fangere også.
  9. Disco 1 hugges

    Da har vi fått litt hjelp til å se på rusta, og er i tenkeboksen på hva vi skal gjøre. Så da trekkes delene for salg enn så lenge. Beklager
  10. Disco 1 hugges

    Den aktuelle bilen er den blå på bildet.
  11. Disco 1 hugges

    Da har vi dessverre måttet gi opp vår 97 disco 1 300tdi. Karroseriet er veldig rustent, men ramma er veldig bra. På bilen sitter følgende deler som er bra, men spør gjerne om det er noe annet vi skal sjekke også. * ramme, veldig bra ramme fra 1991, altså veteran om litt over 2 år. Mer eller mindre uten rust. Funderud. * Motor 300tdi med nye toppakning, ny regreim. * Karosserideler fra 97: dører, kufanger, panser, paneler, vinduer unntatt frontrute, elektriskevinduer * Girkasse (manuell) er overhalt for noen år siden * Transferkasse med sperre * Mellomaksler med nye kryss * Styrestag og følgestag med nye ledd * A-frame med ny kule. * AC-pumpe * Dynamo * Intercooler * Radiator * Luftfilterboks *ABS * Bremsecalipere * Skiver og klosser * Bremsekraftforsterker * Styresnekke * Nytt AGM batteri fra biltema * Ny dieselfilterholder * Vindusspylertank * Ekspansjonstank * Høyre hovedlys er nytt * El-Speil * Ekstralys * Orginal kufanger * Sentrallås * Airbager (vet ikke helt om slikt bør røres?) * Roofrack av typen som bare dekker øvre del av taket * Seler * Seter skinn * Midtkonsoll * Pent taktrekk * Girvelger med sperre på transfer * Koppholdere type D2 som står på midtkonsoll * Koppholder under radio (fungerende!) * Nye gaitors på alle spakene og håndbrekk * Reservehjulsholder bakluke * Baklykter * Støtfanger bak orginal * Støtfanger bak offroad * Tank * Akslinger foran og bak uten lekasjer * Orginal jekk * Motorvifte og ny viskosekobling * Dekk og felger stål * Dekk og felger disco alu orginal * Dekk og felger RRC alu * Steering guard * Div understell med mye nytt av foringer osv. Vi tenker i utgangspunktet å selge den i deler, så her er det bare å spørre. Masse bra på den, unntatt ståldeler på karosseri. Kan nås på 95030743 uten arbeidstid.
  12. Beklager, jeg var nok litt uklar. Jeg mente ikke at spenningen var lav, men at du kunne ha problemer med viften. Går viften skikkelig? Du skal høre den godt (som en jet-motor)
  13. Jeg bare gjetter her, men kan viften i webasto ha et problem? Evt luft inn eller eksos ut? Jeg så noe lignende når webastoen kuttet pga strømmangel, og da røyk det masse ut fra selve brenneren. Grunnen til at jeg gjetter vifteproblem er at viften ikke gikk når spenningen ble for lav.
  14. Webasto control unit

    Da tok vi en sjanse og kjøpte en av disse: https://www.ebay.com/itm/Aftermarket-controller-for-Webasto-Thermo-Top-UNIVERSAL-DIESEL/162794113604?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649 Satte den inn i går, og webasto startet fint opp etterpå. Blir spennende å se hvordan det fungerer i det lange løp, og i skikkelig kulde (her var det -22 i dag tidlig)
  15. Disco 1 diagnose på SRS og ABS

    Disco 1 abs feilkoder kan leses ut på denne måten: http://www.rswsolutions.com/index.php/discovery-i-abs-codes/267-discovery-i-abs-blink-code-procedure Husk å skrive opp mens du leser ut. Feilkodene blir slettet når du avslutter. Fungerte greit på min, hadde en feil etter brann i motorrommet. Da lå det mange feilkoder inne, jeg måtte slette de en etter en. Etter det har det fungert fint.
×