Gå til innhold

Rayton

Medlemmer
  • Innlegg

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Troms

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Troms

Nylige profilbesøk

499 profilvisninger

Rayton sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. Står i Tromsø. Starter og går. Har ikke fått kjørt den pga clutchpedal sitter fast i øvre posisjon. Fant sprekk i huset på slavesylinder så det kan være en mulig årsak til hvorfor clutchen ikke fungerer. Rammen er overraskende fin med tanke på rust. Torpedo vegg har lite rust. Er litt smått rundt om på karosseriet og spesielt i dører. Den er ikke fri for bulker heller. Kan være behjelpelig med frakt innen rimelig avstand. Pris 10.000/bud Se Finn annonse for flere bilder https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=191065990
  2. Takk for svar. Jeg fikk tak i han som hadde sett på bilen ved forsøk på registrering. Så lenge jeg fikk dokumentasjon fra Land Rover og det var utført av godkjent verksted så kunne han godkjenne det. Har lest opp og ned på Lovdata og finner ikke noe sted der det står at reprasjon må utføres av godkjent karosseri verksted. Bare at det er utført som foreskrevet av kjøretøyfabrikanten. Får sende noen mailer til statens vegvesen å høre om det er noe jeg har oversett. Hadde jeg nå bare fått tak i den bilen før tidligere eier prøvde å registrere den så hadde det ikke vært noe problem. Krav om dokumentasjon For kjøretøy som repareres/ombygges/oppbygges slik at vitale deler på kjøretøyet – ramme, karosseri, bremser, lysutstyr, styring, motor, fjærer, støtdempere, felger, dekk osv. – avviker fra den utførelsen som er foreskrevet eller tillatt av kjøretøyfabrikanten og/eller fra den utførelse som kjøretøyet hadde ved første gangs registrering i riket, skal det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikanten eller fra kompetent, uavhengig laboratorium for at de benyttede deler er egnet og at kjøretøyet etter reparasjonen/ombyggingen/oppbyggingen har tilfredsstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenninger det kan regnes med å bli utsatt for. Slik dokumentasjon som nevnt i første ledd, kreves ikke dersom kjøretøyet på de aktuelle punkter med rimelighet kan kontrolleres av Statens vegvesen.
  3. Fikk tak i en Engelsk Defender som var førsøkt registrert i Norge, men kontrollør anmerket rust i rammen og dermed ble den ikke godkjent. Statens Vegvesen krever dokumentasjon fra Land Rover på om og hvordan rammen kan sveises og selvfølgelig må det utføres av godkjent karosseri verksted. Har kontaktet Land Rover, men det ser ut til at den henvendelsen går fram og tilbake mellom avdelingene ennå. Er det noen av dere som har fått tak i dokumentasjon for utbedring av rust i rammen?
  4. Ikke avklart noe ennå. Venter på svar om det ble funnet noen deler i helgen.
  5. Hei. Det er jeg som hjelper familien med å selge Range Roveren. Den kommer fra ett dødsbo, men papirene lar seg ordne. Siden denne tråden ble laget så har det kommet mange interesserte. Jeg har hentet bilen fra høggeriet og har den nå på en henger. Fikk telefon idag om at det muligens var funnet en til lik Range Rover i deler. Får vite iløpet av helgen hva det er. Pris blir hbo vrakpant. Til nå har det kommet ett bud på 5000.- Mulig den blir mer interessant når man får vite hvilke deler som følger med. Svein-Erik
×
×
  • Opprett ny...