Gå til innhold

Villa110

Medlemmer
  • Innlegg

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Venstre side

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hallingdal

Nylige profilbesøk

738 profilvisninger

Villa110 sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Innstallerte Slickshift på defender`n, skal si det var forandring
  2. Koblet selv 'sigaretttenneruttak' kjøpt på biltema, som beskrevet i posten over, brukt til en kjøl/frys. Fungerer veldig bra. Lagde hull ved siden av høyttaleren.
  3. den til venstre er til motoren for å justere lys opp/ned. Så er det til blinklys eller hovedlys muligens? Siste aner jeg ikke.
  4. Dristet meg endelig til å skifte ryggskum til defenderen etter å ha hatt det liggende "på lager" i noen måneder. Som med alle bilrelaterte saker, så krever det grundig planlegging, så det har blitt noen youtube videoer opp igjennom årene for å danne meg et bilde av hva som skal gjøres. Tilslutt fulgte jeg denne, veldig greit forklart Noen videoer sier at man må demontere seteryggen ifra resten av rammen, men det var ikke nødvendig i mitt tilfelle. Deler og verktøy 1 x Seat Back Foam 83-06 (Outer) 90/110 Defender DA4055 (DA4055) = £24.16 Europris adhesive spray 49,- kr (sjekket hos monter, de hadde en til 449,-) stålbørste, gummihammer og pågangsmot. Slik har ryggen vært siden jeg kjøpte bilen høsten `16. Limet til venstre, og litt silikon for å lette jobben med å få trekket på plass senere. Skummet i blåplasten. Tyder på strekkmerker etter ting fra baksetet? Gummihammeren brukte jeg til nakkestøtta, slo denne opp slik at det bare var å dra den ut. Arbeidsunderlag må en ha, sprayet litt først hvor bildet ble tatt før jeg gikk ut på vaskerommet for å bevare husfreden. Legg merke til metallpinnen til venstre i bildet. Jeg har lurt på om limet vil holde skummet på plass i noen måneder nå. Alt ble kjøpt inn i slutten av september, så jeg har hatt god tid på å få tak i nytt. Etter å ha sprayet, så lot jeg det tørke en times tid, mens jeg dyttet på det underveis i tørkeprosessen for å holde alt på plass. Limet var sterkt nok. Jeg glemte helt vekk å sjekke hva som gjelder når en har varme i sete og rygg, så det gamle flate skummet ble brukt opp igjen da det virker som varmeelementet er limt fast. Men det var vel i grei nok forfatning.. Nytt skum på plass, og trekket på plass igjen. Nå må det justere seg selv litt, så ser det nok ok ut igjen. Skulle gjort noe med de brune flekkene i ramma, men det får bli til en annen gang. For å oppsummere, så er dette en veldig enkel jobb å gjøre, som ikke tar lang tid. Det var helvetes slit å få på plass gummilista etterpå, men med hjelp av samboer så fikk vi det til. Totalt tok det vel ca 1,5 timer med en times tørketid. Dessverre glemte jeg en metallpinne på gulvet, så det betyr jo halve moroa på nytt igjen!!!
  5. Hei ja, takk for tilbakemelding. Jeg la til de de du nevnte @Ranger som verksted og biltrend under bilforhandler i tillegg. @EiRRik 4.6HSE la inn koordinatene med beskrivelse og link. Prøvde og å endre rettigheter til det slik at det er mulig å redigere for andre. Det var nok en glipp fra min side.
  6. Tok på meg et lite kollektivt ansvar forrige uke og begynte på noe... https://drive.google.com/open?id=1tFPrwvCiwy2hIwUyckB5qzWEsmNqMFSc&usp=sharing Noe å jobbe videre med?
  7. Dette hadde jeg og problemer med for en måneds tid siden, da jeg koblet fra batteriet. Så tror nok det kan ha en sammenheng. Verre var det da jeg sto på lokale byggvare sjappa og studerte sikaflex. Hadde slått på webastoen før jeg gikk inn, og når jeg kom ut, så var det fullt av røyk i bilen. Pulsen steg litt, men regnet med det var bare lenge siden jeg hadde brukt den. Noe med å slå den på en gang i måneden minimum i løpet av sommeren..?
  8. Releet til vindusviskere foran var veldig kjekt. Gjør at du kan sette laaaaaaange og korte intervaller. Søk Vw 99 relay på ebay, mitt kostet 82,- brukt. Disse dele pusherne rundt om tar 3-400++ såvidt jeg kan se? Original releet til viskerne skal kunne brukes bak, for å kunne få intervall der og mener jeg å ha lest. Andre som kanskje vet? Mener å ha lest om en lilla ledning bak ved høyre høyttaler som kan brukes til f.eks usb. Noen som har moddet? Kjøpt et sett med noe vindusvisker slange og dyser som skal kobles opp, men har blitt liggende. Dette er disse en kobler på visker eller arm, og får 4 stråler, 2 opp og 2 ned.Med tilbakeslagsventil så du ikke visker tørt. Ellers har jeg installert dab, og tipset er vel å kunne bruke original antenna med antenne splitter, men dette har jeg heller ikke prøvd. Så skal man kunne unngå installasjon av glass antenna som følger med eller kjøpes separat. Installerte Mud stuff sin lampe med hvitt og rødt lys i dag, og kjøpte i tillegg ny led pære til lampa bak i bilen. Fantastisk forandring foran selv i dagslys, bak må jeg sette i pæra. EGR Kit ligger, sammen med rock sliders, dog guard, Koni heavy tracks, nytt sete skum til ryggen og noe annet som skal på etterhvert. Bør være oppgraderinger som gjør meg fornøyd tror jeg.
  9. Takker for et fantastisk godt tips. Kjente effekten veldig bra når jeg tettet høyttaler hullet med gaffateip (hadde for hånd), men tror ikke den har holdt.
  10. Vinylplatevasker faktisk.. Nå ble jeg nysgjerrig på hva du har kjøpt og hvorfor? Edit: Bor for langt unna til å hjelpe, men håper at du får den hjelp du trenger!
  11. Nei, høydereguleringa for lampene hvis det var meg du spurte
  12. Hei Espen, for 2 uker iden så opplevde jeg det samme, da jeg skulle parkere bilen. Den ville ikke stoppe, før på ørtende forsøk. Morsomt å stå med nøkkel i hånda, og motor som går. Jeg befant meg i Polen, og tok bilen til et firma som heter Land Klimat, hvor de fant ut at det var lysreguleringen som skapte problemer. Bilen er en td5 defender 110, om det er av betydning. edit: lysregulering som stiller lyset opp og ned for å avklare.
  13. Hei igjen, beklager sent svar. Trøtt i går, og opp på toppen av Hallingskarvet i dag. Takk til alle på forhånd for hjelp! Bilen det er snakk om er http://finn.no/car/used/ad.html?finnkode=80693484 Brukte godt med tid på å sjekke ting. Bortsett fra rust i dører, et vindu som er i uorden. En dørlås. Og røyken da.Var muligens noe rasling også, men det var bare litt jeg hørte det, så ble usikker. Under bilen var det svart guffe, da den har vært understellsbehandlet, ganske vanskelig å se rust. Og motor kan jeg ikke. Null peil Eier skal ha bilen på eu kontroll, så da finner de kanskje ut noe.. Om de sjekker slikt? Mulig jeg reiser ned til uka, og hjelp settes alltid pris på
  14. Hei, var og så på en Defender idag. Nå skal det innrømmes at jeg ikke har mest peil på bil, så jeg så etter det jeg kunne. Det var 2 ting jeg la merke til, og den ene er at det var mye olje eller grease på swiwel (?) på førerside.Lå nedenfor swiwelen (aner ikke hva det er på norsk..) Og når jeg skulle flytte på spaken til høy/lavgir/diff så begynte det jaggu å ryke litt inne i bilen. Luktet som brent elektronikk. Spaken var hard som fy å bevege. Eier sa den aldri var blitt brukt. Er det bare å skygge banen eller er dette småfix? Takk på forhånd!
  15. Han hadde ikke gjort noe sa han, men la merke til at du hadde RK merke i høyre bakvindu. Dette var erstattet med noe annet, som jeg ikke helt klarte å tyde. For et utrent Defender øye, så var det mye å se på
×
×
  • Opprett ny...