Gå til innhold

EinarBruland

Medlemmer
  • Innlegg

    93
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Nylige profilbesøk

726 profilvisninger

EinarBruland sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Du blir nok kvitt den lett. Ser det er flere enn meg som er på utkikk etter slikt utstyr.
  2. Du kunne jo lagt ut denne for fire timer siden Bestilte akkurat ny fra UK
  3. Sendte inn en forespørsel til Paddock med beskrivelse av problemet. Fikk kjapt svar med et "Warranty claim form" som måtte fylles ut og sendes inn. Ca tre timer etter dette var sendt inn, fikk jeg mail om at produsenten godkjente reklamasjonen og ny MAF skulle sendes ut snarest ☺ Dette ble jeg meget imponert av!
  4. Fikk omsider tidtil å se på bilen i dag. Første ting på listen var å koble ut maf. Å hei for en forskjell! Så denne har tydeligvis tatt kveld... Jeg bestilte denne: http://www.paddockspares.com/mhk100620g-sensor.html i slutten av September. Er det noe håp om reklamasjon? En slik del bør vel holde lengre enn noen måneder og under 10 000km? Sliter fortsatt med å løse ut rett etter start. Er dette vanlig med utkoblet maf? Etter den har fått opp turbotrykket en gang, går den nå fint etterpå. Helt til jeg stopper og starter motoren. - Einar
  5. Byttet luftmengdemåler i vinter, men den nye kan jo være gåen allerede... Har målt den for ikke så lenge siden, men er usikker hva verdier den skal vise mellom de ulike kontaktene. Jeg kom over noen verdier her inne, men målte ikke dette når den var ny heller... Kjørte en periode uten luftmengdemåleren tilkoblet, da oppførte bilen seg liknende men kun første gang jeg ga gass etter oppstart. MAP sensoren rengjorde jeg også når jeg byttet luftmengdemåler. Det er jo en enkel sak å gjøre igjen. -Einar
  6. Ja det er slik det skal fungere. Har ikke hatt tid til å eksperimentere mer mtp økt trykk ennå. Vil først bytte til silikonslanger, nye dysetettninger og annet. Uansett problemet nå er at jeg ikke får trykk. Den kan lade med 0.5 bar ved 2200 rpm for så å øke til 1.0. Neste gang jeg gir gass spretter den rett opp på 1.4 bar. Etter det kan den igjen ligge på 0.5, eller enda lavere. Blir ikke klok på det. Den drar jevnt, også når dette skjer, bare dårligere... Noen ganger virker den helt fint, noen ganger er den håpløs å få fart på. Virker som den ikke får diesel... Nesten litt bekymret for at den nye regulatoren er gåen - Einar
  7. Den lader opp mot 1,4 bar, som synker mot 1,1 ved turtall over ca 2800rpm. Wastegate modulatoren er koblet vekk, dvs slangen fra røret mellom turbo og ic går direkte til wastegaten (via et T-stykke for turbotrykksmåler). Har justert wastegate staget noe, måtte justere det tilbake pga at bilen gikk i nødmodus pga overtrykk. Da krevde den omstart for å gå normalt igjen, nå går den dårlig/normalt om hverandre uten omstart. Har nye silikonslanger liggende, skal bytte til de snart. Kan delaminering forårsake slike problemer? - Einar
  8. Ja, den er bevegelig. Merker på trykket når wastegaten åpner og lukker. Har justert trykket noe og dingsen mellom røret til intercooleren og wastegaten er utkoblet inntil jeg tar meg tid til å montere den nye jeg har liggende. Dette ble gjort før bytte av fpr, og bilen har fungert godt siden jeg fikk balansert ladetrykket under ecu cut off.
  9. Har nylig byttet FPR pga lekkasje på en slange. Etter dette har bilen blitt merkelig. For å forklare litt enkelt, så virker det som den til tider sliter med å få opp turbotrykket. Har inntrykk av at dette helst skjer når bilen har vært parkert en stund (inntil 12timer). Har måler jeg følger med på, den viser tydelig for lavt ladetrykk. Tror dette kommer av for lite dieselmengde da det ikke kommer noe svart røyk når dette skjer. Ofte går den helt som den skal, og da kommer det et lite puff med svart røyk når jeg gir full gass. Om den går som den skal eller ikke har trolig ikke med nødmodus e.l. å gjøre, dette kan endre seg begge veier mens jeg har full gass. Demonterte i dag ecu for å se etter olje. I den røde pluggen var det litt olje. Renset denne og den ved toppen med kontaktrens og trykkluft. Virket ikke som dette hjalp stort, da problemet også oppsto etterpå. Hvor mye/lite olje skal til før bytte av harness bør utføres? Ser det er en del forskjell i pris på delene, er det stor forskjell i kvalitet? Bytte av dysetettninger og oljeservice står for tur. Luft og dieselfilter er nylig byttet. -Einar
  10. Jepp, ser den. Litt synd, for jeg savner permanent visning av ute temp. Føler det er mer nyttig enn himmelretning... Takk for info! - Einar
  11. Vet det er en knapp for dette på klimakontrollen. Men når jeg setter på tenningen vises symboler for ºC oc ºF i displayet i speilet. Er det mulig å endre visningen i dette fra kompass til temp? -Einar
  12. Den linken var genial! Tusen takk! ☺
  13. Ja, D2 med TD5.. Beklager, det gikk litt fort tidligere i dag Du mener jeg bare kan skru ut den som er der, gjøre rent og skru den inn igjen med tettestoff på gjengene? Mvh Einar Takk for delenummeret forresten! Skal bestille en del annet også, da blir en ekstra £10 ikke rare kostnaden. Greit å ha, just in case...
  14. Prøver å finne delenummer på frostpluggen mellom eksosmanifoilen på Discoen... Noen som kan hjelpe? Vil gjerne få tak i rett plugg før jeg demonterer... -Einar
  15. Prøver å finne delenummer på frostpluggen mellom eksosmanifoilen på Discoen... Noen som kan hjelpe? -Einar
×
×
  • Opprett ny...