På min forrige P38 DSE var det verksted-montert Kenlow-vifte. Ved trekking av henger gikk bilen stadig varm, selv om radiatoren var ny. Grunnet den høye temperaturen i motorrommet, smeltet releet til viften og viften stoppet. Da sprakk radiatortoppen. Blir ikke Kenlow på meg igjen.
På min nåværende P38 DSE har jeg også hatt kjøleproblemer, men har, i likhet med trådstarteren her, skiftet alle deler til kjølingen og koplet inn A/C-viften for manuell, ekstra kjøling. Jeg har også skiftet alle kjøleslanger og varmeapparatregisteret da dette nesten var tett og vannet derfor sirkulerte dårlig. Lokket på ekspansjonstanken var ikke tett og måtte skiftes, det samme gjaldt O-ringene på registeret. I tillegg har jeg demontert hele A/C-anlegget i motorrommet og slik fått fjernet kondensatoren - nå strømmer luften mye bedre gjennom radiatoren og bilen kjøler markant bedre.
Ettersom kondensatoren er fjernet, er det nå plass nok til å flytte automatkassekjøleren dit og man kan bytte den ut med en kjøler egnet for P38 4.6L. Da vil jeg tro at også kjølingen på girkassen blir forbedret. Er det noen som har erfaringer med dette, her?