Jump to content
LRforum

Admiral

Members
  • Content Count

    136
  • Joined

  • Last visited

About Admiral

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

940 profile views
  1. Jeg så at de har to typer, en som kun skal brukes i tank og denne som tåler luft... vi får vel se hvordan det går, men sjekker den når jeg legger om til vinterdekk. Er tross alt slange til utlufting så skal primært holde støv og skit unna tanken og er i så fall langt bedre enn den som satt der...
  2. Da var slangen skjøtet. Den var helt morken og bare falt fra hverandre flere steder - helt til kanskje 5 cm fra tanken hvor den virket ganske ok. Kappet den av og skjøtet med slange og skjøtegreier fra BT. Tok ikke mange minuttene når jeg først hadde delene klare og tatt av dekket for å skifte til sommerdekk. Så kan bilen bade uten å få vann på tanken... Til de som har interesse:
  3. Da har tælen gitt seg og jeg fikk omsider undersøkt dette skikkelig. Det er ingen tvil om at det er som Skjegget sier, lufting fra tanken. Jeg har googlet og lest og vil forsøke å skjøte det som fortsatt henger på. Kan ikke forstå at det er mulig å skifte denne uten å senke tanken eller skjære hull i gulvet. Ikke akkurat uvanlig på Puma ser jeg. For de som er opptatt av preventivt vedlikehold kan jeg oppfordre til å kikke på slangen under dekkskifte, som vel ikke er så langt unna for de fleste. For de som ikke leter etter problemer så er det bare å fokusere på sommerdekket.
  4. Tror jeg kan si jeg har brukt mer tid på å velge snøfreser enn de fleste biler jeg har kjøpt... i villrede endte jeg opp med minste Honda i noen år uten å bli imponert. Mer enn 8 cm nysnø og den orket ikke spise hele bredden og kastet ikke langt, men solid maskin. Byttet til en Ariens med belter og elstart (som jeg kun har testet en gang). Kan si at Ariens imponerer med krefter og fremkommelighet. Kanskje litt tynt materialvalg her og der, men etter tre vintre er jeg stadig imponert. Med belter så kan du (med noen maskiner i hvert fall) kjøre i trapper. Service er vel akkurat som andre små mot
  5. Enig jeg synes også det ser ut som lufting fra tanken. Skal ta på parkdressen en dag til uken og kikke litt skikkelig etter - rapporterer tilbake. Håper det er en smal sak å komme til og skifte. Når pølsefingrene slet med å komme til for å skifte skvettlappbrakett så frykter en jo det værste... Takk til alle for gode råd - må bare si som mange andre før meg - dette forumet er helt rått, og gjør at selv kontorrotter som meg kan ha Defender!
  6. Ikke verre enn denne "rear axle breather" som må skiftes. Etter en ny runde på YouTube ser jo dette ganske overkommelig ut da skal sies. Får håpe det bare er slangen som er morken så ikke det ser ut som det gjorde her:
  7. Takk for hjelpen. Jeg fant den tegningen jeg og, men kjente ikke igjen delene... Helt klart noe som mangler ja, den gummislangen jeg plukket ut var rimelig morken. Ikke noe som haster da heldigvis. Ikke pleier jeg å bade med bilen - og det meste vann er vel frosset om dagen - som jeg gjorde etter et par timer i garasjen. Men det ble nye skvettlapper, braketter og fester. Og en følgefeil...
  8. Venstre side bak, henger helt oppunder gulvet. Slangen kan ha kommet fra akslingen, men lå vel egentlig løst oppå. Håper bildet synes nå - fortsatt Apple format, men fra iPad denne gang!
  9. Skiftet skvettlapper bak på Puma´n forleden og så hva jeg antar er en luftesak som hang og slang oppunder skjermen. Var en slange som en gang har hengt på, men når jeg tok på den så var det 20cm løs gummislange som kom ut. Klarte ikke se hvor den skulle. Har forsøkt å google uten å finne noe annet enn kanskje "rear axle breather"??? Noen som vet hva det er og om jeg bør skifte? 4BBB53D6-9F70-4C32-ADB8-73BAFCCCE119.heic
  10. 0 problem. Krever litt mer planlegging enn med fossil, men det er elbiler som greit har 200km rekkevidde med stor henger på vinter. Har du først kommet opp på fjellet så kommer du alltid ned...Fjellovergang er ikke noe problem så lenge du starter turen med godt med strøm. Bilen trekker lite selv i sterk kulde bare til oppvarming så du kan stå i timesvis uten å miste veldig mye rekkevidde. Folk må få lov å kjøre fossilt til krampa tar de for min del, men veldig mange har funnet ut at faktisk fungerer og tar neppe helt feil. Betyr kanskje ikke at det fungerer for alle, men utvalget og funksjon b
  11. Akkurat solgt en 2014 RRS og har hatt 2008 Vogue (for noen år siden). Hadde tenkt å kjøpe en Disco, men fant langt bedre utvalg i RRS til samme pris. Begge bilene er helt utrolig komfortable og føles ganske like å kjøre - ingen av de er i nærheten av sportsbil. Hadde TdV8 Vogue som går og høres utrolig bra ut! Vogue er stor. Både innvendig og utvendig. Så stor at det er litt utfordrende i parkeringshus etc. RRS heller ikke liten, men litt enklere å håndtere. Utover størrelse er det ikke så stor forskjell synes jeg selv om RRS er basert på Disco og sikkert en helt a
  12. Tusen takk - da har jeg sett at det eksisterer! Jeg fant også dette 3m produktet EiRRik viser til. Skal handles inn. Selv om det nok er listen under vinduet som først bør skiftes. Lettere når det kommer ned som iskrystaller.
  13. Kjørte opp Hunderseterveien på Hafjell i dag, en god del biler både opp og ned som alle fornuftig nok kjørte svært forsiktig. Ut fra øyekroken så jeg et blink i fjernlys og en hånd som viftet fra en snødekt grønn moderne sak...jaggu var det ikke en flott ny Defender som hilste! Jeg rakk ikke få opp labben, men lover å skjerpe sansene heretter! Synes for øvrig den er riktig tøff!
  14. Jeg har lest såpass at jeg er forberedt på at det er litt mer enn bare lakkskader.... Å ta av ramma og vindu er nok et godt råd. Har du noen flere tips? Lakkerte du proft eller med sprayboks? Jeg tenker å ta ut ruta og få lakkert opp ramma også, så det blir like strøkent som din!
  15. Om det var til meg, så nja det gjør jo det siden pedalen er våt, men ikke så mye at det "renner over". Bilen var tørr etter å ha stått i garasjen noen uker, ble kjørt i 3 timer i regn og parkert over natten i pøsregn. Jeg tror ikke mitt problem er kondens (men har tatt feil før...). Det er noe rust/spor av lekkasje ved hengslene under vinduet, langs a stolpen og over pedalene. Fjæren på clutchpedalen har blitt rust-brun... Jeg har ikke demontert dashbordet enda for å se noe mer da jeg ser det trengs ny pakning og utbedring under frontrute. Er det bare å skru av hengslene og så får
×
×
  • Create New...