Jump to content
LRforum

SindreB

Members
  • Content Count

    63
  • Joined

  • Last visited

About SindreB

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Trondheim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Recent Profile Visitors

822 profile views
  1. Hei, takk for gode tilbakemeldinger her. Jeg endte opp på Rosten Bilverksted. Første verkstedtur etter 6år/60kkm med RR. Ny øvre kule og godkjent pkk til 2800kr. Jeg tror ikke ABS sensor eller nedre kule har vært demontert. Jeg skal holde et øye med at aksel holder tett. På et senere tidspunkt blir det nok behov for en større overhaling.
  2. Takk for responser. Mistanker ble litt bekreftet for jeg har sett tråden til Brage tidligere. Får undersøke litt mer rundt tilbudet. Hva blir konsekvens av å ikke bruke sentreringsverktøy?
  3. Hei, Jeg har fått PKK feil på bærekule venstre øvre foran på 2000mod P38 diesel 213000km. Samt tilbud om å skifte den til ca 5500nok hos NAF Trondheim. Har noen formening om dette høres Ok ut? Jeg tenkte i utgangspunkt at dette kanskje var dyrere pga behov for spesialverktøy?
  4. Se beskrivelsen i denne prosjektrråden, der er det listet opp Biltema art.nr
  5. Ja stemmer, det er to stk O-ringer ved heater matrix. Jeg gjorde dette for nesten fem år siden, og det er fortsatt tett. Husker ikke alle detaljer, men laget et hull for tilkomst med langt skrujern.
  6. Merk at det finnes snarvei om du kun skal bytte O-ringer. Se lenke til relevant forum-tråd nedenfor. Jeg brukte et fleksibelt forlengerskaft med bits for å løsne/feste skrue som fester rør til matrix. http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/85053-o-ringer-varmeapparat-p38/&tab=comments#comment-903294
  7. @Sfinx det er nok flere varianter av sikringsbokser som er årsak til at det ikke stemmer. Jeg har koblet ut self leveling ved å legge F29 EAS til en ekstern sikringsholder som er koblet via et rele. Styrestrøm for relé er tatt fra F23 slik at F29 kun har strøm når tenning er på og det er strøm over F23. Fant oppskriften på nett for 4-5 år siden .
  8. Hei, Bra med en P38 tråd. Etpar tips: Bypass av auto self leveling anbefales; det kan gjøres uten å skifte ut relé under sete. Se tråden på denne lenken med innlegget fra bruker atlgje. Da påvirkes ikke diagnose og bil holder seg oppe om system er tett. Rust i dørken; sjekk at det ikke kommer inn vann ved kraftig regn eller dusjing med hageslange. Jeg tettet rundt lokk til pollenfilter osv, men fant at vann inn bak list nedenfor frontrute fant vei videre inn i kupé. Løsning sålangt har vært en tape mellom rute og list som må skiftes 1-2g/år.
  9. Husker ikke hvor jeg handlet for det er flere år siden, men søk på «Mobiletron vr-vw010» så finner du flere muligheter der den kan kjøpes.
  10. Etpar tips: Jeg har montert regulator type «Mobiletron VR-VW010» (2.5 dse). Byttet ut til denne regulator på originaldynamo og det økte ladespenning til typisk 14.2-14.5V (spenning vist på Defa display) vs. tidligere 13.5V. Denne regulatoren var ganske rimelig (eBay). Har også montert en ekstra tykk kabel fra dynamo B+ til batteri.
  11. Som ny p38 eier i 2016 erfarte jeg ladespenning på 13.5V (p38 diesel). Kjøpte da ny ettermarked dynamo, men den også viste seg å lade kun ca 13.5V. Skaffet deretter regulator type «Mobiletron VR-VW010» som ble montert på originaldynamo og nå er ladespenning typisk 14.2-14.5V (spenning vist på Defa display). Denne regulatoren var ganske rimelig. Edit, tillegg: Bil har også ekstra kabel fra B+ til batteri som nevnes nedenfor av lafterolf
  12. Lurt å ordne opp i kontaktproblemer. Er BECM og ECU blitt usynkronisert trenger du og diagnose utstyr eller annet verktøy som kan sette riktig kode igjen. Jeg kjøpte nanocom ca tre år siden pga dette. Her er en lenke om re-sync med nanocom: https://www.landyzone.co.uk/land-rover/re-synching-the-range-rover-p38-diesel-engine-with-the-becm-using-a-nanocom.206351/ Håper det ordner seg.
  13. Hei Nils. Dersom du skrur selv anbefales og søk eller spørsmål i forumet her om det er spesielle symptomer du trenger finne ut av. Ellers er og Google eller YouTube nyttige kilder, og verkstedmanual «rave» kan lastes ned.
  14. Kan være at BECM og ECU er blitt usynkronisert. Du kan sette kode for ECU i BECM med nanocom. Se feks denne linken for mer informasjon https://www.landyzone.co.uk/land-rover/idiots-guide-to-resyncing-p38-diesel-using-nanocom-evolution.197254/
  15. 20-åringen «Mauren» har fått seg sidesteps iår og passerte nylig 200000km
×
×
  • Create New...