Jump to content
LRforum

Admiral

Members
  • Content Count

    150
  • Joined

  • Last visited

About Admiral

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

1,330 profile views
  1. Deler bestilt for omtrent halve prisen av her på berget, ankom på noen dager. Thorleif Aas Bilklima monterte dagen etter jeg bekreftet delene var på plass. Veldig hyggelige og hjelpsomme. Rørende rimelig ble det dog ikke. 4 timers arbeid (inkl første feilsøking), div tester, gass, sporstoff og miljøavgift kom på drøyt 11k. Totalt nesten 20k, er vel mer enn AC kostet da den var ny, får håpe det blir mange varme dager i sommer!
  2. 8" ekstralys, 100w halogen Kan brukes med eller uten "gitteret" https://www.lrdirect.com/da4088w-supplied-by-britpart-branded-wipac Selges til kost kr 1250 da de ble for store for mitt bruk. Kjøpt og mottatt denne uken så kan sikkert sende tilbake, men.... Holder til i Oslo, vil helst ikke sende, men kan ta med i retning Arendal til helgen.
  3. Har en 2013 Defender Puma 2.2 hvor AC ikke virker. Fikk høre at den var tom for gass sist på verksted. De hadde ikke gass med sporstoff, men kostet ikke allverden å fylle på for å se hvor lenge det fungerte. Fikk jo ikke testet før vi fikk litt varme i været, men AC har ingen effekt. Leverte bilen hos Thorleif Aas Bilklima som trykksatte og ikke kunne finne noen lekkasje...men sa at kondenser/radiator (LR025985) er gåen så vi må begynne der. Deres leverandør kunne ikke levere. Jeg kikket litt på den selv og ser jo hva de mener... EWS kan heller ikke levere (Bearmach utsolgt).
  4. A couple of years ago i bought a Td5 that needed service with change of all fluids, seller was paying. Insignia estimated NOK 22.000 unless they found anything extra. I could not even bring myself to spend someone else’s money like that! Strømmen did it for less than kr 10.000 but that included some additional bits and pieces (as usual…). Kenneth there is good and drives Defender himself. I have used them since. Have also heard good things about Bilxtra Skøyen but never tried them myself.
  5. Mye fantasipriser på Defender om dagen, men også et ok marked for fine/gode biler. Jeg har kjøpt og solgt flere de siste årene og felles for de jeg har kjøpt er at de har ligget til salgs lenge uten å bli solgt, kan anta til for høy pris..? Lav km er bra, ny gammel motor betyr ikke noe/mye, regelmessig service og oppfølging mer. Rust er jo ikke bra, men ikke uvanlig. Med all verdens forbehold vil jeg tippe du får et sted mellom kr 250-320´ - om det hjelper deg noe. Er du ikke komfortabel eller dreven så ville jeg brukt en forhandler. Det koster litt, men de får sannsynligvis mer for
  6. Originalt er det en «tråd» rundt varmetrådene som gir strøm til bremelyset. Denne kobber «tråden» blir ofte slitt over av dekselet som sitter rundt lyset. Løsningen mange da tar er å dytte en ledning mellom ruta og gummilisten som kanskje kan funke for deg. Jeg fant for øvrig en locktite løsning som skjøtet kobbertråden. Funket fint. Ellers høres ikke wire løsningen så dum ut. Fant tråden jeg lagde på dette som kanskje gir deg noen tips.
  7. Spørs om bilen kom med høyt bremselys originalt, eller så har du nok ny bakrute. Du mangler en sort «tape» ramme til lyset. De blanke metall greiene er det boltene du skrur bremselyset fast med. De limes normalt fast på den sorte tapen så synes ikke. Litt «jalla», men det funker. En stund…. Skulle gjerne lagt ut bilde av en bakdør som viser hva jeg mener, men går vel ikke fra iPad…
  8. Nå solgte jeg bilen før PKK, men har ingen grunn til å tro at det skulle bli noe problem.
  9. Jeg har da gjennom våren konstatert at det renner vann inn under og rundt frontruta. og har omsider fått tid til å forsøke en utbedring. Tenkte å bytte neoprenlist under ruta og "hengslene" først og se hvor ille det er og om jeg klarte å stoppe vannet. Tror dessverre det er samme som Lorden sitt bilde over, i hvert fall på babord side. Jeg la noe guffe utenpå listen håper det hjelper på vannstrømmen, men er litt usikker på veien videre da jeg er redd dette blir litt for omfattende. Må jo ha nye cappings også... Blir kanskje bare å sette bort så det blir
  10. Har lest et sted at det kan være lurt med en klunk totakt olje. Tenker det hjelper.
  11. Hadde ikke tenkt på det, men er ikke noe farge på denne. Lysebrun, nesten klar. Er sannsynligvis fra tidlig 1990 tallet om det forklarer saken. Hadde bestemt meg for å bruke det opp på sjekta, men den bruker omtrent 1 liter i timen så blir vel mye båtkjøring... Om noen har bruk for noe og er i Arendalstraktene så er det bare å si fra.
  12. Er det noen som VET om det går an å bruke parafin på en Puma 2,4l Tdci? Jeg vet at det blandes i diesel om vinteren, så tenker det er en plan...også på sommeren.. Har en tank med ca 300l som jeg må bli kvitt over litt tid så tenkte det var greit å bruke på bilen. Om det er innafor da...?
  13. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=216437118 Ikke mine, bare et tips. Jeg er ute etter vinterdekk om noen har noe liggende som ikke er altfor gamle....
  14. Jeg installerte følgende i min gamle Td5 og skal gjøre samme i dagens Puma: https://www.mudstuff.co.uk/collections/audio-accessories/products/focal-es100k-speakers-tweeter-kit https://www.mudstuff.co.uk/collections/audio-accessories/products/phoenix-gold-subwoofer https://www.mudstuff.co.uk/collections/mud-stuff/products/mud-sub-locker Denne sub locker er genial, får løftet cubbyen noen cm så du faktisk kan lene armen på den. Jeg støyisolerte ikke mye, kunne nok gjort det med hell, men så lenge jeg ser dagslys gjennom døråpninger er jeg litt i tvil om eff
  15. Jeg så at de har to typer, en som kun skal brukes i tank og denne som tåler luft... vi får vel se hvordan det går, men sjekker den når jeg legger om til vinterdekk. Er tross alt slange til utlufting så skal primært holde støv og skit unna tanken og er i så fall langt bedre enn den som satt der...
×
×
  • Create New...