Jump to content
LRforum

Camorten

Members
  • Content Count

    145
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Camorten

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Løten

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Løten

Recent Profile Visitors

735 profile views
  1. Hei. Det lekker fra diverse slangeklemmer. Spesielt den på slangen på ekspensjonstanken til gasspjellet. Bruker en eller to desiliter på tanken. Her har jeg beskrevet problemet bedre:
  2. Selger vår D2 V8 2001 da vi har kjøpt RRS. Pris kan diskuteres! https://www.finn.no/175674581
  3. Kjedelig. Sorry, var ikke meningen å helle kaldt vann i sommerplanene dine
  4. Jeg vet ikke om du er klar over det, men med denne hengeren kan du ikke kjøre fortere enn 60km/t hvis aktuell vekt er over 300kg. Altså kan du bare laste den med 60kg hvis du skal kjøre i 80km/t. Og blir du stoppet i kontroll i en 80 sone vil de regne det som at du kjørte i en 60 sone, altså ryker lappen ganske fort. https://norsktilhengersenter.no/aktuelt/tilhenger/skal-man-velge-tilhenger-med-eller-uten-brems/ https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=bd4897
  5. Hadde bare vanlig spiss loddebolt. Men ikke spesielt spiss. Litt små loddepunkter er det, men det gikk fint. Har funka fint ett års tid nå.
  6. Jeg har loddet inn BT mottaker ca etter denne oppskriften: https://discoverytd5.files.wordpress.com/2015/11/land-rover-ipod-input-2.pdf
  7. Bilen oppfører seg eksemplarisk med unntak av at den dytter ut litt kjølevæske fra forskjellige slangeklemmer innimellom. Er ikke bekymret for at det er noe veldig galt, bare lurte på hva som var normalt trykk og om det var normalt trykk jeg hadde. Varmeapparat og motortemperatur er helt fin, og foreløpig forbruk av kjølevæske har vært noen desiliter. Det er litt morsomt at hver gang noe med kjøling på Rover V8 nevnes så blir det konkludert med løse sylinderforinger og motorbytte med en gang. Jeg tror de av oss som har en slik motor er klar over at det skjer, men det kan være andre ting også. Takk for all hjelp. Foreløpig ser jeg an hva som skjer ettersom jeg strammer slangeklemmer.
  8. Takker for svar igjen! Liners så ut til å sitte der de skulle både når jeg så på dem på toppen og når bunnpanna var av. Jeg kommer i første omgang til å fortsette å stramme etter slangeklemmene. Har konkludert med at trykket jeg opplever ikke er høyere enn det lokket på ekspansjonstanken holder inne, altså har jeg ikke oppnådd trykk som er over normalt/anbefalt trykk. Hvis den begynner å slippe ut trykk gjennom lokket så er det fare på ferde, og jeg drar og får målt CO i kjølevæsken. Toppakningen ble byttet fordi den brukte kjølevæske, og lekkasjen ble sporet til enden av den ene toppen.
  9. Takk for svar! Jeg har sett på liners både ovenfra og nedenfra og alle ser ut til å sitte der de skal. Har heller ingen ulyd som indikerer at det blir med stemplene opp og ned. Så jeg føler meg ganske sikker på at det ikke er det som er problemet. Men sprekk i topp eller dårlig toppakning kan være årsak, hvis det er noe feil. Men nå vet jeg jo ikke om det er noe galt i det hele tatt, eller om det er normalt trykk jeg opplever og jeg bare har slangeklemmer som sitter for dårlig rundt omkring. Spørs om jeg må kjøpe meg en trykktester og sjekke.
  10. Det er det jeg tenker at det kan være også. Men det kan også være at jeg endelig har oppnådd det trykket som er normalt, og at det da blir lekkasjer der ting ikke er tettet skikkelig. Så jeg lurer på hvor mye trykk som er normalt, og letteste måte å teste dette på. Også om det er noen lett måte å sjekke om det er eksos i kjølevæska.
  11. Hei Jeg har litt trøbbel med en Disco 2 V8 (2001). Jeg får lekkasjer på kjølevæsken rett som det er, og problemet flytter seg rundt. Jeg strammer etter slangeklemmer, og lekkasjen flytter seg til nytt sted. Det jeg lurer på er om jeg har for høyt trykk i kjølevæsken, og at det derfor blir lekkasjer. Lokket på ekspansjonstanken er nytt. Hvis lokket ikke er strammet skikkelig til, renner kjølevæsken ut i overløpsledningen når motoren blir varm. Mye er nytt på motoren: Toppakninger, bunnpakning, pakning på register, alle pakninger oppover fra topp. Ny vannpumpe, ny radiator, alle slanger er nye, ny ekspansjonstank og nytt lokk. Ikke kjølevæske i olje. Heller ikke omvendt. Ingen ulyder i motor. Pluggene var normalt sorte. Har aldri vært overopphetet (ja jeg vet at viseren inni bilen bare viser krise). Hawkeye viser 94- 102 grader ved litt belastning. Er det riktig at lokket på ekspansjonstanken skal strammes helt ned, eller skal den bare strammes litt? Hvor høyt trykk skal det være? Hvordan sjekker jeg dette? Hvordan vet jeg om jeg har fått ut all luft? Noe annet jeg bør sjekke? Carl Morten
  12. Jeg kan gjerne kjøpe den korte. Sender du, så vippser jeg? du har adressa mi fra før
  13. D2 ble levert med senterdiffsperre i 2004, som tilvalg. Før dette fantes det på de tidligste (1999-2001ish) men da uten mulighet for å slå den på fra inne i bilen.
×
×
  • Create New...