ekkoj
Medlemmer-
Innlegg
23 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Location
Oslo
Previous Fields
-
Location / Bosted
Oslo
Nylige profilbesøk
651 profilvisninger
ekkoj sine prestasjoner
Medlem (2/7)
-
Er det da de nedre eller øvre man bytter? Får man kjøpt hele greia med foringer i?
-
Takk for svar Jeg har dessverre ikke delenummerene, så det var det jeg håpet på hjelp til
-
Det er bare å beklage at det har vært litt dårlig med svar her. Som nevnt tok jeg opp endel ting på bilen med forhandler kort tid etter kjøp. Det var flere mindre ting mens andre var større. Summen gjorde at jeg ikke var helt fornøyd med kjøpet. Det tok særdeles lang tid å få ting fikset, men nå i sommer løste det meste seg. Den for meg verste mangelen, en plugg i takblekket som det ikke var opplyst om endte i ett kjempeantiklimaks for både forhandler og meg. Lang historie kort satt det en kromplugg inne ved railen oppe på taket. Jeg antok at det var borrett hull i taket for gjennomføring av ledning til lampe eller annet takmontert utstyr og anså det som en vesentlig mangel som ikke var opplyst om. Vi ble enige om at forhandler skulle sveise igjen hullet og lakket taket. Da bilen var inne for utbedring ringte forhandler og kunne fortelle meg at det dreide seg om en magnet som satt der! Jeg følte meg ganske dum. Ikke bare hadde jeg kjørt rundt og irritert meg over saken, men jeg hadde kranglet ganske hardt med forhandler om det også. Til mitt forsvar så ikke skadeavdelingen deres at det var en magnet før de hadde tatt ned taktrekket og ikke kunne finne noe hull på innsiden av taket. Alt i alt var det jo greit da. Jeg slapp å ha en bil som hadde opplakkert tak, og de slapp unna med å løsne taktrekket og sette det på igjen. Bilen fikk nytt batteri, nye skiver og klosser foran, nye dekk og nytt (nå avtagbart) hengerfeste på reklamasjon/garanti. I tillegg ble det gjennomført AC-rens. Da jeg fikk tilbake bilen var en vibrasjonslyd i B-stolpen fremdeles tilstede og bilen rister fremdeles under nedbremsing. Jeg er litt skuffet over at det fremdeles er risting under nedbremsing etter at bilen var 3 uker på verksted med feilsøking. Bremsene foran og dekkene er nye, så da er det bare bakbremsene igjen, i det minste om man bruker litt enkel deduktiv logikk. Jeg hadde kanskje forventet at dette ble gjort på merkeverksted, men sånn ble det altså ikke. Fordi hele saken har trukket ut i tid og forhandler ligger noen timers kjøring unna meg vurderer jeg å fikse dette selv for å få det ut av verden. Vibrasjonslyden fikset jeg i går, så da gjenstår bare bremser bak. Jeg har spurt i en annen tråd også, men gjentar her. Jeg synes det er litt vanskelig å bestille deler på nett. Noen av nettbutikkene over her opererer med flere alternativer avhengig av chassinummer på delene, mens noen ikke gjør det. Og når jeg klikker på bremseklossene jeg som er listet opp under Disco3/4 hos island4x4 står det at de er til Range Rover. Noen som kan hjelpe?
-
Kaprer denne tråden litt. Jeg tenkte jeg skulle bytte skiver og klosser bak på mind 2015 Disco 3.0. Skruinga er jeg ikke så bekymra for, men jeg synes det er litt vanskelig å bestille deler på nett. Noen av nettbutikkene over her opererer med flere alternativer avhengig av chassinummer på delene, mens noen ikke gjør det. Og når jeg klikker på bremseklossene jeg som er listet opp under Disco3/4 hos island4x4 står det at de er til Range Rover. Noen som kan hjelpe?
-
Vintertid er ikke den beste tiden for å pusle med bil, men litt har skjedd siden November. Sommerhjulene så i utgangspunktet ganske bra ut i lakken, men da jeg la om til vinterhjul bestemte jeg meg for å gi felgene en runde med poleringsmaskin. Det gikk hardt utover poleringsputene, men felgene ble veldig bra. La et lag med Autobahn voks på utsiden. Innsiden må vente til våren fordi hjulene må avbalanseres. Jeg har slitt litt med dugg på siderutene ved bruk i vinter. Det er jo ikke helt uvanlig når det er mye fuktighet rundt, men jeg synes det ble såpass ille at jeg bestilte og bytta kupefilteret. Det ble litt bedre, men jeg synes ikke det er helt bra enda. Er det fler som sliter med dugg på siderutene sine? Ellers er det veldig godt at temperaturen er såpass at det går ann å vaske skikkelig hjemme!
-
Hyggelig overraskelse ventet da jeg kom hjem fra Safari i Afrika og så min Disco 4 samparkert med en fransk Defender av Dalen Parkering på Gardermoen. Det var forøvrig opptil flere Seriebiler og Defendere å se i Kenya. Kom til og med over en Disco 4 langs veien, men de var nok langt sjeldnere. De aller fleste safaribilene var Land Cruisere og HiAcer(!). Legger ved et stemningsbilde av "vår" Land Cruiser også
-
Jeg har ikke kommet noe lenger med rocksliders, men fikk ett akutt behov for å frakte litt ting på taket, så da ble det handla ett sett med Thule WingBar Edge. Var tilbud på Bilextra, så det kom på snaue 2500 med kitet for T-profilen på discoen. Utover det har jeg fått lagt om til vinterhjul, og det var en jobb i seg selv. Her var det tydeligvis brukt luftverktøy sist det ble gjort noe, så låseboltverktøyet var knekt og flere av hjulmutterene hadde fått hylsa dratt i seg så en 22-pipa mi gikk ikke over. Endte opp med en tur på insignia og snaue 2000 kroner i nye muttere og låseboltverktøy :/
-
Har ikke fått fikset noe enda. Har dialog med forhandler som vil forsøke å avbalansere hjulene først. Kan jo hende det hjelper, men jeg mistenker bremseskiver jeg også. Bak, for det rister ikke mer i rattet ved bremsing enn ved vanlig kjøring. Gulvet er vel skrått på alle. Er sikkert gjort for å få maks lasterom. Ville mistet mange liter om man skulle fortsatt rett fra baklukeåpningen og forover. Absolutt ett alternativ. Denne månedens moropenger går med til å få glassblåst og pulverlakkert originalhjulene til en E36 M3 3.2 jeg har i garasjen her, så det må vente til neste måned
-
De så jo bunnsolide ut! Takk for tips!
-
For de som lurte på hvordan jeg gjorde det med å rette ut gulvet i varerommet så ble det slik: Jeg kunne helt sikkert ha lagt mer jobb i det, men det ble en kost/nytte-vurdering oppi det hele også. Jeg vurderte å legge originalmatta oppå, men da ville den blitt 6-7 cm for kort, i tillegg til at den ville stukket ut på sidene der den går under "vangene". Sånn som det er nå er det ganske reversibelt også. Det eneste som blir igjen om jeg fjerner det er to små hull i teppet helt bak der jeg har boltet det nye gulvet gjennom og inn i to mutternagler som sitter i varegulvet. Totalkosten var noen få hundrelapper i en 12mm MDF-plate, to nye festekroker og litt teppe jeg hadde igjen fra ett annet prosjekt. Jeg venter fremdeles på avklaring fra forhandler på de tingene jeg oppdaget de første ukene med bilen. Har gått sakte pga sykdom der i gården, noe som må være lov, men jeg kunne tenke meg å få det avklart snart. Ellers så har jeg fler spørsmål i første post som jeg fremdeles lurer på. I tillegg er jeg nysgjerrig på om det er noen som vet hvordan jeg får ut innsatsen til koppholdene. Kunne tenke meg å vaske de litt skikkelig Prøvde med å bøye litt i åpningene med en plastkile, men jeg måtte ta i så mye at jeg ikke turte mer
-
De så jo greie ut de stigtrinnene der, men vil de fungere som rock-slider med så spinkel innfestning? Ikke det at jeg tror jeg skal rock crawle så mye med denne bilen, men man vet jo aldri Jeg bemerket ristinga på prøvekjøring og de skulle avbalansere dekkene. Tror aldri de testa bilen etterpå, men har dialog med de om det nå. Må sørge for å få med hengerfestet også. Parfymelukta kom etter at forhandler skulle nettopp det. Ozonbehandle bilen Jeg har kjørt en runde med ozon selv i etterkant, men det tok ikke parfyme gitt :/
-
Hei. Etter lang tid i tenkeboksen fikk jeg endelig kjøpt meg en Discovery. Jeg endte på en varebilregga 2015-modell fra Autostrada i Porsgrunn. Den har det meste av utstyr, men mangler surround view og 12V-uttak bak. Bilen er opprinnelig en 5-seter. Kanskje ugunstig ved salg igjen, men veldig praktisk da det er færre seter som må lagres frem til da. Utvendig er bilen veldig pen, men noe småtteri er det. Risting under bremsing, ubalanse i sommerdekk, fastrusta hengerfeste og en eim av parfyme innvendig er vel det mest irriterende. Det ble også byttet frontrute før jeg hentet bilen, noe som har resultert i en hvine-lyd i hastigheter over 130km/t. Har tatt opp dette med forhandler og satser på at det ordner seg. Av planer er jeg usikker. Bilen gjør absolutt nytte for seg slik den er nå. Vi er mye på tur med hund og har nå all den plassen vi trenger. Irriterende at varebilgulvet er så skrått at det ikke var mulig å sette hundebur helt til siden bak, men dette er løst ved å bygge nytt gulv som går flatt frem til naturlig avslutning et stykke frem i varerommet. Noe har jeg imidlertidig lyst til å gjøre og jeg håper på litt hjelp herfra. Sidesteps/rock sliders: Har søkt litt her inne. Er det Britparts som gjelder til 450 pund pluss frakt og mva? Hvordan er det med innfestning, beholder jeg forsegling av dører med disse montert? Lys innvendig: Usikker på om det er originalt, men i dører og fotbrønn har jeg LED-lys mens det i taket er godt gammeldags gult lys. Er det noen som har montert LED innvendig? Og til slutt ett par spørsmål. Jeg har lys i speilene, noe jeg har hatt på flere andre biler før. La ikke merke til det med en gang, men etter at jeg la beleggningsstein på gårdsplassen så ser jeg at det er en Discovery-logo i lyset. Er dette originalt? Jeg synes kanskje det ser litt tacky ut og kunne tenke meg å bytte til noe uten, men om det er originalt så kan jeg vurdere å beholde det sånn. Jeg lurer også på om det er mulig å kode Webastoen til å gå i mer enn 20 min? Hadde en Volkswagen Tiguan før og den kunne jeg sette til en time. Vet at det ikke er noe grensesnitt for å gjøre en slik justering i menyene, men går kanskje ann å få til noe med diagnoseapparat? På forhånd takk for tålmodighet med dummer spørsmål Joachim
-
Andre skikkelige turen med nyervervet Disco4. Første skikkelige bilde
-
Tanken var å ha ett sett dekk for offroad-bruk i så fall. Evt kjøpe ett sett ekstra felger på finn så jeg slipper å legge om vinterdekkene på felg en gang til Sommerdekkene bør uansett byttes etterhvert, så de spørs om de ikke blir veldig glatte veldig fort!
- 18 svar
-
- offroad
- frikjøring
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Takk for info! Hva tenker man om dekkvalg i Elvedalen. Eller lett testing av Discovery generelt? Holder det med vanlige "gatedekk", eller bør jeg gjøre alvor av tankene om 19" offroaddekk på vinterfelgene?
- 18 svar
-
- offroad
- frikjøring
-
(og 1 andre)
Merket med: