Jump to content
LRforum

HelgeHaugland

Members
  • Content Count

    108
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About HelgeHaugland

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo og omheng
  • Interests
    Alt som går fort og kan skrus på!

Previous Fields

  • Location / Bosted
    akershus&østfold

Recent Profile Visitors

537 profile views
  1. Går litt tid mellom slagene her for tiden. Men nå er det ikke altfor mye igjen. Noe tilpassinger og utbedringer skal gjøres. Hittil er dynamo flyttet og den store jakten på lang nok reim tok endelig slutt og jeg har begynt å sette sammen bilen sakte men sikkert nå
  2. Da var august her! Den stakkars xmilen har ikke fått så mye kjærlighet som planlagt, annet enn rør og tank for servo. Nytt mål er å få den klar for EU kontroll i slutten av november Hvis noen sitter på etpar bøttestoler med lav pute sov de vil selge så send en pm!
  3. HelgeHaugland

    Rrc 93

    Har alle dører liggende med elvinduer rundbaut. Bor i spydeberg.
  4. Da har bilen kommet seg ut i fri luft og sol Det gjenstår fortsatt endel jobb, men det er mer ålreit å holde på ute enn inne i en kokende garasje. Ny styre demper er montert, mellomakslingen bak er på plass og nå er det styrestag som er på menyen. Blir en liten tilpassnings jobb med stag fra rrc.
  5. Slenger opp etpar bilder av servoen og hvor dynamoen sitt nye hjem blir
  6. Sola skinner til tider og vannet fra regnet vasker garasje gulvet mitt helt gratis. Det har ikke vært mye tid til den gamle damen i garasjen, for det har vært andre prioriteringer i det siste. Alle nattetimene i garasjen gikk med til å få en haug av en amerikaner klar til eu før juli Men exmilen har fått etpar timer pleie og servon er på plass! Motivasjonen lades opp med forum lesing og camel trophy på tuben og jeg satser på at hun skal gå for egen maskin ila juli måned.
  7. Olje og filter byttet. Den girer som aldri før takk for hjelp!
  8. Fått en p38 inn på tunet her, 2.5 diesel med v8 automatkasse(litt usikker på hvilken type) Den går fint i gir (p,n,d,r og 1) men det er det. Prøver å sette den i 2 og 3, den går da i 1.gir. Under kjøring girer den omsider til 2. Gir ved 3800rpm. Noe som er litt vel høyt. problemet oppsto etter lavserien ble testet litt i krattet på tomta. Det er ingen løse kontakter å se hverken under bilen eller i motorrommet. Olje nivået ser bra ut og det er ingen ulyder fra kassene. Noen som har en ide om hva som kan ha skjedd?
  9. Fått en p38 inn på tunet her, 2.5 diesel med v8 automatkasse(litt usikker på hvilken type) Den går fint i gir (p,n,d,r og 1) men det er det. Prøver å sette den i 2 og 3, den går da i 1.gir. Under kjøring girer den omsider til 2. Gir ved 3800rpm. Noe som er litt vel høyt. problemet oppsto etter lavserien ble testet litt i krattet på tomta. Det er ingen løse kontakter å se hverken under bilen eller i motorrommet. Olje nivået ser bra ut og det er ingen ulyder fra kassene. Noen som har en ide om hva som kan ha skjedd?
  10. Fordi jeg kjøpte inn en p38 servo, lhd riktignok. Løsningen blir å kappe vekk hele tverrbjelken og sveise inn et 80x80x4 firkant rør lenger frem i ramma. Det blir vel motsatt rekkefølge, sveise inn nytt også kappe vekk det gamle Det kommer mer bilder etterhvert.
  11. Hvordan er standen på blokka?
  12. Det går tregt om dagen. Men nå står motor og kasse på egene fester og servo montasje er neste på lista Er det noen som har montert p38 servo på innsiden av ramma? driver å forsker litt på det og det ser ut til at det kan gå.
  13. bilder av bfg dekkene og felger Bilder av vinsj
  14. 33" bfg dekkene står på felger som passer defender de er vel 8" breie hvis jeg husker rett
×
×
  • Create New...