Jump to content
LRforum

typohaa

Members
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About typohaa

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

214 profile views
  1. Hel og fin RR Vouge 2004-model selges. Betydelig påkostet det siste året, blant annet overhalt og forsterket automatkasse hos RATS juni 2016. Ny luftkompressor til luftfjæring/nivåregulering juni 2017. Alle bremseskiver/klosser byttet juni 2017. Nytt batteri. Sommer/vinterdekk kjørt én sesong. +++ EU-godkjent juni 2017. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99011532
  2. Bilen er veldig grei, så det er bare å ta turen
  3. Yepp, nå når den endelig er i orden, så er den til salgs. Er det ikke typisk. Den er litt slitt i førersetet, men det ser verre ut på bilder enn hvordan det oppleves i virkeligheten. Når det gjelder gearkassen, så er det vel ingenting i verden som er sikkert. Men den har oppført seg eksemplarisk etter at RATS hadde den inne. Veldig smooth i gearingen.
  4. En god løsning ja, og absolutt kred til forhandler
  5. Nesten like hjemmekoselig som i min stue. Og like ryddig Dere burde arrangere et forum-treff der ved anledning.
  6. Update: Bilen ble hentet hos RATS i Trøgstad på tirsdag, og kjørt helt problemfritt hjem til Bergen på kvelden. Skal si det gjorde underverker å få overhalt gearkassen Turen hjem gikk som en drøm. Hele moroa kom på i underkant av 68.000,-, inkl. transport fra Trondheim – en kostnad som etterhvert bilforhandleren innrømmet ansvar for. Jeg må benytte anledningen til å takke for alle gode råd her på forum, god hjelp fra Nardo Bil i Trondheim, og nesten uhemmet skryt til RATS og Ole Ringstad. Makan til sted de har der ute på landet, og en helt fortreffelig service, rask levering – og god lunsj. Vedlagt er et lite bilde fra RATS sine lokaler. Her er det ikke mye slinger i valsen.
  7. Den har forlatt Trondheim ja. Står nå hos RATS. Forhåpentligvis starter de på den denne uken. Krysser fingrene – og takk
  8. Jeg har òg hørt mye bra om Transtec, men nå er omsider avgjørelsen tatt; RATS it is. Jeg er godt fornøyd med det. Når det gjelder finn-annonsen jeg fant på overhalt kasse, viste det seg at fyren holder til i Latvija, og ikke Steinkjer, så da var ikke det noe alternativ for meg.
  9. Dette kan være løsningen http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=57518464
  10. Jeg er helt enig der. Bestemt, god og saklig kommunikasjon er ført hele veien, med oppsummeringer på mail, men litt temp må en tåle Jeg har gjort mange sonderinger på nett, mail og telefon, og kommet opp med forslag til et par løsninger som begge bør være fornøyd med. Venter nå bare på avgjørelsen. Takker for alle gode tips, både her, og på direktemeldinger. Æ vil jo at aill ska vær vænna.
  11. Sant... jeg er i grunnen fornøyd om de tar kostnaden, og velger et norsk verksted med norske garantibetingelser. Nok sint nå...
  12. Heretter skal jeg dokumentere den minste kremt... Men holdningsendringen fra forhandler er ihvertfall bra synes jeg. Fant forresten denne i går. Skrevet for én mnd. siden.
  13. Etterpåklokskap er den beste klokskap Jeg meldte meg inn i NAF i går, og har allerede vært i kontakt med juridisk hjelp. I går kom det nemlig et nytt element inn i diskusjonen. Jeg har fått tak i en 6 mnd. gammel NAF tilstandsrapport på bilen. I den rapporten er det kommentert et par punkt, bl.a. at ved systemsjekk, dukker opp feilmelding på gearkassen og 4-hjulstrekksystemet. En annen kommentar var at enkelte av servicene som var stemplet i boken kun har vært oljeskift. Jeg kan ikke finne kvitteringer på at disse feilene er utbedret, og ved direkte spørsmål om det var en NAF-rapport på bilen, fikk som svar at det ikke forelå noe slik, men at bilen har vært fullstendig gjennomgått på verksted, og fremsto som ekstremt velholdt. Selger har med andre ord holdt tilbake opplysninger som nok ville ha påvirket min avgjørelse om kjøp. Jeg sendte en klar, men bestemt mail til forhandler i går, hvor jeg nevner at jeg har vært i kontakt med NAFs juridiske hjelp, og skisserer opp to alternativer. Alt. 1 er at bilen fraktes til RATS og overhales på selgers regning. Alt. 2 er å heve kjøpet. Svaret fra selger er at det finnes to alternativer til RATS: Norsk Automatservice og Tecno Classic, og at de velger den som er raskest. Ingen kommentarer utenom det, hverken på hvem som betaler, eller ønske om heving av kjøpet. Heretter skal jeg alltid sørge for skriftlig dokumentasjon, selv på den minste ting. Når det gjelder veihjelp, har jeg det i min forsikring. Gjensidige har vært ekstremt behjelpelige så langt ihvertfall. Jeg har med andre ord fulgt hjertet ved kjøp, og ikke fornuften. Men... livet er for kort til å være fornuftig. Ihvertfall enkelte ganger
  14. Jeg skal knuse på. Føler òg jeg har gode kort på hånden. Jeg har strukket meg ganske langt i dialogen, uten å være avvisende til gode forslag. Satser på å gå høyt ut over kulen, og lande med telemarknedslag i godt ned i unnarennet.
  15. Ok - dype åndedrag... Jeg har brukt dagen til å sjekke litt rundt. Forhandleren (Soon bil & båt) avviser heldigvis ikke å bidra her. De har vært i kontakt med RATS. De anslår 40–50.000,- + mva for jobben. 4land anslår 25.000,- men jeg skjønner det er vanskelig å gi eksakt pris før de får sett bilen. I tillegg kommer frakt (3200,- fra Oslo). Jeg har ikke forhørt meg med AutoConcept om de kan være med på å betale deler av reparasjonen, men det bør jo ikke være umulig å få til. Når det gjelder garanti fra 4land, siterer jeg: «Warranty - difficult thing. We would like to do the best but problem is that, you can not buy every parts brand new. Sometimes we need to use used parts or regenerate. You will have 12 month warranty for converter and new parts which we used and for our work.» To be continued.
×
×
  • Create New...