Jump to content
LRforum

atau

Members
  • Content Count

    406
  • Joined

  • Last visited

About atau

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.ilcimento.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Trondheim
  • Interests
    Photography, Defender, Overland travel

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Recent Profile Visitors

1,533 profile views
  1. Bilen er so... Nei. Munin er adoptert bort. Til en veldig hyggelig kar som kommer til å ta godt være på den.
  2. Du har nok rett i at det foregår "svinginger" i meg..
  3. Har tenkt å legge ut en kjapp oppdatering. Med fare for å fremstå som en tulling og til tross for utrolig stor interesse for bilen, har jeg nettopp bestemt meg for å vente med salget av Munin. Minst til påske eller sommeren, så får vi se. Jeg elsker Defender såpass, og spesielt denne, og sliter virkelig med å finne en bil som kan erstatte Munin uten å gi meg en depresjon (noe jeg er utsatt for). Jeg har sans for stilige Range Rover Evoque og tenkt en del på en slik. Jeg har også sett på (og prøvekjørt akkurat i dag) tøffe Jeep Renegade. Jeg har sett på spartanske og rob
  4. Ganske nøyaktig i 14 måneder. Jeg hadde en 90 Td5 først, så en 90 Puma, så denne 110. Hvis du vil vite hvordan jeg er som selger eller hvordan jeg behandler mine biler, spør gentlemannen som kommenterte rett ovenfor deg. Han kjøpte nemlig min 90 Puma i fjor :)
  5. Muligheten for å få installert stålbjelker i dører har jeg ikke undersøkt, nei. Men jeg tviler på at en bil ville blitt vesentlig tryggere av å få avstivende / forsterkende elementer i utsatte karrosserideler. Energien ved en kollisjon må gå et sted. Når bilen ikke deformerer seg like mye som før, kan passasjerene få enda kraftigere påkjenninger. Derfor har biliundustrien gått motsatt vei, dvs. de lager bilene for at de skal deformeres kraftig, men "kontrollert" (sier de, i alle fall). Videoer som viser crash test, inkl. de der bilen treffer en stolpe midt på siden, er skremmende uansett, selv
  6. Da er Munin lagt ut på Finn :-( https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=136407535
  7. I Tyskland betaler man 10% av bilverdien i importavgift + 19% av verdien i moms, dersom fra utenfor EU. Din salgspris + 29% må altså være konkurransedyktig i forhold til prisen av en tilsvarende bil som allerede er Tysk registert. Jeg vil på ingen måte være festbrems, men tviler på at du selger den så rimelig at det lønner seg der. Men jeg håper å ta feil, for da er det muligheter for alle oss..
  8. Det er trolig noe sant i det. Men husk også at (f.eks.) 10 - 12 år gamle Defendere i Italia (og trolig andre sør-Europeiske land) er erfaringsmessig helt rustfrie. De salter nemlig ikke veiene sine. I Norge kan man nok finne rustfrie biler i den alderen (eks. min), men det krever at tidligere eiere har vært veldig flinke. Mange av oss er jo det da.
  9. Vet ikke hvilket land du tenkte å selge bilen i, men jeg kjenner ingen land der bilprisene (ny og brukt) er høyere enn i Norge. Når de i tillegg også må betale moms og ev. andre importavifter, og disse rammer betydelig hardere varer som importeres fra utenfor EU enn varer som kommer fra andre EU land, er det vanskelig å tro at de vil oppfatte en norsk bruktbil som veldig attraktiv. Med mindre du har tenkt å selge den for MYE mindre enn den norske bruktprisen ville være, så klart. Men da finner du også raskt kjøpere her også. PS: Jeg har også tenkt på å selge Munin her i Italia
  10. Ikke mening å avspore diskusjonen, men et kanskje relatert spørsmål: Hvor stort batteri kan Defenderens dinamo lade? Kan man f.eks. lade et på 120A? Eller var det første svaret (150A) akkurat svaret på det jeg spør her? Vil det i så fall si at med 2 batterier på 95A får man aldri ladet dem helt? (190A totalt?)
  11. God ide'. Svarer på snøen med mer snø: Passo Falzarego (2.105 moh.), nær Cortina d'Ampezzo, i Dolomittene. Tatt i går. Det andre bildet er fra i dag, Passo Giau (2.236 moh), i samme område.
  12. https://image.bilgaraget.se/extra/carimg/197501_197600/land_rover-defender-197597_68500188.jpg
  13. Folkens, jeg får daglig 1 - 2 forespørsler etter at jeg la ut dette innlegget. Da tenker jeg at jeg sier litt mer her, sånn at bare interesserte tar kontakt. Følgende besvarer spørsmålene jeg daglig får. 1) Om bilen: Jeg har hatt denne bilen siden november 2017. Den ble omlakkert i februar 2018 og rustbehandlet på nytt i mars (den var rustbehandlet fra før). Nå har bilen kjørt 94.000 km, regn med 98.000 km når tilbake i Norge etter jul. I tillegg til alle tilbehør og påkosting nevnt i innlegget øverst, har bilen Webasto. Helt ny Nanocom med lisens for Puma følger med
  14. Har samme erfaring fra Iran. Fantastisk land, anbefales sterkt. Nok en gang flott bilde, Kristian. Følger deres reise på Insta. Skulle bare ønske bildene der var større..
×
×
  • Create New...