Gå til innhold

Britax

Medlemmer
  • Innlegg

    75
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Otta

Nylige profilbesøk

564 profilvisninger

Britax sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. § 28-5 https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL_28#KAPITTEL_28
  2. Nei.. det er fra kjøretøyforskriften på lovdata. Dersom de ikke vil godkjenne aå skal det jo gis en begrunnelse for hvorfor.
  3. Det er absolutt lov med arbeidslys, men det er diverse krav. Fra lovdata: ARBEIDSLYS 8. Bil kan ha en eller flere lykter som gir hvitt eller gult arbeidslys. 8.1 Lyktene skal gi stor spredning og må kunne reguleres i forskjellige stillinger. 8.2 Lykten(e) skal være koplet slik at de ikke kan lyse uten at parkeringslys, baklys og lys for kjennemerke samtidig er tent. 8.3 Arbeidslyset skal være koplet over egen bryter og være sammenkoplet med kontrollampe som er godt synlig fra førerens plass og som viser når arbeidslyset er tent.
  4. Ja, jeg rengjorde kontaktpunktene og brukte overskytende fett inni bryteren til å smøre alt opp igjen, så nå ligger den på delelageret
  5. Hvilken feilmelding får du på airbag?
  6. Alle verksted har jo oljetrykksmålere, så er jo fort gjort å sjekke dersom du ikke bare sjanser på å bytte oljetrykksbryteren med en gang. I 9 av 10 tilfeller er den synderen.
  7. Har ikke gjort så mye med bilen i det siste, men i løpet av sommeren har den begynt å gå i nødmodus hver gang den settes i Revers. Så har byttet XYZ bryteren og da ble det kurert. Åpnet den gamlr bryteren og ser at det var en del korrosjon på tappen til reversbryter. Forlenget samtidig dreneringen til AC så den ikke drypper rett på bryteren. Byttet slangen mellom ACEpumpe og reservoir, så da håper jeg den lekkasjen er stoppet. Har også fått nye ACE rør og brakett til bakenden, men disse har jeg ikke fått montert enda.
  8. Den nedre kontakten ser du når du åpner dekselet under rattstammen hvor sikringene blant annet er
  9. Jeg er ikke så redd for airbageksplosjon som mange andre, så kappet en og en ledning og loddet. Man må tilføre energi til airbagen for at den skal løse ut. Men etter boka skal batteri frakobles, akkurat som med alt annet arbeid på det elektriske, om det så er airbag eller sigarettenner. Og ja, det er den røde kontakten med en gul og en rød ledning på. Pussig nok er den røde koblet til den gule på andre siden av kontakten..
  10. På min var det kontakten under rattstammen. Kuttet bort hele kontakten og loddet sammen ledningene i steden, problem solved. På min var det kontakten under rattstammen. Kuttet bort hele kontakten og loddet sammen ledningene i steden, problem solved.
  11. Skal være forsiktig med å snakke nedsettende om andre produkter enn de jeg selv bruker, da jeg driver et bilpleiefirma <reklame start> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx <reklame slutt>. Men jeg har enda tilgode å se gode resultater av Ditec, Permashine, TefCar etc. Ikke nødvendigvis produktet som er dårlig, men det slurves ofte med forarbeidet. En detailer bruker skjelden mindre enn 10t på en utvendig polering for å få den beste glansen. voks/sealer/coating man legger på til slutt bidrar bare til det siste lille ekstra, og er primært beskyttelsen mot UV-stråling, kjemikalier og andre ting som vil oksydere og gjøre lakken matt. Ditec folka tar ofte 2 biler om dagen, så det sier seg selv at det går fort unna og ofte blir resultatet deretter. Igjen, sier ikke at det ikke finnes noen som gjør godt forarbeid, men har enda tilgode å oppleve det selv. Det er heller ingen problem å etterbehandle en bil som har hatt Ditec, permashine etc. med andre produkter fra andre produsenter. Personlig bruker jeg mye Menzerna, Swissvax og Carpro produkter. Hot tip: prøv Carpro HydrO2, enklere beskyttelse og glansfremmende produkt har jeg ikke sett maken til. Holdbarheten er i praksis mer enn 3mnd. Bruker denne på alle biler vi vasker for kunder, og tilbakemeldingen er utelukkende meget positive!
  12. Lageret var ganske enkelt å bytte. Jeg har en avdrager med en hake på som jeg satte mot mutteren på akslen og hele greia kom ut uten problemer. Siden jeg har presse så forenklet nok det selve byttet på aksel, regner med det er litt mer styr uten presse å få lager av og på igjen. Resten er helt selvforklarende med simring, låsering m.m Teknisk er bilen god nå, slutt på lav motoreffekt, småjaging på turtall, vibrering og sporing, de fleste lekasjer ++ Men lekker fortsatt olje fra ACE røret inn til pumpa.
  13. For hver ting man utbedrer, så finner man 2 nye som trenger oppmerksomhet på denne bilen! Har siste uken byttet: - Bunnpannepakning - Bolten på oljepumpa - Foringer på radiusarmene bak - Fremre lager ut fra transfer boks - Termostat og slanger på kjølesystemet - Luftmengdemåler - Parallellstag Har samtidig funnet at en del andre ting bør utbedres: - Rør fra reservoir til servopumpe, har blitt klemt mellom styresnekke og bunnpanne (se bilde) - Rørene til ACE bak er veldig rutne og bør byttes - Slange fra reservoir til ACE pumpe lekker Har i tillegg fått utbedret litt kosmetisk, og teknisk på min fars P38 Range Rover Her har vi: - Byttet AC kondensator - Oljekjøler og slanger - Bakre simring ut fra transfer boks - Håndbrekk bremsesko - Diesel filter - Kupefilter - Olje og oljefilter - Filter og olje på girkassen - Lakkert panser, detalj på bakfanger, nedre del av baklukeog hjulbue på førersiden bak - En skikkelig wash&wax beskyttet med CarPro HydrO2 En riktig så produktiv uke altså! Røret til servopumpa er nesten flatt etter å ha ligget i klem mellom styresnekke og bunnpanne: Min fars P38 som begynner å bli strøken både kosmetisk og teknisk:
  14. Difflocken sitter på fordelingskassen, ikke girkassen. Men difflocken er jo normalt ikke koblet til på D2 uansett.
  15. Kan du utdype litt nærmere, er litt usikker på hva du mener, du har ikke et bilde?
×
×
  • Opprett ny...